Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:20

tja, daar kunnen de vluchtelingen niks aan doen natuurlijk; dat we jarenlang hier in het westen als kippen zonder koppen met AB zijn omgegaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:27

@cowboy
Had ik dan ergens geschreven dat het vorige maand was?
Overigens wilde het COA het in eerste instantie niet toegeven toen.

En zonder Google had ik je ook de informatie kunnen geven :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:35

bruintje123 schreef:
Open tuberculose is er ook al geweest.

Daar wordt al sinds de vroege jaren '90 in azc's op gescreend. Alle op het azc werkend personeel krijgt ook regelmatig een check-up en indien nodig, een update van de vaccinatie :j

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:38

bruintje123 schreef:
Karuna.
Open tuberculose is er ook al geweest.

Ik mag me zo'n 2x per jaar bij het ggd melden om een montouxprikje te laten zetten, omdat ik op werk weer eens in aanraking ben geweest met een patiënt die open TBC blijkt te hebben. Dan gaat het om gewone Nederlanders die het hebben. Sommige hebben een tijd lang op straat geleefd, maar vaak gaat het om mensen zoals jij en ik.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:32

Karuna vroeg wat de volgende ziekte zou zijn. Waarop ik enkel antwoorde dat Open tuberculose al aan bod was geweest.

En ja dat is te behandelen.
Maar geloof niet dat karuna daar iets over vroeg :+

En ja ik haal ook entingen omdat ik in de zorg zit. Dus is bekend voor me.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:38

xxCYNNxx schreef:
tja, daar kunnen de vluchtelingen niks aan doen natuurlijk; dat we jarenlang hier in het westen als kippen zonder koppen met AB zijn omgegaan.

Zegt iemand dat?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:42

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:11

Tbc wordt al flink op gescreend, dat wist ik al. Ik ben eerder bang voor andere ziektes zoals typhus of een vorm van hepatitis of toch iemand met malaria waarvan een hollandse mug gaat smullen. Al is tbc ook een ramp omdat er al veel varianten zijn die niet meer te bestrijden zijn.

En ja de nvu is een veel grotere ernstige besmetting. Enge figuren en erg gevaarlijk. -O-

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:05

Tcm62 schreef:
xxCYNNxx schreef:

Zegt iemand dat?

Nou rustig maar, val je toch niet aan of wel?
Wil er alleen maar mee zeggen dat de resistentieproblematiek door onszelf is veroorzaakt.

Voordat dat maar als argument gebruikt wordt in de hele vluchtelingen discussie. Zou voor mij persoonlijk in ieder geval geen argument zijn om mensen te weigeren.

Kijk ik vind echt niet dat we alles binnen moeten laten; verre van. Dat kunnen we ook gewoonweg niet bekostigen. En de profiteurs die alleen maar voor het gratis huis (in eerste instantie dan; uiteindelijk moeten ook zij huur gaan betalen natuurlijk) en de uitkering komen; gelijk op een vliegtuig zetten en weer terug. Idem uiteraard voor diegenen die menen dat zij zich niet aan de Nederlandse wet hoeven te houden, omdat het geen moslimstaat betreft; zie de profiteurs.

overigens het filmpje een pagina terug van de achtergebleven vrouwen; ben het helemaal met ze eens en wat zij zeggen is (in grote lijnen althans; zo heb ik bv niet aan termen als Jihad in mijn mening erover gedacht) precies hoe ik ook over deze 'mannen' denk.
Een echte kerel laat zn vrouw en kinderen niet achter...en al helemaal niet onbeschermd. Die 'mannen' moeten zich doodschamen. En als je echt zo trots bent op je land, dan verdedig je dat.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:19

Voor deze mannen is een vrouw minder waard dan een man, zo gewonnen zo geronnen.
Ik heb het idee dat de ja roepers hier niet echt door hebben hoe deze mannen door cultuur en islam gevormd zijn.
Vrouwen zijn minder dan niets in hun cultuur, een gebruiksvoorwerp alleen maar geschikt om de man te plezieren, zonen te baren en het vuile werk te doen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:29

aslo schreef:
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... 3#comments

Wordt echt tijd dat ze vrouwen en kinderen zsm er tussen uit halen en bescherming bieden.

Weet je ik ben tegen migranten echt tegen .........maar die kinderen, laat maar komen en die vrouwen ook.
Hier hebben die vrouwen tenminste de mogelijkheid om onder het juk van de islam uit te komen en kunnen die kinderen opgroeien met een eigen mening.
Met het binnen halen van vrouwen en kinderen bieden we ze een kans, met het binnen halen van die mannen halen we ons alleen maar ellende op de hals.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:47

alex66 schreef:
Voor deze mannen is een vrouw minder waard dan een man, zo gewonnen zo geronnen.
Ik heb het idee dat de ja roepers hier niet echt door hebben hoe deze mannen door cultuur en islam gevormd zijn.
Vrouwen zijn minder dan niets in hun cultuur, een gebruiksvoorwerp alleen maar geschikt om de man te plezieren, zonen te baren en het vuile werk te doen.

Wat een ongelofelijk onzin kraam jij uit zeg! :n Werkelijk misselijk makend :r

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:03

Is dit onzin??

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:16

Wranglerbutt schreef:
alex66 schreef:

Wat een ongelofelijk onzin kraam jij uit zeg! :n Werkelijk misselijk makend :r

Gek dat ik nou net weer misselijk wordt van wegkijkers en islamknuffelaars :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:18

Zo met je eens Alex :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:26

Wannebe gutmensch noem ik ze liever...kennelijk is hun de aanrandingen en verkrachtingen van de alleenstaande moslima met kids ontgaan....deze alleenreizende zuster is wellicht weduwe geworden en wordt zonder respect door haar medebroeders onteerd omdat alleen reizende vrouwen geen respect verdienen in hun cultuur...daar kots ik liever even van!

En waar ik nog meer van kots is dat in onze zogenaamde geciviliseerd maatschappij deze groep er niet onmiddelijk uitgepikt wordt en in een vrouwen en kinderkamp terecht komt...dat hadden ze tenminste nog in de jappenkampen...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:38

Tcm62 schreef:
Wannebe gutmensch noem ik ze liever...kennelijk is hun de aanrandingen en verkrachtingen van de alleenstaande moslima met kids ontgaan....deze alleenreizende zuster is wellicht weduwe geworden en wordt zonder respect door haar medebroeders onteerd omdat alleen reizende vrouwen geen respect verdienen in hun cultuur...daar kots ik liever even van!

En waar ik nog meer van kots is dat in onze zogenaamde geciviliseerd maatschappij deze groep er niet onmiddelijk uitgepikt wordt en in een vrouwen en kinderkamp terecht komt...dat hadden ze tenminste nog in de jappenkampen...

Nee dat kan niet want stel je voor dat dat de islam in een kwaad daglicht zou zetten, of nog erger het laatste restje draagvlak voor deze bijdrage aan onze maatschappij zou wegvallen, kijk daar wordt ik nou niet goed van.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:56

En dat is waarom het eerder bij andere bevolkingsgroepen hier is mis gegaan.
Werd er kattenkwaad uitgehaald en er werd iets van gezegd werd het meteen op discriminatie gegooid dus werd snel de mond gehouden want dat wilde we niet.
Kattenkwaad werd meer dan dat. Het werd crimineel maar nog steeds niet die raddraaiers aanpakken want dan was men racist. En crimineel ging van winkel diefstal naar gewapende overvallen.
Naar liquidaties enz.
Opsporing verzocht laat zien hoe integratie is gegaan. De opsporings lijst van gezochte criminelen ook.
Maar nog steeds mag het beestje niet bij de naam genoemd worden.
En maakt het rijk de fout over en over.
Meer criminelen erbij. Meer levenslange bijstand trekkers erbij.
Hogere zorg erbij.
Minder tolerantie voor vrouwen voor homo's.

En de kaaskop moet de mond houden en dokken.
En de wel nette geïntrigeerd Nederlander. Ja Nederlander want dat zijn de mensen die wel hun best doen zonder Nederlandse roots moeten de kop houden en dokken.
En die zijn helemaal de dupe van het lakse knuffel beleid.
Hun zouden in een fijner Nederland wonen als 30 jaar terug fe regering al ballen had gehad en de profiteurs opgezout had en dat nu nog steeds zouden doen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:16

Christenen, Hindu's, Joden en niet-gelovigen verkrachten en moorden niet, denk je?

Met jouw uitspraken criminaliseer en marginaliseer jij een complete geloofsgroep en iedereen met een maar een klein beetje benul van de wereldgeschiedenis weet waar dat toe kan leiden. Dieptriest.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:19

Wranglerbutt schreef:
Christenen, Hindu's, Joden en niet-gelovigen verkrachten en moorden niet, denk je?

Met jouw uitspraken criminaliseer en marginaliseer jij een complete geloofsgroep en iedereen met een maar een klein beetje benul van de wereldgeschiedenis weet waar dat toe kan leiden. Dieptriest.

Daar zitten ze hier niet mee jij Islamknuffelaaar...... :D :D :D

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:22

Wat de linksdraaiende kunffelaars niet willen begrijpen is dat juist door maar te blijven ontkennen dat er een probleem is mannen als Wilders en die engnekken van de NVU vrij spel hebben.
De bezorgde Nederlander moet toch ergens gehoor krijgen.
Wat niemand in het ja kamp wil horen is dat Wilders de NVU helemaal niet moet en dat bv Pegida fel tegen nazi's is.
Op het moment dat er iemand ook maar iets zegt over migranten of de islam schieten ze meteen in een stuip en is er geen debat meer mee te voeren.
Doet me denken aan de meiden van halal die compleet uit hun dak gingen toen een tegenstander opperde dat het besnijden van jongetjes toch wel kindermishandeling was, die gast werd bijna gevild terwijl ik vond dat hij een goed punt had...Maar alla hier en de profeet daar en we gaan gewoon door met het verminken van kinderen.
En eerwraak
En gedwongen huwelijken
En imam's die oproepen homo's van een hoog gebouw te gooien
En ga zo maar door
En als je er wat van zegt dan ben je een racist.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:25

Maar wat ik dan niet begrijp.... Als je je ietsje verdiept in de Koran, staat dit niet zo beschreven.
Mijn moslim collega droeg haar hoofddoek niet voor haar man, maar voor Allah.
En betreft vrouwen onderdrukking, de zwaar gereformeerde kerk doet dit ook, gewoon in nl....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:25

En wat snappen de rechtsdraaiende knuffelaars niet? En als de linksdraaiende knuffelaar de evenaar oversteekt draait ie dan opeens rechts?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:26

alex66 schreef:

Ben ik zeker met je eens, helemaal bij de strengere moslim is dit het geval. Kijk naar een land als Iran, waar je als vrouw zwaar gestraft wordt als je verkracht wordt; je zal de man wel te veel hebben uitgedaagd is de redenatie, iets wat een vrouw niet mag.

Ben dan ook heel blij dat ik in een westers land geboren ben.

wel een kanttekening; de gematigde moslim denkt zeker niet zo over vrouwen als in de quote geschetst; die hebben zeker wel diep respect voor vrouwen.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 24-10-15 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:26

alex66 schreef:
Doet me denken aan de meiden van halalkosher die compleet uit hun dak gingen toen een tegenstander opperde dat het besnijden van jongetjes toch wel kindermishandeling was, die gast werd bijna gevild terwijl ik vond dat hij een goed punt had...Maar alla hier en de profeet Torah daar en we gaan gewoon door met het verminken van kinderen.
En eerwraak
En gedwongen huwelijken
En imam's die oproepen homo's van een hoog gebouw te gooien
En ga zo maar door
En als je er wat van zegt dan ben je een racist.....

Als je hetzelfde schrijft over orthodoxe Joden wel, ja :\