verdronken Aylan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 01:07

Electra63 schreef:
Ik vond het wel grappig, dat mensen ineens massaal naar een raadsvergadering gaan.
Dat is goed georganiseerd door de PVV :D. Er is geen partij, behalve misschien de SGP, die zo goed hun achterban kunnen mobiliseren. ;)

Tsja.....ik blijf ook gewoon naar de Roling Stones gaan.....ook al klinkt het nergens meer naar....je blijft fan.....ik ben bang dat Geert Wilders dat zelfde effect heeft op een groot deel ven de samenleving.

mick75

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:06

Ik blijf het fascinerend vinden dat wij, geboren op een plek die ons bijzonder veel privileges geeft, waaronder de mogelijkheid ons te vestigen waar we zo'n beetje maar willen (voor ons Nederlanders is het vrijwel overal makkelijker om je te vestigen dan als er "Syrie" of "Irak" in je paspoort staat), mensen die de pech hebben om op een plek geboren te worden die ze per definitie minder privileges geeft de maat te nemen over waar ze zich wel en niet mogen bevinden, en of hun reden om hun huis en haard te ontvluchten wel "legitiem genoeg" is. Mag je vluchten als je huis (en dat van je buren, en de rest van de stad) platgebombardeerd is? Mag je vluchten als je familie voor je ogen is afgeslacht? Of mag je "al" vluchten als er geen water meer is en de stad niet meer bevoorraad wordt maar je nog wel onderdak hebt?

Op een klein groepje avonturiers na zal niemand vrijwillig huis, haard en familie verlaten, in de hoop in een ver land je leven vanaf de grond weer op te bouwen.

Wat niet wegneemt dat ik best begrijp dat het voor veel mensen een angstaanjagend idee is, plotseling een flinke groep mensen die een hele andere achtergrond hebben, andere normen en waarden, andere gebruiken en gewoontes hebben vlak in de buurt. Dat is ook eng, en bedreigend. En dat een grote groep mensen met trauma's en van verschillende achtergronden bij elkaar stoppen in kleine opvangcentra vraagtekens oproept bij mensen begrijp ik ook volledig. Ik kan er alleen niet in mee gaan.

Maar we zitten nu met het feit dat er een hoop vluchtelingen bij zijn gekomen. Kunnen we beter proberen er met zijn allen wat van te maken, waar met een juiste aanpak iedereen van kan profiteren, in plaats van het elkaar tegenwerken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:44

mick75 schreef:
waaronder de mogelijkheid ons te vestigen waar we zo'n beetje maar willen (voor ons Nederlanders is het vrijwel overal makkelijker om je te vestigen
Eerst proberen.. dán praten we weer verder :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:41

inderdaad, dat zal je vies tegenvallen, beschik eerst maar eens over flink wat cash, kruiwagens om een baan te krijgen en dan kan je bijna overal vestigen, maar niet in de echt gewilde landen.. ;)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:46

Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk zou zijn... Maar voor ons met een Nederlands (of Europees) paspoort en dito naam is het hoe dan ook ontelbaar keer makkelijker dan voor iemand uit Syrie of Irak die in bezit is van een Syrische of Irakese naam.

Beetje jammer om niet op de rest van mijn post in te gaan trouwens.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:48

Bbuiten europa hebben wij ook een visum nodig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:38

Ik vind het niet nodig om op de rest van jouw post in te gaan.

Probeer jij maar eens werk, een huis of 'geluk' te zoeken in bijv. Canada, Australië of Amerika. Ik wens je veel succes. Echt! Dan gaat dat voor een Syriër of een Irakees toch echt een stuk makkelijker, die vragen namelijk asiel aan. ;)

Kortom.. het is een vergelijking die compleet stuk gaat. Ik heb als Nederlander ook niks, helemaal niks te zoeken daar als ik niet al een werkvergunning hebt voor een baan waarvan zij overtuigd zijn dat ik en alleen ik, en dus niet een 'binnenlander' dat werk kan doen, ik geen persoon heb die voor mij financieel in wil staan, of ik niet een papiertje overleg dat ik binnen x periode weer doei doei doet. Een Syriër die op zo'n manier werk weet te vinden krijgt precies dezelfde 'kansen' of mogelijkheden.

Wel eens naar Amerika of Canada gevlogen? Enig idee hoe je behandeld en afgeblaft wordt bij de grens. Daar word iedere vakantiebuitenlander met argwaan aangekeken. En als ze het niet vertrouwen mag je weer lekker terugvliegen. Zowel Kees als Achmed.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:19

Wat dacht je van Zwitzerland? daar heb je ook niks te zoeken mits je er werkt en/of vermogend bent!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:27

Sammie schreef:
Wel eens naar Amerika of Canada gevlogen? Enig idee hoe je behandeld en afgeblaft wordt bij de grens. Daar word iedere vakantiebuitenlander met argwaan aangekeken. En als ze het niet vertrouwen mag je weer lekker terugvliegen. Zowel Kees als Achmed.

Dat is niet de ervaring die ik heb. Ik werd gewoon normaal vriendelijk behandeld. Ik heb er vriendinnen die regelmatig vliegen ook nog nooit over gehoord, en mijn man die regelmatig voor zijn werk naar Amerika (en Japan, Korea, China, en door heel Europa) reist ook niet. Terwijl mensen die er ook maar een klein beetje islamitisch uitzien er bij de controle meteen uitgepikt worden en hun tassen open mogen maken.
Ik denk toch dat Mick wel een punt heeft en dat je in ieder geval als blanke Europeaan heel wat makkelijker rondreist dan Achmed of Kalilah.

Ik heb nooit de wens gehad om te emigreren, maar ik ken overigens verschillende mensen die naar Australie zijn vertrokken en daar ook redelijk rap een baan en een verblijfsvergunning hadden (o.a. mijn ex - goed plan van hem, naar de andere kant van de wereld :D ). Een goede vriendin gaat mogelijk naar Amerika verhuizen, als ze het hier allemaal goed geregeld krijgen - ook dat was aan de andere kant van de plas vrij vlot geregeld. Je moet wel een fatsoenlijk diploma hebben voor iets waar ze wat gebrek aan hebben, maar het is zeker niet onmogelijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:34

papagroom schreef:
Electra63 schreef:
Ik vond het wel grappig, dat mensen ineens massaal naar een raadsvergadering gaan.
Dat is goed georganiseerd door de PVV :D. Er is geen partij, behalve misschien de SGP, die zo goed hun achterban kunnen mobiliseren. ;)

Tsja.....ik blijf ook gewoon naar de Roling Stones gaan.....ook al klinkt het nergens meer naar....je blijft fan.....ik ben bang dat Geert Wilders dat zelfde effect heeft op een groot deel ven de samenleving.

ik geloof dat meer dan de helft van de bevolking tegen het binnenhalen van asielzoekers is.
Om verschillende redenen...veiligheid,en om het feit dat de gewone Nederlandse burger zich scheel betaald aan zorg,en heel lang op een woninglijst moet staan.Ik begrijp de onvrede wel.
Maak de zorg dan voor iedereen gratis.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:40

Ik denk dat iedereen de zorg wel gratis wil ;). Maar hoe gaat dat betaald worden? Het budget voor vluchtelingenhulp is niet voldoende om zorg gratis te maken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:58

Ze zeggen altijd dat je pas voor een ander kan zorgen als je eerst goed voor je zelf zorgt.

Misschien moet vader staat daar eens over na gaan denken..als men hier de sociale problemen eerst eens had aangepakt, dan was er buffer bij de mens om de rest te verdelen..nu gaan de asielzoekers overal op voor en moet iedereen die aan de beurt was ergens voor wijken...ook die nood kan hoog zijn, maar mag niet mee tellen....dat wekt heel veel onvrede bij toeschouwers, maar maar nog meer emoties bij de opzij gezette groep.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:18

mick75 schreef:
Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk zou zijn... Maar voor ons met een Nederlands (of Europees) paspoort en dito naam is het hoe dan ook ontelbaar keer makkelijker dan voor iemand uit Syrie of Irak die in bezit is van een Syrische of Irakese naam.

Beetje jammer om niet op de rest van mijn post in te gaan trouwens.

Ongeacht je afkomst, kom je Australië of Amerika (bijvoorbeeld) ook niet zomaar in. Omdat het nu om een grote groep mensen uit de Balkan gaat, valt het op, maar er zijn zoveel nationaliteiten die niet zomaar in Europa toegelaten worden. Dat gaat alleen in kleine 'oplagen' en dus niet nieuws-waardig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:18

Hebben jullie het nieuws al gehoord? een 18 jarige vrouw uit Almere verkracht door 3 asielzoekers.
Dit gaat echt uit de hand lopen,en de échte vluchtelingen gaan hieronder lijden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:34

Komen rellen van...en dat wil ik ook niet...

Moet strenger opgetreden worden...duidelijker gekeken worden wat er binnen zo een centrum komt, bij de eerste de beste onrust en onlust, er uit pikken en van asiel procedure uitsluiten, enkeltje of gevang met megatieve aantekening.

Maar ik weet uit betrouwbare bron dat heel gewoon is om een vuitenlander met tijdelijke verblijfsvergunning met giga lijst aan antecedenten bij de volgende ronde gewoon verlenging krijgen of zelfs permanente status....of ze steeds met justitie in aanraking telt gewoon niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:39

Het ging toch om Vluchtelingen die binnen kwamen? niet om asielzoekers?
Waarom laten ze nog steeds asielzoekers binnen vraag ik me af.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:10

Wat is het verschil?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:17

Asielzoekers blijven in het land en gaan niet meer terug. Vluchtelingen gaan weer terug naar hun land als het er veilig is. Althans das de bedoeling.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:37

mick75 schreef:
Ik blijf het fascinerend vinden dat wij, geboren op een plek die ons bijzonder veel privileges geeft, waaronder de mogelijkheid ons te vestigen waar we zo'n beetje maar willen (voor ons Nederlanders is het vrijwel overal makkelijker om je te vestigen dan als er "Syrie" of "Irak" in je paspoort staat), mensen die de pech hebben om op een plek geboren te worden die ze per definitie minder privileges geeft de maat te nemen over waar ze zich wel en niet mogen bevinden, en of hun reden om hun huis en haard te ontvluchten wel "legitiem genoeg" is. Mag je vluchten als je huis (en dat van je buren, en de rest van de stad) platgebombardeerd is? Mag je vluchten als je familie voor je ogen is afgeslacht? Of mag je "al" vluchten als er geen water meer is en de stad niet meer bevoorraad wordt maar je nog wel onderdak hebt?

Op een klein groepje avonturiers na zal niemand vrijwillig huis, haard en familie verlaten, in de hoop in een ver land je leven vanaf de grond weer op te bouwen.

Wat niet wegneemt dat ik best begrijp dat het voor veel mensen een angstaanjagend idee is, plotseling een flinke groep mensen die een hele andere achtergrond hebben, andere normen en waarden, andere gebruiken en gewoontes hebben vlak in de buurt. Dat is ook eng, en bedreigend. En dat een grote groep mensen met trauma's en van verschillende achtergronden bij elkaar stoppen in kleine opvangcentra vraagtekens oproept bij mensen begrijp ik ook volledig. Ik kan er alleen niet in mee gaan.

Maar we zitten nu met het feit dat er een hoop vluchtelingen bij zijn gekomen. Kunnen we beter proberen er met zijn allen wat van te maken, waar met een juiste aanpak iedereen van kan profiteren, in plaats van het elkaar tegenwerken.

En daar gaat het dus mis ..' er iets van moeten maken'.
In de praktijk lukt dat dus veelal niet.
Zelf kan ik spreken van ervaringen betreft het integreren van mensen met een andere cultuur en achtergrond die dan na jaren ( sommigen al meer dan negen jaar in Nederland en nauwelijks enige beheersing van de taal :o ) vrijwillgerswerk mogen doen.
En dat lukt dan dus niet, omdat ze de taal en cultuur van Nederland niet begrijpen.

Daarbij blijft het Geloof altijd inzet van strijd en oorlog.
Voorbeeld: grote groepen vluchtelingen zijn nu opgevangen in Duitsland.
Daar gaat het nu dus helemaal fout tussen moslims en christenen.
En dan zijn de moslims flink in de meerderheid, er wordt daar aldus de nieuwsbronnen ( oa AD) nu gesproken over het gescheiden opvangen.
Ik vind het waardeloos dat vluchtelingen steeds als een zielige groep mensen belicht wordt.
Want het gedrag vind ik zeer zeker niet passen bij mensen die het oorlogsgeweld ontvlucht zijn en opgevangen worden.
Je kan zeggen dat mensen het geweld ontvluchten, maar geweld en gedrag en cultuur zetten zich keihard voort op andere bodem.
En dat lijkt niet gezien te worden.
'Want we moeten er met elkaar wat van maken'.
Terwijl de meerderheid van NL inmiddels wel een ander geluid laat horen.

Hier in de regio is wordt nu met grote spoed gekeken naar extra locaties voor onderwijs ( voortgezet).
De huidige locatie is nu met 16 lokalen al te klein ( regionale functie).
In de krant stond een foto van al die pubers bij elkaar met hoofddoek om.
En het zijn er veel....heel veel.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:38

gohya schreef:
Asielzoekers blijven in het land en gaan niet meer terug. Vluchtelingen gaan weer terug naar hun land als het er veilig is. Althans das de bedoeling.

Dat is dus vooralsnog maar de grote vraag.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:39

Iemand die zegt hier een nieuw bestaan te willen opbouwen voor zichzelf voor de kinderen is toch echt een asielzoeker. Een vluchteling is ook een asielzoeker. Hij zoekt immers asiel, of hij het tijdelijk of permanent krijgt maakt niet uit.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:42

Sammie schreef:
mick75 schreef:
waaronder de mogelijkheid ons te vestigen waar we zo'n beetje maar willen (voor ons Nederlanders is het vrijwel overal makkelijker om je te vestigen
Eerst proberen.. dán praten we weer verder :D

Wat een onzin.
Dat is absoluut niet waar.
Tenzij je een zeer goede baan bij Shell hebt bijvoorbeeld, dan willen die landen je wel hebben.
En anders kom je er echt niet zomaar in.

Ik ga steeds beter begrijpen waarom alles naar Europa komt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:48

Zo gaat het dus...
Chaos, de groepen zijn te groot en de culturen en problemen te divers.
Nederland kan niet eens een PGB fatsoenlijk regelen en dit zouden we dan wel aankunnen?.

Gewonden bij gevecht in Duits opvangcentrum 

Gepubliceerd: 28 september 2015 01:48Laatste update: 28 september 2015 01:4

Zeker veertien mensen zijn zondag gewond geraakt bij een massale vechtpartij in een vluchtelingenopvang in het Duitse Kassel.

Een paar honderd vluchtelingen waren betrokken bij het gevecht. Ze sloegen onder meer met stokken en gebruikten traangas. Onder de gewonden zijn drie agenten.

De aanvaring begon 's middags toen twee bewoners het met elkaar aan de stok kregen in de kantine. Een groep van zestig Albanezen en Pakistanen ging met elkaar op de vuist.

De politie wist iedereen tot bedaren te brengen, maar 's avonds laaide het geweld weer op. Een groep van zeventig man stond tegenover zo'n driehonderd anderen. Het duurde uren voordat de politie de situatie onder controle had. Agenten houden voorlopig toezicht om nieuwe gevechten te voorkomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:12

Maar: verkrachtingen gebeuren helaas altijd, ook gewoon door Nederlanders. Maar dat komt niet in het landelijke nieuws. Hoewel ik het verschrikkelijk voor het slachtoffer vind, is het voor mij geen reden om banger te worden.
En nog iets: betreft dit asielzoekers die al een poos on nl zijn of recente vluchtelingen?
Door dergelijke dingen kan je niet een hele groep veroordelen. De Koran is vrij duidelijk over verkrachtingen trouwens. Is haram, en mag dus niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:43

ravellie schreef:
gohya schreef:

Dat is dus vooralsnog maar de grote vraag.

Dat zeg ik. Dat is de bedoeling. ;)