De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:04

Blue_Eyes schreef:
geerke schreef:
Marokkanen zitten 5x vaker in de criminaliteit
7x vaker in de bijstand
60% van de jonge marokkanen ,onder de 23 zijn verdacht bij de politie

Dit is niet verzonnen.

Hier staat het, denk dat je dit bedoelt? Nah... Volgens mij verschillen die cijfers niet veel van die in het stuk dat ik net neerzette. Alleen wordt er wel anders naar gekeken.

secricible schreef:
Het zegt me meer dan de absolute cijfers in het stuk dat je post, en ook meer dan het feit dat 5% van de gevangenis uit marrokkanen bestaat.

1. Marrokkanen zullen voornamelijk kleine en relatief onschuldige misdrijven plegen met een lage gevangenisstraf en lage pakkans die juist wel veel impact hebben op ons gevoel van veiligheid zoals tasjesroof, kleine berovingen en inbraak.
2. 1 op de 5 gevangenisgangers is dus marrokkaan. Maar ik heb geen idee wat se verhouding marrokkaan id op het aantal niet-marrokkanen buiten de gevangenis.
3. De "correctie" zoals die genoemd wordt dat alle niet-marrokkanen die niet in laag opgeleide gebieden niet meegetelt moeten worden omdat marrokkanen ook in laag opgeleide gebieden lopen is echt bizar en JUIST het probleem dat bestaat niet erkennen, namelijk dat marrokkanen over het algemeen meestal laag opgeleid zijn.
4. Het bruggetje wat vervolgens gemaakt wordt is helemaal vreemd, de afkomst is dus niet het probleem maar (o.a.) het laag opgeleide. Niemand zegt dat de afkomst het probleem is, het is echt het probleem compleet omdraaien.

Conclusie: wat een vreemd stuk met totaal geen nieuwswaarde...

Grappig want die cijfers als 5X vaker zeggen mij dan weer totaal niets. Ik vraag mij dan af, 5 keer vaker dan wie? Hoe groot is het aantal etc. Want het kan ook om een groepje van 30 mensen gaan waarvan er dus gemiddeld meer in de gevangenis zitten en dan is het totale problemen niet zo groot.

Juist de vergelijking zet cijfers in perspectief en geeft ze waarde.

Magrathea

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:53

Maar again, je kunt je dus afvragen of buitenlanders daadwerkelijk vaker de fout in gaan of dat er gewoon vaker aangifte wordt gedaan.

Ik heb nu dus iemand op facebook die de hele tijd dingen van "Ik sta achter Wilders" loopt te posten (maar verder geen punt heeft op zich...). Wat een rare pagina. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:59

Wie van jullie heeft de kans gekregen om met de raddraaiers te praten, en tasjesrukken bij oude vrouwtjes vind ik niet raddraaien, wel papierenpijltjes schieten door open ramen wat ik vroeger deed........

Ik bedoel dus niet gezellig, goh voel je je gediscrimineerd? Maar hun visie over hun gedrag, onze samenleving, Nederland en Nederlanders? Het criminele groepje....buiten genoeg in groepen in portieken, speelpleintjes, parkjes, pleintjes te vinden....

Want OVER ze praten en in bescherming nemen is heel wat anders dan MET ze praten en eens aan te horen wat zij nu te vertellen hebben en over ons denken....

Verhelderend, dat kan ik je wel vertellen, vraag of ze een baan willen, jij ze als ze hun VMBO afmaken een baan kan geven op kantoor, of als ze de lagere fase doen, bv in het magazijn...ze een netto salaris beloofd wordt van iets meer over minimumloon, wat is dat netto...1100 euro???

Heel verhelderend, voor de idealisten in dit topic.

En ja, ik weet heel eg goed wat ze gaan zeggen, heb er tig gesproken.....en helemaal afgeknapt.....

Want de gestudeerde, geciviliceerde Noord-Afrikaner vind je niet op die plekken en hebben een ander pad al veel eerder ingeslagen.....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:24

Ik zou dat niet zomaar durven op straat zo een groepje aanspreken. De kans dat ik gehavend uit de strijd kom met al mijn goede bedoelingen is groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:28

Precies en daarom weten de meesten in dit topic gewoon niet waar ze het echt over hebben.

Ik was in een positie om het te kunnen doen.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:38

Ceriadwen schreef:
Ik zou dat niet zomaar durven op straat zo een groepje aanspreken.

Ik ook niet. Maar dat zou ik ook niet doen bij een groepje FC Utrecht fans bv, of dronken brallende Unitas-leden.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:39

Daar kan ik beter mee praten voor mijn gevoel en voel ik me minder bedreigd door.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:41

Maar dat is dus jouw gevoel. In werkelijkheid kan het in al die gevallen uit de hand lopen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:43

Waarom niet durven? zou je ook niet een straat durven te vragen aan een groepje marokanen dan?
Dat zou ik wel durven,kan me niet voorstellen dat ze je zomaar iets aan zouden doen als je een normale vraag zou stellen.
Zo loop ik ook gewoon in een Feyenoord jas op een voetbalclub in Lelystad,waar zowat álles voor 020 is.Oke je word minachtend aangekeken of uitgemaakt voor kakkerlak,maar dat zijn maar woorden.
Als je laat merken dat je bang bent,lok je juist uit dat ze wat gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:45

Een straat vragen is toch iets heel anders?

Ga eens to the point....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:47

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:
Ik zou dat niet zomaar durven op straat zo een groepje aanspreken.

Ik ook niet. Maar dat zou ik ook niet doen bij een groepje FC Utrecht fans bv, of dronken brallende Unitas-leden.

Maar dan begrijp je toch wel als je in zo een buurtje woont je ze kent dat het dan nog bedreigender wordt?

Er veel pesterijen zijn?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:47

Ik ben geenszins een bangerik en als ik echt niet anders kan dan zou ik inderdaad een groepje marrokkanen de weg vragen.

Maar als ik de keuze heb, dan liever niet.

Ik zou minder moeite hebben met hooligans, wellicht omdat die voor mij voorspelbaarder zijn

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:51

Daar zou ik dan weer geen enkele moeite mee hebben, navragen naar de straat of even om hulp vragen, geen probleem.

Maar aanspreken op gedrag, of allerlei kritische (en in de kern ook veroordelende) vragen stellen, dat zou ik niet zomaar doen uit het niets.

Ceriadwen: maar is dat niet vooral jouw verwachting die je dan dwars zit, en waar zij dus niks aan kunnen doen? Zo ontzeg je jezelf bv de kans om een positieve ervaring te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:54

Ik moet je eerlijk zeggen, toen was ik in de positie om dat veilig te doen, nu zou ik er ook niet voor kiezen, ook al weer ik hoe ik ze moet aanpakken.

En die hangratjes, dar zijn de winkeldiefjes, de tasjesrukkertjes, de geveltoeristen...de kleine criminaliteit.

Maar de oudste broers en neven die zo zijn begonnen, zitten in bewapende bendes en dar is ook iets wat je alleen weet als je inside information hebt.

Zoals ik eerder Teeven aanhaalde en meteen neergeknuppeld werd, op de plek als hoofdofficier van Justitie heb je die inzage, kom je steeds weer de zelfde namen tegen, zie je ze groeien, dat 12 jarigen zware delicten op hun naam hebben die niet volgens jeugdrecht kan berecht worden....

Een groep dat makkelijk luxe kan vergaren gaat echt niet werken..
En natuurlijk hebben ze broers en neven die bv een garage heeft, een winkel en zich druk maken over afvalligen binnen de familie.

Wat mij opviel was dat die families heel erg laag van komaf was, letterlijk uit de lemenhutjes en nauwelijks gegroeid...ik vraag mij dan af of dat echt met intellect te maken heeft, ook al leef je in een omgeving die ontwikkeling uit ademt...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:55

Ik vind Marokkanenprobleem echt eng klinken hoor... Er was ook ooit een 'Jodenprobleem.' Misschien was er echt heus wel ergens een écht probleem met een Jood, dat zal best. Maar moesten allerlei onschuldige mensen, van baby tot hoogbejaarde, van respectabele zakenman en arts tot psychiatrische patient in een inrichting daar dan voor boeten?

Sorry maar om dus van een 'Marokkanenprobleem' te spreken en als heuse volksmenner de boel op te hitsen is aansturen op dezelfde endlosungen....

Hoeveel van de Marokkaanse bevolking werkt wél gewoon en pikt of sloopt helemaal niets?

Hoeveel procent hééft zijn hele leven gewerkt en trekt nu een AOW-tje, hoeveel procent is gewoon brave huismoeder, hoeveel procent heeft een goede baan, hoeveel procent trekt er niet de neus op voor simpel en slecht betaald werk?

Want ik geloof echt wel dat er jongere Marokkanen zijn die neerkijken op werken voor de kost, maar ik zag laatst op tv een jongedame die te dom en lui was om een vak te leren, die stellig vertelde dat ze écht niet ging vakkenvullen of achter de kassa ging zitten.... Dus wellicht is er inderdaad een probleem, maar dat beperkt zich niet alleen tot Marokkanen.

Ik zou ook niet zomaar een veroordelende vraag stellen aan zon groepje, en ja, de weg vragen weer wel.

Ik moet trouwens ook zeggen, dat ik dergelijke groepjes hangjongeren ook niet prettig vind als ze blank zijn.

Met oudere Marokaanse mannen en vrouwen van alle leeftijden heb ik geen enkel probleem om die aan te spreken, (maar een veroordelende vraag zou ik nooit stellen.) dus wellicht is het niet een Marokkanenprobleem maar eerder een jonge losgeslagen kerels op straathoekenprobleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:58

Waarom altijd die Joden, laat dat toch eens los!

We leven in een andere tijd...en ja het is een probleem geworden, maar dat ia het al15 jaar en toen werd er niet geluisterd! En nu ook nog niet!

Altijd weer doe goede Marokkanen die dan de schaduw moeten leggen op de foute.

We hebben het over de fouten, ok?? Laten we ons daar eens bezig mee zijn....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:59

russel schreef:

Omdat we misschien moeten oppassen dat we de fouten die we toen maakten niet herhalen? Of is dat een heel raar idee?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:59

Magrathea schreef:
En het staat alweer op Facebook
https://www.facebook.com/pages/Ik-sta-a ... 5923165492
Ze willen minder-stickers laten drukken... :n kansloos

:') denk dat een sticker als dat op de auto ongeveer gelijk staat aan het effect van een Ajax vlaggetje in Rotterdam.

Slopuhhh! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:03

Shadow0 schreef:
russel schreef:

Omdat we misschien moeten oppassen dat we de fouten die we toen maakten niet herhalen? Of is dat een heel raar idee?

Ach jeetje, natuurlijk niet.....dat is al zo vaak te sprake geweest....nogmaals dit is een andere tijd.

De tijd is verhard, iedereen schreeuwt zijn mening..

Toen waren we gedwee muisjes die niet met het hoofd boven het maaiveld uit durfde te komen...

Als ik foto's van mijn ouders zie toen ik kind was, denk ik jeetje wat een andere planeet....het was al stoer als je je anders kleedde...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:09

Ik ben heel benieuwd Russel op welk moment jij zou zeggen dat Wilders te ver gaat. Als hij parken afsluit voor Marokkanen? Of scholen en werk? Of ze een merkteken wil geven? Als hun ramen worden ingegooid en hun huizen beklad worden met leuzen? Als ze het land worden uitgezet? Als ze naar kampen worden gebracht? Als ze vernietigd worden?

Op welk moment zou je opstaan en zeggen: 'dit gaat te ver, dit is niet menselijk, dit mogen we niet laten gebeuren'?

En daar ben ik echt oprecht benieuwd naar, waar zou voor jou de grens liggen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:11

russel schreef:

We leven in een andere tijd...en ja het is een probleem geworden, maar dat ia het al15 jaar en toen werd er niet geluisterd! En nu ook nog niet!

Altijd weer doe goede Marokkanen die dan de schaduw moeten leggen op de foute.

We hebben het over de fouten, ok?? Laten we ons daar eens bezig mee zijn....

Omdat als je een probleem verkeerd benoemt (Marokkanen zijn het probleem helemaal niet, een kleine selectie wel die een overlap vertoont met kleine selecties andere bevolkingsgroepen.) je allerlei nieuwe problemen creeert?

Omdat ongebreideld je haat en afkeer van 1 bevolkingsgroep uiten, kan leiden tot een opstapeling van verkeerde effecten?

Je draait het ook om: door iets een 'Marokkanenprobleem' te noemen, leg je juist de schaduw van de kleine groep probleemgevallen over een hele bevolkingsgroep. Dat is idd precies waar het in de geschiedenis al vele malen is fout gegaan.
Voor Jood mag je ook best homo, Christen, Tutsi en wat er al meer is langsgekomen invullen trouwens. Het gaat erom, dat je generaliseerd. Dat je nare eigenschappen van individuen projecteert.

En dat is precies waar jij in deze draad in uitblinkt, Russel. (ook wat betreft vrouwen lijkt het.)

Ik snap niet hoe je een probleem kan hebben met allerlei mensen die jou nog nooit iets hebben gedaan, maar goed, zoals je zelf al doet, daar kun je dan allerlei redenen voor aanvoeren. Want je hebt wel wat nare ervaringen met die mensen.... Ik heb persoonlijk nog nooit een nare ervaring met een Marokkaan gehad.
Mijn zus bijvoorbeeld wel, die heeft ooit een keiharde schop tegen haar hoofd gehad van een gestoorde man die dacht dat ze om hem lachten (wat niet zo was.) Daarentegen heeft ze jaren een keuken met een ongehuwde Marokkaan gedeeld toen ze ergens een kamer huurde. Nooit nare dingen voorgevallen, man was uiterst beleefd, netjes, deelde zijn eten (kon ook geweldig koken.)
Als ze verstandig was geweest had ze hem ten huwelijk gevraagd. :+

Dat wil niet zeggen dat ik het probleem van terrorjongeren niet inzie, het is evident dat dat het leefgenot van grote groepen mensen ernstig aantast en zou veel beter en sneller aangepakt moeten worden.
En als er in een bepaalde wijk een Marokkaanse jongerenprobleem is (waarbij jongeren dan meestal, mannelijke jongeren zullen zijn, de zusjes van deze parels der maatschappij zitten thuis te blokken, doen het huishouden en passen op) mag je dat ook benoemen.

Alleen de stap naar 'Willen we minder Marokkanen, dan ga ik dat regelen,' is in mijn ogen een gevaarlijke.

Als Wilder nou schreeuwde: 'Willen we minder straatterreur, dan ga ik dat regelen', zou ik hem een stoere jongen vinden.

Maar ja, moet de PVV wel zijn stemgedrag ietwat aanpassen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:13

russel schreef:

Citaat:
Ach jeetje, natuurlijk niet.....dat is al zo vaak te sprake geweest....nogmaals dit is een andere tijd.

De tijd is verhard, iedereen schreeuwt zijn mening..

Toen waren we gedwee muisjes die niet met het hoofd boven het maaiveld uit durfde te komen...

Als ik foto's van mijn ouders zie toen ik kind was, denk ik jeetje wat een andere planeet....het was al stoer als je je anders kleedde...

Klets niet, Hitler sloeg zijn slag in een crisis... men zocht een zondebok om de eigen ellende op af te wentelen... Nou crisissen zijn van alle tijden, en zondebokken zijn altijd wel voorhanden.

Het tegen elkaar ophitsen van bevolkingsgroepen die sterk van elkaar verschillen is ook van alle tijden en je hoeft er niet bepaald geniaal voor te zijn, alleen maar gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel voor te hebben.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:18

Shadow0 schreef:
Ceriadwen: maar is dat niet vooral jouw verwachting die je dan dwars zit, en waar zij dus niks aan kunnen doen? Zo ontzeg je jezelf bv de kans om een positieve ervaring te hebben.

Mwah, ervaringen uit het verleden scheppen deze verwachting. Dat kan natuurlijk ook, en eerlijk is braaf. Hoeveel kansen moet je mensen blijven geven?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:30

Ceriadwen schreef:
Mwah, ervaringen uit het verleden scheppen deze verwachting. Dat kan natuurlijk ook, en eerlijk is braaf. Hoeveel kansen moet je mensen blijven geven?

Wat mij betreft krijgt ieder individu in elk geval die kans (niemand afschrijven omdat ze toevallig tot een groep behoren) en verder probeer ik persoonlijk open te blijven staan voor mensen. Iemand die me heeft opgelicht zou ik niet een tweede keer mijn geld toevertrouwen, natuurlijk niet.
Maar voor dingen als straatnamen krijgt iedereen van mij kansen hoor :j Net als vriendelijk gedag zeggen enzo.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:48

o dat zeker ook, geen probleem. Weet je, als je een keer je neus stoot, of twee keer je neus stoot wellicht drie keer je neus stoot dan kan ik ook echt nog wel open blijven staan en mezelf vertellen dat ik gewoon pech heb en dat het individuele acties zijn van individuele mensen en dat dit gedrag niet gebonden is aan cultuur of afkomst.

maar als je telkenmale weer je neus stoot, dan wordt dat toch wat lastiger voor mij in ieder geval