Blue_Eyes schreef:geerke schreef:Marokkanen zitten 5x vaker in de criminaliteit
7x vaker in de bijstand
60% van de jonge marokkanen ,onder de 23 zijn verdacht bij de politie
Dit is niet verzonnen.
Hier staat het, denk dat je dit bedoelt? Nah... Volgens mij verschillen die cijfers niet veel van die in het stuk dat ik net neerzette. Alleen wordt er wel anders naar gekeken.
secricible schreef:Het zegt me meer dan de absolute cijfers in het stuk dat je post, en ook meer dan het feit dat 5% van de gevangenis uit marrokkanen bestaat.
1. Marrokkanen zullen voornamelijk kleine en relatief onschuldige misdrijven plegen met een lage gevangenisstraf en lage pakkans die juist wel veel impact hebben op ons gevoel van veiligheid zoals tasjesroof, kleine berovingen en inbraak.
2. 1 op de 5 gevangenisgangers is dus marrokkaan. Maar ik heb geen idee wat se verhouding marrokkaan id op het aantal niet-marrokkanen buiten de gevangenis.
3. De "correctie" zoals die genoemd wordt dat alle niet-marrokkanen die niet in laag opgeleide gebieden niet meegetelt moeten worden omdat marrokkanen ook in laag opgeleide gebieden lopen is echt bizar en JUIST het probleem dat bestaat niet erkennen, namelijk dat marrokkanen over het algemeen meestal laag opgeleid zijn.
4. Het bruggetje wat vervolgens gemaakt wordt is helemaal vreemd, de afkomst is dus niet het probleem maar (o.a.) het laag opgeleide. Niemand zegt dat de afkomst het probleem is, het is echt het probleem compleet omdraaien.
Conclusie: wat een vreemd stuk met totaal geen nieuwswaarde...
Grappig want die cijfers als 5X vaker zeggen mij dan weer totaal niets. Ik vraag mij dan af, 5 keer vaker dan wie? Hoe groot is het aantal etc. Want het kan ook om een groepje van 30 mensen gaan waarvan er dus gemiddeld meer in de gevangenis zitten en dan is het totale problemen niet zo groot.
Juist de vergelijking zet cijfers in perspectief en geeft ze waarde.