Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:49

maaike5581 schreef:
Citaat:
Naast de vraag wie de verdachte in dergelijke gevallen mag aanhouden is ook de vraag van belang voor welke strafbare feiten een aanhouding mag geschieden. In art. 54 Sv komt naar voren dat buiten heterdaadsituaties alleen in die gevallen een aanhouding mag geschieden, ten aanzien van strafbare feiten waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten. Behoudens uitzonderingen kan als stelregel worden genomen: alle misdrijven waarop naar wettelijke omschrijving gevangenisstraf van vier jaar of meer is gesteld.

Meis, we hoeven hierover echt niet in discussie te gaan.
Je bron is waarschijnlijk weer wikipedia?
En heb je ook uitgezocht voor welke situaties buiten heterdaad aanhouding mag geschieden?

Als je goed onderzoek hebt gedaan, dan heb je hopelijk gelezen dan je ALLEEN aan wordt gehouden als je verdachte ex art. 27 SV bent.
En als je dan verdachte bent, dan mag je sowieso worden verhoord. Verhoor is namelijk niet gelijk aan voorlopige hechtenis.
Daarbij kan je dus alleen in geval van voorlopige hechtenis gevallen buiten heterdaad worden VASTGEHOUDEN.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:10

MargreetW schreef:
Hier komen we toch niet uit, maakt ook niet uit. Feit blijft dat veel mensen hier in dit topic moraalridders zijn. Hier bijzonder fel van leer trekken en dan een uur later op hun Fb zetten 'nog 3 dagen en dan ga ik met me vriendinnen gezellie naar Spanje, lekker zonnen, zuipen en we gaan ook stierevechten kijken'.

Edit typo,

Ik vind dat jij je het allemaal veel te persoonlijk aantrekt. De vergelijking met meiden maken die naar Spanje gaan, vind ik ook niet helemaal kloppen. De meiden die ik ken, gaan inderdaad om te zonnen en te stappen, maar stierevechten hoor ik nooit. Maar al gaan die meiden wel daar naar toe, daarom mag er wel verontwaardiging zijn over dit ponypletten, zoals het in de media wordt genoemd.
Misschien moet je wat afstand nemen, want je kan het mensen toch niet kwalijk nemen, dat ze boos zijn op die vrouwen? Bedreigingen enz. vind ik ook te ver gaan, maar de verontwaardiging snap ik heel goed.

MargreetW

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:15

Ho ho, ik snap de verontwaardiging ook heel goed hoor. En ze mogen van mij heel boos zijn, maar dit was echt. Dit stond werkelijk op haar FB. Vind je stierenvechten dan geen dierenmishandeling?
Daar gaat het me om, moraalridders first class.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:34

Tja, online zetten was uiteindelijk toch niet zo slim

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:35

MargreetW schreef:
Ho ho, ik snap de verontwaardiging ook heel goed hoor. En ze mogen van mij heel boos zijn, maar dit was echt. Dit stond werkelijk op haar FB. Vind je stierenvechten dan geen dierenmishandeling?

Ik ben tegen stierenvechten, ik zal daar nooit heengaan, al vind ik de paarden die gebruikt worden geweldig. Deze staan fantastisch aan de hulpen van de ruiter, dus in zoverre heb ik ook weleens wat gezien op het internet. Maar dat heeft IMO niets te maken met dit topic. Mensen zijn verontwaardigd, deels omdat het maar kleine pony's zijn en deels door het geweld en omdat hier een markt voor is. Een tijdje terug heb ik al internetfilmpjes gezien van meiden die "sexy" op pony's en paarden rijden met grof sporen- en zweepgebruik. Ik snap niet dat dit als opwindend door sommige mannen wordt ervaren, maar dat snap ik ook niet van filmjes met kinderen. Ik denk dat zolang hier een markt voor is, dit zal gebeuren, met als gevolg dierenleed. En sommige dames realiseren zich niet dat zulke filmpjes jaren later nog gevolgen kunnen helpen. Eénmaal op het internet, zal het altijd blijven bestaan en big brother is watching.........

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:39

er zijn nou ook foto's met mannen die op die pony zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:41

Electra63 schreef:
MargreetW schreef:

Ik ben tegen stierenvechten, ik zal daar nooit heengaan, al vind ik de paarden die gebruikt worden geweldig. Deze staan fantastisch aan de hulpen van de ruiter, dus in zoverre heb ik ook weleens wat gezien op het internet. Maar dat heeft IMO niets te maken met dit topic. Mensen zijn verontwaardigd, deels omdat het maar kleine pony's zijn en deels door het geweld en omdat hier een markt voor is. Een tijdje terug heb ik al internetfilmpjes gezien van meiden die "sexy" op pony's en paarden rijden met grof sporen- en zweepgebruik. Ik snap niet dat dit als opwindend door sommige mannen wordt ervaren, maar dat snap ik ook niet van filmjes met kinderen. Ik denk dat zolang hier een markt voor is, dit zal gebeuren, met als gevolg dierenleed. En sommige dames realiseren zich niet dat zulke filmpjes jaren later nog gevolgen kunnen helpen. Eénmaal op het internet, zal het altijd blijven bestaan en big brother is watching.........

Ik geloof dat dit nu voor iedereen wel duidelijk is.
Ik hoop en neem ook aan dat dit voor IEDEREEN een hele grote waarschuwing is uit te kijken je hele hebben en houden op het www te plaatsen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:44

Helemaal mee eens. Maar dit gebeurd al zolang men ervan weet, en ik ben bang dat het ook nooit zal stoppen. Wat nu gebeurt is dat het veel eerder naar buiten komt dankzij internet.
Maar dat is met alles zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:12

Rowdine schreef:
Ik geloof dat dit nu voor iedereen wel duidelijk is.
Ik hoop en neem ook aan dat dit voor IEDEREEN een hele grote waarschuwing is uit te kijken je hele hebben en houden op het www te plaatsen.

Nou, gewoon geen dieren mishandelen lijkt me beter of dat dan wel of niet op het internet wordt gezet, maakt niet uit voor de mishandelde dieren, wel voor de dader, die is ineens gesnapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:14

MargreetW schreef:
Helemaal mee eens. Maar dit gebeurd al zolang men ervan weet, en ik ben bang dat het ook nooit zal stoppen. Wat nu gebeurt is dat het veel eerder naar buiten komt dankzij internet.

Maakt toch niet uit of het op het internet komt, wat zie je dan liever. dat het wel gebeurt maar niet circuleert? Het klinkt een beetje of men moet oppassen, anders kan men nog wel eens gepakt worden. Dat willen we toch graag. Als iemand een dier mishandeld zonder dat het gefilmd wordt en op internet geplaatst, dan is de mishandeling voor het dier niet minder, het pakt enkel voordeliger uit voor de dader. Dus zet maar op internet die handel, genoeg beesten van mensen die met een glimlach naast hun doodgemartelde dier staan hoor, als zijnde stoer doen naast hun trofee, de stoere kerels en dames. Als ze dat dan op facebook zetten, dan zijn ze pas zuur, net goed. Zoals de mannen die een hondje van een hoge brug smijten of van een man die zijn witte hond mishandeld en begraaft met het hoofd bovern de grond, of hij daar nog leefde weet ik niet. Ik vind het ponypletverhaal geen haar beter.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:23

Er zijn gewoon veel gekken op de wereld, die dierenleed veroorzaken. Dankzij internet komt dat wel nu eerder en vaker in de publiciteit en als de verontwaardiging maar groot genoeg is van het volk, dan wordt er wel wat aan gedaan, zoals nu. Helaas circuleren er vele van dit soort filmpjes op internet. Sommige dames hebben hele fansites, dus verdienen daar geld aan.

Ik snap alleen niet, waarom zulke filmpjes niet geplaatst mogen worden. Bokt is toch HET medium om paardenleed aan de kaak te stellen en daardoor te kunnen verminderen of te stoppen. Ik kan dit niet begrijpen van een paardenforum met allemaal paardenliefhebbers. Ik vind het echt kop-in-het-zand-steken. Als wij het niet plaatsen, dan weten wij het niet en bestaat het niet. Juist Bokt zou een rol moeten spelen in het stoppen van paardenleed. Niet door namen van meiden/mannen te publiceren, maar wel door filmpjes te plaatsen en daar de verontwaardiging als paardenliefhebbers over uit te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:25

Electra63 schreef:
Er zijn gewoon veel gekken op de wereld, die dierenleed veroorzaken. Dankzij internet komt dat wel nu eerder en vaker in de publiciteit en als de verontwaardiging maar groot genoeg is van het volk, dan wordt er wel wat aan gedaan, zoals nu. Helaas circuleren er vele van dit soort filmpjes op internet. Sommige dames hebben hele fansites, dus verdienen daar geld aan.

Ik snap alleen niet, waarom zulke filmpjes niet geplaatst mogen worden. Bokt is toch HET medium om paardenleed aan de kaak te stellen en daardoor te kunnen verminderen of te stoppen. Ik kan dit niet begrijpen van een paardenforum met allemaal paardenliefhebbers. Ik vind het echt kop-in-het-zand-steken. Als wij het niet plaatsen, dan weten wij het niet en bestaat het niet. Juist Bokt zou een rol moeten spelen in het stoppen van paardenleed. Niet door namen van meiden/mannen te publiceren, maar wel door filmpjes te plaatsen en daar de verontwaardiging als paardenliefhebbers over uit te spreken.

Ik denk dat facebook het juiste voorbeeld is van wat het plaatsen van filmpjes en foto's teweeg kan brengen. Mensen gaan blijkbaar namen, telefoonnummers en adressen achterhalen. Ik denk dat ze dat op bokt proberen te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:28

Mindim schreef:
MargreetW schreef:

Maakt toch niet uit of het op het internet komt, wat zie je dan liever. dat het wel gebeurt maar niet circuleert? Het klinkt een beetje of men moet oppassen, anders kan men nog wel eens gepakt worden. Dat willen we toch graag. Als iemand een dier mishandeld zonder dat het gefilmd wordt en op internet geplaatst, dan is de mishandeling voor het dier niet minder, het pakt enkel voordeliger uit voor de dader. Dus zet maar op internet die handel, genoeg beesten van mensen die met een glimlach naast hun doodgemartelde dier staan hoor, als zijnde stoer doen naast hun trofee, de stoere kerels en dames. Als ze dat dan op facebook zetten, dan zijn ze pas zuur, net goed. Zoals de mannen die een hondje van een hoge brug smijten of van een man die zijn witte hond mishandeld en begraaft met het hoofd bovern de grond, of hij daar nog leefde weet ik niet. Ik vind het ponypletverhaal geen haar beter.

Dat zegt zij toch niet?
Alles wat je op internet zet blijft staan en is vindbaar, voor de hele wereld. Dat is wat MargreetW bedoelt als ik haar goed begrijp.
Dit betekent toch niet dat ze liever ziet dat het achter de schermen gebeurt en toch blijft? Dat maak je er nu zelf van.

Dit is maar weer het levende bewijs van het feit dat social media en alle gekte eromheen je kapot kan maken. Ik keur overigens de daad zeer zeker af, en ik vind ook dat deze personen een passende straf moeten krijgen. Maar dit gaat allemaal wel erg ver. Blijkbaar zorgen dit soort filmpjes op internet voor doodsbedreigingen en het verspreiden van namen en adressen. Tja in dat geval had ik voor deze meiden gehoopt dat het een beetje meer achter de schermen was gebleven.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:30

Je leest het verkeerd. Ik zeg dat dierenmisbruik, kindermisbruik noem maar op altijd al heeft bestaan. Maar wat vroeger stiekum in Limburg gebeurde kwam je in Groningen niet of nauwelijks te weten. Dankzij internet ligt dat gewoon anders.
Tien jaar geleden zette men iets zonder nadenken op internet, tegenwoordig hebben zulke producers hypermoderne firewals.
En het is in mijn ogen de taak van de politie? Om hierop in tecspringen, maar ik ben heel bang dat zoiets niet uit te roeien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:31

Daarbij is het eigenlijk ook gewoon buitensporig hoe ver deze heksenjacht gaat. Pleeg een moord en 'geen haan' die er op de social media naar kraait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:33

Rowdine schreef:
Dat zegt zij toch niet?
Alles wat je op internet zet blijft staan en is vindbaar, voor de hele wereld. Dat is wat MargreetW bedoelt als ik haar goed begrijp.
Dit betekent toch niet dat ze liever ziet dat het achter de schermen gebeurt en toch blijft? Dat maak je er nu zelf van.

Dit is maar weer het levende bewijs van het feit dat social media en alle gekte eromheen je kapot kan maken. Ik keur overigens de daad zeer zeker af, en ik vind ook dat deze personen een passende straf moeten krijgen. Maar dit gaat allemaal wel erg ver. Blijkbaar zorgen dit soort filmpjes op internet voor doodsbedreigingen en het verspreiden van namen en adressen. Tja in dat geval had ik voor deze meiden gehoopt dat het een beetje meer achter de schermen was gebleven.

Ik vind het top dat het op internet komt, ik vind het sneu voor degenen die er niets mee te maken hebben, voor de meiden in kwestie, tja boontje komt om zijn loontje zullen we maar zeggen..
Social media heb ik niets mee te maken, dit verhaal staat ook gewoon op de nieuwssites. Niet iedereen loopt te leuren op het internet hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:34

Ja, dat begrijp ik dat Bokt een hetze probeert te voorkomen en dat Bokt probeert te voorkomen dat persoonsgegevens in het openbaar worden gebracht.
Maar ik vind dierenleed te weinig aan de orde komen op Bokt. Nederlandse topruiters mogen afgezeken worden en beschuldigd worden van paardenmishandeling en dergelijke, inclusief foto's, maar een naam van een slechte handelaar of een paardenmisbruiker noemen, dat mag dan weer niet. Ik zie en snap het verschil gewoon vaak niet.

Misschien heeft deze Nederlandse dame nu spijt en is het lang geleden gebeurd, maar het gebeurt nog steeds.
Rowdine, je moet geen misstanden/misdaden met elkaar vergelijken. Dit soort misstanden was bij veel mensen onbekend en daarom heeft het nu zoveel aandacht, denk ik. Behalve aandacht van de social media was dit gewoon op nieuwssites zoals AD.nl gepubliceerd.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-07-13 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hint verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:34

MargreetW schreef:
Je leest het verkeerd. Ik zeg dat dierenmisbruik, kindermisbruik noem maar op altijd al heeft bestaan. Maar wat vroeger stiekum in Limburg gebeurde kwam je in Groningen niet of nauwelijks te weten. Dankzij internet ligt dat gewoon anders.
Tien jaar geleden zette men iets zonder nadenken op internet, tegenwoordig hebben zulke producers hypermoderne firewals.
En het is in mijn ogen de taak van de politie? Om hierop in tecspringen, maar ik ben heel bang dat zoiets niet uit te roeien is.

Dan heb ik jouw tekst verkeerd geinterpreteerd, excuus, die van Rowdine echter niet, want haar post staat wel in die strekking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:35

Rowdine schreef:
Daarbij is het eigenlijk ook gewoon buitensporig hoe ver deze heksenjacht gaat. Pleeg een moord en 'geen haan' die er op de social media naar kraait.

O, je bedoeld zoiets als de scheidsrechter, nou ook dat was op de social media hoor bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:35

Mindim schreef:
Rowdine schreef:
Dat zegt zij toch niet?

Ik vind het top dat het op internet komt, ik vind het sneu voor degenen die er niets mee te maken hebben, voor de meiden in kwestie, tja boontje komt om zijn loontje zullen we maar zeggen..
Social media heb ik niets mee te maken, dit verhaal staat ook gewoon op de nieuwssites. Niet iedereen loopt te leuren op het internet hoor.

Ach komop, heb je oogkleppen op?
Op nieuwssites staan berichten, maar geen adressen, telefoonnummers en foto's waarop de dames herkenbaar in beeld zijn gebracht.
Prima dat het op deze nieuwssites staan, maar als je een beetje facebook pagina bekijkt dan staan deze dames met naam, toenaam, foto, adres, telefoonnummer en een aantal doodsbedreigingen afgebeeld. Dat slaat echt nergens op.

Gingen ze maar eens zo achter moordenaars aan. Dat zie ik nergens? Buitensporig much?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:36

Mindim schreef:
Rowdine schreef:

O, je bedoeld zoiets als de scheidsrechter, nou ook dat was op de social media hoor bijvoorbeeld.

Nee want dat was geen moord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:36

Mindim schreef:
MargreetW schreef:

Dan heb ik jouw tekst verkeerd geinterpreteerd, excuus, die van Rowdine echter niet, want haar post staat wel in die strekking.

hahahaa, ik postte daarna pas. Dus je reageerde in eerste instantie helemaal niet op mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:39

Rowdine schreef:
Ach komop, heb je oogkleppen op?
Op nieuwssites staan berichten, maar geen adressen, telefoonnummers en foto's waarop de dames herkenbaar in beeld zijn gebracht.
Prima dat het op deze nieuwssites staan, maar als je een beetje facebook pagina bekijkt dan staan deze dames met naam, toenaam, foto, adres, telefoonnummer en een aantal doodsbedreigingen afgebeeld. Dat slaat echt nergens op.

Gingen ze maar eens zo achter moordenaars aan. Dat zie ik nergens? Buitensporig much?

Vanwaar dat nare toontje Rowdine? Ik praat voor mezelf en ik heb niets met de social media en reageer ook niet op nieuws via diezelfde social media. Dat bedoel ik dat niet iedereen loopt te leuren op facebook. Jij doet net of jan en alleman dat maar doet, dat is onzin. Verder heb ik het toch nergens over adressen en dergelijke en heb ik ook nergens ontkent dat dat gebeurt? Verder voel ik mij niet genoodzaakt om achter de namen van de daders te komen via facebook, dat jij dat wel doet, kan ik niet helpen. Ik heb de naam nog niet voorbij zien komen, maar goed, misschien zoek ik niet zo goed

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:40

Dat is nu eenmaal het nadeel van alle social media en dat moet iedereen ook beseffen die het gebruikt. Je bent heel makkelijk te vinden. En ja vervelend gezegd doe je dat natuurlijk voor een deel ook zelf dat je je hele hebben en houwen op internet gooit. Dat maakt je kwetsbaar omdat je in een paar tikken door zowat iedereen te vinden bent. En tja zo hoort het niet te gaan en natuurlijk is het overdreven vooral als onschuldige hierbij betrokken raken.

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:42

De namen zijn ook bekend van die vrouwen.
Ik heb het topic even globaal doorgelezen mis is het al gezegd maar zeg het toch maar even.