De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:22

ThreeFingers schreef:
Dat zegt hij ook, dat geen lijk/overblijfselen hebben, en die ook met grootste waarschijnlijkheid niet zullen vinden.

Maar wel iets hebben waardoor ze weten dat ze dood is.
Maar daar geen uitspraken over doen.

Dat riepen ze in t begin heel hard maar dat werd steeds bijgesteld en vager, naar mijn idee.

Babootje

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 16:30

forensisch bewijs hoeft volgens mij niet altijd een lijk mee bedoeld te worden.
Het bewijs moet wel in samenhang zo hard zijn dat de conclusie dat Madeleine dood is, getrokken kan worden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:59

ThreeFingers schreef:
Ann schreef:
Maar er zullen dan nog meer mensen op de hoogte moeten zijn dan alleen de McCann's? Waarom blijven die mensen zo lang zwijgen of liegen daarover?
Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik (als buitenstaander of iemand uit die vriendenkring) er iets van af wist en een ongeluk of misdaad zou verzwijgen alleen om iemand buiten schot te houden?

Precies, maar ook de ouders onderling..

1 van de 2 moet met het idee gekomen zijn om de overleden Maddie weg te werken..

Zoiets maakt je relatie kapot..

En al die vrienden enz moeten ook zwijgen als ze ervan af wisten.

Daar komt bij dat Kate, net moet doen alsof, dus haar ronde, spelen dat haar kind ontvoerd is, terwijl dan Gerry met Maddie gewoon zonder afdekking enz richting de zee gaat lopen, met een enorm groot risico gezien te worden?
Dit gaat er bij mij niet in.

Wat Brückner betreft, zijn de laatste woorden in dat interview erg belangrijk.

Dat er meer is, dan wat ze bekend gegeven hebben.
Just for fun zeggen dat Maddie dood is en dat Brückner de waarschijnlijke dader is, zal Duitsland niet zomaar doen.

Om met dat laatste te beginnen, ze hebben hem op een presenteerblaadje aangekregen en onderzoeken het gewoon. Dat ze waarschijnlijk dood is, heeft alle politie gezegd maar altijd met "aannemelijk" Je kunt niet zomaar beweren dat ze dood is en dat s ook teruggetrokken.
De vraag is waarom ze een grote beloning geven voor de gouden tip als ze zogenaamd van alles weten.

Verder ben je veel te veel met je gevoel bezig.
Als je je een beetje meer met misdaad bezig houdt, ipv uitgaan wat je zelf zou doen of voelen, zul je zien dat er duizenden gelijksoortige gevallen zijn waarin partners of familieleden elkaar dekken, waarbij mensen liever een lijk wegwerken dan gewoon het noodnummer bellen en dat er ook heel veel zijn die blijven roepen "ik wil hem/haar gewoon terug" terwijl ze het kind zelf begraven, soms zelfs zelf vermoord, hebben en dondersgoed weten dat het kind niet terugkomt.
Waarbij de wens natuurlijk niet leeg is. Natuurlijk zijn er veel die zouden willen dat hun kind terug kon komen van de dood. Natuurlijk is het een vreselijk verlies.
Maar de overeenkomst is dat ze daarna allemaal gewoon vrij snel hun leven oppakken, soms er op vooruit gaan, terwijl de ouders van echt vermiste kinderen volkomen wegkwijnen en nooit meer gelukkig kunnen zjn. Dat is al de eerste rode vlag bij de McCanns.
Als je je in misdaad wilt verdiepen zodat je weet waar ik het over hebt, kan ik je het kanaal van Stephanie Harlowe op Youtube aanraden, die zoekt zaken tot de puntjes uit, probeert altijd volkomen onpartijdig te blijven en heeft een zeer prettige stem en manier van praten om naar te luisteren.
Ze heeft ook videos over deze zaak gemaakt, maar je kunt beginnen met elke willekeurge zaak die (kleine) kinderen betreft. Dan zul je zien dat dingen die je als normaal mens voor onmogelijk houdt, echt gewoon voorkomen.
Als je je reputatie het belangrijkst vindt (zo belangrijk dat ze daar een mannetje voor inhuren) is het helemaal niet gek dat je komt met een ontvoeringsverhaal dat je instudeert en hulp vraagt van vrienden (die ook hun kinderen alleen lieten en aan gevaar blootstelden...), terwijl eentje het lijk wegwerkt.
Dit zijn ARTSEN. Het heeft nogal wat consequenties als blijkt dat je je kinderen aan gevaar blootstelde en dat er ook iets gebeurd is. Dat is voor elk mens vreselijk om mee te leven, maar bij hen betekent het dat ze hun baan en status kwijtraken.
Dat jij daar niet bij kunt, omdat je waarschijnlijk zelf nooit zoiets zou doen of niet toe in staat zou zijn, maakt niet dat het niet mógelijk is.
Er is uit genoeg gebleken dat dit berekende mensen zijn.
Het blijft ook als een paal boven water dat er tegenstrijdigheden zijn in hun verhalen en dat die ook meerdere keren aangepast zijn.
Op zich is het niet raar om later nog een detail te herinneren ofzo, maar dingen als Payne al of niet alleen met Kate en seconden of een half uur, dat zijn toch wel dingen waarbij je je aan je hoofd kunt krabben.

Betreffende richting zee lopen en gezien worden. Het is zijn eigen kind, wat moeten mensen daar van denken? Er lopen daar wel meer over straat met slapende kinderen. Sommigen hebben hem wellicht wel vaker gezien met haar. Je kunt echt niet in het voorbij gaan in het donker zien of een kind dood is, zeker niet op de manier waarop hij het kind droeg. Natuurlijk hoopte hij op niet gezien worden, maar hij zou in principe gewoon kunnen glimlachen. Uit de verklaring van Smith blijkt dat hij zich wat wegdraaide, of hun hoofden in elk geval, als ik het me goed herinner.
Een ontvoerder zou dat ook kunnen doen, maar het lijkt mij dat een ontvoerder er meer baat bij heeft een auto om de hoek te hebben om haar zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg te hebben.
De McCanns, als er een ongelukkige dood was, moesten improviseren. Als hun huurauto een rondje had gedaan, was dat natuurlijk verdacht geweest, omdat ze zaten te tafelen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:06

Ik heb het misschien eerder gevraagd, maar weet iemand wat er uitendelijk met Martin Ney is gebeurd, die ook eens hoofdverdachte is geweest en precies paste?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 17:50

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 17:55

Lusitana schreef:
Betreffende richting zee lopen en gezien worden. Het is zijn eigen kind, wat moeten mensen daar van denken? Er lopen daar wel meer over straat met slapende kinderen. Sommigen hebben hem wellicht wel vaker gezien met haar. Je kunt echt niet in het voorbij gaan in het donker zien of een kind dood is, zeker niet op de manier waarop hij het kind droeg. Natuurlijk hoopte hij op niet gezien worden, maar hij zou in principe gewoon kunnen glimlachen. Uit de verklaring van Smith blijkt dat hij zich wat wegdraaide, of hun hoofden in elk geval, als ik het me goed herinner.

Het was ook maar 6 minuten lopen vanaf de Ocean Club naar het kerkje. 21:50 de tijd dat Smith de man en kind heeft gezien was voor de meesten (ook de McCanns) onder etenstijd. De kans dat iemand hem zou zien was dus heel klein. Toch was daar dan toevallig de Fam Smith.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:02

Ik wil er niet aan dat sommige vrienden van de McCann's in koelen bloede hebben meegewerkt aan wat Maddie is overkomen omdat hun status of baan zo belangrijk is. Dat heeft verder weinig met mijn gevoel te maken, meer met logisch nadenken. Ik keur het niet goed, maar het alleen laten van je kinderen, weegt niet op qua "misdrijf" tegen medeplichtig zijn aan wat Maddie is overkomen. Niet veel mensen zijn zo gevoelloos of gewetenloos dat ze zo lang met zulke daden en leugens kunnen leven zonder ooit uit de school te klappen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 18:23

Ann schreef:
Ik wil er niet aan dat sommige vrienden van de McCann's in koelen bloede hebben meegewerkt aan wat Maddie is overkomen omdat hun status of baan zo belangrijk is. Dat heeft verder weinig met mijn gevoel te maken, meer met logisch nadenken. Ik keur het niet goed, maar het alleen laten van je kinderen, weegt niet op qua "misdrijf" tegen medeplichtig zijn aan wat Maddie is overkomen. Niet veel mensen zijn zo gevoelloos of gewetenloos dat ze zo lang met zulke daden en leugens kunnen leven zonder ooit uit de school te klappen.

Er lijkt meer te zijn dat sommigen van de tapas vrienden met elkaar verbindt dan alleen de dood van Maddie. En het is alleen maar te prijzen Ann dat jij het je niet kunt voorstellen, maar zoals Lusitana zegt bet zal je verbazen hoeveel mensen dat onder bepaalde omstandigheden wel kunnen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:29

Babootje schreef:
Volgens mij zit hij vast. In 2012 veroordeeld voor levenslang voor 3 moorden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Ney

Ja, dat wist ik, maar in verband met de zaak Maddie? Ze (media) waren toendertijd net zo overtuigd als nu met Brückner dat hij het wel gedaan moest hebben. Helemaal met zijn 3 jaars sprongen tussen de moorden en de laatst in 2004... Maddie verdween in 2007...Ook door de Britten naar voren geschoven. Lees Mitchell. Wilden ze ook nog in verband brengen met de zaak Nicky Verstappen.
Maar het was gebaseerd op niets, en hoewel, volgens de media, onderzocht door Duitse, Britse en Portugese politie is het dus blijkbaar als een nachtkaars uitgegaan.
Hoewel ze wel eerlijk meldden:
Citaat:
Het is nog niet duidelijk hoe Ney in verband werd gebracht met de verdwijning van Madeleine McCann, maar het feit dat hij erg lijkt op het robotportret van de vermeende ontvoerder van Madeleine, gemaakt in 2013, kan een detail zijn dat vermoedens versterkt.
Bron.

Ik verwacht hetzelfde traject nu, eigenlijk.
Maar goed, we houden de moed er in. Je weet maar nooit.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:31

@Babootje,
Ook hier een misdaadliefhebber qua boeken en documentaires. Geheimen bewaren is gewoon ontzettend moeilijk voor veel mensen. Vroeg of laat verspreekt iemand zich of doet iets waardoor er toch wat naar buiten komt. We verschillen gewoon van mening hierin en dat is helemaal niet erg. :-)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 18:43

Ann schreef:
@Babootje,
Ook hier een misdaadliefhebber qua boeken en documentaires. Geheimen bewaren is gewoon ontzettend moeilijk voor veel mensen. Vroeg of laat verspreekt iemand zich of doet iets waardoor er toch wat naar buiten komt. We verschillen gewoon van mening hierin en dat is helemaal niet erg. :-)

Daar hopen we maar op, dat iemand de waarheid een keer gaat vertellen of dat dr iemand komt met iets nieuws dat de zaak openbreekt. Ik vrees alleen dat het niet Brueckner gaat zijn. maar misschien levert de aandacht voor de zaak nu wel iets nieuws oo.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:47

Babootje schreef:
Lusitana schreef:

Het was ook maar 6 minuten lopen vanaf de Ocean Club naar het kerkje. 21:50 de tijd dat Smith de man en kind heeft gezien was voor de meesten (ook de McCanns) onder etenstijd. De kans dat iemand hem zou zien was dus heel klein. Toch was daar dan toevallig de Fam Smith.

En dat kerkje is s'avonds na 22.00uur geopend?

Dus Kate gaat het appartement in, doet het raam en het rolluik open, doet Alsof Maddie gestolen is. Gerry die mee helpt zoeken enz. Moet ongemerkt (terwijl mensen aan het zoeken, waren zowel binnen als buiten) snel de dode Maddie uit de kast gehaald hebben en haar in de kerk verstoppen?

Ik kan me herinneren dat de Smith's destijds verklaarde dat de man een gebruind gezicht had.
Dus Gerry heeft waarschijnlijk zich voor die tijd nog even gesmink..

En de vrienden groep, moet er van af geweten hebben?

Als Maddie een natuurlijke dood gestorven is, waarom niet een ambulance bellen, of naar een ziekenhuis gaan?

Dus een onnatuurlijke dood, door geweld van buiten af?

Of het zijn geen vrienden, maar pedofielen groep, waar Gerry ook gretig aan meedeed?

En dan zelf het verhaal telkens maar weer in de media laten komen? Waarom niet liever laten doodbloeden?

Dan een lijkje voor ca 3 weken, in een kerkje verstoppen, ook al is het koel daar binnen, dat gaat stinken.. heel erg stinken..

En ja ik ken dat soort gevallen, maar niet echt te vergelijken, Maddie is denk ik de grootste en bekendste zaak. Dan moeten wel heel veel mensen stil houden..

En ik zeg niet dat dit niet mogelijk is, maar als de ouders zo sterk verdacht zijn, dan hadden ze daar veel meer onderzoek ingedaan.

En ik zeg ook niet dat het Brückner was.
Ik sluit het ook niet uit, en zeg bij voorbaat al "dat kan niet, en een ontvoerder doet niet zus en zo enz.

Denk juist dat ik er vrij nuchter, realistisch insta.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 18:58

Jeetje TF ga de getuigenverklaringen eerst even goed lezen... smith beeft verklaard dat de man die hij zag een gebruind gezicht als als een toerist; niet als een donker iemand.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:01

TF ze konden op dat moment wel degelijk in het kerkje en hebben op enig moment ook een sleutel van dat kerkje gehad. De theorie is ook niet dat ze daar drie weken gelegen heeft maar een paar dagen.

Een gebruind gezicht staat niet gelijk aan een donkere man, over het algemeen lezen mensen gebruind als "door de zon gebruind". Vreemde opmerking van je.

En inderdaad er zijn verklaringen over pedofiele opmerkingen en gebaren die door de vriendengroep gemaakt zijn.

Misschien moet je even de tijd nemen om mccanfiles door te lezen (de link die al meerdere malen geplaatst is). Bevat erg veel informatie en alle antwoorden op de vragen die je net gesteld hebt. Het is een betrouwbare bron ook. Vooralsnog denk ik dat je er vrij ongeinformeerd in staat. Is niet erg maar doe de mensen die zich wel echt verdiepen dan niet af alsof ze de pik op de mccans hebben. Dat komt namelijk niet uit de lucht vallen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:08

ThreeFingers schreef:
En dat kerkje is s'avonds na 22.00uur geopend?

Voor hen wel, ze waren dik aan met de pater/priester (ik weet niet hoe het heet bij hen).
Citaat:
Dus Kate gaat het appartement in, doet het raam en het rolluik open, doet Alsof Maddie gestolen is. Gerry die mee helpt zoeken enz. Moet ongemerkt (terwijl mensen aan het zoeken, waren zowel binnen als buiten) snel de dode Maddie uit de kast gehaald hebben en haar in de kerk verstoppen?
Ja, waarom niet.

Citaat:
Ik kan me herinneren dat de Smith's destijds verklaarde dat de man een gebruind gezicht had.
Dus Gerry heeft waarschijnlijk zich voor die tijd nog even gesmink..
Wel eens van de zon gehoord, die je wel eens krijgt op vakantie in de Algarve. Hij had het niet over een gekleurd iemand, maar getanned.

Citaat:
En de vrienden groep, moet er van af geweten hebben?
een aantal, Jane zorgde in elk geval voor een zogenaamde sighting

Citaat:
Als Maddie een natuurlijke dood gestorven is, waarom niet een ambulance bellen, of naar een ziekenhuis gaan?
Wat ik zeg, er zij er honderden die dat doen, om allerlei redenen, hun reden is dat er een fikse gevangenisstraf op staat als je je kind alleen laat en het eindigt in de dood van het kind.

Citaat:
Dus een onnatuurlijke dood, door geweld van buiten af?
Dat weten we niet, kan een gevolg geweest zijn van calpol op een bestaande ziekte, ze wilden geen medisch rapport vrijgeven, kan dubbelgevouwen geraakt zijn achter de bank en daardoor gestikt, kan van de veranda gevallen zijn etc etc etc.

Citaat:
Of het zijn geen vrienden, maar pedofielen groep, waar Gerry ook gretig aan meedeed?
hoort bij de mogelijkheden, ja.

Citaat:
En dan zelf het verhaal telkens maar weer in de media laten komen? Waarom niet liever laten doodbloeden?
Om de verdenking van henzelf te houden en het verhaal van de ontvoering levend te houden. Er gaat nogal wat geld tegenaan, dat moet toch verantwoord worden, dus ze moeten wel openbaar met nieuwe ontwikkelingen komen.

Citaat:
Dan een lijkje voor ca 3 weken, in een kerkje verstoppen, ook al is het koel daar binnen, dat gaat stinken.. heel erg stinken..
De theorie is dat ze er kort is geweest en daarna ingevroren is geweest, gezien het feit dat er sporen in de auto krijgen. Normaal raakt het trouwens dit klimaat gemummificeerd en dat geeft geen sporen van vloeistof, maar ik weet niet wat de honden precies kunnen ruiken. Maar theoretish, als je het maar hoog genoeg hangt, ruik je het niet, want lucht gaat naar boven. Daarbij, bevriend met de mensen die ook lijken kunnen afleggen, er kan gebalsemd zijn...

Citaat:
En ja ik ken dat soort gevallen, maar niet echt te vergelijken, Maddie is denk ik de grootste en bekendste zaak. Dan moeten wel heel veel mensen stil houden..
Ik ken heel veel vergelijkbare gevallen waar hele families hun mond houden.

Citaat:
En ik zeg niet dat dit niet mogelijk is, maar als de ouders zo sterk verdacht zijn, dan hadden ze daar veel meer onderzoek ingedaan.
Tja, maar toen is Amaral van de zaak gehaald en de Britten kwamen met de theorie van ontvoering en de ouders werden vrij gehouden.

Citaat:
En ik zeg ook niet dat het Brückner was.
Ik sluit het ook niet uit, en zeg bij voorbaat al "dat kan niet, en een ontvoerder doet niet zus en zo enz.

Denk juist dat ik er vrij nuchter, realistisch insta.

Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar er is op dit moment niets dat hem echt verbind.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:21

Waar heb ik geschreven dat het om een donkere man ging?

Heb enkel het woord gebruind gezicht genoemd..

Gerry had geen gebruind gezicht.

Die sleutel hebben ze pas later gekregen..

En vanwaar de theorie, dat ze maar een paar dagen in het kerkje was?

Waar is ze dan geweest in de daarop volgende periode, dus tussen kerkje en de gehuurde auto?

De laatste foto van Maddie (ohw ja de fotograaf is ook in het complot, want die heeft de foto bewerkt) zie je duidelijk dat Gerry geen bruin (door de zon!!!) gezicht heeft..

Er zijn getuigen verklaringen, dat ze Gerry hebben zien zoeken.. Maar die zitten ook allemaal in het complot..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:26

Wanneer dit in hun vertrouwde of een hun vertrouwde omgeving gebeurt zou zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen, je moet echt wel een houdini en meester crimineel zijn wil je wat hier geschetst wordt voor elkaar krijgen... Je kent heg nog steg, wat mij betreft is dat volkomen ongeloofwaardig. Gedurende de vakantie waren ze vooral op en rond het complex, waar haal je dan de wetenschap vandaan hoe je vakkundig een lichaam weg kunt werken? Wat de tegenstrijdige verklaringen betreft daar herken ik mezelf heel erg in, ik kan je bijvoorbeeld niet vertellen wat ik gisteren heb gegeten en hoe laat, dat hoort bij onbelangrijke details die me niks interesseren en wanneer er iets ergs zou gebeuren en ik zou dat op moeten lepelen zou er een vaag verhaal uitkomen. Kan me ook heel goed voorstellen dat wanneer mijn kind zou verdwijnen ik zo àlles vertederend woest zou zijn dat het moeilijk zou worden nog met mij te praten, zeker in een vreemd land, en wanneer ik dan ook nog het gevoel zou hebben dat ik als verdachte gezien werd zou ik helemaal volkomen op slot gaan en de onderzoekers niet meer serieus nemen... Zo voel ik dat wanneer ik me in hun verplaats. Tel daar nog bij op dat ze zich ook nog verschrikkelijk schuldig voelen over het alleen in het appartement laten van de kinderen wat zonder dat er iets gebeurt was heel onschuldig leek en je beerput is compleet. En dan heb ik het nog niet eens over alles wat op de netten staat van iedereen die er iets van vind. Wat een nachtmerrie, en het houdt maar niet op

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:30

Mavelle schreef:
Misschien moet je even de tijd nemen om mccanfiles door te lezen (de link die al meerdere malen geplaatst is). Bevat erg veel informatie en alle antwoorden op de vragen die je net gesteld hebt. Het is een betrouwbare bron ook. Vooralsnog denk ik dat je er vrij ongeinformeerd in staat. Is niet erg maar doe de mensen die zich wel echt verdiepen dan niet af alsof ze de pik op de mccans hebben. Dat komt namelijk niet uit de lucht vallen.

Is het nodig om zo heftig te reageren op mensen die openstaan voor andere invalshoeken dan die van jou? Misschien staan die er nog open minded in, waardoor de discussie open blijft en het leuk is om er aan mee te doen of om deze te volgen? Nogmaals, sommige zaken worden gewoon anders geïnterpreteerd, dat is iets anders dan ongeïnformeerd zijn.

Goede punten haal je aan, luxx.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:55

Het gaat er meer om dat de zaak natuurlijk al 13 jaar oud is en heel veel al voorbij is gekomen in de topics erover en veel gewoon online te vinden is, dus het wordt voor sommigen gezien als herkauwen van dingen die al voorbij zijn gekomen. Dat heeft niets met tunnelvisie te maken, maar met een soort vermoeidheid.

De sleutel van de kerk kregen ze later, maar ze waren vanaf dag 1 betrokken bij de kerk en dik aan met de priester en zijn vrouw.
En het is maar wat je bruin noemt, maar ik zie geen bleke engelsman. Britten zijn normaal gesproken bijna doorschijnend als ze hier komen.

Waar ze geweest is tussen de kerk en de gehuurde auto is dus de vraag, maar een theorie is in een vrieskist bij bekenden van ze. Zoals bv die priester, maar ze hadden ook al andere vrienden onder de Britten daar. Er wonen er nogal wat.

Gerry is pas gaan zoeken nadat er alarm geslagen is. Toen was het lijkje al weggewerkt.(Als je de theorie volgt)

Luxx, ze waren er al een paar dagen, ze liepen regelmatg naar de kerk en het strand, meer routes zijn er niet gebruikt in de theorie dus...

De tegenstrijdigheden gaan niet over het verhaal van een persoon, maar dat die van diverse personen niet passen. Sorry hoor maar of je een paar seconden bij iemand binnen bent geweest of een half uur en of je alleen was of met je vrouw en of Gerry daar ook bij was of niet, zulke dingen weet je toch wel?
En als Jane Tanner moet Gerry en die waar hij mee stond te praten gepasseerd moet zijn, maar elkaarniet hebben gezien? Er zitten gewoon dingen die niet aan elkaar te breien zijn als zou je het willen. Trouwens waar dingen afgesproken zijn, zijn dingen te precies hetzelfde en dat is ook verdacht. Recherche kent heus het verschil tussen en gefabriceerd verhaal, een echte herinnering en verwarring.
En precies dat zielig gevonden worden (en laten we eerlijk zijn, hoe en wat dan ook, het blijft een afschuwelijk verlies) heeft voorkomen dat ze niet meteen de bak in gingen.
Het mediacircus hebebn ze zelf opgezet en Mitchell heeft het omgedraait.
Ze hebben ondertussen ook gewoon lekker vakantie gehouden en de wereld over gereisd van miljoenen van anderen.
Maar zielig zijn is natuurlijk geen bewijs voor wat dan ook.

Voor die niet geloven dat mensen elkaar dekken: In de zaak van Jonbenet Ramsey hadden ze wel het lijk, maar daar is evengoed niks uitgekomen. Macht, geld en de familie die zweeg als het graf. Daar heeft de moeder een achterlijke losgeld brief geschreven zoals alleen een vrouw die kan verzinnen. En op haar eigen bloknote, dus dat was snel gevonden. Maar ze weten nog steeds niet of de broer haar om het leven heeft gebracht en de rest voor haar dekt, om een oom. Maar duidelijk is dat ze elkaar dekken.

Dalia Dippolito laat haar eigen dochter zeggen hoe laat ze thuis was of weet ik het wat, in elk geval moest die een alibi verschaffen, terwijl ze zelf haar stiefkind had vermoord, maar ondertussen riep dat iedereen zich rot moest schamen om haar te verdenken en ze verontschuldigingen verwachtte als hij gevonden werd...

Vanmorgen nog een zaak gezien waarbij een hele familie betrokken was. Kan me de naam niet herinneren, dus ik kan hem zo snel niet terugvinden.

Over het algemeen, zelfs bij moord, zijn de mensen om hen heen zeer verbaasd, nooit verwacht.

Nieuwe invalshoeken zijn toe te juichen, maar je iets niet kunnen voorstellen is natuurlijk geen steekhoudend argument in een discussie. Want dat zegt iets over jou, niet de zaak.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 17-07-20 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:21

Ik heb enorm veel Maddie videos gezien ook van de YouTuber Stephanie Harlow, en van nog veel meer dat soort figuren, en je verliest daardoor het normale zicht omdat ze er een eigen draai aan geven..

De ouders komen inderdaad vaak koeltjes over, maar ik heb veel verklaringen gelezen van mensen die wel hun emoties gezien hebben enz, en het lijkt mij vreselijk dat je bv als ouder er niks mee te maken hebt, en alles op alles zet om je kindje terug te vinden, door mensen afgebrand word..

En juist omdat ik alle info chaotisch vind, dan denk ik soms misschien of stel de ouders zijn onschuldig.
Waarom kan het niet om een "simpele" ontvoering gaan?

Waarom zegt de Duitste politie zo zeker te zijn?
Waarom is het niet mogelijk?

Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is en ik hoop eigenlijk voor het kleine hummeltje dat ze niet geleden heeft..
Dat is puur mijn reden dat het mij bezig houd...

En als de info over Brückner klopt, hoop ik dat ze hem hard aan kunnen pakken..

En als de ouders er achter zitten, hoop ik ook dat ze hard aangepakt worden!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:22

Lusitana schreef:
Ze hebben ondertussen ook gewoon lekker vakantie gehouden en de wereld over gereisd van miljoenen van anderen.

Lekker vakantie gehouden... Het zijn dit soort uitspraken van jou die me het meest tegen de borst stuiten Lusitana

Citaat:
Voor die niet geloven dat mensen elkaar dekken: In de zaak van Jonbenet Ramsey hadden ze wel het lijk, maar daar is evengoed niks uitgekomen. Macht, geld en de familie die zweeg als het graf. Daar heeft de moeder een achterlijke losgeld brief geschreven zoals alleen een vrouw die kan verzinnen. En op haar eigen bloknote, dus dat was snel gevonden. Maar ze weten nog steeds niet of de broer haar om het leven heeft gebracht en de rest voor haar dekt, om een oom. Maar duidelijk is dat ze elkaar dekken.

Dalia Dippolito laat haar eigen dochter zeggen hoe laat ze thuis was of weet ik het wat, in elk geval moest die een alibi verschaffen, terwijl ze zelf haar stiefkind had vermoord, maar ondertussen riep dat iedereen zich rot moest schamen om haar te verdenken en ze verontschuldigingen verwachtte als hij gevonden werd...

Vanmorgen nog een zaak gezien waarbij een hele familie betrokken was. Kan me de naam niet herinneren, dus ik kan hem zo snel niet terugvinden.

Over het algemeen, zelfs bij moord, zijn de mensen om hen heen zeer verbaasd, nooit verwacht.

Je kunt er allerlei zaken met de haren bijslepen maar dat is niet te vergelijken, in geen enkel opzicht. Deze mensen waren op vakantie en al zou je er een andere zaak bijhalen waar de mensen ook op vakantie waren, die volgens mij niet bestaat, is dat nog niet te vergelijken

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:26

luxx schreef:
Lusitana schreef:

Lekker vakantie gehouden... Het zijn dit soort uitspraken van jou die me het meest tegen de borst stuiten Lusitana

Citaat:

Je kunt er allerlei zaken met de haren bijslepen maar dat is niet te vergelijken, in geen enkel opzicht. Deze mensen waren op vakantie en al zou je er een andere zaak bijhalen waar de mensen ook op vakantie waren, die volgens mij niet bestaat, is dat nog niet te vergelijken

Dat is ook wat mij stoort, die bepaalde uitspraken..je kunt niet bepalen voor andere mensen, het hoezo en waarom.

En ook dat appels met peren vergelijken..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:28

Lusitana haalt die zaken er alleen maar bij om aan te geven dat mensen tot heel wat meer in staat kunnen zijn dan je zou denken.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:33

Tot welke verschrikkelijke dingen mensen in staat zijn en daar voorbeelden van aanhalen is geen argument om mensen te beschuldigen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 20:34

luxx schreef:
Wanneer dit in hun vertrouwde of een hun vertrouwde omgeving gebeurt zou zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen, je moet echt wel een houdini en meester crimineel zijn wil je wat hier geschetst wordt voor elkaar krijgen... Je kent heg nog steg, wat mij betreft is dat volkomen ongeloofwaardig. Gedurende de vakantie waren ze vooral op en rond het complex, waar haal je dan de wetenschap vandaan hoe je vakkundig een lichaam weg kunt werken? Wat de tegenstrijdige verklaringen betreft daar herken ik mezelf heel erg in, ik kan je bijvoorbeeld niet vertellen wat ik gisteren heb gegeten en hoe laat, dat hoort bij onbelangrijke details die me niks interesseren en wanneer er iets ergs zou gebeuren en ik zou dat op moeten lepelen zou er een vaag verhaal uitkomen. Kan me ook heel goed voorstellen dat wanneer mijn kind zou verdwijnen ik zo àlles vertederend woest zou zijn dat het moeilijk zou worden nog met mij te praten, zeker in een vreemd land, en wanneer ik dan ook nog het gevoel zou hebben dat ik als verdachte gezien werd zou ik helemaal volkomen op slot gaan en de onderzoekers niet meer serieus nemen... Zo voel ik dat wanneer ik me in hun verplaats. Tel daar nog bij op dat ze zich ook nog verschrikkelijk schuldig voelen over het alleen in het appartement laten van de kinderen wat zonder dat er iets gebeurt was heel onschuldig leek en je beerput is compleet. En dan heb ik het nog niet eens over alles wat op de netten staat van iedereen die er iets van vind. Wat een nachtmerrie, en het houdt maar niet op

Ik snap jouw gedachten erover, zeker. Ik denk dat het niet zo makkelijk was. Maar dat de McCanns aan verschillende "touwtjes konden trekken" dat is wel duidelijk aan de volgorde van gebeurtenissen.
Vergeet niet dat de McCanns en hun vrienden op verschillende manieren hun verhalen op elkaar hebben kunnen afstemmen en daar ook bewijs van is. Het is niet gemakkelijk, maar ook niet onmogelijk.

Openminded kun je ook van beide kanten zijn.