Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Illusion schreef:mensen! dit is niet zomaar een coma(en dus niet te vergelijken met alle verhalen hier!! ) iemand waarbij de hersenen 50 minuten zonder zuurstof zitten komt waarschijnlijk nooit meer bij bewustzijn en anders zal het hooguit een ''kasplantje'' worden..
nogmaals, de hersenen hebben geen 50 minuten zonder zuurstof gezeten. Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan...
nogmaals : Bij een reanimatie zorg je handmatig voor een bloedsomloop, en door beademing voeg je hier zuurstof bij toe!
Jolliegirl schreef:Ooh over reanimaties.
Helaas omdat ik dit zelf heb moeten uitvoeren en een MFA(medic first aid) diploma heb incl reanimatie.
IL : Dat is wel zo, maar het is NIET zo dat hij (volledig) zonder zuurstof heeft gezeten.
IndianLady schreef:Ik werkte bij verstandelijk gehandicapten en toen kregen we op 1 groep een 3 jarig jongentje. Hij was op 2 jarige leeftijd in bad verdronken, was gereanimeerd maar de schade was al gedaan.
Hij ligt nu pertinent in coma, af en toe oogjes open, maar geen verdere activiteit. Is incontinent, krijgt sondevoeding, ja hij ademt zelfstandig, maar het arme knulletje zal nooit bijkomen. En woont dus tussen verstandelijk gehandicapten.
geerke schreef:ik had begrepen dat ze hem 50 minuten gereanimeerd hadden?
Dat doen ze toch niet voor niets?Het hart staat dan stil,en volgens mij is er dan ook geen zuurstof wat circuleerd.
Of hebben ze een hart/long machine in de trauma heli?
Joolien schreef:Echt zo overdreven van die tvzenders om voor verslag allerlei mensen aan te spreken die er niks mee te maken hebben, zoals nederlandse burgers in het dorp of burgers in het dorp waar Friso opgroeide. Hoe onboeiend is dat...
Janientje schreef:Joolien schreef:Echt zo overdreven van die tvzenders om voor verslag allerlei mensen aan te spreken die er niks mee te maken hebben, zoals nederlandse burgers in het dorp of burgers in het dorp waar Friso opgroeide. Hoe onboeiend is dat...
Ze moeten toch wat om ieder uur een programma uit te kunnen zenden op Ned 1...