Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veulen84 schreef:Het is een Tepco-centrale. Vermoed dat ze het wel weten, maar niet zeggen
Citaat:TOKIO - Tokio schudde maandag op zijn grondvesten door een zware beving van 7,1 op de schaal van Richter. De autoriteiten hebben een tsunami-alarm uitgevaardigd.
© ANPHet epicentrum lag bij Iwaki in de prefectuur Kukushima, aldus het Amerikaanse geologisch instituut USGS.
In een meer in de provincie Ibaraki werden vloedgolven van zeker een halve meter gemeten.
Het is maandag een maand geleden dat Japan werd getroffen door een zware beving van 9,0 die een verwoestende tsunami en een nucleaire crisis veroorzaakte.
joostvangestel schreef:Bandida: lijkt me niet dat Japan zich kan permitteren om nog meer centrales uit bedrijf te nemen. Ze hebben nu al een stroomtekort.
sammy1 schreef:"...maar wij hebben ons ten doel gesteld geen schade te veroorzaken voor de gezondheid."
laura1986 schreef:In Nederland is het wellicht ook zinvol om vragen te stellen aan de Voedsel en Waren Autoriteit, het Voedingscentrum en de Keuringsdienst van Waren.
...
Wie weet hebben we er wat aan. Vooral van de laatstgenoemde verwacht ik wel wat eerlijk gegezgd.
laura1986 schreef:Joostvangestel de gevaren van kernernergie zijn al langer bekend. Er bestaan ook alternatieven, dus waarom daar niet meer gebruik van wordt gemaakt?
joostvangestel schreef:Het duurt namelijk tijd om windmolens, zonnepanelen en waterkrachtcentrales te bouwen. En waarschijnlijk heb je nog stroom nodig voor het bouwen..
Bandida schreef:joostvangestel schreef:Het duurt namelijk tijd om windmolens, zonnepanelen en waterkrachtcentrales te bouwen. En waarschijnlijk heb je nog stroom nodig voor het bouwen..
Daar had ik het deze week met HC ook al eens over (en we verschilden van mening ,-)).