Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:08

PVV is ook niet typisch rechts. D66 is ook niet links, maar eerder centrum. Werd voor de verkiezingen door echt linkse partijen nog VVD lite genoemd. En volgens 'rechts' zijn ze links.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:09

*Biedt JS knuffel aan, en een kopje thee (minty morocco)*. 'Meid' maak het jezelf niet zo moeilijk... Je hoeft je geen zorgen te maken over mijn werk, wel aardig van je overigens, maar mochten wij opgeheven worden, vind ik vast wel ergens anders een baan :) En de CGB fouten gemaakt? Ongetwijfeld! Er zijn ook wel eens verkeerde diagnoses gesteld door huisartsen, er zijn ook wel eens mensen onterecht beschuldigd van moord, die onterecht de bak in werden gestuurd door fouten van rechters, de AH heeft me wel eens een bakje filet americain verkocht die overdatum was -misselijk dat ik ervan werd!- en de postbode heeft ook wel eens de verkeerde brief in mn bus gegooid... ALLEMAAL AFSCHAFFEN DUS!! :')

'meid' maak jezelf niet zo belachelijk, je denkt iedereen zo slim af te zijn maar we lachen er alleen maar steeds meer om, zeker na zulke posts... Aan de ene kant kom je over als iemand van minimaal 40 ;) met veel kennis van zaken, en anderzijds lijk je zo wereldvreemd (toch 21?? :Y) )
En mede getuigen jouw opmerkingen over alleen maar 'multi culti' dat je niet helemaal op de hoogte bent van het begrip discriminatie.. (is een iets breder begrip namelijk: verrassing!).

Maar goed, iedereen die onterecht behandeld word mag van jou in de str*nt zakken, want het is een ieder zijn eigen schuld.. Want respect voor je medemens... oeeeeehhhhh: monsterlijk!! (toch?)

Ik zeg: slaap lekker! :Z

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:16

Geen commentaar.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 22-07-10 17:45, in het totaal 5 keer bewerkt

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:17

CtjeLief schreef:
*Biedt JS knuffel aan, en een kopje thee (minty morocco)*. 'Meid' maak het jezelf niet zo moeilijk... Je hoeft je geen zorgen te maken over mijn werk, wel aardig van je overigens, maar mochten wij opgeheven worden, vind ik vast wel ergens anders een baan :) En de CGB fouten gemaakt? Ongetwijfeld! Er zijn ook wel eens verkeerde diagnoses gesteld door huisartsen, er zijn ook wel eens mensen onterecht beschuldigd van moord, die onterecht de bak in werden gestuurd door fouten van rechters, de AH heeft me wel eens een bakje filet americain verkocht die overdatum was -misselijk dat ik ervan werd!- en de postbode heeft ook wel eens de verkeerde brief in mn bus gegooid... ALLEMAAL AFSCHAFFEN DUS!! :')

'meid' maak jezelf niet zo belachelijk, je denkt iedereen zo slim af te zijn maar we lachen er alleen maar steeds meer om, zeker na zulke posts... Aan de ene kant kom je over als iemand van minimaal 40 ;) met veel kennis van zaken, en anderzijds lijk je zo wereldvreemd (toch 21?? :Y) )
En mede getuigen jouw opmerkingen over alleen maar 'multi culti' dat je niet helemaal op de hoogte bent van het begrip discriminatie.. (is een iets breder begrip namelijk: verrassing!).

Maar goed, iedereen die onterecht behandeld word mag van jou in de str*nt zakken, want het is een ieder zijn eigen schuld.. Want respect voor je medemens... oeeeeehhhhh: monsterlijk!! (toch?)

Ik zeg: slaap lekker! :Z

_O- Hahaha, oww sorry. Maar je oog voor detail is gewoon even heel vermakelijk.

Verder ben ik het volledig met je eens _/-\o_

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:19

janesmith schreef:
Het frustratie peil bereikt gevaarlijke waarden, CtjeLief. :-)
Pas op of je krijgt het nog aan je hart, en dat zouden we niet willen. ;-)
Uit alles blijkt dat de PVV druiven heel zuur zijn, terwijl ik ze heerlijk vind smaken. Vette pech voor linksch.

+:)+

Het kan nooit lang meer duren voordat de Leische Troepen zich komen mengen, haha

Janesmith hoor jij niet meer thuis op fok.nl of geenstijl.nl? Daar schrijven ze ook altijd 'linksch' en veel mensen discussiëren net zoals jij. :+

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:21

haha en dan waarschuwt 'ze' mij voor frustratie.. 'meid' je weet toch: ik knuffel en drink thee dus ik ben juist heel relaxed... jij echt wat minder.. drink die Minty morocco nou maar: wordt je rustig van.. (ik verzeker je: hij is niet vergiftigd door een Moslim, echt niet!)

Nou ik ga nog lekker een kopje thee zetten en ff voor de buis hangen en aangezien jij g**lt op het hebben van het laatste woord, geef ik hem aan jou:

.........................................................................

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:25

Geen commentaar.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 22-07-10 17:46, in het totaal 4 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:28

janesmith schreef:
Skygirl schreef:

Janesmith hoor jij niet meer thuis op fok.nl of geenstijl.nl? Daar schrijven ze ook altijd 'linksch' en veel mensen discussiëren net zoals jij. :+

Je kunt ook op meerdere fronten tegelijk actief zijn!
Multi-fori kwaliteiten heb ik. _O-

Misschien http://www.maroc.nl een betere site voor jou?

Als ik het niet dacht. :')

En nee.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:35

Ik had janesmith al eerder gewezen op deze site:

http://www.stormfront.org

Die mensen zijn net zo wereldvreemd en overtuigd van hun gelijk, zal mooie discussies vormen daar.

Ieder doel dat een discussie kan hebben is allang niet meer te halen in dit topic mede door het verspreiden van onwaarheden, hopelijk zal er ooit weer diepgang komen van de rechtsche kant

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:48

Ik geniet van het linkschmenschen commentaar, ze bevestigen ieder beeld dat men heeft van ze.

De PVV druiven zijn iedere dag zuurder, en we hebben er nog kisten vol van. _O-

Iris_safarii schreef:
Ik had janesmith al eerder gewezen op deze site:

http://www.stormfront.org

Die mensen zijn net zo wereldvreemd en overtuigd van hun gelijk, zal mooie discussies vormen daar.

Dat kan ik me nog goed herinneren inderdaad.
Toen wees ik jou toch op www.weightwatchers.nl waar je kon leren wat minder gewichtig te doen en niet overal zo zwaar aan te tillen? ;-)

Poosje81

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:11

slotje voor overleg

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:41

Moderatoropmerking:
Er lopen een aantal topics op NM over de politiek, de islam en Wilders. Deze topics verlopen op dit moment verschrikkelijk vervelend. De reden daarvoor is eigenlijk heel simpel, de persoonlijke verhoudingen tussen een aantal mensen in deze topics. Maar wat jullie van elkaar vinden is voor de discussie volslagen oninteressant. In een discussietopic verwachten we dat er over de inhoud gediscussieerd wordt en niet over de personen achter de berichten.

We hebben als mods op verschillende manieren geprobeerd om deze discussies bij te sturen, leuk en interessant te houden. Maar zolang mensen ervoor blijven kiezen om hun persoonlijke antipathieën belangrijker te vinden dan de inhoud van de discussie zal de sfeer en de inhoud van de topics niet verbeteren. We hebben er dus voor gekozen om vanaf nu heel strikt te gaan modden en direct aan te gaan spreken.

Om even man en paard te noemen, voor zover wij kunnen nagaan zijn janesmith en jantergouw geen SA's. Wellicht hebben wij het mis, maar wij bannen geen mensen enkel omdat andere mensen vinden dat het SA's zijn. Op het moment dat accounts als SA's worden aangewezen, dan zullen we dat met feiten moeten kunnen onderbouwen en die zijn er niet. We verwachten dus ook dat janesmith en jantergouw vanaf nu als gewone accounts aangesproken worden, zonder verdere verwijzingen naar mogelijke SA's. Als iemand meent hier in een topic, hoe verdekt dan ook, nog over te moeten beginnen, dan volgt er gelijk een OW. En voor alle duidelijkheid, dat geldt voor iedereen.

Hetzelfde geldt ook voor op de persoon spelen. Het is geen heilige verplichting om altijd en overal te moeten reageren. Op het moment dat je geen argumenten hebt, geen behoefte om inhoudelijk te reageren of de behoefte voelt om op de persoon te spelen, plaats dan geen bericht. Op het moment dat je toch op de persoon speelt, dan volgt zonder verdere waarschuwing een OW. Wij gaan achteraf niet meer de discussie aan over de vraag of het als grapje bedoeld was of dat het helemaal niet over die persoon ging. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat er geen misverstanden over kunnen ontstaan.

Het TeM systeem is niet bedoeld om de discussie inhoudelijk te beïnvloeden. We zien graag dat mensen temmen op berichten die tegen de regels zijn. Ook al lezen we als NM-mods deze topics dagelijks bij, toch is het handig dat d.m.v. TeM's die berichten gehighlight worden. Maar het heeft geen enkel nut om te temmen op meningen waar je het niet mee eens bent en die verder niet tegen de regels zijn. Wij ondernemen namelijk geen enkele actie op die TeM's en het voegt dus niks toe. Andere meningen zijn gewoon toegestaan en dat zal je echt moeten accepteren als je in een discussie actief bent. Je kan gewoon inhoudelijk in het topic reageren en uitleggen waarom je het niet eens bent met die mening.

We realiseren ons dat discussies in het algemeen niet leuker en levendiger op worden als je zo op je woorden moet letten, maar we denken dat op dit moment de enige andere keuze is om topics over deze onderwerpen helemaal te verbieden. Al deze topics laten namelijk zien dat als er inhoudelijk over het onderwerp gediscussieerd wordt, dat er dan leuke en interessante topics onstaan. Helaas kunnen wij alleen maar proberen bij te sturen om de topics leuk en interessant te houden. Het is nu aan jullie om te laten zien, dat ze dat ook echt zijn.

Nog even een drietal huishoudelijke mededelingen.

Dit bericht is geen vrijbrief om geen sancties te krijgen voor eerder gemaakte opmerkingen. Mensen die nog aangesproken worden op hun postgedrag voor dit bericht, zullen hun sanctie nog gewoon krijgen.

Dit bericht is ook tegelijk een antwoord op alle openstaande tems. Dat wil niet zeggen dat ze zonder bekeken of besproken te zijn gesloten worden. Maar omdat in het bovenstaande verhaal onze inhoudelijke reactie op een groot deel van de tems al staat, gaan we dat daar niet nog eens een keer herhalen.

Dit bericht is ook als PB aan iedereen die regelmatig actief is in deze topics gestuurd. We realiseren ons dat een aantal mensen zich, gezien hun postgedrag tot nu toe, niet aangesproken hoeven te voelen. Hier geldt dus "wie de schoen past, trekke hem aan". De reden dat we hem toch aan iedereen sturen, is omdat we willen voorkomen dat iemand deze moderatoropmerking mist en als gevolg daarvan per ongeluk tegen een OW oploopt.

ThePast03, Leonoor, Karl66

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:00

Omdat de topicvraag natuurlijk behoorlijk persoonlijk van aard is zal dat soms best lastig worden maar ik heb begrip voor het besluit en ben dankbaar voor het adequaat handelen dus zal de gestelde regels respecteren.

Het lijkt me daarom het meest effectief om terug te gaan naar de vraag waar het allemaal mee begon:

"Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?"

Als ik zeg dat de PVV zich schuldig maakt aan discriminatie zal niet iedereen het me me eens zijn maar ik hoop dat de meeste het met me eens zullen zijn als ik zeg dat het klimaat dat de PVV in stand wil houden/creëren discriminatie niet zal stoppen en eerder aanmoedigen. Omdat veel Nederlanders deze mening delen of soms een nog extremere visie hierop hebben is de link PVV zorgt voor discriminatie bij velen snel gelegd. Ook PVV stemmers zien en voelen dit verschijnsel natuurlijk en merken dat ze dit ook kwalijk wordt genomen.

Omdat ik nog steeds het beste probeer te zoeken in iedere mens denk ik dat ook de meeste PVV stemmers van binnen weten dat discriminatie absoluut niet zou mogen en dat ze indirect de last die ze wordt opgelegd een hele zware last vinden.

Ik zou graag horen van PVV stemmers of ze zich in deze gevoelens kunnen verplaatsen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:13

Ik, als PVV stemmer, kan me hierin niet verplaatsen. Wat ik wil bereiken met het stemmen op de PVV is dat alle bevolkingsgroepen veilig over straat kunnen blijven lopen, nu en in de toekomst. Dat ik nederlander kan blijven in mijn eigen land. Criminaliteit moet harder aangepakt, en als dat mensen met andere dan nederlandse paspoorten betreft mogen ze mi als ongewenste vreemdeling beschouwd worden. Ook het feit dat je , als je hier als immigrant arriveert, meteen in de watten wordt gelegd ben ik tegen. Als ik, als nederlander, naar een ander land immigreer is het over het algemeen zo dat ik inkomsten moet hebben, anders kom ik er niet in. En dát vind ik een normale situatie. Dit heeft totaal niets met discriminatie te maken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:31

Ook ik, als PVV stemmer kan me er niet in vinden. Ik vind "tuig" moet worden aangepakt. Ongeacht afkomst of geloofsovertuiging. Tuig is tuig.
Ik zie het gewoon als binnen een gezin, alleen veel groter. Als een gezinslid zich misdraagt in jouw huis, preek je hem/haar hierop aan en eventueel, als het je kind betreft, kun je dan zelfs straf geven. Als ik mij in jouw huis ernstig misdraag, dan zul je mij er in eerste instantie op aanspreken, beter ik mijn gedrag niet zul je mij waarschijnlijk de deur wijzen.
Wat de PVV wil, is eigenlijk gewoon hetzelfde, alleen dan op grotere schaal.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:35

wat mij enorm irriteert is dat er elke keer weer op PVV-ers ingehakt wordt m.b.t. moslim/marokkanen etc. PVV heeft een veel uitgebreider programma, maar er is niemand die daar maar 1 woord over zegt.

b.v. meer doen tegen dierenmishandeling, geen kinderbijslag meer naar het buitenland voor kinderen die daar (zouden) wonen, minder geld voor ontwikkelingshulp (terwijl hier in Nederland veel mensen het ook zo hard nodig hebben). Dit was even een kleine greep die ik belangrijk vindt en ja ik vind ook dat de criminaliteit aangepakt moet worden, kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 iemand is die zegt: "ach laat die crimineeltjes toch joh"

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:04

Verafjord schreef:
wat mij enorm irriteert is dat er elke keer weer op PVV-ers ingehakt wordt m.b.t. moslim/marokkanen etc. PVV heeft een veel uitgebreider programma, maar er is niemand die daar maar 1 woord over zegt.

Oh jawel hoor, bij deze: hoe sta jij tegenover het verminderen van (financiële) aandacht voor de geestelijke gezondheidszorg?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:10

Iris_safarii schreef:
Omdat de topicvraag natuurlijk behoorlijk persoonlijk van aard is zal dat soms best lastig worden maar ik heb begrip voor het besluit en ben dankbaar voor het adequaat handelen dus zal de gestelde regels respecteren.
Daar sluit ik me helemaal bij aan. ;-) Het is een regeling die het kaf van het koren zal scheiden en duidelijk zal maken wie er nu nog echt interesse hebben in discussies over politiek en wie er om andere redenen kwamen. Die zullen we ook waarschijnlijk niet meer terug zien. Ik kan me in ieder geval helemaal vinden in de uitkomst.
Iris_safarii schreef:
Het lijkt me daarom het meest effectief om terug te gaan naar de vraag waar het allemaal mee begon:
"Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?"
Als ik zeg dat de PVV zich schuldig maakt aan discriminatie zal niet iedereen het me me eens zijn maar ik hoop dat de meeste het met me eens zullen zijn als ik zeg dat het klimaat dat de PVV in stand wil houden/creëren discriminatie niet zal stoppen en eerder aanmoedigen. Omdat veel Nederlanders deze mening delen of soms een nog extremere visie hierop hebben is de link PVV zorgt voor discriminatie bij velen snel gelegd. Ook PVV stemmers zien en voelen dit verschijnsel natuurlijk en merken dat ze dit ook kwalijk wordt genomen.
Ik zie het helemaal niet als discriminatie. Ik zie het als benoemen van de problemen en dat het dan toevallig om bepaalde etnische groepen gaat, heeft niks met discriminatie te maken. Ook als het Friezen of Limburgers waren zou het probleem benoemd worden. Ik weet van mezelf dat ik nog nooit iemand veroordeeld heb vanwege geaardheid, kleur of afkomst. Wel vanwege straatterreur, lastig vallen van homo's en joden en criminaliteit.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:15

Het grootste probleem van het PVV-programma vind ik nog steeds de financiele onderbouwing.

Een (groot) bedrijf kan ook niet zomaar even wat investeringen doen, dat zal ook op korte en lange termijn moeten bekijken wat het kost, waar dat geld vandaan moet komen, en wat het uiteindelijk oplevert.

Nou kan niemand in de toekomst kijken, maar bezuinigingen, lastenverlagingen en meer geld voor allerlei zaken vind ik persoonlijk wat moeilijk te rijmen, zeker in de huidige economische toestand in de wereld.

En natuurlijk vind ik de manier waarop Wilders nu verschillende problemen op de grote hoop veegt niet verstandig en ik zie zijn oplossingen niet als oplossingen.

Ik vind hem net zon groot gevaar voor de samenleving als de oproerimams, omdat de toon van zijn uitspraken beledigend, generaliserend en opruiend is.
Ik vind overigens het gedrag en de uitspraken van extremisten geen enkel excuus om een bevolkingsgroep als geheel te beledigen.
Vuur met vuur bestrijden, en voor je het weet staat de wereld in brand.
Ik denk dat we zo een kloof tussen verschillende bevolkingsgroepen krijgen die steeds moeilijker te overbruggen is.

Je kan problemen ook in normale, respectvolle bewoordingen benoemen.

Maar ik vraag mij oprecht af of Wilders partij net zo groot was geweest als hij niet constant de Islam als geheel zou verketteren, en woorden als 'kopvoddentax' in de mond zou nemen.

Janesmith:
Citaat:
Ik weet van mezelf dat ik nog nooit iemand veroordeeld heb vanwege geaardheid, kleur of afkomst. Wel vanwege straatterreur, lastig vallen van homo's en joden en criminaliteit.

Dus jij veroordeelt individuen, geen groepen?
Of wel instanties die oproepen tot zulk gedrag, maar dan weer niet de individuen die onder hen vallen, die zich van net dat stukje distancieren?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:42

randalinpony schreef:
Maar ik vraag mij oprecht af of Wilders partij net zo groot was geweest als hij niet constant de Islam als geheel zou verketteren, en woorden als 'kopvoddentax' in de mond zou nemen.
Je geeft het antwoord zelf al. Natuurlijk had hij niet zo groot geworden als hij op dezelfde softe manier politiek bedreven had als bijvoorbeeld Halsema en Pechtold. Fortuyn heeft bewezen wat en hoe je de zaken moet benoemen om echt groot te worden. Wilders heeft goed opgelet.
Een wijs spreekwoord zegt; Het is dom om van je eigen van fouten te leren, veel slimmer is het om van andermans fouten te leren
randalinpony schreef:
Janesmith schreef:
Ik weet van mezelf dat ik nog nooit iemand veroordeeld heb vanwege geaardheid, kleur of afkomst. Wel vanwege straatterreur, lastig vallen van homo's en joden en criminaliteit.

Dus jij veroordeelt individuen, geen groepen?
Of wel instanties die oproepen tot zulk gedrag, maar dan weer niet de individuen die onder hen vallen, die zich van net dat stukje distancieren?
Dat klopt. Het CGB is een instelling die klachten als het ware uitlokt en er ook nog van leven. Hoe kun je objectief zijn als het je broodwinning is?
Het is net als met dat temknopje rechts. Sommigen gebruiken hem terecht, de meesten maken er misbruik van. ;-)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:56

Ik mis even waarom je het CGB hier aanvoert, omdat je onderbouwing mist.

Verder begrijp ik dat het verschil tussen softe en harde politiek in jouw ogen het al dan niet op populistische wijze kanaliseren van vage angsten en onderbuikgevoelens is?

Alle dingen die Wilders op zijn gebruikelijke doorgeslagen toon zegt, had hij ook to the point, maar zonder impliciete of expliciete beledigingen kunnen zeggen.
Dan was de boodschap helder geweest maar de aantrekkingskracht ervan minder groot. Bedoel je dat te zeggen?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:00

Heino schreef:
Verafjord schreef:

Oh jawel hoor, bij deze: hoe sta jij tegenover het verminderen van (financiële) aandacht voor de geestelijke gezondheidszorg?

nou ik heb zelf helaas de nodige ervaring in hoe men in de geestelijke gezondheidszorg omgaat met patiënten en zoals dat gaat ben ik het er helemaal mee eens, het geld gaat niet naar de patiënten, maar naar de hoge heren die met grote salarissen naar huis gaan.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:02

@Verafjord

Heel goed! Zo is het precies. Dat is ook waar een stokje voor gestoken moet worden. Net als de ontwikkelingshulp, komt dat geld in de verkeerde zakken terecht.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:22

Verafjord schreef:
nou ik heb zelf helaas de nodige ervaring in hoe men in de geestelijke gezondheidszorg omgaat met patiënten en zoals dat gaat ben ik het er helemaal mee eens, het geld gaat niet naar de patiënten, maar naar de hoge heren die met grote salarissen naar huis gaan.

Bron?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:31

Heino schreef:
Verafjord schreef:

Bron?

eigen ervaring misschien? dus bron ben ik zelf, ik ga hier niet verder op in, omdat ik dan meer over mezelf moet vertellen en dat is iets wat ik niet op het internet wil hebben, zeker niet in een topic als dit.
Als mij dat kwalijk genomen wordt dan is dat jammer, maar ik ga niet mijn hele hebben en houden op het internet gooien