Nicolletje schreef:Dank je, het is inderdaad de dwang (maakt niet uit over welk standpunt) waarbij het begint te jeuken.
Eens, eens! Dwang van links of rechts, Islam of zwarte kousenkerk, daar ben ik allergisch voor!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Omdat ik me zo bedreigd voelde zag ik ineens elk stukje traditie (wat mij eerst als 'oh wat leuk, kijk hoe gezellig' overkwam)
als vrouwonvriendelijk
(wat?? moeten de vrouwen lópend naar de kerk met hun mandje eten om in te zegenen?? Barbaar, breng je zusje effe met de auto!! Wat?? Staan je moeder en zus de hele dag in de keuken om het eten voor het paasdiner klaar te maken? En de mannen dan? Oh het is vrouwenwerk? Luie varkens zijn jullie!)
en ik schoot door in mijn 'feminisme' terwijl zij hun eigen tradities steeds harder verdedigden.
Het sloeg helemaal nergens op achteraf, ik ben heus niet zo feministisch (want dan kom ik weer op dat stukje van Churchill) maar omdat er van beide kanten zo totaal onbegrip was en ik in de zware minderheid was, heb ik daar bijna mijn eigen kruistochtje willen voeren. Met weinig succes.
Citaat:Heel goed stukje weer, Nicolletje. En duidelijk niet alleen positief over één van beide standpunten, maar laat goed zien waar hem precies de knelling zit en dat gedwongen samenlevingen op den duur altijd met geweld uit elkaar gaan.
randalinpony schreef:De quote van Nicolletje laat nou ook precies zijn wat het resultaat is van tekeer gaan tegen de gematigde groep islamieten: die zetten hun hakken in het zand en zullen door de onterechte, want gegeneraliseerde beschuldigen, steeds verder op hun eiland kruipen en teruggrijpen op de normen en waarden van hun vaderland in de meest expliciete vorm.
En de Islam geeft mensen uit een Islamitische cultuur een eenvoudige kapstok om daaraan vorm te geven.
Dat laat ook meteen het manco zien van de tendens om allerlei uitingen van die godsdienst in het westen te verbieden: iedere moskee die niet gebouwd mag worden, is een verschuiving richting radicalisme van een groep mensen die zich tot dan toe niet roerde.
Zo pak je geen extremisme aan, zo creeer je het.
faye schreef:En daarom is het ook onbegrijpelijk dat de moslimgemeenschap zich niet organiseert om een ander beeld uit te dragen en excessen van geloofsgenoten veroordeelt. ZOu je echt een goede intentie hebben zou je daar wel een mening over ventileren toch? Dat is het grootste knelpunt, links rakkers die overal excuses voor verzinnen en de moslimgemeenschap die achter de eigen criminelen gaan staan.
sarabande schreef:Grappig ik had vorige week een topic geplaatst over een groep hoog opgeleide moslim jongen die zich verenigd hadden en een aantal punten bepleitte.
Er was ternauwernood aandacht voor dat topic, ik zei al ik had er Marokkanen rellen boven moeten zetten
Want dat is tekenend dat men het alleen maar over negatieve zaken versus moslims en vooral Marokkanen heeft, maar nooit over de positieve dingen.
Dat die mensen geen werk krijgen heeft weinig met die rotjochies te maken, of linkse goedpraten, maar gewoon met vooroordeel
SixBar schreef:Waarom hebben alleen zij daar last van en anderen niet? We leven met ruim 100 nationaliteiten in Nederland en allerlei geloofsoveruigingen. Wat is de reden dat net die ene groep uitgesloten is? Als dat aan de Nederlandse gemeenschap lag zouden er meer last van hebben.
sarabande schreef:SixBar schreef:Waarom hebben alleen zij daar last van en anderen niet? We leven met ruim 100 nationaliteiten in Nederland en allerlei geloofsoveruigingen. Wat is de reden dat net die ene groep uitgesloten is? Als dat aan de Nederlandse gemeenschap lag zouden er meer last van hebben.
Kijk hier eens op Bokt, het gaat altijd weer over Marokkanen, extreem vaak in relatie tot het aantal problemen. Ieder incident wordt uitvergroot en als voorbeeld voor de hele gemeenschap gesteld.
Terwijl een jong stel met goede opleidingen daar niets mee te maken heeft, waarom zouden ze?? Jij bent toch ook niet verantwoordelijk voor Joran van der Sloot???