zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:37

Nicolletje schreef:
Dank je, het is inderdaad de dwang (maakt niet uit over welk standpunt) waarbij het begint te jeuken.

Eens, eens! Dwang van links of rechts, Islam of zwarte kousenkerk, daar ben ik allergisch voor!

jantergouw

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:40

Dat geldt ook voor mij. Dat gedwongen worden past me helemaal niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:49

jantergouw schreef:

Waarom wil je anderen dan dwingen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:53

Heino schreef:
jantergouw schreef:

Waarom wil je anderen dan dwingen?

Wil hij dat dan?
Merk ik nooit wat van. ;-)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:59

Het probleem is (vind ik) dat Nederlanders zo allergisch zijn voor dwang, dat het nergens toe leidt en hele groepen mensen stuurloos in onze samenleving dobberen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:09

Maar de politiek weigert dat te accepteren en proberen het op allerlei manieren toch te forceren. Lukt het niet linksom, dan maar rechtsom. Lukt het niet goedschiks, dan kwaadschiks. Maar ze zijn nu tegen een nieuw fenomeen opgelopen waar ze nog niet eerder mee te maken hebben gehad. De mondige kiezer die niet langer traditioneel (PVDA, CDA of VVD) stemt, maar protest stemt. (LPF, PVV) Daar weten ze momenteel helemaal niet mee om te gaan en toont aan wat een log apparaat Den Haag eigenlijk is. Balkenende had het over dynamiek, maar dat woord kunnen ze nog niet eens schrijven.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:36

Zijn dit de gevolgen? Laten we ons opstoken?

Ja, dit zijn de gevolgen.
Nee, we laten ons niet opstoken.

Wilders en Hirsi Ali op dodenlijst
In een tijdschrift van Al-Qa'ida staat politicus Geert Wilders op een dodenlijst. Ook Ayaan Hirsi Ali wordt genoemd in dit Engelstalige blad voor terroristen. Wilders is geschrokken. 'Dit is verschrikkelijk.'

Etnisch zuiveren door “jochies”
Marokkaanse straatterroristen zuiver hun buurt van homosexuelen.

Izz ad-Din Ruhulessin propageert het fascisme
Izz ad-Din Ruhulessin schrijft over een mogelijke regeringsdeelname van de PVV:

“De bal ligt dan bij het Nederlandse volk. Erken een regering met Wilders niet, in woord en daad. Zeg: 'Ik erken deze regering niet als legitieme volksvertegenwoordiging'. Staak. Demonstreer. Barricadeer. Bezet. Collaboreer niet. Een politieke crisis zal het gevolg zijn. Maar dat is nou eenmaal de prijs die betaalt moet worden; als je echt voor de moslims op wil komen tenminste.”

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:03

Jan, dat tweede stukje doet mij denken aan de tijd dat er een fatwa tegen Salman Rushdie was en er regelmatig in Den haag gedemonstreerd werd tegen zijn boek. Ik werkte toen in het KLM-kantoor aan de Hofweg, tegenover het Binnenhof.
Ons viel op dat bij die demonstraties vrouwen met kinderen (al dan niet in buggy´s) voorop liepen en volwassen kerels er achteraan, stelletje lafbekken!
Het is maar een paar keer gebeurd, maar iedere keer hetzelfde beeld, daar hadden we het dan op kantoor over en daarom is het me ook bijgebleven.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:24

Citaat:
Omdat ik me zo bedreigd voelde zag ik ineens elk stukje traditie (wat mij eerst als 'oh wat leuk, kijk hoe gezellig' overkwam)
als vrouwonvriendelijk
(wat?? moeten de vrouwen lópend naar de kerk met hun mandje eten om in te zegenen?? Barbaar, breng je zusje effe met de auto!! Wat?? Staan je moeder en zus de hele dag in de keuken om het eten voor het paasdiner klaar te maken? En de mannen dan? Oh het is vrouwenwerk? Luie varkens zijn jullie!)
en ik schoot door in mijn 'feminisme' terwijl zij hun eigen tradities steeds harder verdedigden.
Het sloeg helemaal nergens op achteraf, ik ben heus niet zo feministisch (want dan kom ik weer op dat stukje van Churchill) maar omdat er van beide kanten zo totaal onbegrip was en ik in de zware minderheid was, heb ik daar bijna mijn eigen kruistochtje willen voeren. Met weinig succes.

Citaat:
Heel goed stukje weer, Nicolletje. En duidelijk niet alleen positief over één van beide standpunten, maar laat goed zien waar hem precies de knelling zit en dat gedwongen samenlevingen op den duur altijd met geweld uit elkaar gaan.

De quote van Nicolletje laat nou ook precies zijn wat het resultaat is van tekeer gaan tegen de gematigde groep islamieten: die zetten hun hakken in het zand en zullen door de onterechte, want gegeneraliseerde beschuldigen, steeds verder op hun eiland kruipen en teruggrijpen op de normen en waarden van hun vaderland in de meest expliciete vorm.
En de Islam geeft mensen uit een Islamitische cultuur een eenvoudige kapstok om daaraan vorm te geven.

Dat laat ook meteen het manco zien van de tendens om allerlei uitingen van die godsdienst in het westen te verbieden: iedere moskee die niet gebouwd mag worden, is een verschuiving richting radicalisme van een groep mensen die zich tot dan toe niet roerde.

Zo pak je geen extremisme aan, zo creeer je het.

Over de quote van Jantergouw is maar een ding te zeggen: klinkt allemaal mooi, maar we hebben het hier niet over culturen die nog gescheiden kunnen worden. De miljoenen moslims in het westen, waar wil je die allemaal laten?
Mensen hun godsdienst verbieden dat werkt niet, dat is de communisten niet gelukt, de Nazis niet, de katholieken.... dat leidt tot stormen en zwaarden in plaats van normen en waarden.

Ik krijg bij figuren zoals Jantergouw altijd de indruk dat ze haast niet kunnen wachten tot de vlammen erin gaan.
Ook de onontkoombaarheid van het standpunt dat verschillende samenlevingen altijd tot geweld leiden klopt niet, een bevolking is prima in staat grote bevolkingsgroepen te assimileren, en de Nederlandse bevolking is daar in het bijzonder toe in staat.

Maar als je de boel van links en rechts maar genoeg opstookt, ja, dan komt er een point of no return: dan slaat de slinger van de tijd door en dan kan niemand er nog genoeg kracht op zetten om hem tegen te houden.
Dan krijg je dus je eigen Joegoslaviëtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:26

Dat is helemaal niet nodig als iedereen gelijke rechten en plichten krijgt En dat betekent dus geen voorrechten op basis van geloof of afkomst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:27

faye schreef:
Dat is helemaal niet nodig als iedereen gelijke rechten en plichten krijgt En dat betekent dus geen voorrechten op basis van geloof of afkomst.

Dus evenveel werk voor allochtone jongeren bedoel je???

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:39

randalinpony schreef:
De quote van Nicolletje laat nou ook precies zijn wat het resultaat is van tekeer gaan tegen de gematigde groep islamieten: die zetten hun hakken in het zand en zullen door de onterechte, want gegeneraliseerde beschuldigen, steeds verder op hun eiland kruipen en teruggrijpen op de normen en waarden van hun vaderland in de meest expliciete vorm.
En de Islam geeft mensen uit een Islamitische cultuur een eenvoudige kapstok om daaraan vorm te geven.
Dat laat ook meteen het manco zien van de tendens om allerlei uitingen van die godsdienst in het westen te verbieden: iedere moskee die niet gebouwd mag worden, is een verschuiving richting radicalisme van een groep mensen die zich tot dan toe niet roerde.

Zo pak je geen extremisme aan, zo creeer je het.

Hebben ze daar uiteindelijk niet alleen zichzelf mee? Als ze zich inderdaad terug gaan trekken op hun eigen eiland met de hakken in het zand, dan wordt de afkeer steeds groter en een extremist als Wilders juist in de kaart gespeeld. Dat is wel het domste dat de Moslimgemeenschap zou kunnen doen. Dan komt het zo ver dat zelfs de meest grote voorstander een tegenstander wordt.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:39

Tja, Sarabande, daar heb je een punt. Mijn leuke allochtone studenten hebben door het gedrag van een kleine groep wel meer problemen om een stageplaats te vinden.
Ik adviseerde een meisje eens om onder haar moeders naam (Nederlandse) te mailen en toen had ze wel beet, bij een instelling die haar eerst afwimpelde. Dat geeft te denken en ik heb diep respect voor de jongelui die tegen de stroom in hun best blijven doen, want ik ken ook genoeg autochtone druiloren die vinden dat het allemaal maar aan moet komen waaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:40

En daarom is het ook onbegrijpelijk dat de moslimgemeenschap zich niet organiseert om een ander beeld uit te dragen en excessen van geloofsgenoten veroordeelt. ZOu je echt een goede intentie hebben zou je daar wel een mening over ventileren toch? Dat is het grootste knelpunt, links rakkers die overal excuses voor verzinnen en de moslimgemeenschap die achter de eigen criminelen gaan staan.

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:44

faye schreef:
En daarom is het ook onbegrijpelijk dat de moslimgemeenschap zich niet organiseert om een ander beeld uit te dragen en excessen van geloofsgenoten veroordeelt. ZOu je echt een goede intentie hebben zou je daar wel een mening over ventileren toch? Dat is het grootste knelpunt, links rakkers die overal excuses voor verzinnen en de moslimgemeenschap die achter de eigen criminelen gaan staan.

Juist omdat die excuses steeds verzonnen worden en het met de mantel der liefde bedekt wordt zullen die 'criminelen' niet snel geneigd zijn te veranderen. Waarom zouden ze?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:46

Grappig ik had vorige week een topic geplaatst over een groep hoog opgeleide moslim jongen die zich verenigd hadden en een aantal punten bepleitte.
Er was ternauwernood aandacht voor dat topic, ik zei al ik had er Marokkanen rellen boven moeten zetten
Want dat is tekenend dat men het alleen maar over negatieve zaken versus moslims en vooral Marokkanen heeft, maar nooit over de positieve dingen.
Dat die mensen geen werk krijgen heeft weinig met die rotjochies te maken, of linkse goedpraten, maar gewoon met vooroordeel

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:48

@Sixbar: ja, maar dat speelt juist van twee kanten. Racisme maakt dat die mensen zich ook ongewenst voelen, dat ze zich willen verdedigen.

Er is wantrouwen over en weer, en dat wordt op dit moment nogal gevoed. Denk je dat de moslimgemeenschap, of iedere buitenlander niet een bepaalde dreiging voelt op dit moment? Niet om hun gedrag, maar gewoon om wat ze zijn? Wat denk je het voor die mensen betekent dat ze geen moskee meer zouden mogen bouwen, of als ze zich etnisch moeten registreren?

Zulke maatregelen dienen ook geen enkel doel.

Het is een taak van de hele maatschappij om ontspoorde jongeren aan te pakken. Het is wel een probleem van alle tijden. Aan het begin van de eeuw had je ook al criminele jeugd die in tehuizen heropgevoed moest worden en dat waren keurig witte koters.

Maar goed, mijn mening daarover staat al ergens in deze draad.

Borg

Faye, dat begint geloof ik langzamerhand te komen, maar gaat nog lang niet snel genoeg. De ouders van de raddraaiers zijn vaak niet bij machte om ze in de hand te houden.
Net zoals het gevalletje van die etterbak waar ik eerder over postte. Moeder kon hem niet aan, hij haalde op straat van alles uit. Toen hij naar de moskee moest ipv op straat rondhangen veranderde dat flink. Volgens mij werd er in gemept, maar het werkte wel. Kijk, die mensen namen hun verantwoordelijkheid.

Anoniem

Vooroordeel inggeven door het linkse beleid en het distantiëren van de moslim gemeenschap. Heel leuk een groepje hoog opgeleiden, waar zijn de imams en ouders van criminele moslims???

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:50

sarabande schreef:
Grappig ik had vorige week een topic geplaatst over een groep hoog opgeleide moslim jongen die zich verenigd hadden en een aantal punten bepleitte.
Er was ternauwernood aandacht voor dat topic, ik zei al ik had er Marokkanen rellen boven moeten zetten
Want dat is tekenend dat men het alleen maar over negatieve zaken versus moslims en vooral Marokkanen heeft, maar nooit over de positieve dingen.
Dat die mensen geen werk krijgen heeft weinig met die rotjochies te maken, of linkse goedpraten, maar gewoon met vooroordeel

Waarom hebben alleen zij daar last van en anderen niet? We leven met ruim 100 nationaliteiten in Nederland en allerlei geloofsoveruigingen. Wat is de reden dat net die ene groep uitgesloten is? Als dat aan de Nederlandse gemeenschap lag zouden er meer last van hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:55

SixBar schreef:
Waarom hebben alleen zij daar last van en anderen niet? We leven met ruim 100 nationaliteiten in Nederland en allerlei geloofsoveruigingen. Wat is de reden dat net die ene groep uitgesloten is? Als dat aan de Nederlandse gemeenschap lag zouden er meer last van hebben.

Kijk hier eens op Bokt, het gaat altijd weer over Marokkanen, extreem vaak in relatie tot het aantal problemen. Ieder incident wordt uitvergroot en als voorbeeld voor de hele gemeenschap gesteld.
Terwijl een jong stel met goede opleidingen daar niets mee te maken heeft, waarom zouden ze?? Jij bent toch ook niet verantwoordelijk voor Joran van der Sloot???

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:59

Wat hebben die imams te maken met ontspoorde jongeren?

In Nederland zijn ouders verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen, als je de boel weer op de rails wilt krijgen, zul je die aan de ene kant de instrumenten in de opvoeding moeten geven om baas te blijven over hun kind, en anderzijds zul je zulke ouders ook moeten dwingen om die verantwoordelijkheid te nemen.

Je gaat toch ook niet bij de pastoor langs als een Christelijk kind een bushokje sloopt hoop ik?

En er zijn niet alleen problemen met Marokkanen, grote groepen Antillianen en gewone blanke Nederlandse jochies veroorzaken net zo goed problemen.
Jongeren in achterstandsposities hebben de neiging problemen te veroorzaken. En in die groep zijn allochtonen wel onevenredig vertegenwoordigd op dit moment ja. Integratie heeft tijd nodig en het gaat nooit zonder problemen.

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:59

sarabande schreef:
SixBar schreef:

Kijk hier eens op Bokt, het gaat altijd weer over Marokkanen, extreem vaak in relatie tot het aantal problemen. Ieder incident wordt uitvergroot en als voorbeeld voor de hele gemeenschap gesteld.
Terwijl een jong stel met goede opleidingen daar niets mee te maken heeft, waarom zouden ze?? Jij bent toch ook niet verantwoordelijk voor Joran van der Sloot???

Dat is niet alleen op Bokt. Dat zie je overal op het internet en in de media. Het beantwoordt niet de vraag waarom net die ene groep wel en al de andere niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:01

randalinpony we zullen het nooit eens worden. Niemand heeft een excuss voor criminaliteit en de grope marokkanen die overladt veroorzaakt is niet zo klein als jij beweert. De positieve benadering heeft niet gewerkt, alleen problemen veroorzaakt. Hoeveel tijd wil je hebben?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:12

Waar geef ik een excuus, waar bagatelliseer ik het probleem? Ik geef helemaal geen indicatie van de grootte van de groep Marokkaanse crimineeltjes.
Ik plaats dingen in een breder kader.

Wat zijn jouw oplossingen, die lees ik nergens. Of denk jij dat moskeeen verbieden de oplossing is?