Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:05

janesmith schreef:
Hermelientje schreef:
Tja hier op bokt kun je vaker dan 1 keer stemmen. De polls hier bewijzen alleen maar dat PVV'ers aan meervoudig persoonlijkheidssyndroom lijden. ;)

De moderator zegt dat je (vrij vertaald) onzin praat! niet voor het eerst, haha

Karl66 schreef:
Trouwens op Bokt kan je maar één keer op een poll stemmen. Je kan wel je keuze wijzigen, maar dan verdwijnt je vorige stem.

Wat Karl zegt spreekt wat ik zeg niet tegen. Theoretisch kun je maar 1 account hebben, de praktijk is weerbarstiger zoals je kunt zien in de lijst met bans die worden uitgedeeld, meest voorkomende reden is schaduwaccount.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:23

Hermelientje schreef:
Wat Karl zegt spreekt wat ik zeg niet tegen. Theoretisch kun je maar 1 account hebben, de praktijk is weerbarstiger zoals je kunt zien in de lijst met bans die worden uitgedeeld, meest voorkomende reden is schaduwaccount.

Die ook steevast binnen de kortste keren gepakt worden.
Dus als je hier nog deel kunt nemen aan de topics is de conclusie dat je geen schaduwaccount hebt.
Alleen de mening van het Bokt team telt wat dat betreft. Alle andere meningen zijn onbelangrijk en derhalve van geen betekenis.
Tenzij je het Bokt team niet capabel genoeg acht en twijfelt aan hun kennis en oordeel.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:00

janesmith schreef:
Hermelientje schreef:

Die ook steevast binnen de kortste keren gepakt worden.
Dus als je hier nog deel kunt nemen aan de topics is de conclusie dat je geen schaduwaccount hebt.
Alleen de mening van het Bokt team telt wat dat betreft. Alle andere meningen zijn onbelangrijk en derhalve van geen betekenis.
Tenzij je het Bokt team niet capabel genoeg acht en twijfelt aan hun kennis en oordeel.

Van de snelheid waarmee dat gebeurt weet ik niks af en ook niet van de pakkans. Ik weet alleen dat je geen stempas en identificatie nodig hebt op bokt. ;)
Ik ken geen moderators persoonlijk, misschien beschik jij over betere informatie/connecties. Maar als het allemaal zo snel en feilloos werkt kunnen we Boktbeheer misschien bij justitie zetten, dan zitten vanaf nu alle criminelen onmiddellijk vast. :+
Ik heb alleen maar aangenomen dat mods wel wat beters te doen hebben dan polls opschonen. Verder zijn voor mij de wegen van Boktbeheer even ondoorgrondelijk als die van Allah. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:13

sarabande schreef:
faye schreef:
Dat is helemaal niet erg hoor als een kerel dat doet. Op zo'n moment maakt je dat echt niet uit, hoop je alleen maar op een goede uitslag.

Nou dat kan ik toch niet helemaal met je eens zijn, die kerel weet niet hoe godsallemachtig pijn zon onderzoek kan doen als het niet voorzichtig gebeurt, een vrouw heeft het meestal zelf al ondervonden en zal het zorgvuldiger doen.

Oh dan heb ik zeker een hele voorzichtige kerel getroffen? Of ik ben een bikkel! Hou toch op, valse schaamte is het. Een arts is een arts. Wees blij dat je geholpen wordt!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:20

Hermelientje schreef:
Tja hier op bokt kun je vaker dan 1 keer stemmen. De polls hier bewijzen alleen maar dat PVV'ers aan meervoudig persoonlijkheidssyndroom lijden. ;)

Over het over één kam scheren daar blijken de knuffelaars en theedrinkers eigenlijk veel meer verstand van te hebben dan wie dan ook, want dit is de zoveelste keer al uit dat kamp dat dat gebeurt.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:25

faye schreef:
sarabande schreef:

Dat is helemaal niet erg hoor als een kerel dat doet. Op zo'n moment maakt je dat echt niet uit, hoop je alleen maar op een goede uitslag.

Nou dat kan ik toch niet helemaal met je eens zijn, die kerel weet niet hoe godsallemachtig pijn zon onderzoek kan doen als het niet voorzichtig gebeurt, een vrouw heeft het meestal zelf al ondervonden en zal het zorgvuldiger doen.

faye schreef:
Oh dan heb ik zeker een hele voorzichtige kerel getroffen? Of ik ben een bikkel! Hou toch op, valse schaamte is het. Een arts is een arts. Wees blij dat je geholpen wordt!

Zo is het.Dat wordt alleen maar nu gezegd om politiek correct te zijn en te laten weten dat ze samen staan en niet alleen.
Laat me niet lachen. Een mannelijke arts weet echt wel hoe of wat bij een borstonderzoek. Per saldo doen mannen dat hun hele leven al en hebben ze geleerd om zacht om te gaan met borsten. Misschien is een man zelfs wel beter, als je het zo bekijkt. _O-

Abiola

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:56

Het gaat me niet om het pijn doen, want dat doet het toch wel. Maar als je dan toch met je ontblote bovenlichaam een half uurtje foto's en puncties moet laten nemen, heb ik toch liever dat het een vrouw is. En ik schaam me niet, maar met een kerel is het toch anders. Mijn "been"chirurg vond het voelen aan mijn bovenlichaam (oksel en tiet) ook duidelijk minder dan het wrikken aan mijn pootje.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:00

jantergouw schreef:
Over het over één kam scheren daar blijken de knuffelaars en theedrinkers eigenlijk veel meer verstand van te hebben dan wie dan ook, want dit is de zoveelste keer al uit dat kamp dat dat gebeurt.

Je weet dat je continu (en dus ook nu) hetzelfde doet? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:48

Ach een arts ziet zoveel tieten en dozen, denk je nou echt dat hij daar moeite mee heeft? Ben bang dat dat toch echt in je eigen hoofd zit.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:52

De vraag van dit topic is: 'Politiek, hoe nu verder?'.
Ik denk dat het nog een paard dagen gaat duren en dan laat Rutte weten dat ze alles geprobeerd hebben, maar uiteindelijk er enkele punten waren waar de partijen toch niet genoeg bij elkaar konden komen. vervolgens zal er gesproken gaan worden tussen VVD,PVDA en CDA en uiteindelijk zal zo'n kabinet er ook komen. De PVDA gaat daar niet blij mee zijn, want weer met het CDA in één kabinet is geen pretje voor ze en eigenlijk ook ongeloofwaardig. Maar Beatrix zal zich er achter de schermen mee gaan bemoeien en dan kan Cohen niet anders dan accepteren. Doet hij dat niet, dan komt de PVV gegarandeerd in een regering, daar is geen ontkomen aan, al was het een minderheidsregering met de VVD en gedoogsteun van de SGP. En dat wil linkse Bea niet. Bea is links in het banketstaaf en rechts in het vullen.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:54

faye schreef:
Ach een arts ziet zoveel tieten en dozen, denk je nou echt dat hij daar moeite mee heeft? Ben bang dat dat toch echt in je eigen hoofd zit.

dat denk ik ook, en zeker een gynaecoloog. Met een beetje pech heeft hij er zoveel gezien dat hij er zelfs impotent door is. _O-

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:22

Dat het PvdA bereid is om te gaan praten, wil niet zeggen dat ze ook in een kabinet VVD-CDA-PvdA gaan zitten. De PvdA heeft ook nog eens het voordeel dat ze veel gemakkelijker de stekker uit die onderhandelingen kunnen trekken. Zij hoeven namelijk niet als grootste partij het voortouw te nemen in de onderhandelingen, zoals de VVD.

Dat de koningin op voorhand bepaalt welke partijen in de onderhandelingen een nieuwe coalitie moeten vormen, is voor mij een nieuwe staatskundige vernieuwing waar ik nog niet eerder van gehoord had. Eigenlijk vind ik het gewoon een beetje domme opmerking, Beatrix heeft er namelijk niks over te zeggen of partijen wel of niet uit de onderhandelingen komen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:29

Moderatoropmerking:
Voor alle politieke discussies op NM geldt vanaf deze modopmerking dat iedereen die nog over vermeende schaduwaccounts praat, of hints in die richting plaatst en iedereen die vanaf hier nog onrespectvol met elkaar omgaat, op de persoon speelt of off topic gaat een sanctie kan verwachten.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:49

Ze zouden kunnen weigeren in zo'n kabinet te gaan zitten en wat de gevolgen daarvan zijn, zijn niet te overzien. De kans is groot dat de VVD dan het formatiestokje doorgeeft aan de PVDA en die mogen dan een coalitie proberen te smeden. Iets dat ze ook niet gaat lukken. Al met al een hele moeilijke situatie.

Dat Beatrix niets te maken heeft met de besprekingen, is officieel zo, maar officieus is het wel degelijk het geval dat ze een vinger in de pap heeft. Was vanavond nog een documentaire over op tv. Ik heb hem helaas nog niet kunnen zien maar zodra staat deze online bij uitzending gemist, dan wil ik 'em zeker gaan kijken.
Deze keer heeft Beatrix al een poging tot een 'constitutionele staatsgreep' gedaan. Lees daar maar eens over in de diverse artikelen op het net. Ze heeft een advies aan Willink meegegeven dat behelst dat er een systeem moet komen waarbij de PVV buiten spel moet blijven en een compact regeerakkoord moet komen. Als wisselgeld krijgt de regering dan een cadeautje in de vorm van een bijlage waarin staat dat de regering niet zal kunnen vallen over bepaalde vooraf afgesproken punten. Deze punten zijn zo ruim benoemd, dat daar bijna alles onder valt dat je verzinnen kunt. Het is één Haagse Mafia daar, en wij maar denken dat het een democratie is. Dictatuur is het, en er is maar één manier om de macht te grijpen en dat is het spel net iets valser en laaghartiger spelen dan de oppositie.
Dus jouw opmerking dat het een beetje domme opmerking vindt, is in mijn ogen net zo dom. Naïef zou ook kunnen. ;-)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:38

Het stuk wat je aanhaalt is niet de opdracht van Beatrix over hoe de regering er uit moet zien, maar een verslag van de gesprekken met de fractieleiders en een samenvatting van hun ideeën, hoe zij een mogelijke nieuwe regering zien.
Beatrix is ook helemaal niet degene die bepaalt of een regering valt, dat is nog steeds de tweede kamer, die de regering controleert. Als de tweede kamer het vertrouwen opzegt, dan valt de regering. Iniatieven van de tweede kamer niet honoreren en van een contraseign voorzien (als regering tekenen voor wetgeving) kan ook alleen maar als je een meerderheid van de tweede kamer achter je hebt staan. Anders krijg je als regering gewoon een motie van wantrouwen aan je broek en valt het kabinet. Afspraken over een contraseign, zijn altijd afspraken tussen een kabinet en de coalitiepartijen, die als meerderheid afspreken een kabinet daar niet op te laten vallen.

Ik kan me niet helemaal aan de indruk ontrekken dat er hoe dan ook een zondebok gezocht moet worden om te verklaren waarom de PVV niet mee zal gaan regeren. Blijkbaar wil de acceptatie nog steeds niet doordringen dat de reden in de PVV zelf zit, namelijk dat het een onstabiele en daardoor onbetrouwbare regeringspartner is.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:05

Dat de PVV geen capabele mensen zou hebben is een kreet die de wereld in geholpen is zonder dat deze ook daadwerkelijk steek houdt. Vaak wordt het door mensen geroep en nageroepen zonder dat ze precies weten wie er eigenlijk in de PVV fractie zitten en wat hen achtergrond is. Houd mie ten goede, ik bedoel dat niet persoonlijk maar over het algemeen. Als men zich wel zou verdiepen in de achtergrond van de huidige fractieleden van de PVV dan zou men zien dat er behoorlik wat bestuurlijke ervaring zit onder de leden. Velen hebben al ervaring opgedaan bij andere partijen voordat zij hun overstap naar de PVV deden en hebben al jaren zitting achter de rug in allerlei commissies en provinciale besturen. Ook het opleidingsniveau is niet anders dan dat van leden van de fracties van bijvoorbeeld PVDA, D66 en GL.
Partijen waar men niet van zegt dat ze de ervaring missen om in een kabinet zitting te nemen.
Leden van de PVV fractie in de Tweede Kamer

Wat de echte reden is om de PVV te willen weren is het standpunt over de multiculturele samenleving. Daar de partijen dit niet zo hard willen benoemen, omdat toch een groot deel van het electoraat dit standpunt blijkbaar volgt, gooit men het dan op het gemis aan capabele mensen.

Hans Wiegel zei in een interview niet lang geleden dat hij bij de PVV net zoveel capabele mensen zag als bij welke andere partij dan ook. Als iemand de moeite zou nemen om de fractieleden van de andere partijen onder de loep te houden, dan zou blijken dat er weinig verschil zit tussen allen.

Buiten dat heeft bijvoorbeeld de PVDA alweer dezelfde mensen klaarstaan om zitting te nemen in een kabinet die de afgelopen periode samen verantwoordelijk zijn geweest voor de val en de vervroegde verkiezingen. Wat is dan eigenlijk het wel of niet capabel zijn?
Nieuwe bezems vegen schoon, en misschien is dat juist de oplossing voor een politiek klimaat dat steeds in herhaling valt en zichzelf constant van dezelfde, afgezaagde retoriek bedient.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:46

Karl66 schreef:
Ik kan me niet helemaal aan de indruk ontrekken dat er hoe dan ook een zondebok gezocht moet worden om te verklaren waarom de PVV niet mee zal gaan regeren. Blijkbaar wil de acceptatie nog steeds niet doordringen dat de reden in de PVV zelf zit, namelijk dat het een onstabiele en daardoor onbetrouwbare regeringspartner is.

Dat idee heb ik ook...
De SP is hetzelfde overkomen en die schreeuwden toch niet zo'n moord en brand.
Uiteindelijk is een stabiele regering gewoonweg het beste voor een land, en los van alle andere argumenten vind ik het nogal een risico om een regering te vormen met maar 1 meerderheidszetel :)

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:25

Het grote verschil tussen de situatie van de SP destijds en de PVV nu, is dat er destijds met de SP onderhandeld is en er niet één partij was die ze uitsloot op voorhand. Nadat bleek dat er te grote verschillen waren tussen de diverse partijen en SP, werd de conclusie getrokken dat een coalitie er niet in zat. Buiten dat was er niet één partij of politicus die destijds vond dat de democratie met voeten getreden werd, buiten leden van de SP zelf. Bij de PVV is dat anders. Die worden al uitgesloten nog voordat er één woord overlegd is, er zijn diverse politieke figuren uit o.a. de PVDA, en VVD die ook vinden dat er met de PVV gesproken had moeten worden.
Inmiddels is wel duidelijk dat, ook al doet de PVV niet mee, hun invloed op de besprekingen nu over een paars+, heel groot is.
VVD kader leden achten de kans heel klein dat er daadwerkelijk tot een akkoord gekomen gaat worden.
Dat gaat alleen gebeuren als ze hun belangrijke standpunten allemaal ingewilligd krijgen. Nou, als dat gebeurt, dan ben ik helemaal voor, want dan wordt het in principe een rechts kabinet met strenge immigratieregels, hypotheekrente die blijft, versoepelde ontslagregeling, etc..etc..
Kijken wat de linkse achterban daar dan van vindt.

VVD-top gelooft niet in Paars-plus

Mark Rutte, de VVD-leider die nog mag dooronderhandelen terwijl zijn partij eigenlijk niet gelooft in Paars-plus. VVD-leider Mark Rutte heeft dit weekeinde zijn partijbestuur en het regionale kader van de VVD achter zich gekregen om verder te onderhandelen over een kabinet met PvdA, D66 en GroenLinks. Maar de kans op een akkoord over Paars-plus wordt binnen de VVD niet groot geacht.

De VVD heeft het zwaar nu veel liberale kiezers de partij bestoken met protesten tegen de onderhandelingen van Rutte met drie partijen ter linkerzijde. De mailboxen van de VVD-top lopen vol met klachten van VVD-stemmers, die zeggen dat ze voor rechts hadden gekozen en die menen dat de partij in zee moet gaan met de PVV van Geert Wilders.

Lees verder in Trouw >>>

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:40

Geert Wilders wil dat Mark Rutte direct stopt met onderhandelen over paars-plus.
Wilders noemt een dergelijk kabinet 'kiezersbedrog' en een 'nachtmerrie'. Boze VVD-stemmers zouden daarom massaal overlopen naar de PVV. ,,Je stemt Rutte, maar krijgt er Halsema voor terug. Ik zou ook gillend weglopen.''

In de peilingen van Maurice de Hond scoort de PVV dan ook steeds hoger. De partij van Wilders stijgt zelfs naar 35 zetels. VVD daarentegen daalt van 31 naar een magere 23. Onvrede over Ruttes gesprekken met PvdA, D66 en GroenLinks zou daar aan ten grondslag liggen.

Volgens Wilders voelen Rutte-stemmers zich nu al verraden. ,,Mark stop er mee. Nu!'' zegt hij in een persoonlijke oproep aan het adres van Rutte in het AD. ,,Paars-plus is een nachtmerrie voor de VVD, geloof me.'' De onderhandelingen die ook onder VVD-prominenten tot weerstand leidden, gaan inmiddels de derde week in. Afgelopen weekend kreeg Rutte echter, ondanks ongeloof over de kans van slagen, groen licht van zijn achterban.

Haat tegen PvdA groot
Maurice de Hond verwoordt het 'overlopen' van VVD-stemmers naar de partij van Wilders als volgt: ,,De haat tegen de PvdA is bij veel stemmers groter dan de liefde voor de VVD. Dat Rutte nu onderhandelt met de PvdA en zelfs GroenLinks vinden ze vreselijk.'' Veel kiezers wachten de gesprekken daarom niet af en geven nu al aan op de PVV te zullen stemmen.

Wilders meent dat de VVD-leider maar één ding kan doen om ,,het vege lijf'' te redden: ,,Als Rutte verstandig is, breekt hij onmiddellijk met de onderhandelingen en gaat hij met ons en het CDA praten,'' aldus de PVV-leider. Eerdere pogingen daartoe strandden echter omdat CDA niet mee wilde praten. Wilders op zijn beurt wil alleen praten als alle drie de partijen om tafel zitten

Algemeen Dagblad

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:30

Ik zou het heel flauw vinden als al die VVD-ers werkelijk overstappen naar de PVV. Ik ben immers ook geen fan van de VVD, maar verwijt Halsema echt niet dat ze probeert een coalitie te vormen met oa de VVD. Da's gewoon zoals het werkt in Nederland, je zoekt naar een haalbare, betrouwbare coalitie. Dat de PVV daar niet echt aan voldoet ontkennen enkel PVV-stemmers denk ik.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:57

Omdat VVD stemmers een hekel aan de PVDA en links hebben dus zijn ze er zeker niet van gediend dat hun partij in een links kabinet gaat stappen. Paars+ is een scheldwoord voor de gemiddelde VVD'er. Als de VVD dan toch niet naar hun stemmers luistert, waarvan 91% wil dat er met de PVV een kabinet gevormd wordt, dan stappen ze over naar de enige andere rechtse partij. De PVV dus.

Sarabande schreef:
Zie Bouterse, het is altijd mogelijk om zon partij buiten de regering te houden.

Blijkt achteraf dus toch niet mogelijk te zijn. ;-)

Bouterse nieuwe president Suriname

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:11

Een coalitie van VVD-PVV-CDA is domweg niet levensvatbaar, er is een meerderheid van één stem en Hero Brinkman heeft voor de verkiezingen al duidelijk gemaakt dat hij op minstens één punt een afwijkende mening van Wilders heeft. Door die coalitie te vormen geef je Brinkman een onbeperkte volmacht om het beleid van de PVV naar zijn hand te zetten. Op het moment dat Wilders hem ergens niet tegemoet komt, stapt hij uit de fractie en is er geen meerderheid meer. Dan heb je nog Jhim van Bemmel, waar er op z'n minst grote vraagtekens te zetten zijn bij de afhandeling van zijn faillisement en dan loopt er ook nog eens een hele grote groep ex-kaderleden van andere partijen rond. Je kan je rustig afvragen waarom dat ex-leden zijn, meestal niet omdat ze het niet met de standpunten eens zijn, maar meestal omdat het of querulanten zijn of omdat ze een snelle politieke positieverbetering zien. De LPF heeft laten zien dat deze ex-kaderleden gewoon geen betrouwbare basis voor een andere politieke partij zijn. Daarom valt er domweg geen solide regering met de PVV te vormen.

De politiek is opportunistisch, Wilders heeft met het laten vallen van AOW-leeftijd ook al laten zien opportunistisch te zijn. Dus op het moment dat Wilders zijn discriminerende punten zou laten vallen, dan zouden partijen echt wel zaken met hem doen. Het punt is alleen dat het gewoon geen betrouwbare regeringspartij is en met de LPF in het achterhoofd, gaan de VVD en het CDA echt niet met de PVV in zee.

Het heeft dus helemaal niks met Beatrix of één of andere verborgen agenda van doen. Het gaat er gewoon om dat de andere partijen gewoon geen vertrouwen hebben in de PVV als regeringspartij en de manier waarop Wilders met het verhaal van Bemmel is omgegaan, versterkt dat vertrouwen echt niet.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:04

Het geval Brinkman is geen probleem, want indien hij in een kabinet zou zitten, dan neemt hij geen zetel in de kamer in omdat hij dan geen lid van de fractie is. Mocht hij op een gegeven moment, zoals jij stelt, buiten de pot gaan piesen, dan kan hij niet als éénmansfractie verder daar hij geen zetel bezet. Dan verliest hij gewoon zijn functie als staatssecretaris of whatever functie hij vervult op dat moment, zonder dat dat gevolgen heeft voor de zetelverhouding. Buiten dat heeft de SGP ook al gedoogsteun voorgesteld en dat zouden dus 2 zetels meer betekenen.
Het geval van Bemmel is nog een veel minder groot probleem omdat de man niet eens veroordeeld is en er zelfs nog geen strafzaak aangespannen is. Het is een curator die die beweringen doet en de curator kan wel wat roepen, maar de schuldvraag kan alleen door een rechter beantwoord worden. Het is zeker geen uitzondering dat een curator het bij het verkeerde eind heeft, daar zijn legio voorbeelden van.

Desondanks ben ik het wel met je eens dat er beter nog geen VVD-PVV-CDA coalitie gevormd zou moeten worden. Alhoewel we dat beiden om andere motieven vinden, is het eindresultaat wel hetzelfde. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een middenkabinet van VVD-PVDA-CDA. Alh zal dat nog een hele kluif worden om die 3 een regeerakkoord overeen te laten komen. Voor het land zou het in ieder geval het beste zijn en ook recht doen aan de onmiskenbare verschuiving naar rechts die plaats heeft gevonden afgelopen 9 juni. De PVDA zou in zo'n kabinet beteugeld worden en rechts zou zich vertegenwoordigd voelen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:43

Cohen heeft alleen maar beloofd dat hij over die optie wil praten, niet dat hij in zo'n coalitie gaat zitten. De bal ligt bij Rutten, niet bij Cohen en daardoor heeft Rutten gewoon geen andere keuze dan paars+.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:20

We zullen zien Karl. Mij zou het ongelooflijk verbazen als dat paars+ er daadwerkelijk komt. Dat is alleen mogelijk als die 3 andere partijen enorm diep buigen en heel veel inleveren van hun eigen standpunten. Rutte kan ook gewoon het formatiestokje doorgeven aan de PVDA. Kijken of zij tot een coalitie kunnen komen. Misschien zou dat wel het slimst zijn in de gegeven situatie. Maar allemaal speculatie. Ik zeg dat Paars+ er niet komt. We zien het deze week wel. Denk jij dat Paars+ er wel gaat komen?