wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:35

PattyOosten schreef:
Nicole, iedereen wil graag verbetering zien op die punten. Er zijn uiteraard nuances bij de verschillende partijen. Maar de nuances die de PVV aandraagt zijn toch grotendeel gericht tegen de zg. Islamisering.

Maar de meeste linkse partijen (vooral de SP wil het geld alleen maar weghalen bij de 2 groepen die ik hierboven beschreef.
Daar ben ik het dus niet mee eens.

Ik heb het verkiezingsprogramma van de PVV grondig bestudeerd, ik stem er niet op om jouw bovengenoemde reden.
Dat gaat mij te ver, maar als je dat er uit haalt, is het geen slecht verkiezingsprogramma.

Wat ik bedoel te zeggen ik snap wel dat er zoveel mensen op PVV gestemd hebben, niet omdat zij alle imigranten het land uit willen hebben, ook zullen die er wel tussen zitten, maar dat zij Nederland niet meer Nederland vinden, en dus een sein hebben willen afgeven.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:38

Lante schreef:
En je vind dat mensen die wegens gezondheidsproblemen niet hebben kunnen studeren of werken, mensen die gewoon niet het verstandelijk vermogen hebben om te kunnen leren en daarom een minimum inkomen verdienen waar ze nèt van rond kunnen komen, dat die mensen dat moeten betalen..?

Ik ben van mening dat wanneer je chirurg bent geworden, je een gave hebt, een gave om te leren. Die studieschuld? Ach kom, die zijn ze zomaar kwijt hoor! :D Je hebt echt geluk als je die mogelijkheid hebt om te kunnen studeren en zo'n baan te kunnen krijgen. Waarom moeten we die ontzien? De één kan met moeite een MBO diploma halen en moet hier heel hard voor werken, terwijl de ander met twee vingers in de neus een studie medicijnen etc afrondt. Ik vind dat het naar draagkracht betaald moet worden; alles.

De PVV gaat daarnaast niks met die punten doen en al helemaal niet over de rug van de arme NEDERLANDERS (even in hoofdletters, want dat het even duidelijk is dat het eventueel wel over de rug van de arme en rijkere alochtonen/voormalig alochtonen mag wat de PVV betreft), dat kan ik je nu meteen wel vertellen. De PVV is daarnaast ook nog eens bijzonder links wat deze punten betreft, dus ik hoop dat je VVD hebt gestemd, want dat past beter bij je post dan de PVV. ;)

Precies. Ik ben dan geen chirurg ( ;) ), maar psycholoog en nu AIO, ik ben dan wel niet met 2 vingers in m'n neus door de studie gefietst maar moeilijk vond ik het niet. Ik vond het leuk, geen enkele moeite, heerlijk om te studeren en te doen wat ik fijn vond. Als jouw denkniveau universitair is, is de universiteit helemaal niet moeilijker of zwaarder dan het MBO, dus ik snap ook niet waarom mensen met een universitaire opleiding zoveel meer betaald moeten krijgen.
Als ik dat vergelijk met een MBO Verpleegkundige die dagelijks vieze klusjes moet doen, weet ik wel zeker dat zij zwaarder werk hebben dan ik. Ik kan meer afstaan, omdat ik nou eenmaal meer verdien, en dat doe ik graag!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:41

Lante ik heb toch al een paar keer aangegeven dat ik niet PVV heb gestemd en ja ik heb idd VVD gestemd en waarom??

Omdat ik zelf ondernemer ben.
Eentje die echt meer dan 40 uur werkt in de week.
Mijn man werkt van 0700 tot 0100. En ja daar hebben wij zelf voor gekozen. Maar in deze tijd is het geen pretje meer om ondernemer te zijn. Je betaalt een heleboel belasting over je zuur verdiende geld, en een gezinsleven is er nauwelijks.

En als ik het over kon doen had ik er zeker niet voor gekozen, maar 12 jaar geleden waren de tijd heel anders en was het nog leuk om te ondernemen.

Ik vind niet dat de chronisch zieken mensen etc hoeven mee te betalen nee. Ik bedoel dan meer de mensen die werkloos zijn omdat zij niet willen werken, of het werk te min vinden dat zij aangeboden krijgen. Voor deze mensen ben ik echt niet bereid om te gaan betalen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:42

nicole3939 schreef:
Maar ik wil niet dat dat alleen maar bekostigt gaat worden door de ondernemers en de rijkeren.
Waarom niet?
De rijkeren werken vaak meer als 80 uur in de week (dan heb ik het niet over de bonussen en de soms hoge salarissen). Die twee groepen moeten er echt uitgehaald worden. Ik vind dat mensen die veel uur in de week werken er een hoop voor moeten opofferen, en vaak een opleiding van een aantal jaren er op heeft zitten en daardoor een studieschuld hebben. Als deze mensen (bv chirurgen etc) eenmaal het geld gaan verdienen en zij dan al in de hoogste belastingschaal zitten, niet nog een keer extra aangepakt moeten worden.

De ondernemers. Deze mensen werken vaak zoveel uur om hun hoofd boven water te houden. Pensioen opbouwen, ziekte betalen, daar moeten zij zich allemaal extra voor verzekeren. Ook deze mensen betalen al veel belasting over hun verdiende geld.

Dus ik vind dat wij het met ons allen moeten dragen, en ja uitzonderingen daargelaten.

Degenen die het wat meer willen verdelen willen dat naar draagkracht. Dit verhaaltje blijf jij herhalen, maar kleine zelfstandigen worden echt niet onderuit gehaald, en mensen die 80 uur werken doen dat vaak omdat ze hun werk vooral erg leuk vinden, anders breng je dat niet op.
Topsalarissen en bonussen mogen aangepakt, en subsidie op huizen van boven de 5 ton is onzin. Breng die nuancering eens aan in je verhaal.
De zorg en veiligheid, ik weet dat Wilders daar grote beloftes over gedaan heeft, maar de partijen waar hij mee wil gaan regeren bezuinigen op die posten .
Dus als ik echt zorg voor de zorg heb dan weet ik dat ik niet voor zon combinatie zou kiezen.
Maar dat is het probleem met het programma van Wilders, hij roept wat mensen willen horen en die mensen willen helemaal niet horen dat het niet kan de rijken alles laten houden en de armen van alles geven.
Dat betaal je niet door te stoppen met immigratie en ontwikkelings samenwerking.
En dan is er het puntje Europa nog, zowel de VVD als het CDA zijn fervente aanhangers van Europa

En nog een pikant detail wat ik vanavond hoorde, Hero Brinkman kan lekker doorgaan met Wilders pesten, want als hij alleen doorgaat heeft de combi CDA, VVD, Wilders geen meerderheid meer :D

Lante

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:45

Niks aan toe te voegen Sarabande. :)
Ik ga even douchen en dan lekker naar bed. Wel te rusten allemaal en bedankt voor de fatsoenlijke manier van reageren de hele avond. :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:45

nicole3939 schreef:
PattyOosten schreef:
Nicole, iedereen wil graag verbetering zien op die punten. Er zijn uiteraard nuances bij de verschillende partijen. Maar de nuances die de PVV aandraagt zijn toch grotendeel gericht tegen de zg. Islamisering.

Maar de meeste linkse partijen (vooral de SP wil het geld alleen maar weghalen bij de 2 groepen die ik hierboven beschreef.

Ik heb het verkiezingsprogramma van de PVV grondig bestudeerd, ik stem er niet op om jouw bovengenoemde reden.
Dat gaat mij te ver, maar als je dat er uit haalt, is het geen slecht verkiezingsprogramma.

Wat ik bedoel te zeggen ik snap wel dat er zoveel mensen op PVV gestemd hebben, niet omdat zij alle imigranten het land uit willen hebben, ook zullen die er wel tussen zitten, maar dat zij Nederland niet meer Nederland vinden, en dus een sein hebben willen afgeven.

Ik heb liever dat ze dan een signaal afgeven door blanco te stemmen, en denk dus ook dat de meeste PVV stemmers op Wilders gestemd hebben vanwege zijn anti-Islam beleid. Je kunt er ook een beetje moeilijk omheen bij hem of zijn verkiezingsprogramma. En ik krijg uit zijn programma niet duidelijk hoe hij het wil gaan doen, als ik al die narigheid buiten beschouwing laat hoor :o

Ik ben zelf ook niet zo van de SP, vind het prima dat de sterkste schouders de zwaartse lasten moeten dragen, maar er zit natuurlijk ergens wel een grens aan.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:46

sarabande schreef:
nicole3939 schreef:
Maar ik wil niet dat dat alleen maar bekostigt gaat worden door de ondernemers en de rijkeren.
Waarom niet?
De rijkeren werken vaak meer als 80 uur in de week (dan heb ik het niet over de bonussen en de soms hoge salarissen). Die twee groepen moeten er echt uitgehaald worden. Ik vind dat mensen die veel uur in de week werken er een hoop voor moeten opofferen, en vaak een opleiding van een aantal jaren er op heeft zitten en daardoor een studieschuld hebben. Als deze mensen (bv chirurgen etc) eenmaal het geld gaan verdienen en zij dan al in de hoogste belastingschaal zitten, niet nog een keer extra aangepakt moeten worden.

De ondernemers. Deze mensen werken vaak zoveel uur om hun hoofd boven water te houden. Pensioen opbouwen, ziekte betalen, daar moeten zij zich allemaal extra voor verzekeren. Ook deze mensen betalen al veel belasting over hun verdiende geld.

Dus ik vind dat wij het met ons allen moeten dragen, en ja uitzonderingen daargelaten.

Degenen die het wat meer willen verdelen willen dat naar draagkracht. Dit verhaaltje blijf jij herhalen, maar kleine zelfstandigen worden echt niet onderuit gehaald, en mensen die 80 uur werken doen dat vaak omdat ze hun werk vooral erg leuk vinden, anders breng je dat niet op.
Topsalarissen en bonussen mogen aangepakt, en subsidie op huizen van boven de 5 ton is onzin. Breng die nuancering eens aan in je verhaal.
De zorg en veiligheid, ik weet dat Wilders daar grote beloftes over gedaan heeft, maar de partijen waar hij mee wil gaan regeren bezuinigen op die posten .
Dus als ik echt zorg voor de zorg heb dan weet ik dat ik niet voor zon combinatie zou kiezen.
Maar dat is het probleem met het programma van Wilders, hij roept wat mensen willen horen en die mensen willen helemaal niet horen dat het niet kan de rijken alles laten houden en de armen van alles geven.
Dat betaal je niet door te stoppen met immigratie en ontwikkelings samenwerking.
En dan is er het puntje Europa nog, zowel de VVD als het CDA zijn fervente aanhangers van Europa

En nog een pikant detail wat ik vanavond hoorde, Hero Brinkman kan lekker doorgaan met Wilders pesten, want als hij alleen doorgaat heeft de combi CDA, VVD, Wilders geen meerderheid meer :D

Ik heb toch gezegd dat bonussen aangepakt mogen worden?

En nee Sarabande het werk is niet leuk meer, maar je zal wel moeten omdat je anders met je bedrijf en hypotheek blijft zitten, daarom houd je het vol!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:47

PattyOosten schreef:
PattyOosten schreef:

Ik heb liever dat ze dan een signaal afgeven door blanco te stemmen, en denk dus ook dat de meeste PVV stemmers op Wilders gestemd hebben vanwege zijn anti-Islam beleid. Je kunt er ook een beetje moeilijk omheen bij hem of zijn verkiezingsprogramma. En ik krijg uit zijn programma niet duidelijk hoe hij het wil gaan doen, als ik al die narigheid buiten beschouwing laat hoor :o

Ik ben zelf ook niet zo van de SP, vind het prima dat de sterkste schouders de zwaartse lasten moeten dragen, maar er zit natuurlijk ergens wel een grens aan.[/quote]

Patty wij bedoelen wel een beetje hetzelfde, maar omdat het hier zo zwart-wit wordt neergezet zet ik mijn stekels :P op.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:48

Die Hero toch :o Ik hou hem niet tegen..

Een progressief kabinet met VVD, PVDA, D66, Groenlinks lijkt mij beter. Hopelijk dat de VVD dat ook zo ziet (denk het niet).

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:50

nicole3939 schreef:
Ik denk toch dat veel PVV stemmers echt wel nagedacht hebben voordat ze op de PVV stemden.

Betwijfel ik. De meeste laten zich leiden door zijn haat jegens moslims. Ik keur het extremisme ook af, maar dan niet alleen de extremistische moslims, ook de extremelingen van andere geloven.
De mensen die in mijn omgeving PVV hebben gestemd wisten ook niet dat 1 van de standpunten van de PVV is dat ze willen dat abortus voortaan door jezelf betaald moet worden. Dit omdat dat -in hun ogen- "losbandig gedrag" tegen zou gaan. _O-
Tja, je loopt op straat als meisje en wordt verkracht. Ondanks de morning after pil blijk je toch zwanger van je aanvaller die nooit geidentificeerd is. Jammer joh dat je nu zwanger bent, had je maar niet zo losbandig op straat moeten lopen. Nu betaal je je eigen abortus maar... _-:(

Wat ze ook niet weten is dat Wilders een politie-staat wil. Eentje waar de politie heer en meester is op straat, das pas eng! Dat vind ik persoonlijk nog enger dan moslims ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:51

Ik ben als VVD stemmer ook echt wel voor een Paars+ hoor. Of Wilders even een half jaartje zijn eigen graf laten graven, dat kan natuurlijk ook leuk zijn :+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:52

Buitenzorg schreef:
Wat ze ook niet weten is dat Wilders een politie-staat wil. Eentje waar de politie heer en meester is op straat, das pas eng! Dat vind ik persoonlijk nog enger dan moslims ;)

Uit het programma van de PVV:

Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’

Krijgen ze dan een gele ster???

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:54

PattyOosten schreef:
Uit het programma van de PVV:

Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’

Krijgen ze dan een gele ster???

Geloof dat je hier de spijker op zn kop slaat, de ubermensch en de untermensch? ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:55

PattyOosten schreef:
Ik ben als VVD stemmer ook echt wel voor een Paars+ hoor. Of Wilders even een half jaartje zijn eigen graf laten graven, dat kan natuurlijk ook leuk zijn :+

Dat is de keuze die Rutte moet maken, in het laatste geval zal hij ook geen winst behalen.
Ben zeer benieuwd waarvoor hij kiest, als er wat te kiezen valt tenminste, want hoe komt hij van Wilders af als die ten overstaan van de pers overal mee instemt.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:57

Misschien heel gek, maar vraag me nou echt af wat koningin Beatrix er van vind, van de PVV en van het feit dat NL zo rechts stemt nu.. schoot me ineens te binnen deze vraag :) Ik neem aan dat haar dat toch wel raakt, en kan me haast niet voorstellen dat ze respect heeft voor de uitlatingen van Wilders..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:57

Ik ga een nieuw topic openen, hoe denkt bokt erover na de verkiezingen, inclusief poll met coalitiemogelijkheden. :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:59

sarabande schreef:
PattyOosten schreef:

Dat is de keuze die Rutte moet maken, in het laatste geval zal hij ook geen winst behalen.
Ben zeer benieuwd waarvoor hij kiest, als er wat te kiezen valt tenminste, want hoe komt hij van Wilders af als die ten overstaan van de pers overal mee instemt.

Iedere coalitie, ook zonder VVD, zal lastig worden dit keer. En zeker zou het voor de VVD negatief uit kunnen pakken door nu met de PVV samen te gaan, en dat de regering dan snel klapt, maar als we zonder Wilders een coalitie vormen (die ook moeilijk zal zijn) en de regering dan valt, krijgt de PVV natuurlijk nog meer stemmen. En dat wil ik ook liever niet. Lastig voor allemaal denk ik!

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:00

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:02

Heino schreef:
roxxxiejjj schreef:
Maar het zal nooit alleen aan Wilders liggen, zijn punten moeten nog goedgekeurd worden door weet ik hoeveel mensen, dus hoe groot is de kans nou dat deze punten er doorheen komen? :+

De mensen die op de PVV gestemd hebben hebben het al goedgekeurd dat Daphna haar Koran niet meer mag lezen...

Pardon? Dat slaat echt helemaal NERGENS op. Ten eerste staat er nergens in het verkiezingsprogramma dat iemand de koran niet mag lezen, ten tweede: als dat zo zou zijn dan zou ik niet op de PVV stemmen. Wat een bullsh*t heino!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:03

christel1857 schreef:
Pardon? Dat slaat echt helemaal NERGENS op. Ten eerste staat er nergens in het verkiezingsprogramma dat iemand de koran niet mag lezen, ten tweede: als dat zo zou zijn dan zou ik niet op de PVV stemmen. Wat een bullsh*t heino!

Nou je mag hem in elk geval niet in Nederland meer lezen als meneer Wilders het voor het zeggen krijgt :+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:06

christel1857 schreef:
Heino schreef:

De mensen die op de PVV gestemd hebben hebben het al goedgekeurd dat Daphna haar Koran niet meer mag lezen...

Het staat in zijn verkiezingsprogramma, wat je toch zou moeten lezen voordat je op hem stemt, maar vooruit, ik quote nog even:

•Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes

Maar daar heb jij dus op gestemd. Hoe voelt dat nou??

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:18

Mocht PVV in een coalitie komen, dan denk ik eerlijk gezegd dat het kabinet niet lang overeind blijft. De PVV vormt (nog) geen solide eenheid, dat kan ook nog helemaal niet in zo`n korte tijd. De achterban van Wilders bestaat niet uit ervaren bestuurders die exact weten hoe zwaar en veelomvattend de taak is en hoe ze iedere scheet die ze laten moeten kunnen verantwoorden.

Net als in het kabinet met de LPF, zie ik gewoon niet in hoe een kabinet met PVV een lang leven beschoren kàn zijn.

Maar misschien is de wens de va... ehm, moeder van de gedachte :o Een kabinet met Rutte als MP en PVV erin dat vlot valt, zou ik niet zo`n bezwaar vinden :o

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:22

PattyOosten schreef:
Het staat in zijn verkiezingsprogramma, wat je toch zou moeten lezen voordat je op hem stemt, maar vooruit, ik quote nog even:

•Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes

Maar daar heb jij dus op gestemd. Hoe voelt dat nou??

Ach nu ik er toch al op gestemd heb, dan kan ik het er net zo goed mee eens zijn. Dus ja, weg met de koran ;) 't laat me eerlijk gezegd koud. Mening over mij is toch al gevormd omdat ik zo'n achterlijke ben geweest om op de PVV te stemmen, want dat is toch wel de algemene strekking. Iedereen die PVV stemt is radicaal, racistisch, fascistisch, laagopgeleid, dom, niet-sociaal en weet ik veel wat nog meer. Dat is wel wat er tussen de regels door wordt gesuggereerd. Poeh... ik zou me bijna schamen voor het misbruik maken van mijn eigen vrijheid door op een slechte partij te stemmen. BIJNA ja, bijna...

ps. Een verbod op de koran betekent nog niet meteen dat het lezen van de koran strafbaar is. Ik weet dat dit een slap excuus is, maar het is wel de waarheid. Het een betekent niet meteen het ander. Alsof er mensen straks de gevangenis ingaan voor het lezen van de koran.

RoodZonnetje

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:23

Dus je wist niet dat hij de Koran wilde verbieden?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:26

Heino schreef:
Dus je wist niet dat hij de Koran wilde verbieden?

Nee.

Maar het interesseert me ook bijzonder weinig eerlijk gezegd. Asociaal he?

Vind andere partijpunten veel belangrijker. En zoals ik al in mijn eerste post heb aangegeven heb ik PVV gestemd omdat ik bij alle stemwijzers met grote voorsprong de PVV als winnaar kreeg.

Edit: Ik woon in Belgie sinds 2 jaar, dus verwacht niet van mij dat ik iedere dag de Nederlandse krant lees en allerlei oliebol die Geert loopt uit te kramen uit mijn hoofd ken. Zijn partijprogramma past in grote lijnen bij mij en dus heb ik daar op gestemd.