nicole3939 schreef:Maar ik wil niet dat dat alleen maar bekostigt gaat worden door de ondernemers en de rijkeren.
Waarom niet?
De rijkeren werken vaak meer als 80 uur in de week (dan heb ik het niet over de bonussen en de soms hoge salarissen). Die twee groepen moeten er echt uitgehaald worden. Ik vind dat mensen die veel uur in de week werken er een hoop voor moeten opofferen, en vaak een opleiding van een aantal jaren er op heeft zitten en daardoor een studieschuld hebben. Als deze mensen (bv chirurgen etc) eenmaal het geld gaan verdienen en zij dan al in de hoogste belastingschaal zitten, niet nog een keer extra aangepakt moeten worden.
De ondernemers. Deze mensen werken vaak zoveel uur om hun hoofd boven water te houden. Pensioen opbouwen, ziekte betalen, daar moeten zij zich allemaal extra voor verzekeren. Ook deze mensen betalen al veel belasting over hun verdiende geld.
Dus ik vind dat wij het met ons allen moeten dragen, en ja uitzonderingen daargelaten.
Degenen die het wat meer willen verdelen willen dat naar draagkracht. Dit verhaaltje blijf jij herhalen, maar kleine zelfstandigen worden echt niet onderuit gehaald, en mensen die 80 uur werken doen dat vaak omdat ze hun werk vooral erg leuk vinden, anders breng je dat niet op.
Topsalarissen en bonussen mogen aangepakt, en subsidie op huizen van boven de 5 ton is onzin. Breng die nuancering eens aan in je verhaal.
De zorg en veiligheid, ik weet dat Wilders daar grote beloftes over gedaan heeft, maar de partijen waar hij mee wil gaan regeren bezuinigen op die posten .
Dus als ik echt zorg voor de zorg heb dan weet ik dat ik niet voor zon combinatie zou kiezen.
Maar dat is het probleem met het programma van Wilders, hij roept wat mensen willen horen en die mensen willen helemaal niet horen dat het niet kan de rijken alles laten houden en de armen van alles geven.
Dat betaal je niet door te stoppen met immigratie en ontwikkelings samenwerking.
En dan is er het puntje Europa nog, zowel de VVD als het CDA zijn fervente aanhangers van Europa
En nog een pikant detail wat ik vanavond hoorde, Hero Brinkman kan lekker doorgaan met Wilders pesten, want als hij alleen doorgaat heeft de combi CDA, VVD, Wilders geen meerderheid meer