Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Zonnetje81 schreef:Joh laten we in alle griebes landen alle vermiste en vermoorde meisjes bij joran in de schoenen schuiven... wat een onzin zeg!! Ik vind dit echt way to far gaan!
In landen als columbia verdwijnen bij de vleet mensen...nu ineens heeft hij dat allemaal gedaan?
Het is een normale gang van zaken dat wanneer iemand voor een delict gepakt is en er zijn soortgelijke zaken op plaatsen waar hij/zij zich heeft opgehouden en zelf in contact geweest is met mogelijke slachtoffers dat dat onderzocht wordt
Daar is niets in de schoenen schuiven bij, dat is gewoon een onderzoeksmethode.
Wanted2003 schreef:justdiesel schreef:Er is ten eerste nog nooit iemand beter geworden van een gevangenisstraf, en dat is het goede aan NL. Wij kennen nog zoiets als TBS en dergelijke maatregelen, ik ben van mening dat, dat soort dingen hetgeen zijn die ervoor kunnen zorgen dat iemand kan terugkeren in de samenleving. Er zijn wel diverse criminologische theorieën die inderdaad stellen dat een gevangenisstraf afschrikt voor de rest van de samenleving, maar daarentegen toont onderzoek aan dat de recidive door puur enkel gevangenisstraf niet teruggedrongen wordt. Daarbij heb ik in dit topic al eens eerder aangegeven dat veel mensen geen goed beeld van een NL gevangenisstraf hebben, dat houdt echt meer in dan zoals jij het beschrijft. En het schoffel gedeelte, dat is een werkstraf en daar komt Joran natuurlijk niet voor in aanmerking! Daarbij is wel bewezen dat een werkstraf, wat schoffelen KAN inhouden, vaak beter werkt tegen het terugdringen van criminaliteit als een gevangenisstraf.
En oog om oog, tand om tand, tsja soms ben ik het daarmee eens hoor. Maar ik ben van mening van de NL gevangenissen echt niet té mild zijn en dat iedere verdachte een eerlijke behandeling en een eerlijk proces verdiend. En in het geval van Joran gaat dat oog om oog gebeuren een beetje te ver, naar mijn mening.
Dat snap ik op zich wel, maar hoe vaak is al gebleken dat men na TBS wederom voor hetzelfde in de fout gaat......
Daaruit trek ik dan de conclusie dat TBS voor geen meter werkt...
Wanted2003 schreef:Wellicht in gemengde gevangenissen is er contact tussen gevangenen of wellicht wel met personeel. Maar een hoertje bestellen? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk eigenlijk.
Zonnetje81 schreef:Ja en hoeveel gevallen gaat het wel goed, dat hoor je ook niet, toch? Maar veel tbsers komen toch ook nooit meer vrij?
Zonnetje81 schreef:Nou geef mij nog maar eens een voorbeeld wat zo in de media gekomen waarbij ineens alle andere vermissingen in verband worden gebracht?? Zelfs in NL heb ik dit nog nooit gezien.... En dat het een onderdeel van het onderzoek is oke, maar op de telegraaf stond als titel alsof hij het al met zekerheid had gedaan. Dat ze die info voor zich houden en eerst kijken. Dat iemand ooit met die meiden is gezien zegt niks...
Chiqa schreef:Wanted2003 schreef:Wellicht in gemengde gevangenissen is er contact tussen gevangenen of wellicht wel met personeel. Maar een hoertje bestellen? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk eigenlijk.
Je vergist je ernstig, dat hertje krijgen ze van jou en mijn kosten hoorgewoon van de staat.
Hebben ze gewoon recht op.
Chiqa schreef:Wanted2003 schreef:Wellicht in gemengde gevangenissen is er contact tussen gevangenen of wellicht wel met personeel. Maar een hoertje bestellen? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk eigenlijk.
Je vergist je ernstig, dat hertje krijgen ze van jou en mijn kosten hoorgewoon van de staat.
Chiqa schreef:idd wettelijk recht staat in de gevangenis voorwaardes, net als een bed een XBOX en maaltijd en een dak boven hun hoofd.
randie schreef:Ik lees echt met verbazing dat mensen medelijden hebben met die jongen. Sorry maar hij heeft een meisje vermoord, hoogst waarschijnlijk twee ( al is het miss niet express gebeurt bij nathalie) En is nog met allerlei andere duistere praktijken bezig..Ik vind het niet meer dan terecht dat hij daar zijn straf uit zou moeten zitten i.p.v het luxe nederland.