[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:20

gohya schreef:
Toekie schreef:
Zoiets zou ik dus nóóit van mijn partij vinden/zeggen. :oo

Jij ziet het dus zo dat Wilders de boel alleen maar opfokt en dat ''wij'' er met zn allen intrappen?
Gevaarlijke politiek. :\

Waarom zou je zoiets nooit over je partij zeggen?iemand die eerlijk is zegt dat wél.
Ik ben geen schijnheilige die alleen maar ja en amen zegt.
Als je eerlijk bent zeg je ook de mindere dingen van je partij.

Oow maar wie zegt dat ik niet eerlijk ben over mijn eigen partij?
Ik bedoel te zeggen dat ik niet ben voor een partij met zo'n soort beleid, dus ik zou zoiets niet eens kunnen zeggen over mijn partij. Zodra ik zoiets wél kan zeggen over (in mijn geval) de SP, moet ik mezelf eens ernstig achter de oren krabbelen.

Een partijleider die in jouw ogen dus blijkbaar de boel opfokt en dat de meeste erin trappen, vind ik niet zomaar een ''mindere kant''. Het is niet een partijpunt waar je het toevallig niet zo mee eens bent, maar een complete manier van politiek bedrijven. Zoals ik al zei, vind ik dat gevaarlijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:28

gohya schreef:
"Sarabande" er zijn nou eenmaal mensen die erg veel houden van leedvermaak.
Nou ik niet,het gaat mij erom dat ik veel punten van de PVV goed vind.
Dat er iemand is die probeert om de oudjes te helpen,die probeert om het dierenleed te verzachten.
Al dat moslim gedoe vind ik bijzaak en daar word straks allemaal niet meer over gesproken,let maar op.
Het komt er NOOIT door,en op een gegeven moment houd je ermee op als je niet kan winnen.Water bij de wijn doen,dat zie ik Wilders echt wel doen hoor.

Ik vind dat doorzeuren over die oudjes die ons land opgebouwd hebben zo goedkoop. Zulke oudjes zien ons land nu afgebroken worden door Wilders denk je dat ze daar blij mee zijn.

Wat jij moslim gedoe noemt is voor Wilders het allerbelangrijkste. De Koran Mein Kampf noemen, mensen door de knieen schieten, deporteren, dat klinkt allemaal meer als Mein Kampf dan de Koran.

Als dat moslim gedoe bijzaak zou zijn, zou hij de rest van zijn programma wel beter uitgewerkt hebben, maar hij roept gewoon wat iedereen wil horen.

Geert vindt vooral zichzelf heel belangrijk en hij geniet van al die opschudding. Maar de paar keer dat hij tegenweer kreeg werd hij heel pissig, het is een kleinzielig figuur die graag slaat, maar jammert als er teruggeslagen wordt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:42

windhond schreef:
Begrijpelijk vinden dat iemand vermoord wordt uit politiek oogpunt??!!! Nee sorry dat gaat mij te ver.

Dat mag. Bepaalde bevolkingsgroepen stelselmatig kleineren, pesten en in een kwaad daglicht zetten. Dát gaat mij te ver.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:43

Karl66 schreef:
Maar Goyha, wat vind jij dan van de financiële onderbouwing van zijn plannen, of het gebrek daaraan? En wat vind je er dan van dat hij van de hoofddoekjes in openbare en gesubsidieerde banen verbieden een breekpunt vindt voor de onderhandelingen, zodat hij zeker weet dat hij niet in de regering komt en zijn eigen plannen (of een deel ervan) dus niet uit hoeft te gaan voeren?

Ik vind dat niemand daar nu al iets van kan zeggen.
Je kan niet in de toekomst kijken,hoe het straks zal gaan in de kamer.
Ik denk dat we raar op zullen kijken hoe het straks gaat,iets wat we nooit verwacht zouden hebben.
Ik denk altijd, laat iedereen maar schreeuwen,als puntje bij paaltje komt dan pas zien of dat geschreeuw werkelijkheid word.Je kan je nu al druk maken,maar dat helpt nix.
Weet je nog Jan Maat?die kwam uiteindelijk toch ook nergens in de kamer?
Hij werd zelfs de cel in gegooid door bepaalde uitspraken van hem.Wilders weet heus wel wat hij straks wel en niet kan zeggen en doen.
Als zijn uitspraken van nu veel mensen aantrekt,dan speelt hij het toch goed?
Hij heeft wel de meeste stemmen nu,dan doet hij het toch goed?
Hij speelt volgens mij een spel en dat vind ik knap hoe hij dat doet.
Laten we nou eerst de verkiezingen eens afwachten en pas dan actie ondernemen?

"Sarabande" jij kunt dat door gezeur over de oudjes dan wel goedkoop vinden,ik vind dat niet.
Hebben ze dat verteld tegen jou dat ze ons land zien afbreken door Wilders?
Dat is wat jij denkt,niemand weet dat hoe de ouderen erover denken.
Ik vind het gewoon absurd dat de oudere in een kamertje worden gestopt en maar half verzorgd worden.
Heb ik het nog niet eens over sommige die geslagen en vernederd worden.Het zal je eigen vader of moeder maar zijn?

chevax

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:48

gohya, je hebt nu dus het idee dat alle het leed dat jij nu benoemt verleden tijd is als Wilders minister-president zou worden?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:56

Nou dat zou heel goed kunnen ja.onthoud wel dat Wilders slim is.
Die gaat echt geen rare dingen doen,want hij weet de consequentie's echt wel.
Andere partijen beloofden ook van alles,maar konden dat eenmaal in de kamer ook niet waar maken.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:02

En waarom zou Wilders dan wél waar kunnen maken wat hij allemaal roept? Regeren is altijd het sluiten van compromissen. En wat Karl hier ook al meerdere malen heeft gezegd, Wilders heeft geen enkel idee hóé hij zijn plannen zou moeten financieren. In één ding heb je gelijk: Wilders is slim. Wilders kan namelijk als geen ander de massa bespelen. Maar inhoudelijke discussies gaat hij uit de weg. Als hij wordt uitgenodigd voor een programma als Pauw & Witteman weigert hij daar naar toe te gaan omdat dat "te links" zou zijn. Klinkt als een goede minister president, die alleen maar naar bijeenkomsten wil waar hij weet dat hij geen tegengas krijgt en inhoudelijk hoeft te reageren. Vorige week toen de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen langzaamaan binnen druppelden weigerden de PVV-kopstukken voor de camera te verschijnen voor de uitslagen bekend waren. Beetje kinderachtig!
Dan over de mensen (de oudjes) van nu die Nederland na de oorlog hebben helpen opbouwen tot wat het nu is: hoeveel van die mensen denk je dat schrikbeelden krijgen bij de dingen die Wilders uitkraamt? Nederland heeft, in tegenstelling tot een boel andere landen, een goed sociaal vangnet. En natuurlijk kan het altijd beter en natuurlijk is het schandalig dat de situatie in sommige verpleeg- en verzorgingshuizen schrijnend is. Maar om Wilders als de grote verlosser te zien? Nou, nee...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:14

Ik zie Wilders ook niet als dé grote verlosser hoor,maar als ik op een partij stem doe ik dat omdat ik ze geloof.
Voorheen stemde ik op andere partijen omdat ik hun belofte's geloofde,dat doet iedereen toch?
Misschien vergis ik me straks heel erg,ik weet dat niet van tevoren,niemand weet zoiets van tevoren.Je vertrouwd erop dat een partij zijn belofte's nakomt.
Kijk de oudere mensen die de oorlog hebben mee gemaakt,die worden nog dagelijks geconfronteerd met hun oorlogs verleden op t.v.Ik vind het idioot dat ze zoveel herinneringen ophalen uit de oorlog,oke iedereen moet weten hoe het toen was.Maar ondertussen weten we dat nu wel,laat de oorlog rusten en confronteer die mensen er nooit meer mee.Zo kunnen ze het nooit slijten,vergeten doen ze nooit.
Ik gellof niet dat Wilders deze oorlog van voren haalt,wat wilders zegt is iets heel anders,vind ik.
Aan de ene kant begrijp ik wel waarom wilders sommige media of spreek programma's uit de weg gaat,wat zou jij doen als je alleen maar negatieve reactie's naar je toe gegooid krijgt?de hele media praat alleen maar negatief over de PVV.
Dan zou ik ook zoiets hebben van Bekijk het maar jullie.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:22

Nou, als we allemaal al wisten hoe het toen was, was de maatschappij wel wat verdraafzamer. Zou toch nog maar eens een documentaire over de oorlog kijken...
"Bekijk het maar jullie"? Beetje zwak argument hè, als je als politicus alleen maar wil praten als je weet dat je gelijk krijgt. Weet je dat er sommige dictaturen zijn waarin leiders ook geen tegenspraak willen? Loopt vaak heel vervelend met hun tegenstanders af...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:36

Het is niet zo dat wilders in geen enkel discussie programma komt hoor.Laatst was hij nog bij 1 vandaag met meerdere ministers in dicussie.
Weet je waarom we zo onverdraagzaam zijn geworden?
We hebben het te lux en te makkelijk allemaal.
Alle technische ontwikkelingen maken ons lui en we willen het duurste van het duurste [als we dat kunnen betalen].De buurman word jaloers als zijn andere buurman de nieuwste auto voor de deur heeft staan.De ander word hebzuchtig,want die wil ook wat de ander heeft.Mensen letten overal op,vooral wat een ander doet en waarvan doet die het toch?
Als iedereen de ander nou eens in zijn of haar waarde laat zou het een stuk draagzamer worden.En dat telt dus voor iedereen.
Jaloezie is een ernstige 'ziekte'.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:38

gohya schreef:
Als iedereen de ander nou eens in zijn of haar waarde laat zou het een stuk draagzamer worden.

Nou idd!
Zeg dat maar 's tegen meneer Wilders. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:42

Heb je Wilders net zien reageren op het bericht dat Jeltje van Nieuwenhuizen de PVV niet als partner ziet, juist door dingen als hoofddoekjes verbod.

Jeltje legt nog netjes uit waarom, Geert kan alleen maar terug schelden over oude politiek en zo. Nietszeggende kreten die niets oplossen, want dat is zijn doel ook niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:44

Nee niet gezien.Hij was echt aan het schelden?
Tussen schelden en schelden zit ook een verschil he.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:50

Hij is de enige die op zon toon en met zon woordkeus een andere partij bejegend, dat noem ik op dat niveau schelden

Het is geen plaatselijk kroeg incident

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:53

gohya schreef:
Aan de ene kant begrijp ik wel waarom wilders sommige media of spreek programma's uit de weg gaat,wat zou jij doen als je alleen maar negatieve reactie's naar je toe gegooid krijgt?de hele media praat alleen maar negatief over de PVV.

Misschien begrijp je dan ook waarom veel k*tMarrokanen zich blijven misdragen? Men heeft toch al een bepaald beeld van hen gevormd dus waarom zou je dan ook proberen dat beeld te veranderen?

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:54

Heino schreef:
windhond schreef:

Dat mag. Bepaalde bevolkingsgroepen stelselmatig kleineren, pesten en in een kwaad daglicht zetten. Dát gaat mij te ver.

Dus dan is moord gerechtvaardigd ?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:54

windhond schreef:
Dus dan is moord gerechtvaardigd ?

Nee, je leest selectief. Ik zou het begrijpelijk vinden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:00

Heino schreef:
gohya schreef:

Misschien begrijp je dan ook waarom veel k*tMarrokanen zich blijven misdragen? Men heeft toch al een bepaald beeld van hen gevormd dus waarom zou je dan ook proberen dat beeld te veranderen?

Uh Hallo,dat bepaald beeld was er al een hele tijd hoor,nog vóór de naam wilders en PVV in beeld kwam.
Ga nou niet zeggen dat het komt door wilders dat ze zo zijn geworden.
Ze blijven zich misdragen omdat ze toch bijna niet gestraft worden,dáár ligt het probleem.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:02

''ze'' als in buitenlanders?
Dat zwaarder straffen moet toch voor iedereen gelden?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:04

gohya schreef:
Uh Hallo,dat bepaald beeld was er al een hele tijd hoor,nog vóór de naam wilders en PVV in beeld kwam.
Ga nou niet zeggen dat het komt door wilders dat ze zo zijn geworden.
Ze blijven zich misdragen omdat ze toch bijna niet gestraft worden,dáár ligt het probleem.

Tja, dat beeld van Wilders als racist heb ik ook al voordat hij werkelijk zijn discriminerende activiteiten kan uitoefenen. Maar hij doet er ook niets aan om dat beeld te veranderen. Ik blijf dat beeld hebben omdat hij het niet recht kan/wil zetten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:07

Toekie schreef:
''ze'' als in buitenlanders?
Dat zwaarder straffen moet toch voor iedereen gelden?

We hebben het hier nu effe over een groep K*T marokanen in dit stukje.

Nee de zwaardere straffen gelden voor iedereen,dat heb ik ook al een paar keer gezegd in dit topic.
Volgens mij lezen jullie niet alle berichten?

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:11

Heino schreef:
windhond schreef:
?

Nee, je leest selectief. Ik zou het begrijpelijk vinden.

Tja bij Pim kwam het gevaar ook van links.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:23

Gohya: Jawel, maar ik heb het dan weer over het plan om criminele allochtonen met dubbel paspoort het land uit te gooien. Dat vind ik dus niet eerlijk en rechtvaardig t.o.v. de behandeling van autochtone criminelen. Dan ga je verschillende bevolkingsgroepen op verschillende wijzen behandelen (onderscheid maken) en dat is discriminatie. Maar die discussie is al meerdere keren gevoerd. :)

Een zeer positieve analyse van Emile Roemer net bij Nieuwslicht trouwens! +:)+

Windhond: Moet ik gaan opnoemen wat rechts racisme en discriminatie in de geschiedenis heeft gedaan? Nee, zo flauw ben ik niet.

Toekie schreef:
sjonnie48 schreef:
maar je hebt wel gelijk , het gevaar komt van links dat zag je wel bij Pim.

Op basis van zo'n incident roepen dat het gevaar van links komt??
Fijn dat je o.a. mij aanziet voor zo'n achterlijk figuur als Volkert van der G.

Het gaat hier om extreme gevallen, en dat heeft NIETS te maken met de huidige linkse politiek in Nederland.
Met zulke 'argumenten' komen getuigt imo van een gebrek aan echte, goede argumenten.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:31

Ik vind het onbegrijpelijk dat een (politieke) moord begrijpelijk wordt gevonden. Mag ik?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:32

"Toekie"
Jawel, maar ik heb het dan weer over het plan om criminele allochtonen met dubbel paspoort het land uit te gooien.

Geloof me nou die plannen kunnen nooit uitgevoerd worden.
PVV bepaald niet alles alleen,de andere moeten ook akkoord gaan.Veel plannen komen er niet door,als de goede er maar door komen,die ik eerder al noemde.[oudere zorg,dieren,enz].