Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Tja, het blijft mensenwerk en werk met mensen
Teddy321 schreef:Dat ben ik met je eens. Maar het zal je maar gebeuren, dat na melding van de buren je kind ineens uit huis wordt geplaatst. En dan weken bellen, smeken en soebatten. Na 4 maanden en gerechtelijke tussenkomst kwam meiske weer terug naar huis. Mennnnnnn.....ik zou gek worden.
Trouwens...wel een beetje off-topic, sorry
Teddy321 schreef:Heino schreef:Tja, het blijft mensenwerk en werk met mensen
Dat ben ik met je eens. Maar het zal je maar gebeuren, dat na melding van de buren je kind ineens uit huis wordt geplaatst. En dan weken bellen, smeken en soebatten. Na 4 maanden en gerechtelijke tussenkomst kwam meiske weer terug naar huis. Mennnnnnn.....ik zou gek worden.
Trouwens...wel een beetje off-topic, sorry
www.nos.nl schreef:Advocaat Laura wil rechter weg
Update: dinsdag 22 dec 2009, 16:59
De advocaat van Laura Dekker heeft gevraagd om wraking van de rechter die haar zaak behandelt. De raadsman vindt dat de kinderrechter in Utrecht niet onpartijdig is. De wrakingskamer buigt zich nu over zijn klacht.
De zitting over Laura begon om 15.00 uur bij de rechtbank in Utrecht. Bureau Jeugdzorg heeft de rechter gevraagd om Laura onmiddellijk uit huis te plaatsen. Dat zou betekenen dat ze niet meer bij haar vader mag wonen.
De rechtszaak vindt plaats achter gesloten deuren. De advocaat van Laura en een vertegenwoordiger van de MOgroep (de brancheorganisatie waar Jeugdzorg onder valt) zijn erbij aanwezig. Het is onduidelijk of Laura en haar ouders ook aanwezig zijn.
Waar naartoe?
De verwachting was dat de zitting tot ongeveer 17.00 uur zou duren. Vanwege de wraking is dat niet meer zeker. Als de rechter door mag, gaat de zitting verder. Zo niet, dan gaat de zaak niet door en gaat de spoedzitting morgen verder.
Het is onduidelijk waar Laura Dekker terechtkomt als ze niet meer bij haar vader mag wonen. Dat kan zijn bij haar moeder, maar ook in een opvanggezin of in de crisisopvang.
St. Maarten
Laura Dekker vertrok vorige week naar het buitenland. Ze nam 3500 euro op en liet een briefje achter voor haar vader waarin stond dat ze het zat was. Vrijdag werd ze als vermist opgegeven.
Uiteindelijk werd ze twee dagen later herkend op St. Maarten en aangehouden. Wat ze daar deed is nog altijd onduidelijk.
Vanmorgen rond 6.30 uur kwam ze aan op Schiphol. Ze is na een twee uur durend gesprek met de politie Utrecht overgedragen aan Bureau Jeugdzorg.
Ondervraging
De politie wilde Laura meteen ondervragen omdat ze wilde uitsluiten of er sprake is van een strafbaar feit. Ook wilde de politie weten of iemand haar heeft geholpen.
Laura wil een solo-zeilreis om de wereld maken, maar de rechter blokkeerde haar plan en plaatste haar tot juli 2010 onder toezicht van Bureau Jeugdzorg.
Opa en oma
In een open brief in de Volkskrant halen de grootouders van het meisje uit naar Bureau Jeugdzorg. Ze schrijven dat hun kleindochter in een paar maanden is veranderd van een ondernemende tiener in een gesloten meisje dat totaal geen vertrouwen meer heeft in volwassenen.
"Laura wordt uitzicht gegeven op het doorgaan van haar wereldreis als ze voldoet aan een aantal voorwaarden, maar het zijn voorwaarden met een open eind."
Zo zou ze meer ervaring in het solozeilen moeten krijgen, maar bij de vraag hoe is, volgens de grootouders, het antwoord van de voogd telkens: "dat is uw probleem, daar lig ik niet wakker van".
Volgens de grootouders geeft Jeugdzorg niets om Laura en is ze daarom weggelopen.
geerke schreef:nickyu schreef:geerke
lijkt me akls dat zo zou zjin dat laura dan juist blij zou zjin met de bemoeienissen van de jeugdzorg
is iemand van 14 uberhaupt blij met bemoeienissen?....van wie dan ook?
Jildau schreef:Dan mogen kinderen die bijvoorbeeld topsport beoefenen ook helemaal stoppen met school en alle andere kinderen met een reden ook. En dat lijkt me niet helemaal de bedoeling..
ju1982 schreef:[ knip...
Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming kunnen/mogen niet zomaar een kind uit huis halen....Dan volgen ook allerlei procedures/onderzoeken etc voor....Zij moeten ook van alles aantonen... or....knip
Jildau schreef:Nee joh ze gaat zichzelf les geven op die boot zeker. Af en toe eens in een schoolboek bladeren..
Citaat:sweetheart schreef:
Dit gaat nog een heeeeeeeel lang staartje krijgen vrees ik.
Ik vind het wel sneu voor het kind waar nu op een verschrikkelijke manier aan getrokken wordt.
nickyu schreef:sarabande schreef:[
Ja dat is de balans zoeken tussen te laat en te vroeg ingrijpen, op beide is veel commentaar, maar het eerste kan dus desastreus zijn.
Het is maar waar je voor kiest.
...knip.
2e keus ook
alleen lijkt dat men dat niet zien wil
Teddy321 schreef:Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van Jeugdzorg en de Kinder bescherming.
Er zijn in het verleden zoveel dingen fout gegaan. Kinderen die hadden moeten worden beschermd na vele ongelukken, wonden en blauwe plekken ( neem dat kindje in Alphen) of kinderen die onder de kinderbescherming kwamen terwijl er niets aan de hand was in het gezin......foutje...
Wendy schreef:Wat men vooral niet zien wil is dat jeugdzorg het sowieso nooit goed kan doen in de ogen van de rest.
ju1982 schreef:Nou ik ben ook blij dat Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming zich ermee bemoeien!!!!
Waar gaat het anders heen??
Tallie1979 schreef:[
En daar vind ik een nog grotere kronkel.. Welk weldenkend, normaal denkend mens laat zijn eigen 14 jarige kind nou haar eigen leven op het spel zetten om in zo'n boek vermeld te worden?
Dan spoor je in mijn ogen niet hoor!!Het kind moet een pak op haar broek hebben, maar de ouders net zo goed, wat een geschifte lui zeg!!
Dat jong hoort op school, niet op zee!
Jildau schreef:Ik heb het gelezen over de Wereldschool. En vind nog steeds dat ze gewoon hier in Nederland naar een gewone school moet gaan en daarna lekker moet gaan zeilen..
Jildau schreef:Ze zei in het begin dat ze zelf boeken mee zou nemen, dan volg je in mijn ogen niet dezelfde school als dat je gewoon dagelijks naar school gaat en van een volwassen persoon les krijgt zoals de meeste kinderen.. Of krijgt ze wel begeleiding op die boot? In dat geval neem ik die opmerking terug.
En volgens mij zit ze er niet gigantisch mee om aandacht te krijgen van de media anders deed ze al deze stunten niet.
Jildau schreef:Ik heb het gelezen over de Wereldschool. En vind nog steeds dat ze gewoon hier in Nederland naar een gewone school moet gaan en daarna lekker moet gaan zeilen..
nickyu schreef:Jildau schreef:Ze zei in het begin dat ze zelf boeken mee zou nemen, dan volg je in mijn ogen niet dezelfde school als dat je gewoon dagelijks naar school gaat en van een volwassen persoon les krijgt zoals de meeste kinderen.. Of krijgt ze wel begeleiding op die boot? In dat geval neem ik die opmerking terug.
En volgens mij zit ze er niet gigantisch mee om aandacht te krijgen van de media anders deed ze al deze stunten niet.
misschien is de media geiler op het fenomeen dan zij op de media ? ook nog een optie ..
iedereen zit er boven op
daarbuiten
http://www.wereldschool.nl/
lees het eens , misschien brengt het je op ideeen
of opent het deuren
spreek eens met mensen welke het gevolgd hebben
en vraag dan ook eens aan ouders die kind op "normale"school hebben
hoeveel zij coachen ..
KellyZ schreef:Als ze deze aandacht al niet aankan, dan kan ze ook niet de aandacht aan die ze krijgt als ze de wereld rond gaat zeilen.