Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:16

SSDesign schreef:
Mijn vader vertelde net dat er een collega van hem in het vliegtuig zat... Ze is vannacht geopereerd aan haar rug en is pas op z'n vroegst pas in april terug. Was nog een jonge meid, maar gelukkig heeft ze het overleefd :D

Jeutje,, maar ze heeft wel een engeltje op dr schouder :)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:21

idd 4 amerikanen ja die verhalen van mankement hou je toch. ze zeggen ook dat hij nu alweer 8 vlucht had gehad dat vliegtuig

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:36

Ik hoorde het gistermiddag, wat verschrikkelijk zeg.....

Desty

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:02

heel het nieuws is er vol van...
volgens mij als ik het goed op de radio gehoord heb dat er bijna een keer zoveel mensen naar het nieuws hadden gekeken vanwege dit??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:02

Dat zou best kunnen. Zo vaak stort er ook geen vliegtuig neer op Nederlands grondgebied. ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:03

Jaah indd ;) Denk indd dat dat het is

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:04

Als het ergens anders was gebeurt denk ik niet dat zoveel mensen voor de buis waren gaan zitten

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:59

De meeste blijven toch een beetje de rampentoerist uithangen helaas... Alleen al die files vandaag rondom het ongeluk die eigenlijk onnodig zijn...

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:15

Bij ons vannacht ook een patiënt op mijn afdeling opgenomen. Die man zat ook in het vliegtuig. Zoals het er nu uit ziet heeft hij alleen een hersenschudding en mogelijk een elleboog fractuur. Hij heeft het er goed vanaf gebracht maar deze man is ook zeer getraumatiseerd helaas.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:18

Je gaat ook door een hel.... geloof dat wij met zn allen niet willen weten hoe zo'n situatie is. Die mensen keken letterlijk de dood in hun ogen.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:20

Vreselijk! :(:) Mijn broer stond net op de A9 toen het net een kwartier was gebeurd, hij heeft het vliegtuig zo vanaf de snelweg in het weiland zien liggen. Vreselijk voor de mensen die erin zaten, heel je leven getraumatiseerd. :(:)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:23

Absoluut dat ik dat geloof. Dat is wat die man ook zei, hij beleeft het steeds opnieuw en hij heeft al die gewonde mensen in het vliegtuig zien liggen. Wat alleen ook zo sneu is is dat deze man Turks is en veel familie heeft in Turkije, maar of hij ooit weer in een vliegtuig stapt.. Wat de man overigens wel aangaf is dat de piloot echt super werk gedaan heeft. Die mensen in de cockpit zijn ook op een vreselijke manier overleden :n

Ben trouwens wel erg benieuwd naar de oorzaak van de crash.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:25

Oorzaak ben ik ook benieuwd naar. De piloten zullen de klap dan neem ik aan ook als eerste hebben gehad, vreselijk!!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:28

zijn gewoon geplet als dat zo ziet.grote vraag blijft of die piloten wisten dat er wat mis was.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:29

Ze zijn inderdaad geplet, het hele besturingspaneel is naar voren gedrukt schijnt...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:32

ja dat zag je ook op de foto s. en dat in een paar seconden

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:34

Het paneel achter ze is naar voren gekomen en heeft ze plat gedrukt idd. Maar de staart kwam als eerste op de grond, dus ze hadden niet de eerste klap. Wel de hardste denk ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:09

ik moet telkens denken aan wat er door die mensen(piloten) hun hoofd moet om gegaan zijn... Die piloten wisten immers veel beter als de passagiers wat er aan de hand was en keken zodoende echt letterlijk de dood in de ogen... ;(

Niet nuttig of fijn om daarover na te denken, maar het komt wel telkens bij me op als ik dat wrak zie... ;(

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:16

liliputter schreef:
De meeste blijven toch een beetje de rampentoerist uithangen helaas... Alleen al die files vandaag rondom het ongeluk die eigenlijk onnodig zijn...

Misschien heb ik daar ook wel last van. Het komt zo dichtbij, dat maakt het anders. Als dit in een ander land was gebeurd, dan denk misschien een of twee goh, wat erg en ga verder. Dit is anders. Dus ik kijk heel veel nieuws.
Omdat het zo'n bekende plek voor mij is omdat het niet al te ver hier vandaan is, zou ik de plek eigenlijk ook wel willen zien, maar meer omdat het zo onwerkelijk is dat daar ergens een vliegtuig ligt waar zoveel ellende heeft plaatsgevonden. Dus ik vind het ook eigenlijk wel een beetje te ver gaan om er speciaal naar toe te rijden, en doe het ook maar niet.

Via via ken ik een jongen (een ex-collega van mijn man) die de ramp in Faro heeft meegemaakt, samen met zijn broer. Het heeft hem veranderd schijnt, ik ken hem niet van daarvoor, maar ik kan me er zeker iets bij voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:34

het overleven (en ook overlijden overigens, ) heeft me altijd 1 van de ergste dingen geleken die je kan meemaken...

Het leek me altijd wel een interessant uitgangspunt voor een boek oid :P .. Maar het intrigeert me wel.. Fascineren mss ook wel een beetje, mss is dat ook wel een beetje sensatie en ramptoerisme.. Mja :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:34

Loizy schreef:
Vond trouwens dat de gesprekken uit de toren vreselijk slecht engels bevatte.
Men is daar zo op de standaard zinnetjes gericht, dat je nieteens goed engels hoeft te spreken als je daar gaat werken, vreemd toch?

Er wordt geselecteerd op stressbestendigheid, en niet op talenkennis.
Ik zou als piloot toch liever iemand hebben die in hectische situaties het hoofd koel hield, ipv perfect Engels kan babbelen en in krisissituaties dichtklapt of verkeerde informatie doorbrieft.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:21

Menino schreef:
ik moet telkens denken aan wat er door die mensen(piloten) hun hoofd moet om gegaan zijn... Die piloten wisten immers veel beter als de passagiers wat er aan de hand was en keken zodoende echt letterlijk de dood in de ogen... ;(

Niet nuttig of fijn om daarover na te denken, maar het komt wel telkens bij me op als ik dat wrak zie... ;(

Goh dat heb ik dus ook altijd met die dingen, juist daarom grijpt het zo aan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:37

En waarom hebben jullie dat wel bij een vliegtuig, en niet bij een ongeluk waar een vrachtwagen of een auto bij betrokken is? Wat is er spectaculairder bij een vliegtuig dan bij een auto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:48

Zonet heb ik de aflevering van Netwerk gekeken en daar zaten wel wat puntjes van herkenning in. Allereerst de interviews met Zwanenburgers, ik herkende het verschijnsel van de latente angst erg goed. Voor mij is het gebeurde van gisteren een geval waar de angst de realiteit ontmoet en ik had hierbij niet eens verbazing.
Vervolgens het interview met dr. Van Ojik. Aan die man heb ik een hoop narigheid te danken en word al niet lekker als ik hem zie, maar nu zit hij dus alweer op tv onzin te verkopen. Deze man is heel lang arts geweest in Zwanenburg en hij hoorde ook bij een actiegroep die onder de naam 'De Lastige Zwanenburger' tegen geluidsoverlast protesteerde. De man heeft altijd een heel punt gemaakt van de geluidsoverlast in het dorp, tot vervelens aan toe. Overigens is voor mij daaromtrent een hoop beantwoord sinds ik niet meer onder die aanvliegroute woon.
De heer Heerkens was als deskunde aan het woord en ik hoorde wel wat redenaties terug die ik zelf ook al had. Hij heeft trouwens volkomen gelijk dat het antwoord op de vraag waarom langer zal duren dan het antwoord op de vraag hoe. Hij sprak uit dat er geen bericht van de cockpit naar de toren is gegaan over problemen of een aankomende crash, geen hulpvraag, geen mayday. Het is niet helemaal duidelijk uit het gesprek gebleken of dit betrouwbaar is. Het lijkt wel omdat een deel van de communicatie tussen toren en cockpit wel al is gepubliceerd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 06:29

vind de kop van de telegraaf vandaag erg schokkend en niet respectvol naar de nabestaanden....