Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SAKKIA schreef:Nee ik ben er ook van overtuigd dat wij ook echt wel een netwerkje terroristen in ons land hebben zitten.
Nathalie schreef:Ondanks dat ik geloof in de Islam ben ik het dus niet eens met deze stroming en zal ik deze stroming ook nooit verdedigen.
Wat ik wel wil is er alles over weten, wáárom zij zich zo gedragen en wáárom zij terug willen naar die tijd. Vandaar dat ik ook ben begonnen in dit boek.
Als ik als persoon iets zou kunnen doen tegen het extremisme in de Islam, zou ik dat zo ala minuut graag doen. Zal er liever vandaag mee beginnen als morgen. Maar hoe pak je zoiets aan.
Nathalie schreef:Nee ik ben niet bang voor de Moslims.
Ik ben bang van de extremisten, die ik dus persoonlijk niet als moslims zie.
Ik kan me namelijk vaag herinneren dat zulke pogingen al eerder zijn ondernomen maar nooit zover door gegaan zijn door dreigingen etc....
Kijk, ik weet eigenlijk bijna zeker, dat als ik aan moslims in mijn omgeving vraag of ze me willen helpen, er heel veel zijn die dat ook echt willen. Dat is het probleem niet.
Meer als het echt naar buiten komt, wat gebeurt er dan?
Nathalie schreef:Maar breng ik daarmee niet mezelf, en het belangrijkste, mijn omgeving niet in gevaar?
Ik bedoel, vooral de mensen die ik liefheb hoeven van mij niet in de problemen te komen door mij.
Tja en eigenlijk laat dat toch weer zien dat er toch angst is...
Ik heb nogal wat islamitische klanten in mijn winkel, ik denk dat ik toch eens rustig ga kijken wat andere mede-gelovige nu van het extremisme vinden.... mochten er meer mensen zijn die er wat tegen willen doen, wie weet...
Ik meen serieus dat ik hier echt iets aan zou willen doen. Heel graag. Het speelt al tijden door mijn gedachten.. Maar zoiets is toch wel heel erg eng....
Nathalie schreef:Nee ik ben niet bang voor de Moslims.
Ik ben bang van de extremisten, die ik dus persoonlijk niet als moslims zie.
Ik kan me namelijk vaag herinneren dat zulke pogingen al eerder zijn ondernomen maar nooit zover door gegaan zijn door dreigingen etc....
Kijk, ik weet eigenlijk bijna zeker, dat als ik aan moslims in mijn omgeving vraag of ze me willen helpen, er heel veel zijn die dat ook echt willen. Dat is het probleem niet.
Meer als het echt naar buiten komt, wat gebeurt er dan?
Esperanza schreef:Jij ziet ze dus niet als moslims, ik dus wel. Ze doen het uit de naam van allah. Is dus moslim?!
lies schreef:Esperanza schreef:Jij ziet ze dus niet als moslims, ik dus wel. Ze doen het uit de naam van allah. Is dus moslim?!
Als een schizofreen beweert dat Jezus hem persoonlijk opdracht heeft gegeven een school met kindertjes op te blazen, zie je hem toch ook niet als christen, maar gewoon als een geestelijk zieke?
lies schreef:Als een schizofreen beweert dat Jezus hem persoonlijk opdracht heeft gegeven een school met kindertjes op te blazen, zie je hem toch ook niet als christen, maar gewoon als een geestelijk zieke?