Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:57

Mijn collega gaat in augustus, dit heeft ze vorig jaar september al geboekt.
Maar zij zei, als ze nu zou kiezen, ze niet naar de VS zou gaan.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:13

Het is ongetwijfeld minder druk. Ik kan niet goed een vergelijking geven, daarvoor ben ik te kort geleden verhuisd. Maar om te lezen alsof er, in mijn ogen, niemand meer is, is gewoon feitelijk onjuist. Vandaar mijn reactie. Op mijn foto's blijkt het minder goed wellicht, omdat ik die met hele andere intenties had genomen. Maar geloof me, het was echt wel druk overal. Er lopen daar altijd veel toeristen, want het is de oudste stad in Amerika. Mijn punt was, hoe het werd geschetst (in mijn ogen) was erg suggestief en niet juist.

Nog een toevoeging, als Nederlander is het zo lastig om je in te beelden hoe immens groot Amerika is. Alleen in mijn omgeving binnen een half uur zijn al zo 10 immens grote natuurparken waar je je alleen op de wereld kunt wanen. "Even" naar een winkel hier kost je zo 1,5 uur, omdat een parkeerplaats al de grootte van een klein dorp in Nederland heeft bij wijze van. Je loopt er niet even heen. Het is echt niet te vergelijken.

Maar ongetwijfeld is het een stuk rustiger nu dan voorheen, en van mij mag dat nog veel erger worden.
Ik denk ook dat velen die hier nu zijn, al eerder hebben geboekt en dus alsnog komen. En dat het in de komende maanden alleen maar rustiger zal worden. Maar of het effect zal hebben?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:22

Als het toerisme echt afneemt, heedt dat natuurlijk financiële gevolgen, voor bedrijven en natuurlijk dan ook voor werknemers.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:27

Volgens de nos:

Afgelopen maand vlogen West-Europeanen al veel minder naar de VS. Volgens cijfers van de Amerikaanse Kamer van Koophandel gingen in maart vorig jaar nog bijna 1,1 miljoen toeristen uit West-Europa naar de VS op vakantie. Dat was dit jaar net boven de 900.000; een afname van 17 procent.

De scherpste daling is te zien in landen als Denemarken, Duitsland en Ierland. Over bijna de hele linie is het toerisme in maart afgenomen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:42

Ik sprak afgelopen weekend met mijn Deense collega en hij gaf aan dat in Denemarken veel Amerikaanse producten in winkels blijven liggen. In Denemarken lijkt er veel weerstand te zijn (goh, waarom zou dat zijn...) We werken voor een bedrijf met Amerikaanse roots, maar -zoals ze zelf willen profileren- we zijn een internationaal bedrijf. En hij heeft serieus overwogen toch een andere baan te zoeken.
Het speelt daar toch nog meer dan hier kon ik merken uit zijn verhalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:59

PlukenKrul schreef:
Ik woon toevallig 20 min. van St. Augustine af, en dat is een van de meest toeristische plekken die er zijn in deze regio. Ik ben daar nog nooit geweest dat het NIET druk is.. Ik kan je hierdoor echt niet meer serieus nemen, sorry.
Ik durf wel wat foto's te plaatsen, dus bij deze 2 recente random foto's uit St. Augustine. Misschien hebben we een andere definitie van "totaal leeg"...

En ik probeer echt geen discussie aan te gaan hier, maar dit is gewoon misinformatie. Waar in dit topic de Trump kant constant van wordt beticht (en terecht), maar dit gaat twee kanten op uiteraard. Ik wil andere mensen in dit topic enkel waarschuwen, wees kritisch wat je leest, want dit lijkt betrouwbare informatie, maar is het dus echt niet...

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Goh , mis informatie, jij durft.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:56

Ik heb dit weekend ergens op de socials een filmpje gezien van een New Yorker die tours door de stad heeft. Die gaf ook aan dat er veel minder toeristen zijn dan voorheen. Dus ik denk niet dat het misinformatie is om te zeggen dat het opvalt hoe rustig het is. De harde cijfers geven volgens mij ook aan dat er rond de 20% minder tourisme is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:06

Klinkt wel een beetje als het moment om op een beetje rustig daar op vakantie te gaan :D

Of je weer thuis komt moet je dan even afwachten :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:08

Cer schreef:
Klinkt wel een beetje als het moment om op een beetje rustig daar op vakantie te gaan :D

Of je weer thuis komt moet je dan even afwachten :+

Of je verder komt dan de bajes van het vliegveld op je heenreis ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:29

Idd , de zoon van die kennissen heeft nogal wat tattoos, hij heeft heel bewust kleding aangedaan waarbij z’n tattoos niet te zien zijn op het vliegveld en ze hebben hun sm eraf gehaald.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:19

Sm?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:44

foxy80 schreef:
Sm?

Social media , don’t think dirty

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 00:12

BigOne schreef:
Idd , de zoon van die kennissen heeft nogal wat tattoos, hij heeft heel bewust kleding aangedaan waarbij z’n tattoos niet te zien zijn op het vliegveld en ze hebben hun sm eraf gehaald.

Zo ga je toch niet met een fijn gevoel op vakantie ?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 08:40

Weet iemand hier misschien een fijne vervangen voor de verslagen op ReportersOnline?
Ik vond het altijd erg fijn om in de ochtend een samenvatting te lezen, in plaats van overal informatie te moeten zoeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 09:19

Electra63 schreef:
BigOne schreef:

Zo ga je toch niet met een fijn gevoel op vakantie ?

Ze hebben het prima naar hun zin. En met het nemen van wat kleine maatregelen door de berichtgeving uit usa hebben ze nergens last van. Je kunt ook denken , dat gebeurt ons niet .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 09:37

Totdat het je wel gebeurt natuurlijk.

Maar het feit alleen al dat je tattoos moet gaan lopen verbergen laat toch wel zien dat het een heel raar land geworden is.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 09:39

Polar schreef:
Weet iemand hier misschien een fijne vervangen voor de verslagen op ReportersOnline?
Ik vond het altijd erg fijn om in de ochtend een samenvatting te lezen, in plaats van overal informatie te moeten zoeken.

NRC houdt een blog bij over de Amerikaanse politiek, ik weet alleen niet of die achter een betaalmuur zit (ik heb de krant). Je kan alleen de koppen lezen als samenvatting. Als ik uitlog kan ik hem openen dus wie weet:
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/04/25/am ... l-a4891120

Blog mist wel altijd een paar dingen vergeleken met reportersonline helaas.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 09:54

Dankjewel. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 11:33

Loretta schreef:
Totdat het je wel gebeurt natuurlijk.

Maar het feit alleen al dat je tattoos moet gaan lopen verbergen laat toch wel zien dat het een heel raar land geworden is.

Alleen bij binnenkomst gedaan, toen ze door de douane moesten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:43

Ik dacht ik lees hier vast wel iets over de Amerikaanse paus :D

Zonder gekheid.. er is niet veel bekend over de man toch? Ben benieuwd of Trump er nog iets over gaat zeggen.. hoe hij alles geregeld heeft ofzo

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:50

Nou, vraag me af of trump er veel over gaat zeggen. Deze kardinaal, nu paus vond het niet netjes van Trump dat hij als paus afgebeeld werd.
Verder moet deze prevost een zeer prettig man zijn en nog belangrijker, hij zit in de lijn van de vorige paus dus niet terug naar een veel conservatieve paus.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:55

BigOne schreef:
Nou, vraag me af of trump er veel over gaat zeggen. Deze kardinaal, nu paus vond het niet netjes van Trump dat hij als paus afgebeeld werd.
Verder moet deze prevost een zeer prettig man zijn en nog belangrijker, hij zit in de lijn van de vorige paus dus niet terug naar een veel conservatieve paus.

En een uitgesproken criticus van Trump.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:16

Oh, dat is goed nieuws dan toch?

Dan nog zou t me niks verbazen als trump zegt dat ie er toch wat mee van doen had :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:21

Cer schreef:
Oh, dat is goed nieuws dan toch?

Dan nog zou t me niks verbazen als trump zegt dat ie er toch wat mee van doen had :+

Heeft ie al.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:52

Deze nieuwe paus veroordeeld Israëlische genocide in Gaza, heeft Vance al op z’n plek gezet en is aardig “ woke “ niks mis mee!