Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:En wat doe je dan met je onverkoopbare 26 jaar oude paard met medische problemen die eigenlijk niet goed op stal kan als je door omstandigheden weinig geld meer hebt en geen middelen om een heining aan te passen?
Hopen dat het goed gaat of zelf maar meteen naar de slacht brengen?
Femke_Tweety schreef:Omdat dat de praktijk kan zijn die sommige mensen vergeten.
Mensen die denken dat er voor iedereen met wolven in de buurt een simpele oplossing is.
En die is er niet voor iedereen kant en klaar.
Er wordt naar mijn zin soms te makkelijk en te hard geoordeeld.
Ik snap volledig dat mensen die het kunnen opbrengen kiezen voor het plaatsen van extra veilige hekken, en ik geef ze gelijk ook.
Tegelijkertijd veroordeel ik níet meteen de mensen die dat niet doen.
Elisa2 schreef:Ja ik vind er ook wel wat van als mensen die gewoon stallen en schuren hebben en dan in bosrijk wolfgebied zitten hun kwetsbare dieren s"nachts gewoon buiten laten in een wei zonder echt goede omheining.
Ik vind ook, doe in ieder geval iets! Ik besef me wel dat het heel lastig kan zijn in sommige gevallen maar in andere gevallen is het ook gewoon laksheid en ongeintereseerdheid.
DubbelFun schreef:Misschien een domme vraag, maar waarom kunnen de shets niet bij de kalfjes in ??
DuoPenotti schreef:Femke_Tweety schreef:Omdat dat de praktijk kan zijn die sommige mensen vergeten.
Mensen die denken dat er voor iedereen met wolven in de buurt een simpele oplossing is.
En die is er niet voor iedereen kant en klaar.
Er wordt naar mijn zin soms te makkelijk en te hard geoordeeld.
Ik snap volledig dat mensen die het kunnen opbrengen kiezen voor het plaatsen van extra veilige hekken, en ik geef ze gelijk ook.
Tegelijkertijd veroordeel ik níet meteen de mensen die dat niet doen.
Dit
Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan dat geveroordeel en ondertussen borst geklop.
Ja er zullen egoïstische pokken lui bestaan die het geen zak uitmaakt wat er met de dieren gebeurt.
Maar de rest heeft een reden het te doen zoals ze doen.
En aangezien andere er ook geen inzicht op hebben hoe wat waarom is het verstandiger wellicht de mond te houden...
Elisa2 schreef:Nou laten we het hier even gezellig houden, van mening verschillen mag gewoon.
Onali schreef:Schapen zijn dus tussen 10 en half 11 's morgens gepakt achter onze stal.
Ginkelseweg Leersum.
DuoPenotti schreef:Maar roest dat bij jou niet door?
Hier hadden wij dat ook en is bijna overal door.
DuoPenotti schreef:Dit is toch precies waar die fauna lui op uit zijn.