Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Pabie schreef:Die klimaatplannetjes zorgen er ook voor dat de leefbaarheid van de wereld goed blijft, en niet onbelangrijk we voor energie niet meer zo afhankelijk zijn van een enkel land. Ik denk dat juist NU die klimaatplannen extra belangrijk blijken.
Ach kom nou toch, de grootste vervuilers (China/India o.a.) hebben geen boodschap aan de klimaathobby's van een overbevolkt EU landje hoor. Het feit dat Nederland het toestaat dat de bevolking met miljoenen toeneemt en daardoor meer gebouwd moet worden is onze grootste vervuiler. Al die mensen gebruiken immers energie, auto's, consumeren en ademen.
mvdende schreef:Ik zou best een ev willen rijden. Maar een feit is: voor €3000 heb je nu geen ev die nog niet 100% verrot is. En 300km range is prima, maar 120km vind ik wat te weinig. Óók omdat dingen zoals airco en verwarming bij een ev stroom vragen en je range dan ineens een stuk korter wordt.
Ik rijd z'n 100km per uur, en na 1,5 2 uur rijden stop ik altijd al voor een pauze, dus geen probleem om dan de auto even aan een paal te zetten. Maar....máár, dan wil ik niet eerst 30 minuten op mijn beurt hoeven wachten, omdat er niet voldoende palen beschikbaar zijn.
Als elektrisch rijden óók voor de minima goed betaalbaar wordt, stap ik zo over, maar voorlopig is mijn zuinige Panda een stuk goedkoper dan een ev.
Om on-topic te blijven: ik heb de kelder opgeruimd en afgestoft. Buiten luik open en luik binnen open en ventilator erin want tis nog wat muffig.
Binnenkort afsluitbare plastic bakken halen en dan wordt de rommel kelder een echte voorraad kelder.
Yonker schreef:Popstra schreef:Overheid kan op zn minst dat kwartje van Kok eens er af halen...
Dat kan zeker, maar dan gaat andere belasting omhoog.. mag hopen dat men zich daar toch wel bewust van is
8nnemiek schreef:Ze zeggen dat er 'normaal' elke 10 tot 20 jaar een crisis plaats vindt. 1973 de oliecrisis, 1980 was er een, in 2000 de dot com bubbel, 2008 de bankencrisis, en sindsdien hebben we geen enorme financiële crisis gehad. Corona viel op de financiële markt ook enorm mee dankzij alle steun van de overheid wereldwijd. En met de hyperinflatie van de afgelopen jaren zou een nieuwe depressie niet heel onverwacht komen.
tamary schreef:Voor dakloos raken is geen oorlog nodig, dat kan een crisis ook uitstekend zelf.
elnienjo schreef:Kinke schreef:elnienjo, waarom woon je eigenlijk nog in Nederland? Je wekt de indruk dat niets goed is hier en je woont al in het grensgebied. Wat heeft Nederland dan nog voor voordelen?
Waarom zou je moeten verhuizen omdat je ergens over te klagen hebt? Als we niet klagen zal er zeker niks verbeteren.
purny schreef:@mvdende: Kijken waar je op kunt bezuinigen en evt toch kijken of je met hulp vanuit het uwv iets kan bijverdienen.
Jij mag als minima in je handjes knijpen dat je toch je autootje hebt.
Veel mensen kunnen nog nauwelijks tanken.
Ik heb zelf geen auto en als het mooi weer is pak ik de fiets naar het werk. Ov pak ik dan alleen naar ouders of alleen naar de stad.
We mogen blij zijn dat we een goed sociaal stelsel hebben.
Phonix schreef:Maar jij klaagt bijna alleen. Terwijl jij het eigenlijk best goed hebt tegenover andere hier. Je hebt ook een tandarts. Jij wil niet weten hoeveel arme mensen dat niet eens kunt betalen.
Het zou je goed doen om je perspectief een beetje te verbreiden. Denk dat je daar zelf van beter zal voelen en minder gaat klagen.
Het leven is werkelijk niet zo erg hier in Nederland
mvdende schreef:purny schreef:@mvdende: Kijken waar je op kunt bezuinigen en evt toch kijken of je met hulp vanuit het uwv iets kan bijverdienen.
Jij mag als minima in je handjes knijpen dat je toch je autootje hebt.
Veel mensen kunnen nog nauwelijks tanken.
Ik heb zelf geen auto en als het mooi weer is pak ik de fiets naar het werk. Ov pak ik dan alleen naar ouders of alleen naar de stad.
We mogen blij zijn dat we een goed sociaal stelsel hebben.
Bezuinigingen gaat lastig als je altijd al op de centjes moet letten.
En ik wil ook een beetje leuk kunnen leven ipv uitsluitend moeten overleven!
De laatste 2 jaren waren niet tof, had gehoopt nu corona minder is, weer wat meer te kunnen gaan leven ipv overleven.
Sowieso voelt de winter voor mij als "overleven" ik leef voor leuke dingen en kamperen enzo, en dat gaat in de winter niet.
Er zijn al 2 zomers "weg" door corona, deze zomer zou ik weer volop leuke dingen gaan doen.
Maar als de prijzen zo hard blijven stijgen..... komt daar niets meer van terecht.
purny schreef:Maar niemand heeft een leuk leven op dit moment. De mensen die een fulltime baan hebben ook niet.
En heel eerlijk gezegd en hard maar een uitkering is in veel gevallen voor de basisbehoeften. En dat is eten en dagelijks onderhoud.
En daar hoort een autootje niet bij.
En misschien is het een idee om eens bij het uwv een balletje op te gooien dat je iets bij wilt verdienen.
En leuk leven kun je zelf invullen. In je eigen buurt. Lekker wandelen met de hond. Daar heb je je auto niet voor nodig
En we rollen van de ene crisis in de andere.
bigone schreef:mvdende schreef:
Bezuinigingen gaat lastig als je altijd al op de centjes moet letten.
En ik wil ook een beetje leuk kunnen leven ipv uitsluitend moeten overleven!
De laatste 2 jaren waren niet tof, had gehoopt nu corona minder is, weer wat meer te kunnen gaan leven ipv overleven.
Sowieso voelt de winter voor mij als "overleven" ik leef voor leuke dingen en kamperen enzo, en dat gaat in de winter niet.
Er zijn al 2 zomers "weg" door corona, deze zomer zou ik weer volop leuke dingen gaan doen.
Maar als de prijzen zo hard blijven stijgen..... komt daar niets meer van terecht.
Betaal jij huur voor het appartement dat je ouders voor je hebben gekocht?
purny schreef:@mvdende:God gaan we weer... de reden dat ik zeg dat een uitkering in feite voor de basis is komt vanuit het uwv hoor, dat zijn niet mijn gedachten.
2018 werd de wajong uitkering voor iemand die kon werken met 5% gekort. Toen ik zei dat ik daardoor mijn paardrijden, mijn enige ontspanning per week moest opzeggen, weet je wat ik toen te horen kreeg?
Mijn uitkering was daar niet voor bedoeld.
Ik ging niet zielig in een hoekje zitten huilen maar knokte mijzelf naar een goed betaalde baan. Ik heb laten zien dat ik meer in mijn mars heb.
En weet je waarom ik naar ny kon? Omdat ik 2 jaar alle dubbeltjes opzij heb moeten leggen. Ik heb geen auto, geen paard, ik ga niet uit en ik ga niet uit eten. Als ik naar New York wil moet ik er heel veel voor laten, ook aparte weekjes weg enzo