Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:44

mysa schreef:
Over de websites: ik probeer ze zelf uit, als ik het lees. En kom er dus niet op.
Wat verder hoopvol is: een aantal Russische invloedrijke mensen begint zich ook uit te spreken tegen de oorlog!

Die bij het VN klimaatoverleg?
Waanzinnig dapper van die man...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:52

MizzMontana schreef:
eenitraM schreef:
Ik snap dat het vermakelijk is dat het luchtruim gesloten is voor Russische maatschappijen maar ik denk dat er in dat vliegtuig heel veel mensen zitten die terug willen naar New York en omgeving. En zij zijn nu ook slachtoffer, niet iets om mee te lachen. Dat zelfde geldt voor de piloten en die onzekerheid die dat meebrengt.

Dat is ook precies de bedoeling van deze maatregelen. Rusland geweldloos afsnijden van de rest van de wereld.
Wie naar NY wil kan ook naar Azië vliegen en dan overstappen. Wel lange reis maar als Amerikaan in Rusland kun je nog wel naar huis, alleen niet met een Russische vliegmaatschappij.

Zo gemakkelijk zal dat niet zijn.
Hoewel ik besef dat ingrijpen nodig is, treffen deze maatregelen vooral gewone, vredelievende mensen.
Ik vraag mij af of de wat ondoordachte acties van anomimous bijdragen aan een oplossing.
En daarbij kunnen 'wij' evengoed gehackt worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:57

Ik dacht ook aan dat de mensen in Rusland die demonstreren worden opgepakt, er zijn er volgens mij ook veel die het niet met poetin eens zijn, maar je kan er bijna niks tegen beginnen denk ik. Ook deze burgers worden hard geraakt.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:00

Weet iemand meer over het overleg tussen Oekraïne en Rusland in Homel? Er staat op de nos liveblog nog steeds dat ze vanavond in onderhandeling gingen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:03

Wat betreft berichten over gehackte websites, deze komen van anonymous zelf via Twitter.

En stel je van het overleg maar niets voor, Poetin heeft een of andere staatssecretaris cultuur gestuurd. Er zit geen zwaargewicht van Russische kant aan tafel .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-02-22 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:03

Casca schreef:
Weet iemand meer over het overleg tussen Oekraïne en Rusland in Homel? Er staat op de nos liveblog nog steeds dat ze vanavond in onderhandeling gingen?

Morgenvroeg onze tijd op zijn vroegst. Verwacht er niet veel van. Beide kanten staan nog sterk. Vlad de Verwarde ondervindt nog te weinig politieke/oligarchische druk. Zelensky staat politiek te sterk om te wijken. Militair heeft Zelinsky een ‘Rattenkrieg’ achter de hand. Dat betekent: kom Charkov en Kiev maar in en kijk hoeveel Molotov cocktails jullie gaan vangen van mensen die liever sterven dan op te geven.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 28-02-22 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:06

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:07

Laat ze maar tijd rekken...intussen steeds meer versterking naar Oerkraine. Het het westen meer tijd om na te denken over de volgende stap van “Poetin de Verschrikkelijke” ....

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:15

Ook meer tijd voor de Russen om hun volgende stap voor te bereiden

Cowboy55 schreef:
Casca schreef:

Morgenvroeg onze tijd op zijn vroegst. Verwacht er niet veel van. Beide kanten staan nog sterk. Vlad de Verwarde ondervindt nog te weinig politieke/oligarchische druk. Zelensky staat politiek te sterk om te wijken. Militair heeft Zelinsky een ‘Rattenkrieg’ achter de hand. Dat betekent: kom Charkov en Kiev maar in en kijk hoeveel Molotov cocktails jullie gaan vangen van mensen die liever sterven dan op te geven.

Dat laatste is het grote probleem wat Poetin heeft. Ten eerste verloopt de oorlog te langzaam voor de Russen. Met zo'n overmacht aan personeel en wapens, en superioriteit in de lucht en op het water, hadden ze al veel verder moeten zijn. Dat zit dus al tegen, en daarna komt nog het plaatje 'wat als we Oekraïne versagen hebben?' erbij.

- Land bezetten? Dan heb je een enorme troepenmacht nodig en krijg je een guerrillaoorlog met de Oekraïners
- Puppetregering installeren? Als je dan geen troepen achterlaat wordt die binnen een paar maanden omver geworpen door de Oekraïners, en als je wel troepen achterlaat krijg je wederom die guerrillaoorlog

In het (voor Poetin) ergste geval krijgen de Russische bevolking mee wat er dan gebeurt (veel hebben familie in Oekraïne, dus censuur door de staat heeft dan geen effet meer) en gaan zij ook rebelleren.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:20

Ik heb erg medelijden met de burgers van Oekraïne, en ook van Rusland.

Ik vind persoonlijk dat de gaskraan nu dicht moet. Wij betalen nu mee om deze oorlog te financieren puur door de mega verhoogde prijzen van gas te betalen...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:22

Exitium schreef:
Dat laatste is het grote probleem wat Poetin heeft. Ten eerste verloopt de oorlog te langzaam voor de Russen. Met zo'n overmacht aan personeel en wapens, en superioriteit in de lucht en op het water, hadden ze al veel verder moeten zijn. Dat zit dus al tegen, en daarna komt nog het plaatje 'wat als we Oekraïne versagen hebben?' erbij.

- Land bezetten? Dan heb je een enorme troepenmacht nodig en krijg je een guerrillaoorlog met de Oekraïners
- Puppetregering installeren? Als je dan geen troepen achterlaat wordt die binnen een paar maanden omver geworpen door de Oekraïners, en als je wel troepen achterlaat krijg je wederom die guerrillaoorlog

In het (voor Poetin) ergste geval krijgen de Russische bevolking mee wat er dan gebeurt (veel hebben familie in Oekraïne, dus censuur door de staat heeft dan geen effet meer) en gaan zij ook rebelleren.

Eens met alles. Tenzij de boel aan Oekraïense kant in de komende 48 uur in elkaar klapt is Vlad de Verwarde klaar. Kan politiek zomaar nog 1 a 2 jaar duren maar het is klaar. Vlad is uitgeluld. Hopelijk is hij de laatste uit de oude CCCP/KGB hoek.

Ben persoonlijk stomverbaasd dat ie echt dacht de Oekraïne te verslaan. Ken ik de geschiedenis van de Sovjet Unie en Oekraïne beter dan hij……

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:49

Tja, puur gekeken naar militaire slagkracht zou Rusland geen kind aan Oekraïne moeten hebben, al helemaal niet met tanks op de steppen. Enkel in de Karpaten en in de steden zouden ze het lastig kunnen krijgen, maar met de lucht in handen zou zelfs dat geen groot probleem moeten zijn. Maar er is inderdaad zo'n enorme voorgeschiedenis, met genocide op de kozakken en de hongersnood / genocide in de tijd van Stalin als hoogtepunten, dat de Oekraïners niet enkel strijden voor hun land maar voor véél meer dan dat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:59

Exitium schreef:
Tja, puur gekeken naar militaire slagkracht zou Rusland geen kind aan Oekraïne moeten hebben, al helemaal niet met tanks op de steppen. Enkel in de Karpaten en in de steden zouden ze het lastig kunnen krijgen, maar met de lucht in handen zou zelfs dat geen groot probleem moeten zijn. Maar er is inderdaad zo'n enorme voorgeschiedenis, met genocide op de kozakken en de hongersnood / genocide in de tijd van Stalin als hoogtepunten, dat de Oekraïners niet enkel strijden voor hun land maar voor véél meer dan dat.

U kent uw geschiedenis _/-\o_
Toen de troepen van Adolf H de Sovjet Unie binnenvielen in juni 1941 waren er veel volken, zoals de Georgiërs, de Baltische Volkeren en de Oekraïners die blij waren bevrijd te zijn van van de Sovjets…..totdat bleek dat de Einsatztroepen van Heinrich Himmler minstens zo erg waren als de Sovjets. Mazzel voor ons anders spraken we wellicht al jaren Duits. Neemt niet weg dat het tussen De Sovjets en de Oekraïners nooit meer goed is gekomen.

Voorspelling: als Vlad de Verwarde verdwijnt, is Leipe Loekatsjenko ook klaar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 01:26

Cowboy55 schreef:
Exitium schreef:

Eens met alles. Tenzij de boel aan Oekraïense kant in de komende 48 uur in elkaar klapt is Vlad de Verwarde klaar. Kan politiek zomaar nog 1 a 2 jaar duren maar het is klaar. Vlad is uitgeluld. Hopelijk is hij de laatste uit de oude CCCP/KGB hoek.

Ben persoonlijk stomverbaasd dat ie echt dacht de Oekraïne te verslaan. Ken ik de geschiedenis van de Sovjet Unie en Oekraïne beter dan hij……

Al valt Oekraïne vannacht, dan heeft hij nog steeds een probleem. Hij heeft geen zinnige exit strategie. In het beste geval houdt hij wat hij nu al heeft, de Krim en een burgeroorlog in Oost Oekraïne waardoor die geen lid van de NAVO kunnen worden en krijgt hij als bonus een armer Rusland, dat een nog grotere paria op het internationale toneel is geworden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 01:52

Cowboy55 schreef:
Voorspelling: als Vlad de Verwarde verdwijnt, is Leipe Loekatsjenko ook klaar.

Grote kans, maar hangt er vanaf wie er dan op het pluche komt te zitten. Als dat een volgeling van Poetin is, kan het zijn dat 'ie mag blijven. Zou niet verkeerd zijn als we ook van hem afkomen though.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 02:07

Weet niet meer of het in deze topic was of in de andere, maar voor degene die erover nadacht een vluchteling in huis te nemen: https://roomforukraine.eu

Kwam het tegen in de liveblog van nu.nl

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 02:22

Afbeelding
Zojuist op nu.nl een artikel toegevoegd dat er gevechtsvliegtuigen richting Oekraïne vliegen nu… pffff…

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 03:28

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 07:12

senna21 schreef:
MizzMontana schreef:

Dat is ook precies de bedoeling van deze maatregelen. Rusland geweldloos afsnijden van de rest van de wereld.
Wie naar NY wil kan ook naar Azië vliegen en dan overstappen. Wel lange reis maar als Amerikaan in Rusland kun je nog wel naar huis, alleen niet met een Russische vliegmaatschappij.

Zo gemakkelijk zal dat niet zijn.
Hoewel ik besef dat ingrijpen nodig is, treffen deze maatregelen vooral gewone, vredelievende mensen.
Ik vraag mij af of de wat ondoordachte acties van anomimous bijdragen aan een oplossing.
En daarbij kunnen 'wij' evengoed gehackt worden.

Kleine kans, Anonymous strijdt tegen onrecht en inperking van de vrijheid van meningsuiting. Dus tenzij jij intel hebt dat Nederland van plan is de staatsmedia te censureren of zo, hebben we geen reden te denken dat hier dingen gehackt gaan worden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:01

Poetin is uit op totale vernietiging en het ergste is, dat wij hem met de afhankelijkheid van Russische energie, hem een handje hebben geholpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:11

nikkel schreef:
Poetin is uit op totale vernietiging en het ergste is, dat wij hem met de afhankelijkheid van Russische energie, hem een handje hebben geholpen.

Totale vernietiging, houd op hoor. Die kernbommen paraat zetten is mooie retoriek, maar hij gaat echt die knop niet indrukken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:13

Sommigen hier gaan iets teveel uit van hun eigen ideeën als zijnde de waarheid. Of heeft Poetin persoonlijk aan een aantal mensen hier zijn plannen verteld?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:16

_San87_ schreef:
nikkel schreef:

Totale vernietiging, houd op hoor. Die kernbommen paraat zetten is mooie retoriek, maar hij gaat echt die knop niet indrukken.

Dat denk ik ook niet.
Als hij dat had gewild had hij dat kunnen doen. En ook gedaan denk ik. Maar hij blijft nou eenmaal provoceren. De idioot ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:19

BeFunny schreef:
_San87_ schreef:

Dat denk ik ook niet.
Als hij dat had gewild had hij dat kunnen doen. En ook gedaan denk ik. Maar hij blijft nou eenmaal provoceren. De idioot ;)

Daarnaast heeft hij wapens die veel 'nuttiger' zijn dan een kernbom, die ook voor Rusland zelf gevolgen heeft in de vorm van straling en radioactieve neerslag.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:19

Hij is wel gek genoeg om die knop wel te drukken. Als je een man in de hoek drijft….

Wat hij nu ook dot, hij hebt al verloren.