[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:45

Ik zat net Andere tijden te kijken over de oprichting en de beginjaren van de PVDA.
Eigenlijk verdiend die partij ook wel meer maar ze kwamen niet goed uit de verf.

elnienjo

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:47

Baudet zie ik nooit groot worden, daarvoor komt ie veel te labiel over. Jammer dat hij wel kiezers bij de PVV weg trekt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:49

Pvv wil toch niet meeregeren. Dat heeft Wilders voldoende bewezen. En door zijn handelen en uitspraken willen de meer gematigde partijen dat ook niet met hem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:49

elnienjo schreef:
Baudet zie ik nooit groot worden, daarvoor komt ie veel te labiel over. Jammer dat hij wel kiezers bij de PVV weg trekt.

Baudet was vier jaar geleden de grootste partij bij de provinciale Staten verkiezingen en nu had hij op minimaal 20 zetels gerekend. Dus hij was heel groot en is nu gelukkig weer heel klein.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:50

Mizora schreef:
Pvv wil toch niet meeregeren. Dat heeft Wilders voldoende bewezen. En door zijn handelen en uitspraken willen de meer gematigde partijen dat ook niet met hem.

Dat zei hij ook heel duidelijk toen hij net op tv was :j Hij zei helemaal niets over regeren, maar sprak over het zijn van de grootste oppositiepartij.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:50

Ik ben heel blij met de uitslagen van de exitpoll tot nu toe. Top gedaan D66. +:)+

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:53

@ Janneke 2, Een door jou genoemde coalitie heeft slechts 28? zetels in de eerste kamer. Dan kan heel veel wetgeving daar worden geblokkeerd of de regeringspartijen moeten veel gedoogsteun krijgen van oppositie-partijen. JA21 heeft een behoorlijk aantal zetels in de Eerste Kamer maar ik betwijfel sterk of D66 met JA21 in een kabinet wil.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:56

Shaggy09 schreef:
Ik ben heel blij met de uitslagen van de exitpoll tot nu toe. Top gedaan D66. +:)+

Ik ook.
Alleen had ik op een grotere linkse oppositie gehoopt.
Jammer voor de mensen met een kleine beurs.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:00

misterA schreef:
@ Janneke 2, Een door jou genoemde coalitie heeft slechts 28? zetels in de eerste kamer. Dan kan heel veel wetgeving daar worden geblokkeerd of de regeringspartijen moeten veel gedoogsteun krijgen van oppositie-partijen. JA21 heeft een behoorlijk aantal zetels in de Eerste Kamer maar ik betwijfel sterk of D66 met JA21 in een kabinet wil.

Okee - op zich lijkt gedoogsteun mij geen probleem.
Ook het huidige demissionaire kabinet heeft heel wat 'gepolderd', wat ik een goed gebruik vind. (Zoeken naar breder draagvlak.)

Maar JA'21 in de Eerste Kamer...?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:00

De kloof zal nog groter worden tussen arm en rijk en bepaalde groepen zullen nog verder worden geplukt.
Ik blijf erbij dat deze verkiezingen op het verkeerde moment kwamen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:01

purny schreef:
De kloof zal nog groter worden tussen arm en rijk en bepaalde groepen zullen nog verder worden geplukt.
Ik blijf erbij dat deze verkiezingen op het verkeerde moment kwamen

Waarom op het verkeerde moment? Is er een juist moment?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:01

Ze heten in de 1e kamer anders, maar zijn toen van de fvd afgesplitst en hebben nu het merendeel van die zetels (fvd zijn er nog maar 2).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:02

Journalisten zijn echt vervelend. Dat Hoekstra 8 keer zegt ik kan vanavond niet evalueren. En dan toch doorvragen. Hetzelfde over of ze mee willen regeren. Ik snap ook wel dat het CDA niet binnen een uur weet hoe of wat zeg :+

De toon die Wilders had in zijn interview zou hij vaker moeten doen, veel verbindender.

Ik denk zelf dat Baudet kleiner word en PVV weer groter komende 4 jaar. Of misschien springt Ja21 in het gat...

Eigenlijk boeiend om dit topic over 4 jaar nog eens te bekijken :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:03

Tja, het vvd beleid dat we al tien jaar hebben wordt waarschijnlijk "gewoon" voortgezet
(ondanks de linkse taal van Rutte het laatste half jaar).

Dus de tweedeling in de maatschappij gaat waarschijnlijk dieper worden.
|( |( |(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:05

ruitje schreef:
Journalisten zijn echt vervelend. Dat Hoekstra 8 keer zegt ik kan vanavond niet evalueren. En dan toch doorvragen. Hetzelfde over of ze mee willen regeren. Ik snap ook wel dat het CDA niet binnen een uur weet hoe of wat zeg :+

De toon die Wilders had in zijn interview zou hij vaker moeten doen, veel verbindender.

Ik denk zelf dat Baudet kleiner word en PVV weer groter komende 4 jaar. Of misschien springt Ja21 in het gat...

Eigenlijk boeiend om dit topic over 4 jaar nog eens te bekijken :+

Ik heb wel het/een topic van 2017 gevonden: [NM] Stemmen 2017

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:17

Ik heb 12% overeenkomst met D66, is er iemand die op hun gestemd heeft die met mij wilt delen welke standpunten je zo goed vindt ? ( oprechte interesse btw)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:22

Ruitje ik denk wel dat je de paaseitjes zelf mag opeten :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:25

MizzMontana schreef:
Ruitje ik denk wel dat je de paaseitjes zelf mag opeten :D

Chill, ik had iets uit moeten onderhandelen. Ik zou een slechte politica zijn :+

Mizora, ik ga eens kijken of daar nog wat boeiends in staat!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:25

Ik weet trouwens niet wat de standaard in Nederland is op het moment, maar ik vind het echt bizar dat er niemand op tv te zien is met een mondkapje op := Interviews en alles worden zonder mondkapje gegeven. De journalisten/cameramensen staan allemaal heel dicht op elkaar etc.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:29

De zes extra zetels van fvd waren anti coronamaatregelen stemmen, dat is wel duidelijk, 73% van hun kiezers stemde op fvd vanwege corona

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:38

Op RTL4 wordt gesuggereerd dat er toch een 4e partij bij zou moeten komen. VVD en CDA zijn een soort bondgenoten en D66 zou dan ook een bondgenoot moeten hebben in dit kabinet. PvdA zou dan de logische keuze zijn.
Volgens de aanwezigen bij Jinek.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:41

Al die speeches.

T lijkt verdorie wel de golden globes ofzo

We feliciteren die, die en die
We bedanken die, die, die en die.

Kom s effe met wat nieuws ofzo :')

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:42

nova_zodiax schreef:
Ik heb 12% overeenkomst met D66, is er iemand die op hun gestemd heeft die met mij wilt delen welke standpunten je zo goed vindt ? ( oprechte interesse btw)

Ja hoor, ik heb op ze gestemd dus ben best blij :)

Ten eerste de progressieve basis. Pro-eu, liberaal op het gebied van abortus, homoseksualiteit en vrijwillige levensbeeindiging, religie en staat zoveel mogelijk gescheiden houden. Ten tweede omdat ze als enige partij (wat ik vond althans) iets doen met het gevaar van de polariserende rol van het internet, mede door de algoritmes van de techreuzen en de invloed die dit heeft op de samenleving. Iets wat ik persoonlijk belangrijk vind. Ten derde omdat ik Sigrid Kaag een zeer kundige vrouw vind met een indrukwekkend CV - ik denk dat ze skills genoeg heeft om ook echt iets tr gaan doen. Ten vierde omdat ze voor meer autonomie van uitvoerenden in de zorg zijn. En dan krijg je een groener klimaatbeleid er ook nog eens gratis bij!

Ik ben zelf alleen niet zo’n fan van het referendum, maar dat zijn ze zelf stiekem na Trump en de Brexit volgens mij ook niet meer echt ;)

Ik denk dat de formatie wel een stuk makkelijker wordt dan eerder gedacht werd... ik ben erg benieuwd naar de “extra” partij, had gehoopt op een linkse. Dat zal gezien de uitslagen m niet gaan worden denk ik... ik denk dat de nieuwe partijen nog iets te tsja, nieuw zijn?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:50

Ik heb D66 gestemd en ben het met NPS eens. Met als toevoeging dat ik hun klimaatbeleid steun. Zelf vind ik D66 al “links zat”. Vandaar dat ik niet Bij1 of bijvoorbeeld PVDA gestemd heb. GroenLinks vind ik helemaal niks. Heb echt niks met Klaver. Had anders op VOLT gestemd. Ik zocht een niet christelijke progressieve middenpartij met oog voor milieu.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:52

Electra63 schreef:
Op RTL4 wordt gesuggereerd dat er toch een 4e partij bij zou moeten komen. VVD en CDA zijn een soort bondgenoten en D66 zou dan ook een bondgenoot moeten hebben in dit kabinet. PvdA zou dan de logische keuze zijn.
Volgens de aanwezigen bij Jinek.

Ik weet het niet, het lijkt nu op tv net alsof D66 alles voor het kiezen heeft maar D66 kan ook niet helemaal over links gaan, dat is allemaal veel te gefragmenteerd. Ze kunnen dus ook niet zonder VVD en die willen waarschijnlijk niet elke linkse partij er bij en andersom. Ik ben wel heel benieuwd wat het gaat worden.