MCE schreef:read:https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/ayaan-hirsi-ali-samenleving-is-verre-van-racistisch/ar-BB15hkAd?ocid=spartandhp
citaat:
Hirsi Ali spreekt zich uit tegen de media. Ze stoort zich aan het feit dat journalisten wel verschil maken in huidkleur als het gaat om het gedrag van politieagenten jegens zwarte of blanke mensen, maar niet wanneer het gaat om criminaliteit. „Dan krijg je niet het hele verhaal”, aldus Hirsi Ali.
Ik weet de precieze boodschap van Hirsi Ali niet. Maar het is een feit dat de donkere bevolking meer vertegenwoordigd is in de criminaliteit in Amerika. Daardoor kan ik me voorstellen dat je onbewust harder optreed tegen een donker persoon, dan tegen een niet-donker persoon. Je verwachting is sneller dat er problemen optreden. LAat ik nogmaals benadrukken: 8 minuten iemand die zich zonder verzet overgeeft een nekklem toedienen terwijl hij stikt valt niet onder "onbewust harder optreden" wat mij betreft, maar er is wel een grijs gebied.
De oplossing daarin is alleen volgens mij niet om andere cijfers te laten zien, maar donkere mensen uit de criminaliteit krijgen. Want juist het racisme zorgt ook weer voor meer criminaliteit door donkere mensen. Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht. De oplossing van Hirsi Ali gaat die cirkel niet doorbreken.