Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fransje23 schreef:Mensen roepen dingen als dictatuur en censuur veel te makkelijk. Vraag mij dan af of ze wel een idee hebben wat het daadwerkelijk inhoud.
Het zal een lastig debat worden vandaag, lijkt mij.
Maanon_ schreef:Nikass schreef:Is dit het slachtoffer gedrag waar Senna het eerder over had
Zullen we het wel on-topic laten en niet op de man gaan spelen?
MarjanB schreef:Nikass schreef:Lekker respectloos en ongenuanceerd![]()
Alsof iedereen die een uitkering krijgt dat graag wil en te lui is om te werken.
Met dit soort opmerkingen, waarbij je duidelijk laat merken dat je maar wat roeptoetert, bereik je echt je doel niet.
Ho hoik zeg die lui die worden ingehuurd om te demonstreren.
Ik ben de laatste die zegt dat mensen met een uitkering lui zijn. Er zitten d’r vast wel wat tussen maar als je niet kan werken kan je niet werken.
LiannePuthzy schreef:fransje23 schreef:Mensen roepen dingen als dictatuur en censuur veel te makkelijk. Vraag mij dan af of ze wel een idee hebben wat het daadwerkelijk inhoud.
Het zal een lastig debat worden vandaag, lijkt mij.
Mensen roepen dit al als er wetten/regels worden ingevoerd waar ze het niet mee eens zijn. Maar dat heeft niets met dictatuur te maken.
Kabinet is gewoon democratisch gekozen
Ben ben benieuwd naar het debat
Nikass schreef:Is goed. Maar voor mijn begrip: iets op de man spelen is iets over de persoonlijkheid/uiterlijk zeggen. Dat is iets anders dan iets over iemands gedrag of mening zeggen. Dat is namelijk gewoon inhoud.
In dit specifieke geval stel ik slechts een vraag.
mysa schreef:Het woord censuur is niet van toepassing op wat de media doen. De media willen gezien en gelezen worden door het sensatiebeluste publiek, dat is hun verdienmodel immers. Daar komt die eenzijdige berichtgeving vandaan.
Citaat:Propaganda is een vorm van communicatie waarbij door de belanghebbende partij wordt getracht aanhangers voor haar gedachtegoed te winnen door het bespelen van de publieke opinie. Dit wordt bewerkstelligd door het bewust verspreiden van eenzijdige en/of verzonnen informatie
Nikass schreef:Vind ik echt zooooon dooddoener: "als wij het niet doen doet een ander het wel", hoeven we lekker niks te veranderen, kop in het zand steken en beweren dat we zoveel van onze dieren houden, die we elke dag laten lijden onder het mom "ergens anders hebben ze het nog slechter"
senna21 schreef:Ik heb zeker sympathie voor boeren. Ik kom zelf ook uit een agrarische familie.
Maar ik zie ook dat ons economisch systeem, ook voor boeren, uit zijn voegen groeit en de menselijke (en dierlijke) maat al lang en breed voorbij is.
Ik snap deze protesten heel goed. Een boer is tegenwoordig een grote ondernemer. En ik vraag mij af of dit voor iedereen wel een vrijwillige keuze is geweest.
Maar: Een deel van de boeren is ook een kei in 'slachtoffer-gedrag'.
Zij voelen zich altijd het slachtoffer. Altijd de schuld van Den Haag, Europa, de banken. Zij doen niets... ze willen met rust gelaten worden, maar willen wel het Europees geld.
Niet alleen nu... dat is al jaren zo.
Toen het melkquotum ophield, een flink aantal boeren als een malle ging schaalvergroten - terwijl je op je klompen kon aanvoelen dat dit niet de manier is om duurzame landbouw (ook voor hun eigen toekomst) te realiseren.
Toen kwam de mestwet... om alles weer een beetje te reguleren... maar het (de uitstoot) is de samenleving inmiddels -letterlijk- boven het hoofd gestegen.
De weilanden van nu zijn niet te vergelijken met de graslanden van 30 jaar geleden, pure monocultuur waarin steeds minder ruimte is voor natuur.
En als er geen regels waren m.b.t. bestrijdingsmiddelen, mest en landgebruik zou een flink deel van de boeren de natuur 'aan de r...t roesten', evenals dierenwelzijn. En of ze nu vlees, melk etc. produceren voor Nederland of Timboektoe... Ik denk niet dat een flink deel daar niet wakker van ligt. Het gaat om winst... Ook hier geldt, de goeden moeten lijden onder de kwaden.
De boeren lijken nu een eenheid, maar als het er om aankomt gaat een flink aantal voor 'ieder voor zich, en God voor ons allen".
Ik hoop oprecht dat deze actie tot iets moois gaat leiden, maar er is nog een lange weg te gaan.
juval schreef:mysa schreef:Het woord censuur is niet van toepassing op wat de media doen. De media willen gezien en gelezen worden door het sensatiebeluste publiek, dat is hun verdienmodel immers. Daar komt die eenzijdige berichtgeving vandaan.
het woord propaganda dan?Citaat:Propaganda is een vorm van communicatie waarbij door de belanghebbende partij wordt getracht aanhangers voor haar gedachtegoed te winnen door het bespelen van de publieke opinie. Dit wordt bewerkstelligd door het bewust verspreiden van eenzijdige en/of verzonnen informatie
Askja schreef:senna21 schreef:Ik heb zeker sympathie voor boeren. Ik kom zelf ook uit een agrarische familie. Dat komt Schouten ook, zegt weinig dus
Maar ik zie ook dat ons economisch systeem, ook voor boeren, uit zijn voegen groeit en de menselijke (en dierlijke) maat al lang en breed voorbij is. wat bedoel je daarmee?
Ik snap deze protesten heel goed. Een boer is tegenwoordig een grote ondernemer. En ik vraag mij af of dit voor iedereen wel een vrijwillige keuze is geweest. denk niet dat het altijd vrijwillig is, je moet wel om te overleven. Maar is dat dan slecht?
Maar: Een deel van de boeren is ook een kei in 'slachtoffer-gedrag'.tuurlijk
Zij voelen zich altijd het slachtoffer. Altijd de schuld van Den Haag, Europa, de banken. Zij doen niets... ze willen met rust gelaten worden, maar willen wel het Europees geld. als het zonder subsidies zou kunnen graag, dat wil dus zeggen, een eerlijke prijs voor de producten, de consument zal dat moeten gaan betalen
Toen het melkquotum ophield, een flink aantal boeren als een malle ging schaalvergroten - terwijl je op je klompen kon aanvoelen dat dit niet de manier is om duurzame landbouw (ook voor hun eigen toekomst) te realiseren. de overheid heeft steken laten vallen en probeert dat nu op te lappen... maar wat in het verleden fout is gegaan, worden we nu op afgerekend. dat is niet eerlijk.
Toen kwam de mestwet... om alles weer een beetje te reguleren... maar het (de uitstoot) is de samenleving inmiddels -letterlijk- boven het hoofd gestegen.
De weilanden van nu zijn niet te vergelijken met de graslanden van 30 jaar geleden, pure monocultuur waarin steeds minder ruimte is voor natuur. tijden veranderen nu eenmaal... de stad ziet er nu ook niet meer uit als 30 jaar geleden, en de wegen en alles eigenlijk..
En als er geen regels waren m.b.t. bestrijdingsmiddelen, mest en landgebruik zou een flink deel van de boeren de natuur 'aan de r...t roesten', evenals dierenwelzijnnegatief beeld heb je over boeren, jammer En of ze nu vlees, melk etc. produceren voor Nederland of Timboektoe... Ik denk niet dat een flink deel daar niet wakker van ligt. Het gaat om winst... Ook hier geldt, de goeden moeten lijden onder de kwaden.
De boeren lijken nu een eenheid, maar als het er om aankomt gaat een flink aantal voor 'ieder voor zich, en God voor ons allen".
Ik hoop oprecht dat deze actie tot iets moois gaat leiden, maar er is nog een lange weg te gaan mee eens.
Deze post nog maar eens gequoted, vind het een rake observatie.
Askja schreef:senna21 schreef:Ik heb zeker sympathie voor boeren. Ik kom zelf ook uit een agrarische familie.
Maar ik zie ook dat ons economisch systeem, ook voor boeren, uit zijn voegen groeit en de menselijke (en dierlijke) maat al lang en breed voorbij is.
Ik snap deze protesten heel goed. Een boer is tegenwoordig een grote ondernemer. En ik vraag mij af of dit voor iedereen wel een vrijwillige keuze is geweest.
Maar: Een deel van de boeren is ook een kei in 'slachtoffer-gedrag'.
Zij voelen zich altijd het slachtoffer. Altijd de schuld van Den Haag, Europa, de banken. Zij doen niets... ze willen met rust gelaten worden, maar willen wel het Europees geld.
Toen het melkquotum ophield, een flink aantal boeren als een malle ging schaalvergroten - terwijl je op je klompen kon aanvoelen dat dit niet de manier is om duurzame landbouw (ook voor hun eigen toekomst) te realiseren.
De weilanden van nu zijn niet te vergelijken met de graslanden van 30 jaar geleden, pure monocultuur waarin steeds minder ruimte is voor natuur.
En als er geen regels waren m.b.t. bestrijdingsmiddelen, mest en landgebruik zou een flink deel van de boeren de natuur 'aan de r...t roesten', evenals dierenwelzijn. En of ze nu vlees, melk etc. produceren voor Nederland of Timboektoe... Ik denk niet dat een flink deel daar niet wakker van ligt. Het gaat om winst... Ook hier geldt, de goeden moeten lijden onder de kwaden.
Ik hoop oprecht dat deze actie tot iets moois gaat leiden, maar er is nog een lange weg te gaan.
Deze post nog maar eens gequoted, vind het een rake observatie.
Nikass schreef:In jouw reactie lees ik nou geen enkele onderbouwing, dus wat heeft dit voor zin?
En het is duidelijk dat jij Amsterdam niet kent![]()
Als er nou één groene stad is...
juval schreef:senna21 schreef:Ik heb zeker sympathie voor boeren. Ik kom zelf ook uit een agrarische familie. Dat komt Schouten ook, zegt weinig dus
Maar ik zie ook dat ons economisch systeem, ook voor boeren, uit zijn voegen groeit en de menselijke (en dierlijke) maat al lang en breed voorbij is. wat bedoel je daarmee?
Ik snap deze protesten heel goed. Een boer is tegenwoordig een grote ondernemer. En ik vraag mij af of dit voor iedereen wel een vrijwillige keuze is geweest. denk niet dat het altijd vrijwillig is, je moet wel om te overleven. Maar is dat dan slecht?
Maar: Een deel van de boeren is ook een kei in 'slachtoffer-gedrag'.tuurlijk
Zij voelen zich altijd het slachtoffer. Altijd de schuld van Den Haag, Europa, de banken. Zij doen niets... ze willen met rust gelaten worden, maar willen wel het Europees geld. als het zonder subsidies zou kunnen graag, dat wil dus zeggen, een eerlijke prijs voor de producten, de consument zal dat moeten gaan betalen
Toen het melkquotum ophield, een flink aantal boeren als een malle ging schaalvergroten - terwijl je op je klompen kon aanvoelen dat dit niet de manier is om duurzame landbouw (ook voor hun eigen toekomst) te realiseren. de overheid heeft steken laten vallen en probeert dat nu op te lappen... maar wat in het verleden fout is gegaan, worden we nu op afgerekend. dat is niet eerlijk.
De weilanden van nu zijn niet te vergelijken met de graslanden van 30 jaar geleden, pure monocultuur waarin steeds minder ruimte is voor natuur. tijden veranderen nu eenmaal... de stad ziet er nu ook niet meer uit als 30 jaar geleden, en de wegen en alles eigenlijk..
En als er geen regels waren m.b.t. bestrijdingsmiddelen, mest en landgebruik zou een flink deel van de boeren de natuur 'aan de r...t roesten', evenals dierenwelzijnnegatief beeld heb je over boeren, jammer En of ze nu vlees, melk etc. produceren voor Nederland of Timboektoe... Ik denk niet dat een flink deel daar niet wakker van ligt. Het gaat om winst... Ook hier geldt, de goeden moeten lijden onder de kwaden.
Ik hoop oprecht dat deze actie tot iets moois gaat leiden, maar er is nog een lange weg te gaan mee eens.
Winged schreef:https://www.nu.nl/binnenland/6004611/vi ... -haag.html
4 aanhoudingen op een aantal van 20.000/25.000 mensen. Wat zijn het toch een verschikkelijke mensen he, al die duizenden boeren.
bigone schreef:Winged schreef:https://www.nu.nl/binnenland/6004611/vi ... -haag.html
4 aanhoudingen op een aantal van 20.000/25.000 mensen. Wat zijn het toch een verschikkelijke mensen he, al die duizenden boeren.
Zijn er vier teveel. Voor de boeren maar dit hoort niet .
Tiepfoudt schreef:Nikass schreef:In jouw reactie lees ik nou geen enkele onderbouwing, dus wat heeft dit voor zin?
En het is duidelijk dat jij Amsterdam niet kent![]()
Als er nou één groene stad is...
Dat is precies de boodschap van mijn post. Wat is het toch irritant hé, als meningen zonder enkele onderbouwing als waarheid worden gepresenteerd.
Waarom is het ook alweer dat in alle steden (ja, ook in het volgens jou "groene" Amsterdam) de temperatuur gemiddeld hoger ligt dan in het landelijke gebied eromheen? Dat is niet omdat het zo "groen" is. Iets met heel heel héél veel beton en asfalt misschien?