Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:juval schreef:Fvd zal denk ik de boeren niet gaan helpen, maar een beetje tegenwicht geven tegen de linkse partijen is denk ik wel goed voor het evenwicht. We zullen zien hoe het gaat lopen!
Precies dit!! Juist die tegenwicht is fantastisch zegt deze volgens jullie domme FvD stemmer!! Er is al heel veel jaren genoeg gelogen en spek voor onze bek gehouden!
Merendeel van het volk stemt juist daarom NU op deze partij.
Jammer dat velen linkse kiezers en zelfs politicussen zo vreselijk slecht tegen hun ,,verlies,, kunnen. Het is bijna hilarisch hoe ze nu zitten te zeuren op social media.
Janneke2 schreef:Citaat:Dus geen urgentie op de woningmarkt meer voor immigranten, geen kant en klare instap woningen en ga zomaar door.
Het beste om het leven weer op te pakken is mee te draaien in de maatschappij.
Ik vind het echt verschrikkelijk wat mensen mee mensen mee moeten maken in eigen land, begrijp me niet verkeerd, maar als ze er voor kiezen om hier te komen wonen dan zitten daar gevolgen aan
Efkes voor alle duidelijkheid:
immigranten kiezen om hier te komen, vluchtelingen niet.
Voor vluchtelingen geldt een bepaald soort urgentie en dat is een mensenrecht.
De wan-informatie die mensen vatbaar maakt voor populisten en manipulators:
- de krapte op de woningmarkt is neo liberaal beleid. Gewoon gewild door de verschillende rechtse kabinetten.
"Woningbouwverenigingen zijn maar onzin", is het idee, woningcorporaties worden verplicht om woningen te verkopen "want De Heilige Markt zou alles beter kunnen".
...persoonlijk denk ik dat dit pure kolder is, want de woningmarkt zit verschrikkelijk vast.
- en die 'kant en klare instap woningen', dat is een sprookje.
Die bestaan niet.
(Berooide vluchtelingen krijgen een voorschot om meubels te kopen en betalen dit terug.)
En vluchtelingen willen doorgaans niets liever dan hier iets nuttigs doen.
Popstra schreef:Janneke2 schreef:...ehm, welk verlies?
Ik vind bepaald niet dat links verloren heeft.
Ik ook niet!
Echter word er flink gejankt op social media en word er van alles uit het verleden van Baudet bij gehaald om de man maar in een kwaad daglicht te zetten! Beetje sneu gedrag wel
_lautje_ schreef:Hier ook met afschuw de speech van Baudet gekeken.
Voor mij heeft het in ieder gebald betekend dat ik vind dat ik niet langer stil kan zitten.
Ik ben vrouw, hoogopgeleid, heb een sterke mening en geëmancipeerd.
Doordat ik weinig uren werk ivm kleine kinderen (bewuste keuze en ja dat is ook emancipatie) heb ik tijd.
Daarom besloten om politiek actiever te worden.
Ik kan wel blijven roepen en dingen schrijven maar misschien moet ik gewoon maar wat dóén.
Want ik wil niet leven in het Boreale Nederland van baudet. Ik wil leven in een inclusieve samenleving wat mooi genoeg is om door te geven aan de volgende generatie.
_lautje_ schreef:Hier ook met afschuw de speech van Baudet gekeken.
Voor mij heeft het in ieder gebald betekend dat ik vind dat ik niet langer stil kan zitten.
Doordat ik weinig uren werk ivm kleine kinderen (bewuste keuze en ja dat is ook emancipatie) heb ik tijd.
Ik kan wel blijven roepen en dingen schrijven maar misschien moet ik gewoon maar wat dóén.
Want ik wil niet leven in het Boreale Nederland van baudet. Ik wil leven in een inclusieve samenleving wat mooi genoeg is om door te geven aan de volgende generatie.
Shaggy09 schreef:_lautje_ schreef:Hier ook met afschuw de speech van Baudet gekeken.
Met alle respect hoor, maar wat zou je dan tegen Baudet willen doen? Behalve niet op hem stemmen.
Dee_Es schreef:Ik lees hier stilletjes mee. Mijn mening gaat meestal verder dan dat ik getypt krijg dus ik hou verder lekker mijn mond maar ik wilde deze nog even hier achterlaten.
https://www.volkskrant.nl/es-bae90d7d
Het is een column die, denk ik, aardig verwoord waarom sommige mensen zich heel druk maken in dit topic. Iedere volwassen Nederlander heeft het recht om te stemmen maar hier komt ook wel de plicht bij kijken om op zijn minst een keer een blik te werpen op het partijprogramma. Stemmen op een partij omdat je een kreet op de radio hebt gehoord waar je achter staat kan gewoon gevaarlijk zijn. Nu hebben we in Nederland een politieksysteem waarbij je bijna niet ontkomt aan coalities maar we moeten het ons niet te comfortabel maken door maar te stemmen om aan te geven dat we niet tevreden zijn. Stem op die partij waarbij jij je in het merendeel van de standpunten kan vinden (en waarbij de overige standpunten je iig niet over je nek doen gaan). Door proteststemmen krijg je ellende zoals Brexits of nog veel erger, dat moet je echt niet willen.
Citaat:Elke keer als we met zijn allen doen alsof dit geen fascisme is, maar gewoon een mening van gewoon een rechtse partij, normaliseren we het. We rekken de grenzen van het acceptabele op: wat op maandag onaanvaardbaar was, is op dinsdag doorsnee, wat op dinsdag alle perken te buiten ging, wordt op woensdag met schouderophalen aangehoord. Haat wordt langzaam alledaags, gepraat over zuiveringen banaal, het idee van een naderend gevecht voor de ‘blanke’ beschaving gewoon.
Loretta schreef:@margretha Heeft jouw partij ook een goed alternatief verhaal voor deze grote groep teleurgestelde burgers. Want de meesten van hun zijn op zichzelf niet slecht het is alleen het gebrek aan besef.
karuna schreef:Ik kan er nog steeds niet over uit. Heb me voor afstuderen verdiept in de opkomst van NS destijds met ene meneer Adolf als partijleider. De omstandigheden toen leken best op die van nu. ook die partij begon op deze manier.
Stukje in Volkskrant vat het netjes samen. Steeds een stukje erger tot het normaal werd joden te vergassen en het werd nog "normaal" gevonden ook.