Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:27

99% van de criminelen hebben een zielige jeugd gehad (en beroepen zich daarop als verdediging).
Het is eerder een achtergrond om aan te nemen dat hij wél schuldig was dan niet....

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:37

LoveGlove schreef:
Tieneke schreef:
Los van het hele seksuele verhaal, heeft hij die jongetjes alleszins gebruikt om zijn leegtes mee op te vullen. En als ze niet meer kinds genoeg waren, ruilde hij ze in voor een ander. Was je de ene dag de enige voor hem en zijn special friend, kon je de volgende dag toekijken hoe je plek werd ingenomen door een ander. Als volwassen man ga je zo niet met kinderen om, beschadigd of niet.

Zijn jeugd is zonder twijfel erg zwaar geweest, maar dat is nooit een excuus voor wangedrag. Nooit.

Dat valt wel mee. Macually culking is na zijn jeugd vrienden gebleven met Michael. Hetzelfde geldt voor de Cascio familie. Er zullen vast meer voorbeelden zijn, maar dat zijn er iig 2.

Macually Culking is Zelfs de peet vader van Paris Jackson.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:44

Citaat:
Dat zal ik dan onbewust doen. Ik zelf zit in een groot verwerkingsproces voor mezelf van toen ik zelf mishandeld werd als kind. Daarom zou ik nu ook absoluut die documentaire niet kunnen kijken. Dat raakt me nu veel te hard.

:(:)

Wat verdrietig LoveGlove.

Maar dan past alles wat je nu doet om MJ zijn onschuld te bewijzen naadloos op het verhaal van deze twee mannen uit de documentaire.

Maar je kent MJ helemaal niet persoonlijk dus ik zou die vergelijking op jezelf loslaten. Hij is geen rolmodel, hij heeft goede muziek gemaakt. Dat is het, meer is er niet. Er zijn vast mensen die vlak bij je zijn, echte mensen die je beter daarbij kunnen helpen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:50

pompadour schreef:
Dat valt wel mee. Macually culking is na zijn jeugd vrienden gebleven met Michael. Hetzelfde geldt voor de Cascio familie. Er zullen vast meer voorbeelden zijn, maar dat zijn er iig 2.

Macually Culking is Zelfs de peet vader van Paris Jackson.

Ja, en die is dus niet misbruikt, net als de anderen die langer bevriend zijn gebeleven.
Er was een verschil tussen zijn sex vriendjes en andere vriendjes.
De sex vriendjes waren maar zo lang interessant. En zodra ze besef kregen van normale sexualiteit, moesten ze wel weg, natuurlijk, want dan deed "het is hoe god liefde toont" het niet meer.

Bovendien waren de vriendjes die langer bevriend bleven al sterretjes, ze begrepen elkaar, de afstand tussen een persoon die een kindster is geweest en een kindster is natuurlijk niet zo groot. Van hen snap ik de relaties nog wel enigszin.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 17-03-19 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:54

Je weet helemaal niet of hij niet is misbruikt. Zou zomaar wel zo kunnen zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:59

Suzanne F. schreef:

Nou hij schreeuwt in elk geval al weken van de daken dat het niet zo is en gebruikt het zelfs als argument dat MJ "dus" ook anderen niet misbruikten.
Andere vrienden gebruiken dit argument ook.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 17-03-19 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:59

LoveGlove schreef:
Tieneke schreef:
Los van het hele seksuele verhaal, heeft hij die jongetjes alleszins gebruikt om zijn leegtes mee op te vullen. En als ze niet meer kinds genoeg waren, ruilde hij ze in voor een ander. Was je de ene dag de enige voor hem en zijn special friend, kon je de volgende dag toekijken hoe je plek werd ingenomen door een ander. Als volwassen man ga je zo niet met kinderen om, beschadigd of niet.

Zijn jeugd is zonder twijfel erg zwaar geweest, maar dat is nooit een excuus voor wangedrag. Nooit.

Dan noem je precies 1 van de twee special friends (Macauley en Omer Bhatti) die nog wel in contact stonden met Jackson toen ze volwassen waren. Alle andere "special friends" en hun moeders (niet alleen Safechuck en Robson, maar ook Brett Barnes, Jonathan Spence, Jordan Chandler, Gavin Arvizo, en vele minder-bekende jongens) vertelden dat Jackson de oude "special friend" inwisselde als hij te oud werd. Dit vertelden de moeders zelfs toen ze niet geloofden in misbruik, en hier is veel bewijs van door o.a. foto's en video's van Jackson met de "special friend". Op bijna elk van zijn wereldtournee nam hij een andere "special friend" mee die van hotel naar hotel die bij Jackson 1-op-1 in bed sliep. :j

Overigens vraag ik me ook af wat de verdedigers en fans van Jackson geloven van de "special friendships" als ze niet geloven in misbruik. Het is namelijk wel bewezen dat dit een volwassen man van 30-40 was die intense vriendschappen aanging met jongens van rond de 10, waarmee hij in bed sliep, knuffelde, en die hij geheel "claimde" in urenlange telefoongesprekken en zelfs het bij Jackson komen wonen.

Vinden jullie die relaties wel gezond overkomen? Zouden jullie je kind zo'n intense relatie met een volwassen man aan laten gaan? Zeker als je jongetjes ermee worstelen als ze geen "speciale" status meer hebben na een tijdje, waarna er een andere jongen ineens die relatie heeft?

Het kind zelf kan het leuk en fijn vinden, en misschien zit er geen seksueel aspect aan (hoewel ik dat van Jackson's relaties met de jongens niet geloof), maar ik denk dat het ongezond en ook isolerend is voor een schoolkind om zo'n obsessieve relatie met 1 iemand te hebben, iemand die ook nog volwassen is. Ook als dat een docent van school, de buurman, of (zoals iemand eerder zei) een oom is die niet functioneert op het niveau van een volwassene, zou ik dat als ouder niet oke vinden.
Laatst bijgewerkt door Ygritte op 17-03-19 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:07

Lusitana schreef:
Suzanne F. schreef:

Nou hij schreeuwt in elk geval al weken van de daken dat het niet zo is en gebruikt het zelfs als argument dat MJ "dus" ook anderen niet misbruikten.
Andere mensen gebruiken dit argument ook.

De eerdere jongens die nu uitkomen (Robson en Safechuck) zeiden natuurlijk ook jarenlang heel stellig dat ze niet misbruikt waren :j .

Robson en Culkin hadden tijdens de rechtszaak in 2005 zelfs dezelfde opmerkingen in hun verdediging: ze wilden niet dat "hun naam bezoedeld werd" met de aantijgingen, en zeiden boos te zijn dat "mensen nu dachten dat ze dit soort dingen met zich lieten gebeuren". Robson heeft nu gezegd dat hij wel misbruikt is, en dat hij worstelde met toegeven juist door dit soort reacties van het publiek. Culkin dus niet.

Vooral dat "waarom liet je het gewoon gebeuren?" is inderdaad een verwijt dat misbruikslachtoffers vaak krijgen. Het was geen verkrachting als je het toendertijd niet verschrikkelijk vond / waarom vocht je niet terug? / waarom zei je niet eerder iets?

Daarom blijven misbruikslachtoffers vaak ontkennen, omdat ze zelf ook worstelen met deze vragen en dus concluderen dat er niets ergs gebeurd is ("want hij was toch altijd zo aardig?"), of dat ze het niet kunnen vertellen omdat er dit soort stigma's bij-zitten.

Daar komt bij dat het voor Culkin en Bhatti, zoals ik al eerder zei, extra moeilijk is om misbruik toe te geven omdat ze bij de Jackson familie zijn opgenomen (peet-vader van Jackson's kinderen, nog omgaan met de Jackson kinderen). De kans is dat als zij wel vertellen misbruikt te zijn, dat zij hun contact met die familie ook verliezen, of Jackson's jonge kinderen veel pijn doen. Extra lastig als je van die kinderen en nog steeds van je "special friend" houdt.

Daarmee zeg ik overigens niet dat ik weet of Culkin en Bhatti misbruikt zijn. Dat weet niemand, alleen Jackson en de jongens zelf. Ik zie echter wel dezelfde soort patronen en gedragingen (intense "special" friendship, bij hem op de kamer slapen, dure cadeau's, 1-op-1 mee op vakantie en in hotels, de jongens scheiden van de ouders en de rest van de familie) als bij de jongens die nu zeggen misbruikt te zijn. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:18

Ik hoor net bij Boulevard dat Culkin het verhaal van Safechuck bevestigd heeft dat MJ daadwerkelijk een alarmsysteem had bij de slaapkamers zodat je mensen hoorde aankomen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:29

Suzanne F. schreef:
Ik hoor net bij Boulevard dat Culkin het verhaal van Safechuck bevestigd heeft dat MJ daadwerkelijk een alarmsysteem had bij de slaapkamers zodat je mensen hoorde aankomen.

Ik vraag me hierbij af hoe Culkin dit weet.
Was dit iets dat iedereen wist die daar in huis liep? Of was dit iets dat mensen wisten als ze veel tijd doorbrachteb in zijn slaapkamer? Of is hem dit verteld door mj zelf?

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:34

fleurtjeuh schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik vraag me hierbij af hoe Culkin dit weet.
Was dit iets dat iedereen wist die daar in huis liep? Of was dit iets dat mensen wisten als ze veel tijd doorbrachteb in zijn slaapkamer? Of is hem dit verteld door mj zelf?

De politie heeft het ook gevonden in de huiszoekingen op Neverland (het alarm ging af toen ze de gang naar Jackson's kamer op gingen), ik zal zo eens kijken waar ik dat in het rapport van de huiszoeking en rechtszaak kan vinden.

Jackson zelf heeft het geloof ik ook toegegeven, en claimde dat het was omdat hij op zijn privacy gesteld was of zo. Ik zal ook kijken of ik daar bronnen van kan vinden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:35

justkid schreef:
Citaat:
Dat zal ik dan onbewust doen. Ik zelf zit in een groot verwerkingsproces voor mezelf van toen ik zelf mishandeld werd als kind. Daarom zou ik nu ook absoluut die documentaire niet kunnen kijken. Dat raakt me nu veel te hard.

:(:)

Wat verdrietig LoveGlove.

Maar dan past alles wat je nu doet om MJ zijn onschuld te bewijzen naadloos op het verhaal van deze twee mannen uit de documentaire.

Maar je kent MJ helemaal niet persoonlijk dus ik zou die vergelijking op jezelf loslaten. Hij is geen rolmodel, hij heeft goede muziek gemaakt. Dat is het, meer is er niet. Er zijn vast mensen die vlak bij je zijn, echte mensen die je beter daarbij kunnen helpen.

En toch is hij wel een groot rolmodel voor mij aangezien muziek een van mijn passies, en nu voornamelijk een van mijn manieren van emotie loslaten is. En hij is ook een goed voorbeeld van iemand voor goede doelen. Meer dan 300 million euro uitgegeven aan goede doelen. Dat is een wereldrecord. Dus dat deel van Michael neem ik zeker als rolmodel aan :D

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:59

Heeft bill gates niet veel meer aan charity gegeven?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:16

Raamzicht schreef:
Heeft bill gates niet veel meer aan charity gegeven?

Heb even gezocht. Ik geloof het wel. Las het ook verkeerd. Michael heeft het meeste uitgegeven als celebrity. Dat is al wat anders. Mijn fout :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:17

Bill Gates is ook een bedrag apart :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:24

Oh neee, Bill Gates is geen celebrity nee :')

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:32

justkid schreef:
Waarom is het zo belangrijk voor jullie dat MJ onschuldig zou zijn. De man is dood. Waarom raakt het jullie zo?

Stel je voor MJ leeft nog, op wonderbaarlijke wijze kom je in contact (jouw kind heeft net Holland got Talent gewonnen bijv) en hij vraagt of hij jouw fantastische kind mag ontmoeten en of je op visite komt op Neverland en of je kind mag komen logeren. Speciaal voor kamp innocent. zou je dat dan doen, na deze verhalen die volgens jullie allemaal niet waar zijn.

Voor MJ zal het niet uitmaken, hij leeft niet meer. Voor zijn nabestaanden denk ik wel. En ook voor mij als fan. Voor mij is mijn verleden als verliefde fan nu ineens gebaseerd op een grote leugen. De magie is weg...het kunnen genieten van zijn muziek is weg...dat doet pijn. Ik was vreselijk misselijk na de docu te hebben gezien. Maar in de onschuld van MJ geloof ik echt niet meer. Dat doet pijn, maar nog meer pijn doet mij het wat hij veroorzaakt heeft en dat er zoveel mensen zijn die de slachtoffers nog niet geloven...

Ik denk dat de fans die in zijn onschuld willen blijven geloven dit vooral doen om hun eigen pijn niet te willen voelen. Voor hen was MJ The King, een God, pure magie en buitenaards goed. En het enge is dat dit ook gold voor zijn slachtoffers. Net zo min als de echte fans niet in zijn schuld willen geloven, zo wilden zijn slachtoffers dat ook niet. Ze vonden dat ze iets magisch beleefde en beleefd hadden en hoe erg is het dan als je moet toegeven dat het niet magisch was maar misdadig? Dat is moeilijk te verkroppen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:53

manubres schreef:
justkid schreef:
Waarom is het zo belangrijk voor jullie dat MJ onschuldig zou zijn. De man is dood. Waarom raakt het jullie zo?

Stel je voor MJ leeft nog, op wonderbaarlijke wijze kom je in contact (jouw kind heeft net Holland got Talent gewonnen bijv) en hij vraagt of hij jouw fantastische kind mag ontmoeten en of je op visite komt op Neverland en of je kind mag komen logeren. Speciaal voor kamp innocent. zou je dat dan doen, na deze verhalen die volgens jullie allemaal niet waar zijn.

Voor MJ zal het niet uitmaken, hij leeft niet meer. Voor zijn nabestaanden denk ik wel. En ook voor mij als fan. Voor mij is mijn verleden als verliefde fan nu ineens gebaseerd op een grote leugen. De magie is weg...het kunnen genieten van zijn muziek is weg...dat doet pijn. Ik was vreselijk misselijk na de docu te hebben gezien. Maar in de onschuld van MJ geloof ik echt niet meer. Dat doet pijn, maar nog meer pijn doet mij het wat hij veroorzaakt heeft en dat er zoveel mensen zijn die de slachtoffers nog niet geloven...

Ik denk dat de fans die in zijn onschuld willen blijven geloven dit vooral doen om hun eigen pijn niet te willen voelen. Voor hen was MJ The King, een God, pure magie en buitenaards goed. En het enge is dat dit ook gold voor zijn slachtoffers. Net zo min als de echte fans niet in zijn schuld willen geloven, zo wilden zijn slachtoffers dat ook niet. Ze vonden dat ze iets magisch beleefde en beleefd hadden en hoe erg is het dan als je moet toegeven dat het niet magisch was maar misdadig? Dat is moeilijk te verkroppen...

Dat heb je een potje mooi geschreven!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:28

Ygritte schreef:
De eerdere jongens die nu uitkomen (Robson en Safechuck) zeiden natuurlijk ook jarenlang heel stellig dat ze niet misbruikt waren :j .

Robson en Culkin hadden tijdens de rechtszaak in 2005 zelfs dezelfde opmerkingen in hun verdediging: ze wilden niet dat "hun naam bezoedeld werd" met de aantijgingen, en zeiden boos te zijn dat "mensen nu dachten dat ze dit soort dingen met zich lieten gebeuren". Robson heeft nu gezegd dat hij wel misbruikt is, en dat hij worstelde met toegeven juist door dit soort reacties van het publiek. Culkin dus niet.

Inderdaad is dat een prima argument maar ik ga gewoon even uit van hoe het nu is. Laat ik het zo zeggen, hij heeft door de jaren heen niks veranderd.
Hoe dan ook is het hebben van vriendjes die langer bleven geen argument om te bewijzen dat hij geen jongens misbruikte. Of dat hij sex vriendjes niet inruilde.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:58

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:22

Mijn ook. Daar komt bij ze toch ook weer een zaak gaan aanspannen was donderdag op RTL Boulevard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:52

Popstra schreef:
Mijn ook. Daar komt bij ze toch ook weer een zaak gaan aanspannen was donderdag op RTL Boulevard.

Niet onverwacht dus nu de publieke opinie meezit. Ze hebben wel degelijk een financieel belang. Zitten beide flink in de schulden, na al eerder - voordat ze het misbruik naar buiten brachten - rechtszaken tegen de erven te hebben verloren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:56

Het lastige is dat álle betrokkenen een financieel belang hebben...

Maar ja, Ik denk dat er écht wel wat grenzen zijn overschreden, hoever precies zullen we nooit weten. Ik vind MJ nog steeds een griezel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:07

MarcoBorsato schreef:
Het lastige is dat álle betrokkenen een financieel belang hebben...

Maar ja, Ik denk dat er écht wel wat grenzen zijn overschreden, hoever precies zullen we nooit weten. Ik vind MJ nog steeds een griezel.

Dat denk ik ook. Maar ik vermoed lang niet in die mate als deze heren de wereld willen doen geloven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:34

Dat weet ik niet.