Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:01

MariekeB schreef:
Dat boek verhaal is onzin. Maar je weet hopelijk wel dat hij zeer racistisch is, veel meer nog dan Wilders. Dat hij vindt dat blanken een hoger IQ heben bijvoorbeeld.

Maar dat is ook gemiddeld gezien zo.
Maar alles wordt maar meteen gezien als discriminatie.
Of moeten we ons nu ook gediscrimineerd voelen omdat de aziaten weer slimmer zijn dan wij?

Citaat:
Het gemiddelde IQ van Han-Chinezen, Koreanen en Japanners is 105, dat van Europese blanken 100, dat van Centraal-Aziaten en Mongolen op en nabij de 100, Amerikaanse indianen, eskimo’s, Noord-Afrikanen, Turken, Arabieren, Iraniers, Afghanen, Pakistanen, Indiers en de bevolking van Zuid-Oost Azie hebben een IQ varierend van 85 tot 90. Subsaharanen, negers, hebben een gemiddeld IQ van 70. Bosjesmannen en Australische aboriginals hebben een gemiddeld IQ van 60.

De beschaving, de cultuur, de technologische ontwikkeling en de complexiteit van de maatschappij, is deels te verklaren door de intelligentie van degenen die haar vormgeven. Hoewel gemiddelden niet elk individu afzonderlijk representeert zou men kunnen stellen dat in de genenpoel van blanken veel meer aanleg voor intelligentie aanwezig is dan in de genenpoel van negers en dat in de genenpoel van Oost-Aziaten iets meer aanleg is voor intelligentie dan in de genenpoel van blanken.

Dat zich in Europa een beschaving heeft kunnen ontwikkelen die niet onder doet voor de Oost-Aziatische beschaving, en zelfs op bepaalde vlakken superieur is (of superieur is geweest) is ook goed te verklaren door kennis over de genetische aanleg voor intelligentie.

Gemiddeld zijn mannen en vrouwen even intelligent. In de IQ-curve is het patroon bij mannen echter anders dan bij vrouwen. Er zijn naar verhouding meer mannen die afwijken van het gemiddelde IQ. Meer verstandelijke gehandicapte mannen, maar ook meer mannen die uitzonderlijk intelligent zijn, terwijl vrouwen over het algemeen meer neigen naar het gemiddelde. Een soortgelijk verschil bestaat er tussen Oost-Aziaten en Europese blanken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:04

c_alsemgeest schreef:
Je weet dat Thierry zelf niet blank is hè?
Een eng mannetje... dat zeker wel... maar hij is niet helemaal blank, indonesisch bloed e.d. :+

Je hoeft echt alleen maar wiki te lezen ( waar het zeer genuaneerd en oppervlakkig blijft, om te zien hoe Racistisch hij is.

Zijn overgrootmoeder was half indonesisch, dat is wel heel ver weg.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:05

Citaat:
FvD heeft niets met ultra rechts en het is gewoon stuitend dit überhaupt te suggereren

Even een braaf citaat van Wikipedia:

" In augustus 2014 trad hij als gastspreker op bij de jaarlijkse IJzerwake, waar hij betoogde dat het idee dat nationalisme tot oorlog zou leiden en Europese eenwording tot vrede niet zou kloppen. "Verre van een bron van oorlog" zou nationalisme volgens hem "de kracht [zijn] die de democratische rechtstaat mogelijk maakt." In het verlengde daarvan pleitte hij voor een ontbinding van België en voor een onafhankelijke Vlaamse staat.[16] Baudet erkent dat nationalisme en patriottisme kunnen omslaan in imperialisme, maar volgens hem zijn het heel verschillende fenomenen: "De EU vertrok inderdaad vanuit het principe 'nooit meer oorlog', maar haar analyse dat de natiestaten moesten worden opgeheven om dat te bereiken, was totaal fout. Een van de redenen voor het ontstaan van het intolerante imperialistische nationalisme lag juist in de ontkenning van de nationale identiteit."[17]"

Het feit dat iemand te gast is bij de Ijzerwake maakt iemand nog niet tot ultra rechts nationalist, maar zo te lezen heeft hij op deze heftige plek
(...Koning Willem I bouwde de waterlinie van Holland en hield ons posthuum buiten 'de grote oorlog' van 1914-18. Voor de zuiderburen was dat heel erg anders.)
...op deze heftige plek een pleidooi voor nationalisme gehouden.

En woorden als 'nationale identiteit' geven mij een nare smaak in de mond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:05

Oh Wow, waar heb je dat weer vandaan ( het IQ verhaal ) .
IQ moet wel de kans hebben om tot ontiwkkeling te komen. Die testen kun je niet maken zonder bv te kunnen lezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-17 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:06

MariekeB schreef:
c_alsemgeest schreef:
Je weet dat Thierry zelf niet blank is hè?
Een eng mannetje... dat zeker wel... maar hij is niet helemaal blank, indonesisch bloed e.d. :+

Je hoeft echt alleen maar wiki te lezen ( waar het zeer genuaneerd en oppervlakkig blijft, om te zien hoe Racistisch hij is.

Zijn overgrootmoeder was half indonesisch, dat is wel heel ver weg.

Maakt niet uit... haalt toch je IQ naar beneden dan :+ _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:08

Gek genoeg zie je dat vaker. Wilders is immers ook niet-westers allochtoon. Overcompensatie?

bruintje123 schreef:

IQ is maar een meetlat, een subjectieve bovendien, vooral bedacht vanuit de westerse cultuur. We vragen dus vooral wat wij graag willen zien als intelligentie, en wat we dus ook al vanaf zeer jonge leeftijd aanmoedigen in kinderen.

Daarnaast geven armoede en slechte voeding een achterstand omdat je zenuwstelsel zich niet optimaal kan ontwikkelen.

Citaat:

Dit is geen discriminatie maar fundamenteler dan dat: het idee dat er mensenrassen zijn (ipv gewoon mensen) waarvan sommige fundamenteel beter zijn dan andere. Afschuwelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:09

bruintje123 schreef:
MariekeB schreef:
Dat boek verhaal is onzin. Maar je weet hopelijk wel dat hij zeer racistisch is, veel meer nog dan Wilders. Dat hij vindt dat blanken een hoger IQ heben bijvoorbeeld.

Of moeten we ons nu ook gediscrimineerd voelen omdat de aziaten weer slimmer zijn dan wij?

Citaat:
Het gemiddelde IQ van Han-Chinezen, Koreanen en Japanners is 105, dat van Europese blanken 100, dat van Centraal-Aziaten en Mongolen op en nabij de 100, Amerikaanse indianen, eskimo’s, Noord-Afrikanen, Turken, Arabieren, Iraniers, Afghanen, Pakistanen, Indiers en de bevolking van Zuid-Oost Azie hebben een IQ varierend van 85 tot 90. Subsaharanen, negers, hebben een gemiddeld IQ van 70. Bosjesmannen en Australische aboriginals hebben een gemiddeld IQ van 60.

De beschaving, de cultuur, de technologische ontwikkeling en de complexiteit van de maatschappij, is deels te verklaren door de intelligentie van degenen die haar vormgeven. Hoewel gemiddelden niet elk individu afzonderlijk representeert zou men kunnen stellen dat in de genenpoel van blanken veel meer aanleg voor intelligentie aanwezig is dan in de genenpoel van negers en dat in de genenpoel van Oost-Aziaten iets meer aanleg is voor intelligentie dan in de genenpoel van blanken.

Dat zich in Europa een beschaving heeft kunnen ontwikkelen die niet onder doet voor de Oost-Aziatische beschaving, en zelfs op bepaalde vlakken superieur is (of superieur is geweest) is ook goed te verklaren door kennis over de genetische aanleg voor intelligentie.

Gemiddeld zijn mannen en vrouwen even intelligent. In de IQ-curve is het patroon bij mannen echter anders dan bij vrouwen. Er zijn naar verhouding meer mannen die afwijken van het gemiddelde IQ. Meer verstandelijke gehandicapte mannen, maar ook meer mannen die uitzonderlijk intelligent zijn, terwijl vrouwen over het algemeen meer neigen naar het gemiddelde. Een soortgelijk verschil bestaat er tussen Oost-Aziaten en Europese blanken.

Gevonden, dat komt van een site : Stop rassenvermenging.....
Ik haak af. Ik wil best in discussie over politiek. Maar daar waar Nazisme om de hoek komt kijken. Dat niveau ga ik me niet toe verlagen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:10

MariekeB schreef:
IQ moet wel de kans hebben om tot ontiwkkeling te komen. Die testen kun je niet maken zonder bv te kunnen lezen.

Ik vind het dus juist interessant om te onderzoeken. Niet alleen wat betreft iq, maar ook aanleg voor bepaalde sporten. Komt dit door genetische aanleg of door omgevingsfactoren? Maar zodra je daar mee bezig bent ben je plots een racist :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:14

Daar had ik het niet vandaan, het stuk staat op meerdere sites.
http://www.vrijspreker.nl/wp/2011/05/po ... en-deel-3/

Ik ken deze site verder niet.
Maar het is echt te vinden bij meer sites.

Ja precies Nies.
Dat Etheopiers de marathon winnen als voorbeeld.
Is dat het doorzettingsvermogen wat ze hebben, inderdaad de aanleg in bouw.
Daarmee is niet zoals shadow suggereert de een meer als de ander, maar beter ja, in sommige dingen zijn sommige rassen beter. En wij als blanken daar dus vaak echt niet voorop.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:28

MariekeB schreef:

"Boeren hebben een lager IQ".
Echchies waar.

Bij de test wordt gevraagd 'noem een huisdier' en koe, paard, maar ook gans en konijn worden fout gerekend.

Dus hebben boeren een lager IQ.
Echchies waar.

...ofwel: zorgvuldig meten en het testgereedschap niet overvragen heeft ook wel charme.

(PS: in deze tekst staan twee belachelijke alinea's en twee die kloppen.)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:32

Ik kijk alleen naar partijstandpunten en in hoeverre de partij hierin aansluit bij mij.

We zullen zien hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Ik laat mij zeker niet leiden door allerlei berichtgevingen die halve citaten, fictieve citaten de wereld in slingeren

Ik heb met mijn hart gekozen en sta er nog steeds achter.
Overigens, ik ben niet blank, ik ben Indisch.
Behoor zeker niet tot het blanke ras . En mijn hele familie niet.

edit: ik vind helemaal niets mis met Nationalistisch zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:35

Citaat:
Ik vind het dus juist interessant om te onderzoeken. Niet alleen wat betreft iq, maar ook aanleg voor bepaalde sporten. Komt dit door genetische aanleg of door omgevingsfactoren? Maar zodra je daar mee bezig bent ben je plots een racist :')

Geloof het of niet -het woordje dat mij het hardste irriteert is het woordje "plots".
Als of de spreker
(....dat zou natuurlijk zo kunnen zijn, maar dat is geen geruststelling...)
totaal geen idee heeft waar een en ander vandaan komt.

Basketbal lijkt mij een raar voorbeeld - lang en lenig zijn geeft voordeel. Niets genetisch. En cultuur: wij zijn in NL erg lang, maar het is geen populaire sport.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:37

Willl65 schreef:
Ik kijk alleen naar partijstandpunten en in hoeverre de partij hierin aansluit bij mij.

Dat lijkt me niet verstandig, om de rest van wat mensen doen en zeggen niet mee te nemen. In een partijprogramma kun je alles opschrijven - als dat het enige is waar je naar kijkt is de kans groot dat je wordt opgelicht. (Zoals je ook niet alleen maar naar de mooie website van een webshop moet kijken, maar het ook handig is om reviews over die winkel te lezen. Mooie dingen op de website zetten kan iedereen, en zeker oplichters.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:38

Willl65 schreef:

...over woorden kun je eindeloos debatten - maar het Nationalisme dat bij de Ijzerbedevaats hoort is niet vriendelijk voor jou en je familie...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:44

Janneke2 schreef:
Willl65 schreef:

...over woorden kun je eindeloos debatten - maar het Nationalisme dat bij de Ijzerbedevaats hoort is niet vriendelijk voor jou en je familie...

Over woorden kun je inderdaad eindeloos debatteren maar mijn stem is naar FvD gegaan en niet naar de IJzerbedevaats. Bovendien zijn wij Indisch (Nederland-Indie ) geen Indonesiërs

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:54

Janneke2 schreef:
Basketbal lijkt mij een raar voorbeeld - lang en lenig zijn geeft voordeel. Niets genetisch. En cultuur: wij zijn in NL erg lang, maar het is geen populaire sport.

Ohja, want alle blanken wonen in Nederland, dat was ik even vergeten.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:56

Shadow0 schreef:
Willl65 schreef:

Dat lijkt me niet verstandig, om de rest van wat mensen doen en zeggen niet mee te nemen. In een partijprogramma kun je alles opschrijven - als dat het enige is waar je naar kijkt is de kans groot dat je wordt opgelicht. (Zoals je ook niet alleen maar naar de mooie website van een webshop moet kijken, maar het ook handig is om reviews over die winkel te lezen. Mooie dingen op de website zetten kan iedereen, en zeker oplichters.)

Daar heb je gelijk in , maar dit keer ga ik er dus blanco in.
De tijd zal het leren en over vier jaar evalueer ik of zij mijn stem waard zijn geweest.
Zolang zij zich aan hun partijprogramma houden ben ik tevree

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:57

Nies toch!
...was dat jou zo maar even ontschoten..!!!

Willl65

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:01

anjali

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:11

Genetisch bepaald? Ik vind dat Joodse mensen vaak zeer getalenteerd zijn,vooral op hetgebied van muziek. Mijn lievelingspopsterren zijn min of meer toevallig allemaal Joods, nl. Lou Reed, Leonard Cohen en Amy Winehouse. Ook Bob Dylan is volgens mij Joods.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:18

anjali schreef:
Genetisch bepaald? Ik vind dat Joodse mensen vaak zeer getalenteerd zijn,vooral op hetgebied van muziek. Mijn lievelingspopsterren zijn min of meer toevallig allemaal Joods, nl. Lou Reed, Leonard Cohen en Amy Winehouse. Ook Bob Dylan is volgens mij Joods.

Je haalt nu joodse geloof en Joodse afkomst door elkaar want anders snap ik je Genetisch bepaald met een ? niet zo

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:31

Afkomst kan zeker dingen bepalen. Kijk maar eens naar de mensen die komen uit gebieden rondom de middellandse zee. zijn over het algemeen veel temperamentvoller dan mensen uit scandinavië (lekker generaliserend).
Je kan bij afro-amerikanen het vaak ook horen aan hun (zang)stem en zo kan je wel ff door gaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:39

Willl65 schreef:
anjali schreef:

Je haalt nu joodse geloof en Joodse afkomst door elkaar want anders snap ik je Genetisch bepaald met een ? niet zo

Dit gaat over Joodse afkomst. Lou Reed is van geloof Boeddhistisch geworden en Bob Dylan Christelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:39

Willl65 schreef:
Dit is pas Eng
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2782 ... dam__.html

Oke televaag maar Elsevier heeft er ook een artikel over .
Die kan ik alleen niet hier plaatsen.

Dit vind ik óók eng. Dat het vreemd gevonden wordt dat ouders die de Nederlandse taal niet machtig zijn worden geholpen door kinderen of wie dan ook die wél kunnen vertalen.
Want als mensen een stembiljet verkeerd invullen worden ze óók belachelijk gemaakt. :\

En dat jongeren worden ingeschat als "die niks met politiek hebben".

Pardon??? We hebben állemaal stemrecht. En als we nog nooit gestemd hebben maar nu voor Denk naar de stembus komen dan is dat een duidelijk signaal.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:46

Lente schreef:
Dit vind ik óók eng. Dat het vreemd gevonden wordt dat ouders die de Nederlandse taal niet machtig zijn worden geholpen door kinderen of wie dan ook die wél kunnen vertalen.
Want als mensen een stembiljet verkeerd invullen worden ze óók belachelijk gemaakt. :\

En dat jongeren worden ingeschat als "die niks met politiek hebben".

Pardon??? We hebben állemaal stemrecht. En als we nog nooit gestemd hebben maar nu voor Denk naar de stembus komen dan is dat een duidelijk signaal.

Echt hoor, een of andere stembureau-bemanner geeft zijn mening en de telegraaf maakt er een heel polarisend artikel van. Walgelijk staaltje 'journalistiek'. Maargoed, dat kan je verwachten van dat vod.