Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:05

Tivoli schreef:
Het RTL nieuws meldt zojuist dat de aanslagen eigenlijk waren bedoeld voor 2e paasdag,maar de daders hebben de plannen vervroegd omdat Abdeslam was opgepakt.

Dat verklaard waarom er relatief weinig doden waren in de luchthaven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:07

Tivoli schreef:
Het RTL nieuws meldt zojuist dat de aanslagen eigenlijk waren bedoeld voor 2e paasdag,maar de daders hebben de plannen vervroegd omdat Abdeslam was opgepakt.

Dus het heeft inderdaad, zoals door velen al vermoed werd, verband met de arrestatie van Abdeslam.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:11

Gisteren werd gemeld door meer verschillende bronnen dat het op paasmaandag bedoeld zou zijn.
RTL nieuws heeft in de voorbije dagen wel meer foutieve info naar buiten gebracht, hoe daar rekening mee :)
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 24-03-16 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:12

petraaken schreef:
Tivoli schreef:

Dat verklaard waarom er relatief weinig doden waren in de luchthaven.

Denk eerder dat het ligt aan het feit de de de en zwaarste bom niet afgegaan is en dat het in een grote ruimte is gebeurd.
Daardoor zijn er in de metro meer doden gevallen, bom in een kleinere ruimte.

Denk dat we opgelucht mogen zijn dat de 3de bom niet is afgegaan en dat de andere bommen die in het appartement lagen, niet meegegaan zijn.
Het is nu al keierg, maar dan was de aanslag nog groter geweest met nog meer doden en gewonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:16

De vertrekhal is druk, maar een hoge, open ruimte. Hadden ze zich tussen de rijen van de check-in gezet... Daar is het plafond veel lager en meer gesloten Door de balies. Maar we brengen ze liever niet op ideetjes.

Het hoeft niet zozeer wraak te zijn als wel snel handelen voor er eentje uit de biecht klapt. Geeft wel aan dat ze geen vertrouwen hadden dat hij zou zwijgen en dat het te heet werd onder de voeten. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:16

Afbeelding

verootjoo

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:21

Maar op tweede paasdag waren er toch veel minder mensen in de metro geweest? Dan werkt niemand :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:25

Dat dacht ik ook al verootjoo.

Hln meldt de ontruiming van leuven station nu ook.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:26

Varekaj schreef:
Ik heb betrekkelijk weinig kaarsjes gezien, en dan woon ik in een multiculturele straat. Maar op FB had een dame een post gemaakt dat moslims doden op een andere manier herdenken. Vond ik wel fijn om die kant eens te zien, het was fijn en open geschreven.
Maar ook de rit van 10km van stal naar huis, amper een kaarsje. En als je dan plots wel eentje zag... wat een vreemd gevoel. Het idee "daar is de boodschap aangekomen".

Gisteren hoorde ik plots niks meer van mijn vriend. Willen of niet, ik stond er plots meer bij stil dan vroeger.

Ik heb het ook niet gedaan ook niet als ik in belgie zou wonen. Ik heb niks met dergelijke acties. Alsof ik anders niet betreur wat er ks gebeurt. Idem voor die acties op facebook "deel dit als respect voor iemand met kanker, deel dit als je iemand aan kanker verloren hebt" blabla... Deel ik nooit. Vind dat absolute onzin. Maar heb natuurlijk wel respect en heb medeleven voor mensen die iemand verloren zijn

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:30

verootjoo schreef:
Maar op tweede paasdag waren er toch veel minder mensen in de metro geweest? Dan werkt niemand :?

Op RTL nieuws werd gezegd dat het symbolisch was,omdat het een christelijke feestdag is. (Een Belgische meneer sprak dat uit,even zijn naam kwijt)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:31

verootjoo schreef:

Maar wel meer mensen in de luchthaven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:32

Tivoli schreef:
verootjoo schreef:

Op RTL nieuws werd gezegd dat het symbolisch was,omdat het een christelijke feestdag is. (Een Belgische meneer sprak dat uit,even zijn naam kwijt)

Maar dan zou je denken dat het op eerste paasdag is. Dan vieren we de opstanding, tweede paasdag is meer een soort bonusdagje vrij :P
Maar goed alsnog, met een christelijke reden idd...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:36

De metro is op feestdagen ook aardig druk met toeristen hoor. Misschien minder dan nu maar toch vol. De luchthaven is dan wel vele malen drukker

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:37

Zowel station Leuven als bergen die ontruimt waren bleek loos alarm

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:40

Dat zou ik dan eerder denken. Veel toeristen in het OV dus meer nationaliteiten/landen getroffen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:40

Zoe_97 schreef:
Zowel station Leuven als bergen die ontruimt waren bleek loos alarm

Gelukkig

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:42

Wat ik me dus afvraag. Er was toch naar buiten gekomen dat Abdeslam wilde praten omdat hij dan in aanmerking zou kunnen komen voor strafvermindering. Is dat niet heel fout geweest om dat naar buiten te brengen? Dus als dat stil was gehouden hadden de bommen dan nog af gegaan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:43

purny schreef:
Wat ik me dus afvraag. Er was toch naar buiten gekomen dat Abdeslam wilde praten omdat hij dan in aanmerking zou kunnen komen voor strafvermindering. Is dat niet heel fout geweest om dat naar buiten te brengen? Dus als dat stil was gehouden hadden de bommen dan nog af gegaan?

Ja, dan hadden ze tweede paasdagen afgegaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:48

Maar dan hadden ze wel 5 dagen langer de tijd gehad om ze op te pakken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:48

Dan moeten ze ze wel op het spoor zijn....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:50

En als dat niet het geval was hadden ze 5 dagen langer om hun aanslag voor te bereiden....

Als, als, als,....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:51

purny schreef:

Dit heeft de media ervan gemaakt dat hij praatte om strafvermindering. Volgens de belgische wet is strafvermindering onmogelijk door medewerking hebben ze ook verteld.

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:55

België en hun wetgeving is gewoon 1 pot nat... Het trekt op niets :)

(En ja ik ben Belg)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:01

Min. de Block: 151 slachtoffers nog in ziekenhuis, +-10 nog niet geïdentificeerd. Van dodelijke slachtoffers nog maar "enkelen" @VTMNIEUWS

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:06

Bij die 10 ongeïdentificeerden horen vast ook de vermiste Nederlanders. :(