Tivoli schreef:Het RTL nieuws meldt zojuist dat de aanslagen eigenlijk waren bedoeld voor 2e paasdag,maar de daders hebben de plannen vervroegd omdat Abdeslam was opgepakt.
Dat verklaard waarom er relatief weinig doden waren in de luchthaven.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petraaken schreef:Tivoli schreef:Het RTL nieuws meldt zojuist dat de aanslagen eigenlijk waren bedoeld voor 2e paasdag,maar de daders hebben de plannen vervroegd omdat Abdeslam was opgepakt.
Dat verklaard waarom er relatief weinig doden waren in de luchthaven.
Varekaj schreef:Ik heb betrekkelijk weinig kaarsjes gezien, en dan woon ik in een multiculturele straat. Maar op FB had een dame een post gemaakt dat moslims doden op een andere manier herdenken. Vond ik wel fijn om die kant eens te zien, het was fijn en open geschreven.
Maar ook de rit van 10km van stal naar huis, amper een kaarsje. En als je dan plots wel eentje zag... wat een vreemd gevoel. Het idee "daar is de boodschap aangekomen".
Gisteren hoorde ik plots niks meer van mijn vriend. Willen of niet, ik stond er plots meer bij stil dan vroeger.
Tivoli schreef:verootjoo schreef:Maar op tweede paasdag waren er toch veel minder mensen in de metro geweest? Dan werkt niemand
Op RTL nieuws werd gezegd dat het symbolisch was,omdat het een christelijke feestdag is. (Een Belgische meneer sprak dat uit,even zijn naam kwijt)
purny schreef:Wat ik me dus afvraag. Er was toch naar buiten gekomen dat Abdeslam wilde praten omdat hij dan in aanmerking zou kunnen komen voor strafvermindering. Is dat niet heel fout geweest om dat naar buiten te brengen? Dus als dat stil was gehouden hadden de bommen dan nog af gegaan?
purny schreef:Wat ik me dus afvraag. Er was toch naar buiten gekomen dat Abdeslam wilde praten omdat hij dan in aanmerking zou kunnen komen voor strafvermindering. Is dat niet heel fout geweest om dat naar buiten te brengen? Dus als dat stil was gehouden hadden de bommen dan nog af gegaan?