Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:27

xxxJulia

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:41

Ik denk eigenlijk helemaal niet dat er een wereldoorlog aan zit te komen. Misschien klinkt dit heel dom, of zit ik er compleet naast: maar een oorlog is er toch alleen wanneer er op meerdere plekken in de wereld wordt gevochten. Op dit moment is bijna de hele wereld vijand van IS en zij hebben toch helemaal geen landen als bondgenoot ofso?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:43

Nou, ik hoor hier net helicopters over Molenbeek vliegen, blijkbaar zijn er huiszoekingen bezig op 3km van hier en de voortvluchtige verdachte is mogelijk opgepakt:

Citaat:
De verdachte die deze voormiddag bij een grote politieactie in Molenbeek is opgepakt, is mogelijk Abdeslam Salah. Maar dat is nog niet bevestigd. De politie is nog steeds massaal aanwezig. Het is niet duidelijk of zich nog verdachten in het pand bevinden.

Salah is een van de drie broers die na de aanslagen van vrijdag in Parijs in het vizier van de politie kwamen.

http://www.demorgen.be/buitenland/live- ... -bdba0d52/

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:44

xxxJulia schreef:
Ik denk eigenlijk helemaal niet dat er een wereldoorlog aan zit te komen. Misschien klinkt dit heel dom, of zit ik er compleet naast: maar een oorlog is er toch alleen wanneer er op meerdere plekken in de wereld wordt gevochten. Op dit moment is bijna de hele wereld vijand van IS en zij hebben toch helemaal geen landen als bondgenoot ofso?

Gevochten wordt er helaas in heel erg veel landen. Maar aangezien deze niet aan eenzelfde conflict(en) verbonden zijn, maakt dat het geen WO is.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:46

OVer een kwartiertje even een minuut stilte, wie doet 't ook? (ik hoop veel mensen, maar je weet maar nooit)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:49

Ik hou niet zo van minuutjes stilte voor dit soort dingen, maar uiteraard doe ik gewoon mee.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 16-11-15 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:49

xniieeenke schreef:
OVer een kwartiertje even een minuut stilte, wie doet 't ook? (ik hoop veel mensen, maar je weet maar nooit)

yup.....het hele bedrijf.....

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:50

Het is heel krom dat het niet voor andere ongehoorde problemen wordt gedaan, maar als zoiets word georganiseerd doe ik wel altijd mee, uit respect, om er even bij stil te staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:51

Sheran schreef:
Ik hou niet zo van minuutjes stilte voor dit soort dingen, maar uiteraard doe ik gewoon mee.

Uit interesse, kan je uitleggen wat je "er tegen" hebt?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:57

ilayda schreef:

Door de wapenwet in de US zijn daar al die schietpartijen op scholen, dat zijn niet echt aanslagen. De enige echte aanslag daar gepleegd door ontevreden en criminele burgers, was de WTCbomber. En volgens mij is er nog 1 geweest in Boston. En dan hebben we er nog 1 2 jaar geleden met de NYmarathon.
Hier in de EU ligt de tijd van de RAF en de IRA wel een beetje achter ons. Dus als er al een aanslag wordt gepleegd zijn dat veelal Jihadisten og geradicaliseerde moslims. Alhoewel ik ff kwijt ben wie de metro aanslag van Madrid toen opeistte?! En de IRA is nog wel actief al is dat veelal in de UK.
Heb eens de cijfers erbij gepakt hier in NL. De misdaad cijfers dan. Ja de meeste criminaliteit wordt gepleegd door buitenlanders, maar dat zijn dan OostEuropeanen. De kleine misdaad dan.
Na meer dan 30 jaar op Schiphol gewerkt te hebben, weet ik hoe goed NL zijn grenzen bewaakt. Ik zou een ieder die gaat vliegen eens willen uitnodigen goed in de lambrisering van de plafonds te kijken! Onder Schiphol bevindt zich een bunker alwaar de hele dag mensen meekijken wie zich wel en niet op de luchthaven bevindt. Dat kan ook niet anders, we zijn de gateway to Europe. Veel terroristen komen hier aan en stappen over naar andere vluchten. De Nederlandse justitie is daarvan op de hoogte en houdt deze mensen nauwlettend in de gaten! Iemand zich weleens afgevraagd waarom op zo een grote en belangrijke luchthaven nooit aanslagen zijn gepleegd? Simpelweg, te veel windowdressing. Het is er de laatste jaren zo goed beveiligd dat zelfs ElAl er een station heeft. Beetje offtopic allemaal, maar wilde ff een weerwoord geven op onze "slechte" grensbewaking.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:58

LadyMadonna schreef:
Sheran schreef:

Uit interesse, kan je uitleggen wat je "er tegen" hebt?

Ik heb er niks 'tegen', medeleven is goed en daarom doe ik mee, maar ik hou er inderdaad niet zo van. Het blijft ontzettend willekeurig. Waarom Parijs (met een relatief klein aantal doden) wel en de andere landen niet? Hou dan een herdenking voor alle slachtoffers van IS, zou ik zeggen. Ik vind het vreemd dat Parijs zo opgeblazen wordt omdat het toevallig in een westers land is. Op zich vind ik een minuut stilte beter dan alle media-aandacht en rellen trouwens... dat is toch ook precies wat de IS wil?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:59

er zijn nog meer manieren om in Nederland te komen behalve door de lucht...Nederland is namelijk geen eiland...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:01

Teddy321 schreef:
ilayda schreef:

Door de wapenwet in de US zijn daar al die schietpartijen op scholen, dat zijn niet echt aanslagen. De enige echte aanslag daar gepleegd door ontevreden en criminele burgers, was de WTCbomber. En volgens mij is er nog 1 geweest in Boston. En dan hebben we er nog 1 2 jaar geleden met de NYmarathon.

Er zijn er meer, hoor. Bijvoorbeeld de Oklahoma City bombing in 1995.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:12

[/quote]
Door de wapenwet in de US zijn daar al die schietpartijen op scholen, dat zijn niet echt aanslagen. De enige echte aanslag daar gepleegd door ontevreden en criminele burgers, was de WTCbomber. En volgens mij is er nog 1 geweest in Boston. En dan hebben we er nog 1 2 jaar geleden met de NYmarathon.[/quote]
Er zijn er meer, hoor. Bijvoorbeeld de Oklahoma City bombing in 1995.[/quote]
Je hebt gelijk, die miste ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:44

ik zie hier vaker de vergelijking voorbij komen met schietpartijen op scholen,breivik enzo....niet te vergelijken met een echt gerichte aanval tegen het westen door een organisatie die wereldwijd actief is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:57

Ik zie nergens dat het vergeleken wordt.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:05

geerke schreef:
ik zie hier vaker de vergelijking voorbij komen met schietpartijen op scholen,breivik enzo....niet te vergelijken met een echt gerichte aanval tegen het westen door een organisatie die wereldwijd actief is.

Uhmmm? Goed lezen Geerke

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:06

F_Orumster schreef:
xxxJulia schreef:

Gevochten wordt er helaas in heel erg veel landen. Maar aangezien deze niet aan eenzelfde conflict(en) verbonden zijn, maakt dat het geen WO is.

Er zitten inmiddels wel veel landen met het zelfde confict met IS.
Vergis je aub niet. Alleen al in Europa maar ook de Noordafrikaanse landen kampen hier dus mee.
Het conflict is alleen niet met land maar een groepering. Maar dankzij een aantal extreen rechtse partijen die ook met een opmars bezig zijn zie ik dit nog wel serieus escaleren.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 16-11-15 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:09

Nou de redding is nabij :+ anonymous gaat zich er ook mee bemoeien.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:10

palousa_boy schreef:
Nou de redding is nabij :+ anonymous gaat zich er ook mee bemoeien.

Nou ja, het is wel een cluppie 'beweging' IDEE die je het leven redelijk zuur kan maken, communicatief gezien.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 16-11-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:13

Denk dat het best een goede zet is. Kunnen ze lekker niet meer communiceren dat IS.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:13

las het vanochtend op fb

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:14

Oh dat zeker, en ze schijnen ook al een hoop tegen te houden op Facebook, twitter en ander (social)media

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:17

Ik denk dat de kracht van Hackers wordt onderschat. Defensie en Justitie zitten niet voor niets te springen om goed ICT-personeel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:17

Jammer dat dit nu pas gedaan word en niet al veel eerder