Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:55

Sammie schreef:
Electra63 schreef:
Kinderbijslag krijgt ook iedereen, (...)

Zit wel één voorwaarde aan :D

Ja een kind baren :D ;) ..... dat is wat minder ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:58

vibabu schreef:
Daarom zeg ik ook geef ze even dat wat nodig is. Maar opname is in mijn ogen ook niet handig. Ook als het te lang gaat duren met alle procedures. Die mensen willen hier iets opbouwen. Maar er is hier niks op te bouwen. ik ben bang dat er zometeen een hele stormvloed aan geboortes komen. Kinderen worden hier geboren, zijn Nederlands, mogen in Nederland blijven en om dan kind hier te laten en ouders terug te sturen?
Het is toch wel een hele moeilijke materie die niet 123 op te lossen is.

Ik ben idd van mening dat je de ouders terug mag en moet sturen. Zij hebben de keuze gemaakt om het risico te nemen om asiel aan te vragen. De ouders zouden dan hun kinderen mee moeten nemen als ze samen willen blijven.
Dit om de gevolgen van de keuze van de ouders dus ook bij de ouders te houden.
Als ze geen echte vluchteling zijn, dan ook niet blijven.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:00

sneeuwpop schreef:
Tamary, ik vind je beschuldiging dat europa en amerika deze ellende hebben veroorzaakt wel berg ver gaan. Dat is de schuld wel makkelijk afschuiven.

Mensen vluchten vanwege de IS, de monsters die mensen afslachten op elke ondenkbare manier dan ook. De overige mensen vluchten niet, maar zijn migranten.

En wie hebben IS o.a. bevoorraad met wapens en de naar IS overgelopen militairen getraind?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:04

Fehu schreef:
sneeuwpop schreef:
Tamary, ik vind je beschuldiging dat europa en amerika deze ellende hebben veroorzaakt wel berg ver gaan. Dat is de schuld wel makkelijk afschuiven.

Mensen vluchten vanwege de IS, de monsters die mensen afslachten op elke ondenkbare manier dan ook. De overige mensen vluchten niet, maar zijn migranten.

En wie hebben IS o.a. bevoorraad met wapens en de naar IS overgelopen militairen getraind?

Tja, je kunt alles misbruiken- dat is niet (altijd) de schuld van de maker/leverancier, maar wel van de gebruiker.
Je kunt van een auto ook een moordwapen maken....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:14

sneeuwpop schreef:

Nou ja, het leidt er in elk geval toe dat mensen na dat opening statement meteen afhaken en de rest van het (verder best zinnige) betoog niet lezen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:32

Cowboy55 schreef:
bruintje123 schreef:
Niks zucht.
Let maar op. Die komen tijdelijk in een container maar schuiven allemaal door naar de huis.
We spreken elkaar over een paar jaar nog wel eens. :D

Ja, wel zucht. Als je terug gaat naar pagina's 59/60/61 (zo'n 2-3 dagen geleden) dan zie je daar dat er gedurende een hele prettige periode van 24 uur een zinnige. respectvolle en inhoudelijke discussie gevoerd werd. Sindsdien is deze discussie weer teruggezakt naar het niveau 'met oneliners vanaf de heup schieten' Dus <ZUCHT>. Heel errug <ZUCHT>.

Jij gooit er zelf een maffe stelling in en krijg je dan een antwoord dat je niet aanstaat ga je zuchten en de beantwoorder beschuldigen :?
Terwijl er al diverse keren in dit topic heeft gestaan dat jij ook niet direct als prettige gespreks partner wordt gezien.

Apart bericht dan. :D

Ontopic.
De grootste tegenstand komt omdat de regering totaal geen beleid heeft.
Geen toekomst idee heeft.
Helemaal niet eens wie en hoeveel mensen er binnen zijn.

Onvrede omdat er bijde stroom Somaliërs ook geen beleid was en daar 1/5 maar aan het werk is.

Tegenstand omdat derde generatie Marokkanen ook niet direct het voorbeeld van integratie zijn.
Maar ondertussen een regering die de ogen sluit.

En dan is bij mensen de maat wel eens vol.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:36

sneeuwpop schreef:

Waar haalde IS de centen vandaan om uit het niks zo goed bewapend op te duiken dan? Daar zit een erg rijke externe financier achter en die motieven zijn op zijn minst een flink stuk eigen belang.

Leg de NOS, nu.nl, telegraaf, etc. maar eens naast de iraanse en russische (rt.com) engels talige krant en tv. Breder beeld wat je dan krijgt: beiden/alle kanten zijn gemeen/maken fouten, maar er stinkt flink wat aan 1 kant die zich niet aan internationaal recht houdt. Er is bv geen VN mandaat voor de bombardementen die EU en VS in Syrië uitvoeren. Andere legale optie is op uitnodiging van de zittende regering zoals Rusland dat nu Assad helpt, en ja dat is ook eigen belang, zowel vanwege de marine basis in Tartous, als buffer aan hun eigen zuidgrens en als controle moslim terreur ivm Tsjetsjenië en de moslim gebaseerde onrust daar.

Zowel onze eigen regering als UK en Frankrijk krijsen nog steeds om het hardst dat Assad weg moet en er niet mee samengewerkt kan/mag worden om deze ellende op te lossen. Want hij is dictator en dus moet hij hoe dan ook weg, want alles zou beter worden dan (niks geleerd van Afghanistan, Irak en Libië?!). Probleem o.a. is dat hij de gaspijplijn van Qatar naar Europa tegen houd die Europa wil omdat men van Russisch gas af wil. Zou door gelazer komen met Oekraïne (die al voor 2014 vertikte te betalen en dus geen gas voor zichzelf kreeg, duh.) wat Rusland onbetrouwbaar zou maken?!. WTF?! De noordelijke pijplijn wordt ondertussen door de EU afgeknepen tot iets van 1/3e capaciteit, wegens ruimte nodig voor concurrentie (die er niet is) en de aanleg van de zuidelijke wordt giga vertraagd. Er wordt politiek wat afgekonkeld en nee dat zie je niet zo open en bloot in de krant of NOS. Wat er aan analyses etc. uit alternative bronnen komt mag je inderdaad met een paar kg zout nemen, maar dat er meer motieven achter zitten dan hoe een erkende soevereine staat met zijn eigen inwoners omgaat is glashelder.

Voor de VS is dit trouwens een lang bestaand iets. Begon in Afghanistan tegen Rusland decennia terug en die groep is weliswaar van lokatie, naam en deels gedrag veranderd, maar het zijn nog steeds religieuze fanatici. Net als het bombarderen van verschillende landen zonder mandaat van de VN en gericht tegen de geheel wettelijk legale regering. En daarbij rammelt de motivatie, want ook een land als Noord-Korea behandeld volgens onze westerse maatstaven hun bevolking op een verschrikkelijke manier. In het midden-oosten is echter olie te vinden, en de betreffende landen hadden geen sterke grote buren waar de VS niet tegen op wil/kan.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:40

sneeuwpop schreef:
"En wie hebben IS o.a. bevoorraad met wapens en de naar IS overgelopen militairen getraind?"

Tja, je kunt alles misbruiken- dat is niet (altijd) de schuld van de maker/leverancier, maar wel van de gebruiker.
Je kunt van een auto ook een moordwapen maken....

Wel als de maker/leverancier de boel eerst flink destabiliseert (onder valse voorwendselen en de mooie schijn van democratie) waardoor dit soort "mankementjes" toch ineens erg veel support krijgen onder een bepaalde, en onder een 'nieuwe leider', onderdrukte bevolkingsgroep. Mensen uit het oude regime (voor wie jij nog steeds een vijand bent), en die (nog steeds) sympathiseren met deze "mankementjes" militaire trainingen & wapens geven... tja, de rest van het verhaal kennen we.

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:50

Ik geloof dat er hier toch een hoop mensen zijn die niet snappen hoe politiek werkt :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:19

Tuurlijk worden er foute spelletjes gespeeld. Dat gebeurde eerst en nu nog steeds, maar dan nog ben je zelf verantwoordelijk voor wat je ermee doet.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:58

tamary schreef:
vibabu schreef:
:j ik denk daarom dat princequill dat heel mooi verwoord heeft. Ik ben niet anti, ik ben niet voor. Vang die mensen op die het nodig hebben. Als europa zich nou eens ging bemoeien met de oorloog die daar gevoerd wordt. Als de mensen echt gevlucht zijn voor de oorloog willen ze na de oorlog vast ook weer terug. Werk ten overvloede aangezien het land opnieuw opgebouwd moet worden. Van putjesschepper tot architect tot dokter is er dan weer nodig. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn.

Europa en Amerika (want daar loopt Europa blind achteraan) hebben deze ellende veroorzaakt door oorlogen, geopolitiek gekonkel en hun reet afvegen met internationaal recht. En hoewel dat de regering verantwoordelijk maakt, gaat dat niet op voor de Europese bevolking. Opvang en onderwijs zijn noodzakelijk, maar opname in de lokale maatschappij niet, interactie en breder wereldbeeld wel, maar hier een nieuw bestaan opbouwen nodigt echt niet uit tot terugkeer en voor de 2e/3e (want veel komen al uit veilige buurlanden) keer opnieuw beginnen. Leer ze huizen bouwen, want er zijn zat alternatieve technieken die gebruik maken van de stukken puin, etc. die er al liggen en toch opgeruimd moeten worden. Beter nieuw huis van bouwen dan afvoeren en nieuw materiaal aanvoeren (reden ook dat ik weinig zie in die containerwoningen, er is al bouwmateriaal zat daar, gebruik het verdorie). Stop daar kennis bij over permacultuur en rotational grazing (dringt verwoestijning terug, allan savory is er al sinds jaren '60 mee bezig) en er is zat te doen om die mensen goed te eten te geven en bezig te blijven zonder tijd over om elkaar de hersens in te slaan.

_/-\o_ _/-\o_

Helemaal mee eens. Ik denk dat groepen als Al Qaida en nu IS niet bestaan hadden als de USA (en in hun kielzog Europa) niet zoveel had lopen manipuleren met hun zeer dubieuze buitenlandpolitiek. Vergeet niet dat de USA al sinds de jaren 50 bezig is om de boel daar in hun straatje te draaien. En dat zien die mensen daar ook; ze zijn niet achterlijk.
Al Qaida is notabene in het begin zelfs door de USA gefinancieerd. Hoessein in Irak; in de zetel geholpen door de USA. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te vinden, waarbij de USA heel veel invloed hebben gehad; allemaal om hun eigen voordeel te halen.
Is niet altijd gelukt; vele stromannen hebben zich direct tegen de USA gekeerd zodra ze in de zetel zaten, maar dat maakt niet uit; de intentie was om ten koste van anderen rijker te worden.

Dit heeft zoveel haat veroorzaakt, dat wil je niet weten. En hoewel de strenge moslimcultuur mijn cultuur niet is (logisch als westerse vrije vrouw), kan ik niet anders dan het met ze eens zijn. Let wel; met de woede van de gewone moslims daar...niet groeperingen als IS; dat zijn gewoon barbaren in mijn ogen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:19

Sammie schreef:
Ik geloof dat er hier toch een hoop mensen zijn die niet snappen hoe politiek werkt :D

Nou sorry hoor,maar niemand snapt écht hoe de Politiek werkt,alleen de Politici zelf snappen het echt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:45

xxCYNNxx schreef:
Dit heeft zoveel haat veroorzaakt, dat wil je niet weten. En hoewel de strenge moslimcultuur mijn cultuur niet is (logisch als westerse vrije vrouw), kan ik niet anders dan het met ze eens zijn. Let wel; met de woede van de gewone moslims daar...niet groeperingen als IS; dat zijn gewoon barbaren in mijn ogen

Nou die haat komt vooral vanwege het moslimgeloof. Dat geloof is een vrij nieuw geloof in vergelijking met de westerse geloven. Het geloof is nog volop in ontwikkeling en loopt daarin als het ware nog (ver) achter. Westerse geloven hebben ook wat uitgemoord in het verleden (vooral) en de islam predict dit ook.
Ook staan deze mensen anders in het leven dan de westerse mensen. Die verschillen botsen gewoon snel.
En zeker als het niet goed gaat, is het makkelijk om de ander de schuld te geven...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:49

maar iets of iemand haten...en er naar handelen zijn twee compleet verschillende dingen. En de bemoeienis van de USA heeft er, in mijn ogen althans (en daarin sta ik zeker niet alleen), voor gezorgd dat het omgeslagen is naar 'ernaar handelen'.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:01

Het heeft zeker gegeholpen, dat is logisch Echter weet je niet hoe het was gegaan als de USA zich er niet mee had bemoeid.
De grens om te gaan handelen naar de haat ligt voor iedereen anders.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:29

Volgens mij is het probleem gewoon dat het gros van de mensen in die landen niet om kan gaan met een democratie. Wij Westerse landen vonden het zo zielig dat men daar bedrukt onder een dictator moest leven, dus zouden we ze even een handje helpen richting de democratie. We hebben allemaal gezien hoe dat met deze "Arabische Lente" bij meerdere landen mis ging. De intentie zal in dat geval best goed geweest zijn vanuit de Westerse landen, maar de uitkomst is één groot drama.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:45

Is komt voort uit al qaida..

Haat zit in het geloof...met in eerste instantie de Joden, die haat wordt met de paplepel ingegoten...financiering is gebeurd met in eerste instantie talloze nep humanitaire en goede doelen stichtingen en dwingende collectes vanuit de Moskeeen waar de mensen wijs worden gemaakt dat de wereld, het westen als bondgenoot van de joden en amerika omdat ze een kapitalistische grootmacht is als vijand van alle broeders de moslims...dat de moslims samen voor elkaar moeten vechten om de ongelovigen uit te roeien..

Men wil graag de Islam als liefdevol geloof meerzetten, echter is dat het niet...

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:13

xxCYNNxx schreef:
:j ik denk daarom dat princequill dat heel mooi verwoord heeft. Ik ben niet anti, ik ben niet voor. Vang die mensen op die het nodig hebben. Als europa zich nou eens ging bemoeien met de oorloog die daar gevoerd wordt. Als de mensen echt gevlucht zijn voor de oorloog willen ze na de oorlog vast ook weer terug. Werk ten overvloede aangezien het land opnieuw opgebouwd moet worden. Van putjesschepper tot architect tot dokter is er dan weer nodig. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn.

Europa en Amerika (want daar loopt Europa blind achteraan) hebben deze ellende veroorzaakt door oorlogen, geopolitiek gekonkel en hun reet afvegen met internationaal recht. En hoewel dat de regering verantwoordelijk maakt, gaat dat niet op voor de Europese bevolking. Opvang en onderwijs zijn noodzakelijk, maar opname in de lokale maatschappij niet, interactie en breder wereldbeeld wel, maar hier een nieuw bestaan opbouwen nodigt echt niet uit tot terugkeer en voor de 2e/3e (want veel komen al uit veilige buurlanden) keer opnieuw beginnen. Leer ze huizen bouwen, want er zijn zat alternatieve technieken die gebruik maken van de stukken puin, etc. die er al liggen en toch opgeruimd moeten worden. Beter nieuw huis van bouwen dan afvoeren en nieuw materiaal aanvoeren (reden ook dat ik weinig zie in die containerwoningen, er is al bouwmateriaal zat daar, gebruik het verdorie). Stop daar kennis bij over permacultuur en rotational grazing (dringt verwoestijning terug, allan savory is er al sinds jaren '60 mee bezig) en er is zat te doen om die mensen goed te eten te geven en bezig te blijven zonder tijd over om elkaar de hersens in te slaan.[/quote]

_/-\o_ _/-\o_

Helemaal mee eens. Ik denk dat groepen als Al Qaida en nu IS niet bestaan hadden als de USA (en in hun kielzog Europa) niet zoveel had lopen manipuleren met hun zeer dubieuze buitenlandpolitiek. Vergeet niet dat de USA al sinds de jaren 50 bezig is om de boel daar in hun straatje te draaien. En dat zien die mensen daar ook; ze zijn niet achterlijk.
Al Qaida is notabene in het begin zelfs door de USA gefinancieerd. Hoessein in Irak; in de zetel geholpen door de USA. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te vinden, waarbij de USA heel veel invloed hebben gehad; allemaal om hun eigen voordeel te halen.
Is niet altijd gelukt; vele stromannen hebben zich direct tegen de USA gekeerd zodra ze in de zetel zaten, maar dat maakt niet uit; de intentie was om ten koste van anderen rijker te worden.

Dit heeft zoveel haat veroorzaakt, dat wil je niet weten. En hoewel de strenge moslimcultuur mijn cultuur niet is (logisch als westerse vrije vrouw), kan ik niet anders dan het met ze eens zijn. Let wel; met de woede van de gewone moslims daar...niet groeperingen als IS; dat zijn gewoon barbaren in mijn ogen[/quote]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nu op het NOS Journaal: Syrische vluchtelingen waarschuwen voor oorlogsmisdadigers (regime Assad) onder de vluchtelingen in Nederland.

Edit: sorry, ik krijg niet alles goed gequoted via de tablet

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:53

Hee bah schurft uitgebroken in een opvang. Heel leuk voor de besmetting door ze van hot naar her te slepen. Wat zal de volgende ziekte zijn?

Trouwens de nvu griezels zijn echt eng. heel gevaarlijke mensen dat, die hebben dus lopen stoken in Steenbergen en purmerend. -O-

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:29

Gillbo schreef:
Ik word echt misselijk van sommige reacties in dit topic en ik hoop nooit in een situatie te komen dat ik huis en haard moet verlaten omdat ik en mijn gezin het leven niet zeker zijn.
En wat ik dan helemaal niet hoop dat er mensen zijn zoals in dit topic roepen: nou en, lekker jou probleem, zoek het maar uit want ik wil wel in mijn ruime een gezinswoning blijven zitten met leuke buren.

Als elk europeesland na rato de deuren openzet voor vluchtelingen dan is er plek genoeg!
Voor nu ja dan moeten er maar tenten neer gezet worden of de gymzalen gebruikt worden voor de eerste opvang.
Maar roepen: Eigen mensen eerst. Dan ben ik wel een Nederlande rmaar schaam ik me werkelijk waar kapot dat die mensen ook hier wonen.

En wat betreft de bejaarden die "wegrotten", als je het zo erg vind waarom ga je dan niet als vrijwilliger 1 of 2 dagen per maand naar een verpleeghuis om eens wat leuks te doen en dat kan van alles zijn van een rondje fietsen tot een verhaal voorlezen, een taart bakken, rondje wandelen, bloem potten vullen, mensen van en naar de kerk brengen, ga eens langs met je hond of je paard voor een knuffelsessie, echt er is zoveel wat je kan doen
Dan houd de verpleging ook wat meer tijd over voor de echte belangrijke zorg.
Niet alleen maar roepen dat een ander het fout doet, zelf ook actie ondernemen

Zo mee eens.... in en in triest de uitlatingen die ik hier lees. Misselijkmakend.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:43

karuna schreef:
Hee bah schurft uitgebroken in een opvang. Heel leuk voor de besmetting door ze van hot naar her te slepen. Wat zal de volgende ziekte zijn?

Trouwens de nvu griezels zijn echt eng. heel gevaarlijke mensen dat, die hebben dus lopen stoken in Steenbergen en purmerend. -O-

Een van beide aandoeningen is niet fijn maar op te lossen met een zalfje of een pilletje. Het oplossen van de andere aandoening heeft de laatste keer 72 miljoen mensenlevens gekost...wat mij betreft houden we vooral die laatste aandoening in de gaten.....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:00

Karuna.
Open tuberculose is er ook al geweest.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:16

bruintje123 schreef:
Karuna.
Open tuberculose is er ook al geweest.

In september 2014 (ja, een jaar geleden) in Overloon. En de laatste keer in januari 2015 in Utrecht. Overigens in een gewoon kinderdagverblijf. Niks met vluchtelingen te maken.

En ja, Eritreers worden gecheckt. Omdat TBC in Eritrea voor komt. De Syriers niet, omdat het daar niet vaker voorkomt dan bij ons.

Zo zie je maar weer: google is je vriend.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 24-10-15 00:39, in het totaal 4 keer bewerkt

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:18

Open TBC is al een tijdje aan het oprukken in de grote steden, grootste gevaar is resistente TBC zoals dat in bv Rusland voorkomt onder veel gevangenen.
TBC komt in noord Afrika ook voor maar je moet je meer zorgen maken om een junk die zijn antibiotica kuur niet af maakt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:36

En wij hebben fijn resistentie opgebouwd naar al onze antibiotica....