Sammie schreef:Electra63 schreef:Kinderbijslag krijgt ook iedereen, (...)
Zit wel één voorwaarde aan
Ja een kind baren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vibabu schreef:Daarom zeg ik ook geef ze even dat wat nodig is. Maar opname is in mijn ogen ook niet handig. Ook als het te lang gaat duren met alle procedures. Die mensen willen hier iets opbouwen. Maar er is hier niks op te bouwen. ik ben bang dat er zometeen een hele stormvloed aan geboortes komen. Kinderen worden hier geboren, zijn Nederlands, mogen in Nederland blijven en om dan kind hier te laten en ouders terug te sturen?
Het is toch wel een hele moeilijke materie die niet 123 op te lossen is.
sneeuwpop schreef:Tamary, ik vind je beschuldiging dat europa en amerika deze ellende hebben veroorzaakt wel berg ver gaan. Dat is de schuld wel makkelijk afschuiven.
Mensen vluchten vanwege de IS, de monsters die mensen afslachten op elke ondenkbare manier dan ook. De overige mensen vluchten niet, maar zijn migranten.
Fehu schreef:sneeuwpop schreef:Tamary, ik vind je beschuldiging dat europa en amerika deze ellende hebben veroorzaakt wel berg ver gaan. Dat is de schuld wel makkelijk afschuiven.
Mensen vluchten vanwege de IS, de monsters die mensen afslachten op elke ondenkbare manier dan ook. De overige mensen vluchten niet, maar zijn migranten.
En wie hebben IS o.a. bevoorraad met wapens en de naar IS overgelopen militairen getraind?
sneeuwpop schreef:Tamary, ik vind je beschuldiging dat europa en amerika deze ellende hebben veroorzaakt wel berg ver gaan. Dat is de schuld wel makkelijk afschuiven.
Cowboy55 schreef:bruintje123 schreef:Niks zucht.
Let maar op. Die komen tijdelijk in een container maar schuiven allemaal door naar de huis.
We spreken elkaar over een paar jaar nog wel eens.
Ja, wel zucht. Als je terug gaat naar pagina's 59/60/61 (zo'n 2-3 dagen geleden) dan zie je daar dat er gedurende een hele prettige periode van 24 uur een zinnige. respectvolle en inhoudelijke discussie gevoerd werd. Sindsdien is deze discussie weer teruggezakt naar het niveau 'met oneliners vanaf de heup schieten' Dus <ZUCHT>. Heel errug <ZUCHT>.
sneeuwpop schreef:"En wie hebben IS o.a. bevoorraad met wapens en de naar IS overgelopen militairen getraind?"
Tja, je kunt alles misbruiken- dat is niet (altijd) de schuld van de maker/leverancier, maar wel van de gebruiker.
Je kunt van een auto ook een moordwapen maken....
tamary schreef:vibabu schreef:ik denk daarom dat princequill dat heel mooi verwoord heeft. Ik ben niet anti, ik ben niet voor. Vang die mensen op die het nodig hebben. Als europa zich nou eens ging bemoeien met de oorloog die daar gevoerd wordt. Als de mensen echt gevlucht zijn voor de oorloog willen ze na de oorlog vast ook weer terug. Werk ten overvloede aangezien het land opnieuw opgebouwd moet worden. Van putjesschepper tot architect tot dokter is er dan weer nodig. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn.
Europa en Amerika (want daar loopt Europa blind achteraan) hebben deze ellende veroorzaakt door oorlogen, geopolitiek gekonkel en hun reet afvegen met internationaal recht. En hoewel dat de regering verantwoordelijk maakt, gaat dat niet op voor de Europese bevolking. Opvang en onderwijs zijn noodzakelijk, maar opname in de lokale maatschappij niet, interactie en breder wereldbeeld wel, maar hier een nieuw bestaan opbouwen nodigt echt niet uit tot terugkeer en voor de 2e/3e (want veel komen al uit veilige buurlanden) keer opnieuw beginnen. Leer ze huizen bouwen, want er zijn zat alternatieve technieken die gebruik maken van de stukken puin, etc. die er al liggen en toch opgeruimd moeten worden. Beter nieuw huis van bouwen dan afvoeren en nieuw materiaal aanvoeren (reden ook dat ik weinig zie in die containerwoningen, er is al bouwmateriaal zat daar, gebruik het verdorie). Stop daar kennis bij over permacultuur en rotational grazing (dringt verwoestijning terug, allan savory is er al sinds jaren '60 mee bezig) en er is zat te doen om die mensen goed te eten te geven en bezig te blijven zonder tijd over om elkaar de hersens in te slaan.
xxCYNNxx schreef:Dit heeft zoveel haat veroorzaakt, dat wil je niet weten. En hoewel de strenge moslimcultuur mijn cultuur niet is (logisch als westerse vrije vrouw), kan ik niet anders dan het met ze eens zijn. Let wel; met de woede van de gewone moslims daar...niet groeperingen als IS; dat zijn gewoon barbaren in mijn ogen
xxCYNNxx schreef:ik denk daarom dat princequill dat heel mooi verwoord heeft. Ik ben niet anti, ik ben niet voor. Vang die mensen op die het nodig hebben. Als europa zich nou eens ging bemoeien met de oorloog die daar gevoerd wordt. Als de mensen echt gevlucht zijn voor de oorloog willen ze na de oorlog vast ook weer terug. Werk ten overvloede aangezien het land opnieuw opgebouwd moet worden. Van putjesschepper tot architect tot dokter is er dan weer nodig. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn.
Gillbo schreef:Ik word echt misselijk van sommige reacties in dit topic en ik hoop nooit in een situatie te komen dat ik huis en haard moet verlaten omdat ik en mijn gezin het leven niet zeker zijn.
En wat ik dan helemaal niet hoop dat er mensen zijn zoals in dit topic roepen: nou en, lekker jou probleem, zoek het maar uit want ik wil wel in mijn ruime een gezinswoning blijven zitten met leuke buren.
Als elk europeesland na rato de deuren openzet voor vluchtelingen dan is er plek genoeg!
Voor nu ja dan moeten er maar tenten neer gezet worden of de gymzalen gebruikt worden voor de eerste opvang.
Maar roepen: Eigen mensen eerst. Dan ben ik wel een Nederlande rmaar schaam ik me werkelijk waar kapot dat die mensen ook hier wonen.
En wat betreft de bejaarden die "wegrotten", als je het zo erg vind waarom ga je dan niet als vrijwilliger 1 of 2 dagen per maand naar een verpleeghuis om eens wat leuks te doen en dat kan van alles zijn van een rondje fietsen tot een verhaal voorlezen, een taart bakken, rondje wandelen, bloem potten vullen, mensen van en naar de kerk brengen, ga eens langs met je hond of je paard voor een knuffelsessie, echt er is zoveel wat je kan doen
Dan houd de verpleging ook wat meer tijd over voor de echte belangrijke zorg.
Niet alleen maar roepen dat een ander het fout doet, zelf ook actie ondernemen
karuna schreef:Hee bah schurft uitgebroken in een opvang. Heel leuk voor de besmetting door ze van hot naar her te slepen. Wat zal de volgende ziekte zijn?
Trouwens de nvu griezels zijn echt eng. heel gevaarlijke mensen dat, die hebben dus lopen stoken in Steenbergen en purmerend.
bruintje123 schreef:Karuna.
Open tuberculose is er ook al geweest.