verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 12:57

De meeste productielocaties zijn inmiddels plat gebombardeerd

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:55

papagroom schreef:
De meeste productielocaties zijn inmiddels plat gebombardeerd

laten we vooral niet vergeten dat het daar oorlog is,niet gezellig dus.Voor geen mens.En dan wil je daar weg...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:52

Op powned staat een video met undercover interviews met asielzoekers. Krijg m mobiel niet gekopieerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:14

Sammie schreef:
Op powned staat een video met undercover interviews met asielzoekers. Krijg m mobiel niet gekopieerd.

heb het gezien gisteren...werd er niet echt blij van :7

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:24

Ik geloof dat heel veel mensen niet realiseren dat veel mensen uit Syrie Katholiek zijn en geen moslim.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:27

Wat vindt jij onder veel vallen? 10% christenen tegenover 87% moslims vind ik niet heel veel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:44

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:16

Dat is ook leuk om te lezen :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:52

Vz, Het is een ongemakkelijke waarheid, maar het moet gezegd worden. We hebben het vandaag over een invasie. Een islamitische invasie van Europa, van Nederland.
Massa’s jonge mannen van rond de twintig met baarden trekken allah akbhar zingend door Europa.
Het is een invasie die onze welvaart, onze veiligheid, onze cultuur en identiteit bedreigt.

Het waardeloze papieren plan dat het kabinet eergisteren naar de Kamer heeft gestuurd lost de echte problemen waarmee we geconfronteerd worden niet op.

Feit is dat de grenzen wagenwijd open blijven staan.
Feit is dat er geen nationale grenscontroles komen en Schengen gewoon blijft bestaan,
Feit is dat we binnenkort bijna 10.000 extra asielzoekers in onze maag krijgen gesplitst, dankjewel VVD, bovenop de nu al rampzalige instroom van 1800 asielzoekers per week.
Feit is dat dit grapje ons miljarden gaat kosten aan opvang, uitkeringen, zorg etc.
Feit is dat we ook nog een keer 110 mln euro extra gaan betalen aan opvang in regio terwijl de Saoedi’s en de overige rijke golfstaten vrijwel niemand opvangen.
Feit is ook dat driekwart van de bootmigranten man is. Drie op de vier! Er zitten twee keer zoveel mannen als vrouwen in de Nederlandse asielzoekerscentra.

Daar sta je dan, in Rosmalen, met een zak vol ingezamelde knuffels en speelgoed, 500 volwassen mannen te verwelkomen. Het lijkt een tragische komedie, maar het is de bittere werkelijkheid.

Vz, opvang in de eigen regio is niets waard met open grenzen. De brief van het kabinet kan wat ons betreft dan ook linea recta de prullenbak in.
In de hele brief komt het woord terreur niet één keer voor. De islamitische staat stuurt duizenden terroristen mee tussen de migranten, zegt zelfs de baas van Eurojust.
Jihadisten, terroristen lopen nu al rond in Europa, klaar om een islamitische terreuraanslag te plegen. Eenmaal in het Schengengebied kunnen ze zo de trein nemen naar Nederland. Hier heeft het kabinet nog geen begin van een antwoord op. Ze zwijgen erover, negeren het probleem, wachtend op de volgende aanslag.

We moeten de Nederlandse grenzen sluiten en asielzoekers terugsturen.
Laat ze naar de steenrijke golfstaten gaan, die nu niets doen.
Zoals Dubai, waar de politie rondrijdt in Ferrari’s.
Of zoals Saoedi-Arabië, dat op 2 uur rijden van de Syrische grens ligt. In plaats van vluchtelingen op te vangen, wil het moskeeën bouwen in Europa, terwijl in Mekka een permanent tentenkamp klaar ligt waar tienduizenden asielzoekers onmiddellijk terecht kunnen.
Het is hun regio, hun volk, ze hebben hetzelfde geloof, dezelfde cultuur, laat hun de mensen maar opvangen.

Vz, Het mag dan een ongemakkelijke waarheid zijn, steeds meer Nederlanders zien het in.
Meer dan de helft zegt nee tegen extra asielzoekers. Twee derde van de Nederlanders zegt voer de grenscontroles weer in. Zelfs een meerderheid van de PvdA- en SP-kiezers zegt dit!
De asieltsunami kost ons miljarden. Geld dat we keihard nodig hebben voor onze eigen mensen, zoals onze ouderen.
Hou op met het bouwen van asielzoekerscentra in heel Nederland. Kies voor uw eigen land en voor de Nederlanders zeg ik tegen de premier. Sluit de Nederlandse grenzen. Genoeg is genoeg

quote wilders

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:16

Sammie schreef:
Wat vindt jij onder veel vallen? 10% christenen tegenover 87% moslims vind ik niet heel veel.

Waarvan de meesten al uitgemoord zijn...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:17

geerke schreef:
Sammie schreef:

heb het gezien gisteren...werd er niet echt blij van :7

Logisch als ze hier niet voor zijn gekomen, toch? Y)(^)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:14

Shenavallie schreef:
Ik kom toch nog even binnenvallen. Bij ons in de gemeente zijn er de afgelopen twee jaar massale ontslagen geweest, wegens bezuinigingen. Er zijn zoveel mensen zonder werk komen te zitten. Heel wat belangrijke zaken, zoals de geletterdheid van de allochtone gemeenschap zijn ook in de verdrukking gekomen. Het is dan ook een beetje tegenstrijdig dat we gisteren te horen hebben gekregen dat er 500 vluchtelingen opgevangen gaan worden. Er zijn mensen die hun baan kwijt zijn en niet makkelijk aan een nieuwe komen (en deze mensen willen echt heel graag, want zij willen juist werken en hebben aardig moeten inleveren voor een uitkering), terwijl er wel een behoorlijke aderlating wordt gedaan aan opvang.
Laat duidelijk zijn dat ik niet tegen opvang ben, maar ik snap de reacties hier in de buurt wel.

Dus omdat in Nederland niet alles goed geregeld is, moeten mensen in nood maar even wachten tot ze geholpen worden. Weet niet of jij ook christen bent? (het schijnt te kunnen dat men zichzelf christelijk noemt, maar zich zo totaal niet gedraagt),

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:22

lovelucydan schreef:
Vz, Het is een ongemakkelijke waarheid, maar het moet gezegd worden. We hebben het vandaag over een invasie. Een islamitische invasie van Europa, van Nederland.
Massa’s jonge mannen van rond de twintig met baarden trekken allah akbhar zingend door Europa.
Het is een invasie die onze welvaart, onze veiligheid, onze cultuur en identiteit bedreigt.

Het waardeloze papieren plan dat het kabinet eergisteren naar de Kamer heeft gestuurd lost de echte problemen waarmee we geconfronteerd worden niet op.

Feit is dat de grenzen wagenwijd open blijven staan.
Feit is dat er geen nationale grenscontroles komen en Schengen gewoon blijft bestaan,
Feit is dat we binnenkort bijna 10.000 extra asielzoekers in onze maag krijgen gesplitst, dankjewel VVD, bovenop de nu al rampzalige instroom van 1800 asielzoekers per week.
Feit is dat dit grapje ons miljarden gaat kosten aan opvang, uitkeringen, zorg etc.
Feit is dat we ook nog een keer 110 mln euro extra gaan betalen aan opvang in regio terwijl de Saoedi’s en de overige rijke golfstaten vrijwel niemand opvangen.
Feit is ook dat driekwart van de bootmigranten man is. Drie op de vier! Er zitten twee keer zoveel mannen als vrouwen in de Nederlandse asielzoekerscentra.

Daar sta je dan, in Rosmalen, met een zak vol ingezamelde knuffels en speelgoed, 500 volwassen mannen te verwelkomen. Het lijkt een tragische komedie, maar het is de bittere werkelijkheid.

Vz, opvang in de eigen regio is niets waard met open grenzen. De brief van het kabinet kan wat ons betreft dan ook linea recta de prullenbak in.
In de hele brief komt het woord terreur niet één keer voor. De islamitische staat stuurt duizenden terroristen mee tussen de migranten, zegt zelfs de baas van Eurojust.
Jihadisten, terroristen lopen nu al rond in Europa, klaar om een islamitische terreuraanslag te plegen. Eenmaal in het Schengengebied kunnen ze zo de trein nemen naar Nederland. Hier heeft het kabinet nog geen begin van een antwoord op. Ze zwijgen erover, negeren het probleem, wachtend op de volgende aanslag.

We moeten de Nederlandse grenzen sluiten en asielzoekers terugsturen.
Laat ze naar de steenrijke golfstaten gaan, die nu niets doen.
Zoals Dubai, waar de politie rondrijdt in Ferrari’s.
Of zoals Saoedi-Arabië, dat op 2 uur rijden van de Syrische grens ligt. In plaats van vluchtelingen op te vangen, wil het moskeeën bouwen in Europa, terwijl in Mekka een permanent tentenkamp klaar ligt waar tienduizenden asielzoekers onmiddellijk terecht kunnen.
Het is hun regio, hun volk, ze hebben hetzelfde geloof, dezelfde cultuur, laat hun de mensen maar opvangen.

Vz, Het mag dan een ongemakkelijke waarheid zijn, steeds meer Nederlanders zien het in.
Meer dan de helft zegt nee tegen extra asielzoekers. Twee derde van de Nederlanders zegt voer de grenscontroles weer in. Zelfs een meerderheid van de PvdA- en SP-kiezers zegt dit!
De asieltsunami kost ons miljarden. Geld dat we keihard nodig hebben voor onze eigen mensen, zoals onze ouderen.
Hou op met het bouwen van asielzoekerscentra in heel Nederland. Kies voor uw eigen land en voor de Nederlanders zeg ik tegen de premier. Sluit de Nederlandse grenzen. Genoeg is genoeg

quote wilders

Walgelijke tekst
En ook nog eens totaal niet realistisch.
Het lukt de vs al jaren niet om vluchtelingen uit midden Amerika tegen te houden. Ondanks grenscontroles en ondanks dat ze gewoon op die immigranten mogen schieten. Wilders heeft weer eens geen echt alternatief hoe het probleem zou moeten worden opgelost.
Hij verwijt het kabinet geen antwoord te hebben? Zelf heeft hij nog nooit oplossingen aangedragen.

Edit: en omdat sommige landen zich intolerant en asociaal opstellen hoeven wij dat nog niet te doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:48

Nikass m.a.w. een Christen mag niet tegen de vluchtelingen zijn? die moeten alles maar goed vinden? wat zo komt het over als je praat over Christenen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:25

Sorry dan komt het verkeerd over ;)
Ik vind nl helemaal niet dat je iedereen zonder enige voorwaarde en begeleiding maar binnen moet laten.
Maar "eigen vol eerst" teksten (en die staan hier toch echt tussen: eerst onze ouderenzorg verbeteren, werkloosheid oplossen enz) vind ik niet christelijk. En mensen die dat wel roepen te zijn terwijl ze alleen aan zichzelf denken zijn wmb van het type farizeeërs.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:00

Nikass schreef:
Ik vind nl helemaal niet dat je iedereen zonder enige voorwaarde en begeleiding maar binnen moet laten.
Maar "eigen vol eerst" teksten (en die staan hier toch echt tussen: eerst onze ouderenzorg verbeteren, werkloosheid oplossen enz) vind ik niet christelijk. En mensen die dat wel roepen te zijn terwijl ze alleen aan zichzelf denken zijn wmb van het type farizeeërs.

Nou, nee hoor.
Ik lees dan: heb uw naasten lief. ;)
http://www.encyclo.nl/begrip/naaste
En als je dan de Wiki-versie leest, zal dit de uitleg zijn die de meeste mensen (h)erkennen.
'Eigen volk eerst' is niet per definitie een slechte gedachte.

Zorg en werkloosheid ís gewoon een issue.
Asielzoekers komen dagelijks ons land binnen, maar nog nooit in zulke grote aantallen en zo lang aanhoudend.
En dan krijg je vragen. Waar komen ze terecht, waar gaan ze daarna naartoe, blijven ze, hoe lang blijven ze, waar gaan ze wonen dan, krijgen ze werk, enz enz.
De protesten in sommige steden/dorpen kan ik best begrijpen: zie bv. het afgelaste debat van Purmerend.
Het plebs was niet welkom, dat was duidelijk.
Maar zij hebben wel het recht om te weten wat er eventueel gaat gebeuren...
http://www.dichtbij.nl/waterland/regio/artikel/4145795/purmerenders-mogen-terugkomen-tijdens-inspraakavond-vluchtelingen.aspx
Dit was niet nodig geweest als er EERST een info-meeting was gepland.
Imo staat ons beleid zo ver van de burgers af, dat je dit soort situaties zelf creëert als gemeente...

Laat het wel duidelijk zijn: echte asielzoekers zijn welkom en dienen wij op te vangen.
De rest van de 'aanhang' mag van mij met de Noorderzon vertrekken...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:06

Nikass schreef:
Shenavallie schreef:
Ik kom toch nog even binnenvallen. Bij ons in de gemeente zijn er de afgelopen twee jaar massale ontslagen geweest, wegens bezuinigingen. Er zijn zoveel mensen zonder werk komen te zitten. Heel wat belangrijke zaken, zoals de geletterdheid van de allochtone gemeenschap zijn ook in de verdrukking gekomen. Het is dan ook een beetje tegenstrijdig dat we gisteren te horen hebben gekregen dat er 500 vluchtelingen opgevangen gaan worden. Er zijn mensen die hun baan kwijt zijn en niet makkelijk aan een nieuwe komen (en deze mensen willen echt heel graag, want zij willen juist werken en hebben aardig moeten inleveren voor een uitkering), terwijl er wel een behoorlijke aderlating wordt gedaan aan opvang.
Laat duidelijk zijn dat ik niet tegen opvang ben, maar ik snap de reacties hier in de buurt wel.

Dus omdat in Nederland niet alles goed geregeld is, moeten mensen in nood maar even wachten tot ze geholpen worden. Weet niet of jij ook christen bent? (het schijnt te kunnen dat men zichzelf christelijk noemt, maar zich zo totaal niet gedraagt),

Allesbehalve. Ik ben overtuigd buitenkerkelijk. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:09

MarvanTom schreef:
Nikass schreef:

Nou, nee hoor.
Ik lees dan: heb uw naasten lief. ;)
http://www.encyclo.nl/begrip/naaste
En als je dan de Wiki-versie leest, zal dit de uitleg zijn die de meeste mensen (h)erkennen.
'Eigen volk eerst' is niet per definitie een slechte gedachte.

Zorg en werkloosheid ís gewoon een issue.
Asielzoekers komen dagelijks ons land binnen, maar nog nooit in zulke grote aantallen en zo lang aanhoudend.
En dan krijg je vragen. Waar komen ze terecht, waar gaan ze daarna naartoe, blijven ze, hoe lang blijven ze, waar gaan ze wonen dan, krijgen ze werk, enz enz.
De protesten in sommige steden/dorpen kan ik best begrijpen: zie bv. het afgelaste debat van Purmerend.
Het plebs was niet welkom, dat was duidelijk.
Maar zij hebben wel het recht om te weten wat er eventueel gaat gebeuren...
http://www.dichtbij.nl/waterland/regio/artikel/4145795/purmerenders-mogen-terugkomen-tijdens-inspraakavond-vluchtelingen.aspx
Dit was niet nodig geweest als er EERST een info-meeting was gepland.
Imo staat ons beleid zo ver van de burgers af, dat je dit soort situaties zelf creëert als gemeente...

Laat het wel duidelijk zijn: echte asielzoekers zijn welkom en dienen wij op te vangen.
De rest van de 'aanhang' mag van mij met de Noorderzon vertrekken...

Mee eens.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:12

MarvanTom, je hoort mij niet zeggen dat er geen problemen zijn, en ik vind ook dat mensen goed moeten worden voorgelicht en serieus moeten worden genomen in hun vragen.
En de overheid/gemeente maakt daar fouten in.

Dat is echter heel wat anders dan intolerantie enzeker als dat onder het mom "christelijk" gebeurd.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:35

Nikass schreef:
MarvanTom, je hoort mij niet zeggen dat er geen problemen zijn, en ik vind ook dat mensen goed moeten worden voorgelicht en serieus moeten worden genomen in hun vragen.
En de overheid/gemeente maakt daar fouten in.

Dat is echter heel wat anders dan intolerantie enzeker als dat onder het mom "christelijk" gebeurd.

Jij verdraait wel vaker dingen in discussies.
Ik was het ff vergeten, maar had door jouw posts jou zelfs op foei staan.
Ik weet gelijk weer waarom.
Ik lees echt niet wat jij leest, sorry.

Het gaat helemaal niet om geloof, maar om het feit dat er zoveel asielzoekers op NL afkomen en waar ze geplaatst worden.
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4150582/2015/09/26/Job-Cohen-Kritiek-valt-mee-als-asielzoekerscentrum-er-is.dhtml
Dit vindt ik een duidelijk verhaal: de ECHTE asielzoekers moeten overal geplaatst kunnen worden.
Dus zowel als hutje op de hei-dorp als in de rijke gemeentes, maar ook in de stad.
Dát zal beter verdragen worden dan 600 man in een durp waar er 150 wonen.
Of 300 in een economisch bezwaarde wijk.

En als dat die mensen hun stem laten horen, omdat ze dat helemaal niet zien zitten, wat hier mag in NL, zijn dat dan gelijk tokkies of farizeeërs?
Ik vind van niet: voorlichting, overleg en begeleiding zal veel tegenstand wegnemen.
Heeft niets met christelijk vs islam te maken.
Was ook niet toen half Joegoslavië hier als vluchteling zat.
En dat waren ook 2 geloven, die samen door de oorlog daar een veilige haven hier zochten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:53

We praten langs elkaar heen. Ik reageerde op mensen hier in het topic. Niet op de inhoud van een artikel of mensen in het algemeen. Leuk dat je me op foei heb staan, ik weet niet eens wat dat is, maar ik verdraai niks hoor. En als jij iets anders leest dan ik, waarom zou dat dan aan mij liggen :roll:

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:33

Nikass schreef:
We praten langs elkaar heen. Ik reageerde op mensen hier in het topic. Niet op de inhoud van een artikel of mensen in het algemeen. Leuk dat je me op foei heb staan, ik weet niet eens wat dat is, maar ik verdraai niks hoor. En als jij iets anders leest dan ik, waarom zou dat dan aan mij liggen :roll:

We praten niet langs elkaar heen, maar zijn het niet eens.
Jij generaliseert bepaalde posts. En dat doe je dus overal wel op bokt.
Noem gewoon de posters of quote de posters, dan ben je duidelijk.
Ik zie niemand hier zeggen: ik ben christelijk, dus moet ik geen 'islammers'.
Jouw post nav die van Shenavallie begint al met met dus= jouw vreemde interpretatie van wat Shenavallie post.
Het ligt dus niet aan mij of andere posters. ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 19:42

Er moet even iets van het hart wat niets met de hele discussie temaken heeft,maar wel degelijk relevant is.
Ik kom uit een plaats waar al heel lang sprake is van opvang.
Dat begon in de jaren zestig al met papuas,daarna kwamen de Vietnamese bootvluchtelingen..en zo is het maar doorgegaan.
Al deze mensen hebben ondanks stevaste bezwaren voor aankomst,nauwelijks voor problemen gezorgd...nog stugger bij afsluiting van zo,n periode waren er ook protesten...veel mensen verloren hun baan op het centrum,de buurtwinkel kon sluiten,,,en last but not least...het COA besteed zijn budget voor onderhoud bij voorkeur binnen de gemeente waar hij gevestigd is.....menige achterstandswijk is er beslist niet op achteruit gegaan na de komst van een ac,maar wel na het sluiten er van.
Dit mag natuurlijk niet meespelen in de vraag of,en hoe we moeten helpen,maar het heeft weinig zin om dit als tegenargument te gebruiken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:01

MarvanTom schreef:
Nikass schreef:

We praten niet langs elkaar heen, maar zijn het niet eens.
Jij generaliseert bepaalde posts. En dat doe je dus overal wel op bokt.
Noem gewoon de posters of quote de posters, dan ben je duidelijk.
Ik zie niemand hier zeggen: ik ben christelijk, dus moet ik geen 'islammers'.
Jouw post nav die van Shenavallie begint al met met dus= jouw vreemde interpretatie van wat Shenavallie post.
Het ligt dus niet aan mij of andere posters. ;)

We zijn het inderdaad niet eens. Je vult teveel in en het erbij halen van andere topics (geen idee welke) lijkt me al helemaal niet relevant. Vooral niet als je mij onduidelijk noemt.
Maar ik kan me herinneren dat ik een keer kritisch op je gereageerd heb. Dat zit je blijkbaar nog dwars. Beetje sneu.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 00:30

Ik vond het wel grappig, dat mensen ineens massaal naar een raadsvergadering gaan.
Dat is goed georganiseerd door de PVV :D. Er is geen partij, behalve misschien de SGP, die zo goed hun achterban kunnen mobiliseren. ;)