Stuur een bus met mannen op reis en het is feest, stuur een bus vrouwen op reis en tegen de tijd dat de bestemming is bereikt, heb je kans dat er een paar, zo niet de hele bus, ruzie heeft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie1979 schreef:Mwah, een land zonder mannen.. Leuk idee voor een paar weken of maanden, maar daarna is het kippenhok te klein en vliegen alle vrouwen elkaar in de haren.
Stuur een bus met mannen op reis en het is feest, stuur een bus vrouwen op reis en tegen de tijd dat de bestemming is bereikt, heb je kans dat er een paar, zo niet de hele bus, ruzie heeft
Tallie1979 schreef:Mwah, een land zonder mannen.. Leuk idee voor een paar weken of maanden, maar daarna is het kippenhok te klein en vliegen alle vrouwen elkaar in de haren.
huppelz schreef:ach waarom maakt de Mail zich daar druk over. De Britten hebben al eeuwenlang een eigen systeem waarbij titels en bezittingen naar een zoon of desnoods een verre neef gaan maar nooit naar een dochter.en een beetje off topic maar mss toch interessant om te delen: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... rules.html
NatasjavE schreef:In landen waar gedetineerde het erg beroerd hebben met meerdere in een cel nog beroerder eten en dergelijk is niet minder criminaliteit en de veiligheid zat beroerder dan in Nederland.
Detentie zou een mogelijkheid moeten zijn om te leren hoe het beter moet. Van met z'n drieën op een cel en verplicht boerenkool met spekjes gaat iemand heus niet spontaan "het licht" zien.
Ceriadwen schreef:Ik denk dat als overheden gewoon gaan draaien zoals ondernemingen dat moeten, dat je dan alleen al miljarden bezuinigd
Electra63 schreef:Omdat de "PVV-aanhangers" toch niet lezen, hieronder een lijstje met hoe de PVV gestemd heeft, de afgelopen jaren:
Sociaal:
- Tegen het opstellen van een armoedebeleid.
- Tegen gelijke rechten op WW en ziektewet voor flexwerkers.
- Voor bezuinigingen op jonggehandicapten en sociale werkplaatsen.
- Voor het afschaffen van de alleenstaandeouderkorting.
- Voor het korten van de huurtoeslag.(kost laagste inkomens 180 euro p/jr)
- Tegen het invoeren van een Balkenendenorm in de cultuursector en in de zorg.
- Voor de belastingvoordelen van het Koningshuis.
- Gezinnen met een maandinkomen vanaf 1.950 euro niet meer in een sociale huurwoning gaan wonen.
- Lonen in de publieke sector worden dit jaar bevroren.
- Publicatie van de koopkracht ontwikkeling vindt de PVV nu niet meer nodig.
Z o r g:
- Voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op het Persoonsgebonden Budget.
- Voor particuliere investeringen en winstuitkeringen in ziekenhuizen.
- Voor betaalde voorrangszorg via zogenaamde SOSartsen.
- Tegen een meer inkomensafhankelijke premie.
- Tegen maatregelen om wachtlijsten in de jeugdzorg te verminderen.
- Tegen het in stand houden van het wettelijk recht op jeugdzorg.
- Voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op de begeleiding van ouderen in de dagopvang met een IQ boven de 70.
- Tegen een passende indicatiestelling voor AWBZ-verzekerden.
V e i l i g h e i d:
- Belofte voor 10.000 extra agenten verbroken. 500 v.u. bestaande formatie naar de dierenpolitie.
- Tegen extra geld voor financiële rechercheurs tbv afpakken crimineel geld.
- Tegen een voorstel om 3.000 extra agenten aan te stellen.
- Voor bezuinigingen op de politieopleiding.
- Tegen vergoeding voor aspirant-agenten (betekent: geen zij-instromers)
- Voor afschaffen van zg. Montfrans-middelen (geld dat gemeenten gebruiken voor hun veiligheidsbeleid).
- Tegen extra aanpak alcoholverslaafden in het verkeer extra.
- Tegen concrete voorstellen om de oververtegenwoordiging van niet-westerse jongeren in de criminaliteit terug te dringen.
- Voor terugdringen van recidive door bezuinigen op reclassering.
- Tegen snelle re-integratie van ex-gedetineerden.
V e r k e e r e n V e r v o e r:
- Voor betaalde elitetolrijbanen, waarop mensen met geld de files kunnen passeren.
- Tegen tegen mobiliteitsmanagement voor werkgevers en werknemers.
- Tegen tegen geld voor sneller onderhoud van bestaande wegen.
- Tegen maximale sluitingstijden van spoorwegovergangen.
- Tegen het weersbestendig maken van de spoorwegen.
- Voor snellere prijsstijging voor een trein- of buskaartje t.o.v. de kosten voor een auto.
- Tegen een voorstel om het tekort aan fietsenstallingen bij stations op te lossen.
- Tegen een minimumvoorzieningenniveau voor OV in het landelijke gebied.
- Tegen het verbeteren van de verkeersleiding bij Prorail.
- Tegen een inventarisatie van knelpunten op het spoor.
- Tegen een onafhankelijke klachteninstelling voor het openbaar vervoer.
- Tegen verbeteren van reisinformatie en communicatie met reizigers.
- Maatregelen tegen autorijdende alcoholisten mogen uitblijven.
- Voor afschaffen van mobiele snelheidsmetingen op de snelwegen.
D i e r e n M i l i e u:
- Tegen het onder water zetten van vruchtbare landbouwgrond, dus geen verdieping van de Westerschelde.
- Tegen betere controle op de intensieve veehouderij.
- Tegen een voorstel om de dierenwelzijnsregels aan te scherpen.
- Tegen plannen om gaandeweg een einde te maken aan de bio-industrie.
- Tegen een verkoopverbod voor de bedreigde blauwvintonijn.
- Tegen het in stand houden van het systeem van dierenrechten na 2015.
- Voor de plezierjacht op wilde zwijnen op de Kroondomeinen.
- Tegen een vergunningenstop voor megastallen.
- Tegen het voorstel om vervuilende bedrijven te laten meebetalen aan het opruimen van dioxine in onze rivierbodems.
- Tegen een actieplan om zwerfafval aan te pakken.
- Tegen gesprekken met België om te voorkomen dat de Westerschelde
verder zou moeten worden uitgediept.
- Tegen het voorstel om meer openbaarheid te geven over de plannen
voor nieuwe kerncentrales.
- Voor de bouw van nieuwe kolencentrales.
D e m o c r a t i e i n N e d e r l a n d:
- Geen subsidies aan politieke partijen.
- Tegen de verbetering van de informatievoorziening van de regering aan de
Kamer over Europese besluitvorming en de invloed van Nederland daarop.
- Tegen een nieuwe wet die de financiering van politieke partijen inzichtelijker moet maken.
- Tegen openbaarmaking van de zakelijke belangen van ministers en hoe zij me die belangen zijn omgegaan.
- Verzet zich ook niet tegen de groeiende Europese bemoeienis met
onze woningcorporaties.
- Voor meer invloed van ‘Brussel’ op de Nederlandse begroting.
- Tegen een onderzoek naar de invloed van de manier van financieren van de rechterlijke macht op de kwaliteit van de vonnissen.
Tegenover een aantal successen, zoals het ontslagrecht en extra
zorg voor ouderen - ook wel ‘de SP-elementen van het regeringsprogramma’ genoemd - staan heel veel voorbeelden van stemgedrag van de PVV dat haaks staat op haar verkiezingsprogramma.
De PVV zit aan de knoppen, maar laat de buschauffeurs in de steek. En dat geldt voor veel meer
mensen die bij de vorige verkiezingen vertrouwden op de sociale beloften van Geert Wilders: huurders, mensen
met een handicap, politieagenten.
Met dank aan Fredz
Electra63 schreef:geerke schreef:het hele beleid misschien?Maar ik moet het natuurlijk onderbouwen
Lijkt mij wel interessant om te horen, waar jij precies last van hebt. En wat deze regering daar aan zou kunnen doen en hoe en of dat haalbaar is.
Minder belasting betalen en meer te besteden en goed onderwijs en goede zorg willen wij allemaal wel.
geerke schreef:je hebt twee manieren om je begrotingstekort weg te werken.....alles duurder maken(btw/accijns omhoog)wat dus nu het beleid is,waardoor je de economie niet echt een boost geeft omdat niemand meer iets koopt......of eens flink gaan snijden in het overheidaparaat.Iets wat niet gebeurt.
Citaat:In Nederland leven Marokkanen. En criminelen. Sommige criminelen zijn van Marokkaanse afkomst. Maar wat hebben die twee eigenlijk met elkaar te maken?
Marokkaanse criminelen bestaan niet. There. I said it.
Horden deskundigen buigen zich dagelijks over de reden voor crimineel gedrag. In hun oordeel zit wel iets van een soort gezamenlijke deler. Mensen die misdrijven plegen zijn Bad (‘gewoon’ slecht), Mad (gestoord) of Sad (gevormd door de omstandigheden).
Helaas zijn we er daar nog niet mee. De drie ‘hoofdgroepen’ lopen meer dan eens door elkaar. Mensen met een stoornis hebben soms de omstandigheden niet mee. Of ontwikkelen een gebrekkig geweten juist door die stoornis of de slechte omstandigheden waarin ze leven. Geef een jongen met beperkte intellectuele capaciteiten een slechte opvoeding en weinig scholing en je hebt al snel een levensgroot probleem. Daar hoef je geen Marokkaan voor te zijn.
Die dynamiek kent geen etnische oorsprong. Een blanke jongen in een achterstandswijk in Leeuwarden kampt wat dat betreft met dezelfde problematiek als een Marokkaan in Amsterdam-West.
Maar goed. De cijfers. De gevangenissen in Nederland zitten toch vol Marokkanen? Nou, dat valt heel erg mee. Het cijfer schommelt zo rond de 5%. Op een schommelende gevangenispopulatie van rond de 10.000 hebben we het over ongeveer 500 stuks. Alleen al in Amsterdam wonen 70.000 Marokkanen. In Nederland ruim 360.000.
Is er dan niets aan de hand? Jawel. Marokkaanse jongens zijn oververtegenwoordigd als het gaat om de ruimere cijfers. Getallen die iets zeggen over vervolging, alternatieve straffen en arrestaties. Ongeveer de helft van de Marokkaanse jongens tussen de 16 en 23 jaar kwam ooit in aanraking met de politie. En dat is een probleem.
Maar ook hier zijn wel wat nuances te maken.
Misdaadcijfers zeggen niets als je de werkelijkheid er achter niet meeneemt. Zo mogen de Nederlandse jongeren zichzelf ook niet al te hard op de borst kloppen. Een kwart kwam in aanraking met de politie. Daar komt bij: jongeren met een sociale achterstand in dichtbevolkte stedelijke gebieden gaan consequent vaker in de fout. Uitgerekend de gebieden waar in verhouding meer Marokkanen wonen. Gecorrigeerd voor die elementen komt de groep ‘foute’ Marokkanen al een stuk dichter in de buurt van ‘foute’ Nederlanders.
Oké. Dan is het dus een ‘cultuur’ of ‘ras’probleem? De ‘aard’ van de Marokkanen? Als dat zo is, dan hebben we een probleem. Want hoe verklaren we dan het gegeven dat meisjes en ietsje oudere Marokkanen dan weer niet massaal opduiken in de misdaadstatistieken? En hoe kun je eigenlijk wijzen naar een specifieke cultuur als de Marokkaanse overlastjongeren waar we het over hebben in overwegende mate nog nooit een voet in Marokko hebben gezet? Als je geboren en opgegroeid bent in Amsterdam-West, welke cultuur neem je dan mee? Is dat dan de opvoeding van je ouders die niet massaal opduiken in de misdaadstatistieken?
Als rechtbankverslaggever duurde het voor mij niet lang om vast te stellen dat misdaad geen etnische oorzaak heeft. En geen kleur. Mensen plegen misdrijven omdat ze niet mee kunnen of willen komen in de maatschappij. Doelloos op straat hangen. Omdat ze verslaafd zijn aan middelen. Of niet de opleiding hebben om zelf legaal geld te kunnen maken.
En wat als we op die manier kijken naar Marokkanen?
Het percentage werkloze Marokkanen is ongeveer drie keer zo hoog als het percentage werkloze autochtonen. Marokkanen scoren bovendien rond de vier keer zo hoog als het gaat om lage inkomens. En met de opleiding is het al niet veel beter. Marokkanen komen opvallend vaak niet verder dan het basisonderwijs. Bijna vier keer zo vaak als autochtonen.
Dat zijn duidelijke cijfers. Marokkanen zitten nog te veel in de bijstand of in de lage inkomens met veel te lage opleidingen. Hoe je het ook wendt of keert, ook in de ‘blanke’ criminaliteit is dit gegeven een zeer grote ‘stimulans’ voor grensoverschrijdend gedrag.
Marokkaanse jongeren die crimineel gedrag vertonen bestaan en ze doen het slechter dan autochtone jongeren. Dat is helaas een feit. Die problematiek kent echter heel veel oorzaken, zoals hierboven geschetst. De Marokkaanse afkomst is daar niet één van. De directe verbinding tussen ‘Marokkaans’ en ‘crimineel’ is niet te maken.
En dan heb ik nog een gegeven voor u. Nederland telt 2% Marokkanen. Als zij cijfermatig tot vier keer vaker in de problemen komen, dan kunnen ze procentueel gezien nooit voor meer dan tien procent van de problemen verantwoordelijk zijn. Dat laat ruim 90% voor de rest en de autochtone Nederlanders. En dat zijn wij.
Ik weet het. Dit is geen boodschap die je politiek kunt verkopen.
Maar het is wel waar.
Criminele Marokkanen bestaan. Maar Marokkaanse criminelen niet.
russel schreef:Irl heb ik wel dames gehad en die komen en gaan die mij het licht niet in de ogen gunnen en via de achterderug kanalen proberen de grond onder mijn voeten weg te roddelen en te stoken.
geerke schreef:ik denk dat ik moe gestreden ben....heb het ergens in een van mijn posten gezet.Maar zonder bron.
En dat mag niet natuurlijk,want wie weet verzin ik het wel zelf![]()
Want natuurlijk schiet ik er erg veel mee op om Marokkanen in een kwaad daglicht te zetten.
Zittend op mijn berg met 6 hectare grond om mij heen. :+
geerke schreef:Marokkanen zitten 5x vaker in de criminaliteit
7x vaker in de bijstand
60% van de jonge marokkanen ,onder de 23 zijn verdacht bij de politie
Dit is niet verzonnen.
Electra63 schreef:geerke schreef:ik denk dat ik moe gestreden ben....heb het ergens in een van mijn posten gezet.Maar zonder bron.
En dat mag niet natuurlijk,want wie weet verzin ik het wel zelf![]()
Want natuurlijk schiet ik er erg veel mee op om Marokkanen in een kwaad daglicht te zetten.
Zittend op mijn berg met 6 hectare grond om mij heen. :+
Daarom vind ik het interessant waar jij jouw mening op baseert? Jij komt niet (dagelijks) in aanraking met Marokkaans straattuig, lijkt mij.![]()
Heb je het lijstje gezien met het stemgedrag van de PVV-fractie de afgelopen jaren?