Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:12

MargreetW schreef:
Omdat de blonde dame voor verhoor is meegenomen en de OvJ geen reden zag om haar vast te houden, en hij op dit moment niet vind dat er een strafbaar feit is gepleegd.
En daarom zitten die anderen wel vast.

Als het filmpje 14 jaar geleden was (?) dan zou het toch verjaard zijn begreep ik?

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:12

En vandaag zijn er nog 2 aanhoudingen verricht toch?
Wellicht is dat wel de blonde dame?
Is een vraag hè! Geen aanname :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:17

Urielle schreef:
MargreetW schreef:
Omdat de blonde dame voor verhoor is meegenomen en de OvJ geen reden zag om haar vast te houden, en hij op dit moment niet vind dat er een strafbaar feit is gepleegd.

Als het filmpje 14 jaar geleden was (?) dan zou het toch verjaard zijn begreep ik?

klopt zoiezo maar ik vind die pony nou niet bepaald 1 jaar ogen in dat filmpje als t 14 jaar geleden zou moeten zijn vind em al wat ouder.
ik ben best benieuwd welke 2 andere er ondertussen ook zijn opgepakt en ik hoop dat er nog meer gaan volgen van o.a de geiten en honden berijders
maar ben blij dat politie zo streng optreed door alle commotie _/-\o_

bvw

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:32

Wie heeft eigenlijk bedacht dat het in die twee filmpjes om dezelfde pony gaat? Behalve dat het beide voskleurige kleine pony's zijn lijken ze verder totaal niet op elkaar. Of ben ik nu de enige die dat ziet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:46

maaike5581 schreef:
MargreetW schreef:
Dan weet jij het beter, ook goed.

Dat is gewoon een kwestie van de wet kennen.
Dit is een aanhouding buiten heterdaad, dit houd in dat er onderzoek gedaan is naar een strafbaar feit, en aan de hand van de bewijzen en de ernst van het strafbare feit mag er voor verhoor een aanhouding verricht worden.
Indien er geen sprake zou zijn van een strafbaar feit zou de politie zich strafbaar maken aan ontvoering.
Daarbij kijkt de ovj zelf hier nog niet naar, dat doet een hovj.
Ik ben zelf opsporingsambtenaar dus ik denk dat ik wel iets af weet van de wet ;)

Voor het geval dat je me niet geloofd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanhouding

Goede bron, Wikipedia.
Ze zullen prima verdachten zijn en in het belang van het onderzoek worden vastgehouden, maar dat betekent niet dat zij ook automatisch een strafbaar feit hebben gepleegd dat bewezen is.
Het zou me overigens niet verbazen als ze mede voor hun eigen veiligheid worden vastgehouden. Want eerlijk is eerlijk als je adres, foto en naam op het hele net te vinden is, zit je thuis ook niet echt lekker.
Ook verdachten in een onderzoek houden ze niet steeds vast. Vaak mag je thuis het proces afwachten :)

Voor de schrijfster van het bericht hierboven: je wordt niet vastgehouden voor een strafbaar feit, maar omdat je verdachte bent.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-13 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:47

bvw schreef:
Wie heeft eigenlijk bedacht dat het in die twee filmpjes om dezelfde pony gaat? Behalve dat het beide voskleurige kleine pony's zijn lijken ze verder totaal niet op elkaar. Of ben ik nu de enige die dat ziet?

Daar zat ik ook al naar te kijken, ik vind het ook 2 compleet verschillende pony's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:47

Urielle schreef:
MargreetW schreef:

Dan wel. Maar dan moet eerst bewezen worden dat het 14 jaar geleden is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:54

Verdachte van een strafbaar feit, ja.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:49

Lisa_H schreef:
bvw schreef:

Daar zat ik ook al naar te kijken, ik vind het ook 2 compleet verschillende pony's

De manen zijn gegroeid, heb meerde filmpjes (op datum) gezien en je ziet steeds de manen iets langer worden, waar de pony eerst jaren geleden korte wilde manen heeft, is die nu een stuk gegroeid en heeft die ook langere manen...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:05

Zonder strafbaar feit (misdrijf of overtreding) kan je geen verdachte zijn |o
Nogmaals ik ben zelf opsporingsambtenaar, ik denk toch wel dat ik de wet ken wat dat betreft...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:10

Er wordt vanuit gegaan dat de persoon die zegt dat het 14 jaar geleden gebeurt is liegt, omdat de pony nu15 is. Is er ergens bewijs dat het beestje inderdaad 15 is, of is dit gezegd door de eigenaar? Zeker met papierloze beesten kan je er makkelijk een paar jaar naast zitten.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:23

maaike5581 schreef:
Nogmaals ik ben zelf opsporingsambtenaar, ik denk toch wel dat ik de wet ken wat dat betreft...

Dan heb ik zeker de verkeerde voor me, jij bent toch conductrice op de trein? Of heet dat nu Opsporingsambtenaar? In mijn tijd noemden ze dat kaartjesknipper.

En je kunt wel opgepakt zijn op verdenking van een strafbaar feit, dat betekent nog niet dat je ook strafbaar bent he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:31

MargreetW schreef:
maaike5581 schreef:

Dan heb ik zeker de verkeerde voor me, jij bent toch conductrice op de trein? Of heet dat nu Opsporingsambtenaar? In mijn tijd noemden ze dat kaartjesknipper.

En je kunt wel opgepakt zijn op verdenking van een strafbaar feit, dat betekent nog niet dat je ook strafbaar bent he.

Hihi ja daar moet ik ook wel een beetje om gniffelen. Hoewel je best ook BOA kan zijn als conductrice, schrijf je wel wat klets op ;)

Maaike5581, wat je hier zegt klopt gewoon niet. Dus mocht je opsporingsbeambte zijn, en wikipedia als serieuze bron gebruiken, dan mag je jezelf toch eens achter de oren krabben ;)
Dit is een aanhouding buiten heterdaad, dit houd in dat er onderzoek gedaan is naar een strafbaar feit, en aan de hand van de bewijzen en de ernst van het strafbare feit mag er voor verhoor een aanhouding verricht worden.
Aanhouding en verhoor kan alleen geschieden als je verdachte bent, en daarnaar wordt onderzoek gedaan, niet naar een strafbaar feit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-13 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:32

Precies! En zolang ze niet officieel wordt aangeklaagd hoeft men dat hier ook alvast niet te doen.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 05-07-13 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:33

MargreetW schreef:
maaike5581 schreef:

_O- denk je dat je nu lollig bent?
Nee mvr betweter dat heet buitengewoon opsporingsambtenaar, oftewel BOA.
Maar goed dit topic gaat er niet over hoe mijn bevoegdheden heten.

Verdiep je eerst maar eens wat meer in strafrecht dan snap je mss hoe t werkt ;)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:35

Daarom corrigeer ik je ook.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:35

Rowdine schreef:

Daar zeg je het al, er is sprake van een strafbaar feit!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:36

Ik mag hopen dat de radertjes op vol vermogen bij justitie draaien om de betrokkenen toch fiks te kunnen veroordelen.
Pony's mishandelen voor geldelijk gewin. :r

Wet aanpassen tijdens deze casus zou helemaal een stunt zijn, maar dat zal vast wel weer niet kunnen.
Of dat durven ze niet.
Slap gedoe hier, in justitieland...
Mja, we horen het wel weer, over een paar weken, als de gemoederen weer wat zijn bedaard.
Dat de daders gewoon weer vrij rondlopen, zonder straf...

Het is vast wel duidelijk dat ik geen vertrouwen heb in een strafrechtelijke afhandeling.
Hopen dus maar dat ik eens geen gelijk heb! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:37

maaike5581 schreef:
Rowdine schreef:

Daar zeg je het al, er is sprake van een strafbaar feit!

Nee, ze gaan onderzoeken of de verdachte een strafbaar feit heeft gepleegd. Er is nog helemaal geen sprake van het plegen van een strafbaar feit zolang dit niet bewezen is.
Overigens hoop ik dat je als BOA hebt gezien dat ik jouw stukje tekst heb overgenomen? Dat zijn niet mijn woorden, dat dik gedrukte he.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:40

vind het wel verschrikkleijk dat de straffen zo'n 230 eruo ( als ik goed onthouden heb ) of een werkstraf à 53,50 euro.. wat dus allemaal helemaal niks voorsteld

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:42

Hier komen we toch niet uit, maakt ook niet uit. Feit blijft dat veel mensen hier in dit topic moraalridders zijn. Hier bijzonder fel van leer trekken en dan een uur later op hun Fb zetten 'nog 3 dagen en dan ga ik met me vriendinnen gezellie naar Spanje, lekker zonnen, zuipen en we gaan ook stierevechten kijken'.

Edit typo,
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 05-07-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:43

Citaat:
Naast de vraag wie de verdachte in dergelijke gevallen mag aanhouden is ook de vraag van belang voor welke strafbare feiten een aanhouding mag geschieden. In art. 54 Sv komt naar voren dat buiten heterdaadsituaties alleen in die gevallen een aanhouding mag geschieden, ten aanzien van strafbare feiten waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten. Behoudens uitzonderingen kan als stelregel worden genomen: alle misdrijven waarop naar wettelijke omschrijving gevangenisstraf van vier jaar of meer is gesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:43

MarvanTom schreef:
Ik mag hopen dat de radertjes op vol vermogen bij justitie draaien om de betrokkenen toch fiks te kunnen veroordelen.
Pony's mishandelen voor geldelijk gewin. :r

Wet aanpassen tijdens deze casus zou helemaal een stunt zijn, maar dat zal vast wel weer niet kunnen.
Of dat durven ze niet.
Slap gedoe hier, in justitieland...
Mja, we horen het wel weer, over een paar weken, als de gemoederen weer wat zijn bedaard.
Dat de daders gewoon weer vrij rondlopen, zonder straf...

Het is vast wel duidelijk dat ik geen vertrouwen heb in een strafrechtelijke afhandeling.
Hopen dus maar dat ik eens geen gelijk heb! ;)

Het maakt niet uit of de wet veranderd wordt of niet. Je wordt als dader, wanneer het strafbare feit dus is bewezen, berecht naar het recht dat ten tijde van je daad geldend was. Wanneer echter het nieuwe recht gunstiger is voor de dader, zal hij naar het nieuwe recht zijn straf ontvangen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:44

MargreetW schreef:
Hier komen we toch niet uit, maakt ook niet uit. Feit blijft dat veel mensen hier in dit topic moraalridders zijn. Hier bijzonder fel van leer trekken en dan een uur later op hun Fb zetten 'nog 3 dagen en dan ga ik me me vriendinnen gezellie naar Spanje, lekker zonnen, zuipen en we gaan ook stierevechten kijken'.

Zielige mensjes :=

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:47

Nou op dierenmishandeling staat geen 4 jaar en ze zit ook niet in voorlopige hechtenis.