Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Ehhh.. Windkracht 7 is windkracht 7..
Of je nou in Drenthe staat of in Den Helder.....
Maar als het in Den Helder windkracht 7 is, is het elders vaak minder..
Sonja_vR schreef:juangi, maar dat weet je dus niet, want je weet niet in wat voor staat het dier is, je hebt namelijk geen röntgenogen en spreekt geen Bultrugs...net zoals ik dat niet spreek en de mensen die er bij waren ook niet... en aangezien afspuiten mislukte en het beest ngo aardig wat vechtlust bleek te bezitten...probeer het dan gewoon...
er is maar 1 manier om te weten of het nut heeft en dat is zo goed en kwaad als het kan proberen... of er ene eind aan breien ipv pappen en nathouden terwijl je op het onvermijdelijk aan het wachten bent, al is het alleen maar om er voor te zorgen dat totaal onkundige personen aan het dier gaan trekken en plukken
maar ja, hoe je het ook wend of keert...als je zeg had ik maar, ben je bij had al te laat ..
geen idee of een reddingspoging van bijvoorbeeld die rederij het dier had gered, misschien wel, misschien niet, maar het beestje had een kans gehad.
Jolliegirl schreef:Denk sowieso dat het inslapen geen enkele zin had...
Is vrij lastig bij zo'n groot dier..
Juangi schreef:Jolliegirl schreef:Denk sowieso dat het inslapen geen enkele zin had...
Is vrij lastig bij zo'n groot dier..
Absoluut, beter was de euthanasie met springstof. Maar aan dit topic is al te zien hoeveel negatieve reacties op het inslapen kwamen, laat staan als hij levend ontploft word...
Wat voor zo'n dier nog wel de snelste en meest pijnloze manier is.
Juangi schreef:de dierenartsen die deze procedure hebben uitgevoerd hebben voornamelijk ervaringen met dolfijnen en bruinvissen. Een heel ander kaliber dan een enorme bultrug.
stef schreef:Jolliegirl schreef:Ehhh.. Windkracht 7 is windkracht 7..
Of je nou in Drenthe staat of in Den Helder.....
Maar als het in Den Helder windkracht 7 is, is het elders vaak minder..
Windkracht 7 aan de kust (weinig windbrekers) of in het binnenland (veel/meer windbrekers) is wel degelijk een groot verschil.
Jolliegirl schreef:Wilde al zeggen.. 7 =7 en 11=11..
Maar ik ga de discussie bewust niet aan, omdat mensen altijd anders zeggen
dees_daan schreef:Ik had ook liever gezien dat het met explosieven gedaan was, dan was het iig meteen klaar geweest.
Dat het gevaarlijk is snap ik wel, maar dit spuitje heeft geen enkel effect gehad, heeft alleen maar voor stress gezorgd, en stress was er al genoeg lijkt mij, na 2 reddingspogingen met al die herrie en commotie er omheen.. Doe het of goed (dat had dus in de staart gemoeten) of doe het niet.. Dat de dierenartsen alleen ervaring met dolfijnen en bruinvissen hebben is geen excuus, er zijn walvisexperts die ze in kunnen schakelen en om advies kunnen vragen, het beperkt zich niet tot de dolfijnen en de bruinvissen, ze hebben er geen ervaring mee maar kunnen zich wel verdiepen in de methode bij walvissen, is injecteren in de staart alleen mogelijk en lukt dat niet, injecteer dan niet..
Nicolletje schreef:Juangi schreef:de dierenartsen die deze procedure hebben uitgevoerd hebben voornamelijk ervaringen met dolfijnen en bruinvissen. Een heel ander kaliber dan een enorme bultrug.
Daarom denk ik dat het goed is als er een protocol komt.
Nu voelde het denk ik voor veel mensen alsof een hoop mensen daar 'maar wat deden' met als dieptepunt het feit dat het dier niet dood ging na euthanasie.
EHBS:
http://www.projectjonah.org.nz/site/pro ... Poster.pdf