Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:56

Kunnen we die 16 weken ook wel afschaffen, Men kiest er zelf voor gebruik te maken van de lichamelijke mogelijkheid om zwanger te worden. :D Of ook twee dagen, een voor de bevalling een om bij te komen. Net als vroeger, de rest nemen ze maar op met vakantiedagen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:57

Electra63 schreef:
Lovely schreef:
Electra, dat levert weer banen op in die sector!

Ja, maar die paarse krokodil wordt maar niet kleiner. ;)
PS en hoeveel banen? Lijkt me niet veel. :D

Ongeveer 100.
De suggestie over de vakantiedagen is natuurlijk volledig legitiem, maar het argument zal zijn dat men daar de vakantiedagen niet aan wil spenderen. Vroeger in de tijd van het cafetariamodel kon je op dat vlak wel veel meer schuiven met dit soort dingen.

Sarabande, er zijn vooral veel mannen die toch wakker worden van de nachtelijke toestanden ongeacht wie de verzorging op zich neemt. Je slaapt gewoon een aantal maanden niet en dat hoort er bij.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:05

Sammie schreef:
Kunnen we die 16 weken ook wel afschaffen, Men kiest er zelf voor gebruik te maken van de lichamelijke mogelijkheid om zwanger te worden. :D Of ook twee dagen, een voor de bevalling een om bij te komen. Net als vroeger, de rest nemen ze maar op met vakantiedagen. :D

Maar dan mag je natuurlijk wel zwanger worden in de baas zn tijd.... :+

Sammie

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:10

Waarom? := Volgens mij hoor je daar te werken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:29

Sammie schreef:
Waarom? := Volgens mij hoor je daar te werken.

Ligt aan je functie :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:47

Lovely schreef:
Ongeveer 100.
De suggestie over de vakantiedagen is natuurlijk volledig legitiem, maar het argument zal zijn dat men daar de vakantiedagen niet aan wil spenderen. Vroeger in de tijd van het cafetariamodel kon je op dat vlak wel veel meer schuiven met dit soort dingen.

Sarabande, er zijn vooral veel mannen die toch wakker worden van de nachtelijke toestanden ongeacht wie de verzorging op zich neemt. Je slaapt gewoon een aantal maanden niet en dat hoort er bij.

Maar eigenlijk wil ik ook geen vakantiedagen spenderen aan het rijden voor school, het verven van mijn huis, om mijn paspoort te verlengen en ga zo maar door. Ik vind dat ze best met een wetsvoorstel kunnen komen dat die dagen ook allemaal betaald verlof worden :D

Dat je weinig slaapt in die periode dat klopt, dus ga je 's avonds wat vroeger naar bed, spreek je een keer af de je om de beurt uitslaapt. Je zou bijna gaan denken dat het krijgen van kinderen één groot drama is, terwijl het gewoon één van de geweldigste gebeurtenissen uit je leven is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:51

Karl66, er is zoiets als moderne aanstellerij helaas.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:00

Voor verhuizen staan twee dagen per 5 (?) jaar. Vond ik ook best verbazingwekkend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:02

Wanneer wordt er eigenlijk een bonus (in tijd of geld) ingevoerd voor mensen die geen kinderen hebben en dus eigenlijk altijd beschikbaar zijn, nooit plotseling met een ziek kind zitten, geen verkoudheden etc. meenemen van kinderdagverblijven e.d. en nooit om 5 voor 5 gestresst de deur uit rennen om een kind ergens vandaan te halen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:11

En ik vind het dus een hele slechte zaak dat de politiek die moderne aanstellerij ondersteunt...

Het ergste is dat je helemaal niks hoort over het werkelijke pijnpunt bij de verkiezingen: "Hoe wordt het consumentenvertrouwen hersteld?" De ene kant komt met de onzinoplossing dat de heilige 3% norm daar voor gaat zorgen en de andere helft wil lekker gaan investeren, want dan verdien je dat vanzelf in de toekomst terug. Maar was dat nou net niet de reden van deze crisis, dat banken ons dat jaren voorgehouden hebben en dus doet die groep wat ze de banken verwijten.

Iedereen die even nadenkt kan binnen vijf minuten verzinnen waar dat gebrek aan consumentenvertrouwen vandaan komt. Niemand weet wat straks de reële waarde van zijn koophuis zal worden, tegelijkertijd hebben we op een onrealistische waarde tophypotheken afgesloten. Tegelijkertijd zit het verloop in de sociale huurwoningen op slot omdat de particuliere huurprijzen (gebaseerd op die onrealistische verkoopprijzen) uit de pan gerezen zijn.

Ze moeten er dus gewoon voor zorgen dat de lucht zo snel mogelijk uit de huizenprijzen gehaald wordt (en daar is de HRA aanpassing in het lente akoord in ieder geval wel een goede voor :D ) En ze moeten de mensen zekerheid geven dat die hun grootste kostenpost hoe dan ook kunnen blijven betalen en dat ze straks niet in een kartonnen doos terecht komen. Zolang ze dat niet voor elkaar krijgen, dan gaan de mensen echt niet minder sparen en meer consumeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:22

Karl66, dat wordt ontzettend moeilijk zonder dat die mensen ook hun verlies moeten nemen. Daarom zou ik graag zien dat de politiek een voorziening maakt dat restschulden uit een hypotheek ook met de voorwaarden van een hypotheek afgelost kunnen worden en niet worden omgezet in een consumptief krediet waar een mens nooit meer vanaf komt. Vanuit die optiek zou ik liever niet zien dat een oude schuld op gaat in een nieuwe, maar wel dat er aparte voorwaarden komen voor denieuwe hypotheek en misschien wel met een mengvorm van aflossen en gedeeltelijk aflossingsvrij. Voorbeeld (!): de laatste 25% van de hypotheek hoeft niet afgelost te worden omdat die altijd terug komt uit een verkoop en zelfs via een executie. Dit alles dus om mensen het idee te geven dat ze nog geld hebben om uit te geven en niet hoeven te leven voor die ene hypotheek uit andere tijden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:29

En dat bedoel ik dus, daarmee creëer je consumentenvertrouwen. En als je dan gaat investeren, investeer dan bijvoorbeeld in een (tijdelijke) uitbreiding van de hypotheekgarantie voor de lopende tophypotheken. Dat zou je zelfs af kunnen dekken door daarvoor bijvoorbeeld een procent extra rente als verzekering te rekenen. Het kan toch niet zo ingewikkeld zijn dat de politiek hier volledig aan voorbij gaat? Als wij dat kunnen verzinnen, dan moeten zij dat zeker kunnen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:33

Sammie schreef:
Voor verhuizen staan twee dagen per 5 (?) jaar. Vond ik ook best verbazingwekkend :D

In onze CAO heb je recht op een vrije dag om te verhuizen, maar deze is onbetaald m.a.w. het kost je een verlofdag. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:45

Karl66 schreef:
En dat bedoel ik dus, daarmee creëer je consumentenvertrouwen. En als je dan gaat investeren, investeer dan bijvoorbeeld in een (tijdelijke) uitbreiding van de hypotheekgarantie voor de lopende tophypotheken. Dat zou je zelfs af kunnen dekken door daarvoor bijvoorbeeld een procent extra rente als verzekering te rekenen. Het kan toch niet zo ingewikkeld zijn dat de politiek hier volledig aan voorbij gaat? Als wij dat kunnen verzinnen, dan moeten zij dat zeker kunnen.

Tegelijkertijd helpt het ook om de huizenmarkt weer in beweging te krijgen omdat mensen dan niet meer vast zitten in hun eigen wurghypotheek. Er is ook nog een groep die het met minder overwaarde moet doen, maar die komen misschien in aanmerking voor een groter deel aflossingsvrij, 30% bijvoorbeeld.
En Karl66, je kan zelf ook nog premier worden he, je hoeft je alleen maar verkiesbaar te stellen :).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:52

Als ik dan toch de politiek in moet, dan kies ik voor de functie van spindokter :D evil mensen moet je nou eenmaal evil baantjes geven ~~}>

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:06

Karl66 schreef:
Als ik dan toch de politiek in moet, dan kies ik voor de functie van spindokter :D evil mensen moet je nou eenmaal evil baantjes geven ~~}>

Ik zie wel overeenkomsten met Jack van de CDA :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:20

Ik moet toegeven, nadat ik gisteren Blok en Samsom heb horen discussiëren vraag ik me echt af waarom het CDA geen kans ziet om minstens tien zetels per partij bij hun weg te halen. Misschien moet ik me maar eens bij Buma aanbieden :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:26

Het was gisteren een slechte discussie en ik word van geen éne lijsttrekker op dit moment warm. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:35

Electra63 schreef:
Het was gisteren een slechte discussie en ik word van geen éne lijsttrekker op dit moment warm. ;)

Ik heb het uitgezet, vond het genant zoals Samsom zich telkens het woord liet ontnemen en Blok steeds maar weer dezelfde platitudes herhaalde. Ik kijk al nooit naar K&B maar was nieuwsgierig toen ik zag wie er zaten, ben weer meteen genezen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:36

Ik word niet warm van de ideeën die ik tot nu toe hoor en dat vind ik nog veel erger...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:38

Ik denk niet dat de partijen, om jou te gerieven, al hun kruit gaan verschieten lang voor het aan de orde is

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:50

Dat denk ik ook niet :n

Maar het kruit dat tot nu toe verschoten is, is dan tegelijkertijd weer zo nat, dat het gewoon teleurstellend is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:11

Ik vind Stef Blok een verschrikkelijke arrogante man.
Ik hoor tot nu toe, van geen éne partij echt verfrissende, maar vooral uitvoerbare plannen, maar zoals Sarabande al zei, het is nog vroeg, na de zomervakantie zullen de partijen wel openheid gaan geven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:14

Hmm, ik vraag me af of partijen met heldere en uitvoerbare plannen gaan komen? Ik bedoel - levert dat ze iets op dan? De kiezer rekent de partijen er niet echt op af, dus ik betwijfel of ze die moeite gaan doen. Succesvol spinnen is veel effectiever.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:25

Het grote probleem is denk ik dat ons land impopulaire maatregelen nodig heeft....probeer dan maar eens met een programma te komen,dusdanig dat de meute op je stemt