Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThreeFingers schreef:Smith heeft pas veel later gezegd dat het Gerry geweest had kunnen zijn, omdat hij opnames van Gerry gezien had (uit vliegtuig komen) waarbij hij 1 van de tweeling zo draagt, zoals Smith dat gezien had bij de persoon destijds op 3 mei.
ThreeFingers schreef:Smith heeft zover ik weet deze verklaring weer ingetrokken.
ThreeFingers schreef:Ook kan Gerry daar niet geweest zijn. Omdat de boven buurvrouw hem gesproken heeft vanaf het balkon.
ThreeFingers schreef:Dus zou Gerry van ca 21.45 tot het laten verdwijnen van Maddie enz weer terug in hotel geweest moeten zijn, erg knap hoor.
ThreeFingers schreef:Het is duidelijk, ook al zeggen jullie van niet, dat jullie de ouders verdenken.
ThreeFingers schreef:Al het andere word afgetreden!!
ThreeFingers schreef:Waar staat dat het raam niet open stond?
Direct nadat Kate ontdekt heeft dat Maddie weg was?
En waarom kan ze het niet dicht gedaan hebben?
Het was fris en er sliepen nog 2 kinderen?
ThreeFingers schreef:Het maakt niet uit, wat je naar voren brengt aan andere opties..
Het is volgens enkele niet zo, want ze waren er blijkbaar zelf bij..
Babootje schreef:Als de conclusie van het politieonderzoek was dat de ouders erbij betrokken zijn geweest, waarom lukt het dan maar niet om de bewijslast rond te krijgen? In mijn ogen moeten andere mensen dan daarvan op de hoogte zijn geweest of naderhand iets te weten zijn gekomen en ik geloof niet dat dan nooit iemand zijn mond voorbij zou praten in al die jaren dat dit speelt?Dat is de conclusie van het politie onderzoek. En dat is tot nu toe het beste dat er is.
Babootje schreef:Uit de research en berichten van Daphara is duidelijk naar voren gekomen dat niet iedereen foto's en/of rapporten op dezelfde manier geïnterpreteerd heeft. In die zin heeft een onderbouwing gebaseerd op eigen interpretatie niet zoveel feitelijke waarde. Iemand die goed kan schrijven, kan dan een heel aannemelijk en logisch verhaal neerzetten, maar dat heeft verder weinig met correcte feiten te maken.Je moet je beweringen wel een beetje kunnen onderbouwen. En nee, we waren er niet zelf bij maar de politie wel en de foto's zijn ook duidelijk.
ThreeFingers schreef:Even wat voorbeelden:
img]m/p2t5QQ.jpg[/img]
ThreeFingers schreef:[ [url=m/Bp1LqI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Babootje schreef:Dat is de conclusie van het politie onderzoek. En dat is tot nu toe het beste dat er is.
Ann schreef:Als de conclusie van het politieonderzoek was dat de ouders erbij betrokken zijn geweest, waarom lukt het dan maar niet om de bewijslast rond te krijgen? In mijn ogen moeten andere mensen dan daarvan op de hoogte zijn geweest of naderhand iets te weten zijn gekomen en ik geloof niet dat dan nooit iemand zijn mond voorbij zou praten in al die jaren dat dit speelt?
Babootje schreef:Je moet je beweringen wel een beetje kunnen onderbouwen. En nee, we waren er niet zelf bij maar de politie wel en de foto's zijn ook duidelijk.
Ann schreef:Uit de research en berichten van Daphara is duidelijk naar voren gekomen dat niet iedereen foto's en/of rapporten op dezelfde manier geïnterpreteerd heeft. In die zin heeft een onderbouwing gebaseerd op eigen interpretatie niet zoveel feitelijke waarde. Iemand die goed kan schrijven, kan dan een heel aannemelijk en logisch verhaal neerzetten, maar dat heeft verder weinig met correcte feiten te maken.
Babootje schreef:ThreeFingers schreef:Even wat voorbeelden:
img]m/p2t5QQ.jpg[/img]
Deze heb ik gevonden.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/AMY- ... IERNEY.htm
Nu is het ook helemaal van belang voor de discussie of het raam open stond. Toen de politie kwam was het grotendeels dicht, zoals je op de foto hebt kunnen zien. in het algemeen is aangenomen dat het raam openstond, alleen gelooft de politie dat de McCanns dat zelf hebben gedaan.ThreeFingers schreef:[ [url=m/Bp1LqI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb je daar een link van TF behalve een quote op een forum?
Zou op zich helemaal niet raar zijn als er meer vingerafdrukken op zouden staan gezien de ouderdom van het rolluik. Zou er verschil tussen recent of oud te zien kunnen zijn aan vingerafdrukken denk je?
Babootje schreef:Ik weet niet door wie er toentertijd druk zou zijn uitgeoefend, maar het komt op mij een beetje over als een 'complottheorie'.Als je al het bewijsmateriaal uit elkaar trekt, dan is ieder bewijs op zich niet voldoende. Maar in zijn totaliteit wel. Toch heeft men het bij de McCanns niet aangedurfd om ze in staat van beschuldiging te stellen door de druk die op het onderzoek werd uitgeoefend. Dat is eigenlijk wat er is gebeurd.
Lusitana schreef:Verder zie ik eerlijk gezegd niet waarom openstaan voor alle invalshoeken, een lidmaatschap van de "Kate McCann fanclub" zou zijn?...Als we hier alleen maar dingen kunnen zeggen de de goedkeuring van Kate McCann en haar fanclub kunenn krijgen, schieten we niks op.
Het is geen bespreking van haar boek.
Lusitana schreef:Ook hier graag een betrouwbare link die bovenstaande bevestigd...En als Scotland Yard dan binnenkomt met laat ons het maar even oplossen , maar ze laten de McCanns buiten spel, dan stinkt dat.
Er is enorm veel druk uitgeoefend op diplomatiek niveau. Dat stinkt ook.
Het lab heeft her en daar tegen gewerkt..
Lusitana schreef:Helemaal mee eens.Het niet kunnen overtuigen van iemand van je eigen idee omdat argumenten worden neergeslagen met tegenargumenten is wellicht frustrerend, maar we hoeven het toch niet altijd overal over eens te zijn? Discussie krijg je juist doordat er verschillende standpunten zijn en dat is alleen maar goed.
Lusitana schreef:Als je even terugzoekt naar geplaatste youtube links met interviews met Sonia, dan heb je antwoord op je vragen. Zij heeft als journaliste onafhankelijk onderzoek gedaan, het is geen copy and paste computerjournalist.
Verder recht uit de mond van Amaral, maar ja, die deugt niet hè, voor de Kate fanclub, omdat Kate het zegt.
Ann schreef:Maar er zullen dan nog meer mensen op de hoogte moeten zijn dan alleen de McCann's? Waarom blijven die mensen zo lang zwijgen of liegen daarover?
Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik (als buitenstaander of iemand uit die vriendenkring) er iets van af wist en een ongeluk of misdaad zou verzwijgen alleen om iemand buiten schot te houden?
Babootje schreef:- Dat de Portugese politie in ieder geval 1 grote fout heeft gemaakt om vanaf het begin de ouders niet als verdachte aan te merken.
Ann schreef:Maar er zullen dan nog meer mensen op de hoogte moeten zijn dan alleen de McCann's? Waarom blijven die mensen zo lang zwijgen of liegen daarover?
Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik (als buitenstaander of iemand uit die vriendenkring) er iets van af wist en een ongeluk of misdaad zou verzwijgen alleen om iemand buiten schot te houden?
ThreeFingers schreef:Dat er meer is, dan wat ze bekend gegeven hebben.
Just for fun zeggen dat Maddie dood is en dat Brückner de waarschijnlijke dader is, zal Duitsland niet zomaar doen.