Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:48

MAN... heftig zeg! Maar wat een ongelofelijke opluchting als je kind reageert op jou stem!
Wat moet dat een gevoel hebben gegeven!
laten we dan maar hopen dat het bij Frico ook goed gaat, dit gun je toch echt je ergste vijand niet!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:50

gohya schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ik vind het daarom ook zo moeilijk! Er zijn ook verhalen bekend van mensen die langer dan 2 jaar in coma hebben gelegen en daar toch uit zijn gekomen!
Wel heel heftig gohya, je zoon/kind zo te zien liggen!
Is hij er wel helemaal goed uit gekomen?

Daarom is zo'n keuze gewoon niet te maken binnen 2 dagen,daar ga je aan kapot.
Pas als je de hoop hebt opgegeven,leg je je erbij neer en pas dán kan je een keuze maken.

Het was wel raar om hem zo te zien liggen,maar ik had al meteen door dat er iets mis was.
In het ziekenhuis lieten ze mij gewoon helemaal alleen achter met hem.Op gegeven moment was ik het zat en zei tegen me zoon:ik wil dat je nú wakker word,het heb lang genoeg geduurt.En hij wérd wakker,helemaal verward,enz.Hij heeft er niets aan over gehouden.

En daarom blijf ik ook positief t.o. Friso. Hij zal er wél iets aan overhouden,dat weet ik zeker,maar hoe ernstig? dat weet niemand.
Als je zulke dingen zelf mee maakt in de praktijk leer je veel over het lichaam.

En toch is het moeilijk met elkaar te vergelijken. Friso heeft namelijk bewezen schade aan zijn hersenen door een tekort aan zuurstof, Friso is 50 minuten lang gereanimeerd. Niet te vergelijken met wat er met je zoon gebeurd is.

Smee__Jarig

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:52

Had mijn moeder toch gelijk, die vermoedde al dat hij in een 'gewone' coma lag.. Mede doordat ze die dochter meenamen, misschien in de hoop dat hij zou reageren op prikkels van z'n dochter? Dat suggereerde m'n moeder in ieder geval.

Vind het zo sneu voor die familie, het moet verschrikkelijk zijn om je dierbare zo te moeten zien..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:54

Mijn moeder heeft 14 weken in coma gelegen... hier is ze uitgekomen zonder al te veel schade...
Arbeidsongeschikt.. evenwichtsstoornis en vergeetachtigheid..

Een gezonde vrouw die nu alsnog geniet van het leven... :)

Je hoeft iemand niet direct op te geven..
Hij ligt ''pas'' een week.....
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 24-02-12 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

De vraag is: hoelang willen ze Friso nog in coma laten liggen?
Gaan ze echt het maximale wachten of trekken ze al eerder de stekker eruit?
En wat is het maximale dan?

Jolliegirl

Pas als iemand hersendood verklaard wordt kan er gesproken worden over ''stekker eruit halen'' volgens mij!
Wie zegt uberhaupt dat ze erover denken om de stekker eruit te halen... :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 18:55

Als ze het hebben over een verpleeghuis is de kans groot dat hij zelf ademt, dus wat nou de stekker eruit halen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:56

Even realistisch.

Hier ligt een lid van het koninklijkhuis met complexe zakelijk betrekkingen in de intensive care.

Er is alle gelegenheid om de een eventuele officiële dood zo lang uit te stellen als nodig is voor het op orde brengen van zakelijke aspecten.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:57

idd. Wanneer je 50 minuten gereanimeerd bent(en je hersenen dus een hele lange tijd geen zuurstof gehad hebben) kan je er nooit ''niks aan overhouden''
Bij de meeste mensen stoppen ze bij max. 30 minuten.. ga je langer door, zal diegene waarschijnlijk altijd als ''kasplantje'' leven.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:58

Ik denk dat je niet meteen het ergste moet denken zoals ik al zei!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:59

''Toestand Friso zeer ernstig

Vandaag hebben de artsen bekend gemaakt dat de situatie van prins Friso zeer ernstig is. Hij heeft een ernstige hersenbeschadiging opgelopen. Als hij nog bij bewustzijn komt, zou dat maanden, zelfs jaren kunnen duren.

Hartstilstand
Dat zegt het hoofd van het artsenteam dat de prins behandelt in het academisch ziekenhuis van Innsbruck vrijdag in een toelichting. De prins heeft te lang onder de sneeuw gelegen, aldus de arts. Zijn hersenen hebben te lang weinig zuurstof gekregen en hij heeft een vijftig minuten durende hartstilstand gehad.

Revalidatiecentrum
De koninklijke familie gaat op zoek naar een geschikt revalidatiecentrum voor de prins''

Ze spreken gewoon over revalidatie..
En een 50 minuten durende hartstilstand is zeker wel te overleven..

Lijkt me nu niet het juiste om te gaan speculeren...

Illusion : Tijdens een reanimatie hou je de bloedsomloop op gang.. dmv beademing krijgen de hersenen zuurstof..
Dit klopt niet helemaal dus wat je zegt. :)
Het doorgaan moest omdat je pas iemand dood mag verklaren(de arts) als iemand weer op lichaamstemperatuur is. :)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:00

Het is nu op het nieuws...

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:00

mensen! dit is niet zomaar een coma(en dus niet te vergelijken met alle verhalen hier!! ) iemand waarbij de hersenen 50 minuten zonder zuurstof zitten komt waarschijnlijk nooit meer bij bewustzijn en anders zal het hooguit een ''kasplantje'' worden..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:01

Illusion schreef:
mensen! dit is niet zomaar een coma(en dus niet te vergelijken met alle verhalen hier!! ) iemand waarbij de hersenen 50 minuten zonder zuurstof zitten komt waarschijnlijk nooit meer bij bewustzijn en anders zal het hooguit een ''kasplantje'' worden..

nogmaals, de hersenen hebben geen 50 minuten zonder zuurstof gezeten. Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan...
nogmaals : Bij een reanimatie zorg je handmatig voor een bloedsomloop, en door beademing voeg je hier zuurstof bij toe!

SienenIvo

Kijk naar het nieuws...

Herhaling denk ik..

Zertab

Huertecilla schreef:
Even realistisch.

Hier ligt een lid van het koninklijkhuis met complexe zakelijk betrekkingen in de intensive care.

Er is alle gelegenheid om de een eventuele officiële dood zo lang uit te stellen als nodig is voor het op orde brengen van zakelijke aspecten.

Precies.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:04

Ze willen heel graag met rust gelaten worden...

Snap ik wel!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:05

Ik had van alles gehoopt, maar dit is vreselijk nieuws.
Heb vanmiddag even in mijn pauze gekeken naar de beelden, die arme familie..

gohya

@Illusion
In de tijd dat hij gereanimeerd werd kregen zijn hersenen wel zuurstof,het gaat om zuurstof gebrek dat hij had toen hij onder de sneeuw lag.Waarschijnlijk dus 20/25min.Natuurlijk hebben zijn hersens hier schade door opgelopen,maar wáár zit die schade?is die schade nog te herstellen door het lichaam?

Je hoeft zeker niet als kasplantje verder door het leven gaan,het heeft heel veel tijd nodig om zoveel mogelijk schade te herstellen.Het lichaam is een fantastisch iets dat heel veel kan herstellen.

Mijn dochter had ook zware hersen schade volgens de artsen,ook ik moest alvast een begrafenis gaan regelen,enz.Ze hadden haar al 'opgegeven' want eerdere gevallen die ze hebben gehad,hadden het niet overleefd.

Ze moeten heel veel tijd nemen,mocht de schade onherstelbaar zijn,dan zal zijn lichaam het zelf wel opgeven,ondanks de aparatuur waar hij aan zou liggen.
Laatst bijgewerkt door gohya op 24-02-12 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Hij kan wel revalideren in de coma...

Wie weet!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:07

Overleven, Jolliegirl? Vast wel, de vraag is vooral hoe en of dat in dit geval mogelijk is.

En van dat revalidatiecentrum.. Ze kunnen dat zeggen, maar ik geloof er niks van. Misschien wel, maar het is dan maar wat je onder revalidatie verstaat en op welke vlakken dat mogelijk is. Bij zulke situaties zal men trouwens nooit alle info naar buiten brengen (zeer begrijpelijk) en de info die wel verspreid wordt, zal ook wel enkele PR-mensen gepasseerd zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:08

http://www.koninklijkhuis.nl

Hier worden regelmatig érg duidelijke updates gegeven!

Tieneke : Ik begrijp het :j was misschien beetje vreemde woordkeus.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:09

Ik hoop gewoon dat prins Friso in het revalidatiecentrum de rust krijgt die hij verdient.
Misschien dat hij zo rustig kan herstellen, voor zover dat het gaat.

Ik hoop ook echt dat de pers de familie met rust laat.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:09

De pers kan echt opdringen!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:11

Jolliegirl schreef:
http://www.koninklijkhuis.nl

Hier worden regelmatig érg duidelijke updates gegeven!

Tieneke : Ik begrijp het :j was misschien beetje vreemde woordkeus.

Ben jij een dokter??