Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Zoals ik al aangaf is men nu begonnen met alle koelwater in zee te pompen om te verdunnen.
Ja, daar zijn nu per direct onoverzienbaar veel mensen werkeloos door in de vis-industrie.
Nee, dat is geen oplossing; alleen maar het minst slechte.
Er zijn internationale verdragen over vervuiling en grensoverschreidende vervuiling.
Uiteraard heeft Zuid Korea Japan al aangeklaagd maar als het probleem groot genoeg is mag alles.
Kernergergie is té gevaarlijk.
Heeft iemand zich al afgevraagd hoe Japan alles gaat betalen?
Ook Zuid Korea zal afgekocht moeten worden maar met wat?
Met amerikaanse staatsbonds? Met hun dollar-voorraad of verkoop daarvan?
Veel keuze zullen ze wedrom niet hebben ook al gaat dat een deuk in de wereldeconomie opleveren.
Japan gaat een enórm hoge prijs betalen voor kernenergie.
Goedkope energie?
Ondertussen is het probleem nog lang niet onder controle. E moet nóg meer, veel meer en radioctiever ook, water uit de opslagen om nieuw koelwatertoevoer mogelijk te maken.
De russen hebben gewoon gelijk. Dit is erger dan tsjernobyl en we weten hoe vreselijk dit nog steeds is voor de bij een veel lagere grenswaarde geëvacueerde bevolking. Zoek maar eens op hoeveel kinderen daar gezond geboren worden. Dat is![]()
...ondertussen wordt Borsele elk jaar een jaar ouder en staat er naast limburg een centrale met een fragiel deksel op een breuklijn.
Het is echter al uit het nieuws. Ook op Bokt is men het alweer vergeten. Een zwanger tienermeiske is belangrijker.
´Slaap kindje slaap....´
Cassidy schreef:Ik ben voor.
Maar als je als particulier zonnepaneel op je dak gaat zetten, wil je voor de dagen dat er geen zon is, toch ook stroom hebben. En als je teveel stroom produceert voor jezelf, is dat dan ook niet handig als je die een een ander kunt geven?
En als ik dan geld ga investeren in mijn eigen stroom, is het dan normaal dat je duurder moet betalen voor de stroom die je als backup hebben wilt?
En als ik teveel stroom produceer, meer dan ik zelf nodig heb, is het dan niet ook eerlijk als ik er een beetje geld voor krijg als ik dat aan een ander geef ipv geld toe moet leggen?
Dito met de wind.
Als je als particulier een windturbine neer wilt zetten (en dat mag ook niet overal), is het dan normaal dat je bekeuringen krijgt als je wel op het stroomnet aangesloten wilt blijven voor de dagen dat er geen wind is, en dat je geld toe moet leggen voor de stroom die je zelf produceert?
Janine_L schreef:En.. ik vind dat slaap kindje slaap hier niet op gaat, er zijn behoorlijk wat mensen die vroeger
Citaat:( al die protesten) en nu!!
Citaat:Alleen het is "goedkoop" dus "geoorloofd"?
Janine_L schreef:Ik zou het probleem van "het zwanger tienermeiske" zoals je haar noemt niet willen baggetaliseren, het is namelijk een enorm persoonlijk leed.
Cayenne schreef:Opnieuw een zware aardbeving![]()
7.4 op de schaal van richter en een Tsunami waarschuwing is afgegeven.
laura1986 schreef:maar wat kan ik er persoonlijk aan doen dat er mensen (die meer macht hebben dan ik heb) mee doorgaan?
Citaat:The magnitude-8.9 quake that struck off Japan’s coast on March 11 is the largest in the country's recorded history.
Het is eigenlijk nog maar net begonnen, denk ik..Citaat:Het zou gaan om een "creep rupture" waarbij gesmolten splijtstof een steeds groter gat maakt in de 16 centimeter dikke stalen koepel rond de reactorkern. Wanneer het gesmolten goedje in contact komt met beton, leidt dat tot een explosie, waarbij flink wat radioactief materiaal in de lucht wordt verspreid. Bij zo'n scenario is de volgende stap een vernieuwe kettingreactie.
Veulen84 schreef:ER is een systeem in de handel waarbij je de stroom gewoon terug kan geven aan de energie maatschappij. Zij kopen het dan gewoon van je over.
Maar in amerika en australie zijn er al zelf opslag accu's in de handel. In de zomer slaan die electra op en op bewolkte dagen draait je huis dan op die accu. Maar 1 paneel is vaak niet genoeg. Maar een paar panelen kan al heel gunstig zijn. Enige nadeel is dat nederland geen gunstige subsidie regeling er voor heeft zoals bv duitsland had (heeft?) en het dus 15 jaar duurt voor jehet er uit hebt. En veel mensen verkopen hun huis nog te graag.
Windmolens ben ik zelf geen fan van. Die dingen maken veel herrie en zijn landschapsvervuilend.
Overigens kom je op dit moment niet helemaal van kerncentrales af. We hebben ze ook nodig om bv radioactieve stoffen voor geneeskundige toepassingen te hebben. En ook die centrales kunnen uiteindelijk lelijk wat straling geven.
countrygirl schreef:Door o.a. bovengrondse leidingen, die heel vaak blikseminslag te verwerken krijgen. Ben je toevallig het laatste huis in het rijtje... en je buuf zet de wasmachine aan... is de kans heel groot dat jouw stroom deels wegvalt.
Veulen84 schreef:En dan is er het probleem van het zeewater. Nu beseffen alleen de vissers het nog. Maar het is een kwestie van tijd voor half Japan ontdekt dat hun vis niet meer hun vis is, maar 100den jaren oneetbaar is...
Veulen84 schreef:Een deel van het water uit de splijtstof baden is verdwenen. Of dit komt door lekkage of dat het weggeslagen is, is onbekend.