Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:15

Quellian schreef:
50 euro per beurt, schuif maar aan liefje, je eten staat klaar :D

Dat is modaal 100 euro per week plus
koken/inkopen doen 10 uur per week plus
bijhouden van een appartement, 10 uur per week.
Je doet als man nl. niet niets thuis; helpen moet anders ook.
In het weekeinde heb je nu je leven buiten de deur en alle tijd voor je hobbies.
Eten zoals jij dat wil, geen ´hoofdpijn´, geen ruzie.
*\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:22

MamboBeach schreef:
Hoe zie jij dat dan? Wat staat daar dan als gelijkwaardige inbreng tegenover HC? Ben wel benieuwd.

Hoe zien de vrouwen hier dat?

Man is kostwinner (betaalt dus ook het paard), helpt wat in het huishouden, repareert de dakgoot, maait het gras, doet de kleine beurt van de boodschappenauto.
Doet de wc-bril omhoog/omlaag, mikt zijn was binnenste buiten in de wasmand, spoelt de tandpasta weg, belt op als hij wat later thuis komt, schenkt ook in voor zijn partner als hij wat te drinken pakt, draagt zelf zijn krat bier op zaterdagmorgen van de super, zet de kliko buiten, etc.

Wat doet de huisvrouw zonder kind (dat wat de onderwerpopener) als gelijkwaardige inbreng?!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:23

Bizar, gisteren werd ik verguisd omdat ik een bepaalde mening heb over huisvrouwen. Nu komt hier een man die hier een mening over heeft die 100 keer denigrerender is en vinden jullie het ineens allemaal geweldig....? Bevestigt weer meteen alles.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:23

HC zorgde jij of je vrouw voor de baby 's nachts? (want ik weet dat jullie ook kinderen hebben)
Mijn beeb is nu 4,5 maand en wil alle nachten om de 2 uur eten. Ze is een schatje verder hoor, maar er zijn maar weinig werkgevers die verwachten dat je 24 uur voor ze klaar staat. ;)
Ik vind het best een hele organisatie. De ene dochter begint te huilen om drinken terwijl de andere wil dat je helpt de letter p te schrijven. Dan wil de ene aandacht omdat ze zo goed binnen de lijntjes kleurt en de andere wil hulp bij het omrollen of kruipen. En dan zijn ze allebei even stil en tevreden en dan zou je snel een uurtje bij moeten slapen, maar dan wil je ook even tijd voor jezelf, of tijd om de was op te vouwen, of snel eten klaarmaken en daarnaast weet je dat als je wakker wordt je aan de poets kunt omdat het ene kind het interessant vond om een hand in haar poepluier te steken en de andere het behang vol gestempeld heeft met prinsessenstempels.
Dat vind ik best pittig, eerlijk is eerlijk.
Ik ben gek op ze verder, maar ik vind het niet simpel en ik vind het een veeleisende 'baan'.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:27

Bloodymary schreef:
Bizar, gisteren werd ik verguisd omdat ik een bepaalde mening heb over huisvrouwen. Nu komt hier een man die hier een mening over heeft die 100 keer denigrerender is en vinden jullie het ineens allemaal geweldig....? Bevestigt weer meteen alles.

Wil je mij daarbuiten laten a.u.b.? ;) HC werkt wel op mijn lachspieren, maar dat komt niet door de dingen die hij hier neerzet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:29

Huertecilla schreef:
Hoe zien de vrouwen hier dat?

Man is kostwinner (betaalt dus ook het paard), helpt wat in het huishouden, repareert de dakgoot, maait het gras, doet de kleine beurt van de boodschappenauto.
Doet de wc-bril omhoog/omlaag, mikt zijn was binnenste buiten in de wasmand, spoelt de tandpasta weg, belt op als hij wat later thuis komt, schenkt ook in voor zijn partner als hij wat te drinken pakt, draagt zelf zijn krat bier op zaterdagmorgen van de super, zet de kliko buiten, etc.

Wat doet de huisvrouw zonder kind (dat wat de onderwerpopener) als gelijkwaardige inbreng?!

Dan denk ik dat dat een zeer brave man is.

Man is kostwinner en brengt geld binnen.
Vrouw verzorgt huis, tuin, kinderen, dieren, doet de boodschappen, doet de administratie, regelt alles rondom de sociale contacten (kaartje sturen voor verjaardag, onthouden dat Piet en Lia over 3 maanden hun 25-arige bruiloft vieren), belt de electriciën omdat man al 4 maanden nalaat dat stopcontact bij te plaatsen en zorgt dat man ontbijt heeft, een broodtrommel voor op het werk en 's avonds zo zijn voeten onder tafel kan steken.

Zo kan het ook ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:41

Weer even terug naar de onderwerpopener graag dames en niet alles persoonlijk opvatten noch maken.

Nu even snel die t.o. lezen graag.

Geen kinderen (wat trouwens met één of twee geen zwaar argument oplevert. Wij hebben er één, ik werk thuis, dus mij verkoop je geen knollen voor citroenen daarover. Een kind is (als er niets mee mis is) hoofdzakelijk gewoon echt léuk en geen ´werk´.)

Wat brengt die thuiszitter (m/v) van de onderwerpopener is als gelijkwaardig inbreng in een relatie?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:45

Urielle schreef:
Dan denk ik dat dat een zeer brave man is.

Bedankt.

Antwoord mbt kinderen:
Ik breng en haal ook zoonlief vaker wel dan niet na buitenschoolse activiteiten, steek ook tijd in zijn huiswerk en ga ook naar minimaal de helft van de ouderdingen op school.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:46

Huertecilla schreef:
Weer even terug naar de onderwerpopener graag dames en niet alles persoonlijk opvatten noch maken.

Een kind is (als er niets mee mis is) hoofdzakelijk gewoon echt léuk en geen ´werk´.)

Haha, daar zijn de meningen van de meesten hier wel heel anders over......

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:48

Bloodymary schreef:
Nu komt hier een man die hier een mening over heeft die 100 keer denigrerender is

Hoe kom je dáár bij??!!

Ik heb er volledig respect voor. Voor huismens (m/v). Ben verder gewoon realistisch over eventuele rollen.
Ik vraag slechts aan de dames hier wat er gelijkwaardig is aan de to situatie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:49

Nou sorry HC, maar mijn vriend gaat liever overdag naar zijn werk dan thuisblijven terwijl dat ik hem elke nacht om de twee uur wakker maak, een kwartier wakker houd en dan weer in slaap laat vallen om hetzelfde zo'n anderhalf tot twee uur later nog eens te herhalen.
Tuurlijk is ze een schatje <3 en geniet je ook van de tijd die je samen doorbrengt, maar ik heb ondertussen wel wallen als Wim Kok en een postnatale depressie. :o
*maar ik ga nu ff voorkomen dat de oudste de jongste molesteert dus sorry als ik niet reageer*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:50

Bloodymary schreef:
Huertecilla schreef:

Een kind is (als er niets mee mis is) hoofdzakelijk gewoon echt léuk en geen ´werk´.)

Haha, daar zijn de meningen van de meesten hier wel heel anders over......

Ja, en wat zegt dat. Dat kinderen een last zijn of dat die mensen huun zegeningen eens moeten tellen?!
Ze zijn een enórm geschenk.
Baas in eigen buik dus waarom dat gezeur?! Je begint er zélf aan!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:54

Ik ben het volledig met je eens hoor! Maar door aan de dames te vragen wat er gelijkwaardig is, nadat je op de vorige pagina vergelijkingen en toespelingen op prostituees hebt gemaakt, houd je ze nu eigenlijk een spiegel voor. Subtiel hoor.

Maar, ik hoor ineens niemand meer die hier op in gaat.....?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:58

Geweldig, als mijn man zo zou zijn als hierboven door HC beschreven.... ;)

Tja, terug naar de vraag van ts:
Bij ons/voor ons werkt het prima zoals het geregeld is.

Al schijnt dat ik niet onder thuisblijven val, volgens dit topic, want ik doe de administratie voor ons eigen bedrijf, aan huis en verder maai ik ook gras en kan ook met bosmaaier en kettingzaag overweg :D , manlief doet liever andere dingen en ik vind dat heerlijk.
Iedereen blij bij ons thuis :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:04

Huertecilla schreef:
Ja, en wat zegt dat. Dat kinderen een last zijn of dat die mensen huun zegeningen eens moeten tellen?!
Ze zijn een enórm geschenk.
Baas in eigen buik dus waarom dat gezeur?! Je begint er zélf aan!

Ja en? Dat wil niet zeggen dat het soms niet zwaar kan zijn.
Ik koos ook zelf voor paarden, maar heb ook geen zin om zometeen 45 minuten door het pikkedonker te rijden voor de avondvoedering. Neemt niet weg dat mijn paarden leuk zijn, paardrijden leuk is en dat ik er zelf voor gekozen heb. Dat je dan in het donker de kou inmoet, is een 'tja, dat hoort erbij' en niet 'o wat ben ik een bofkont dat ik in het donker de kou inmag'.

Ik voel me niet aangesproken door het prostituee verhaal, anders mag mijn vent zich wel bekocht voelen. :D :D :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:18

Urielle schreef:
Ik koos ook zelf voor paarden, maar heb ook geen zin om zometeen 45 minuten door het pikkedonker te rijden voor de avondvoedering. Neemt niet weg dat mijn paarden leuk zijn, paardrijden leuk is en dat ik er zelf voor gekozen heb. Dat je dan in het donker de kou inmoet, is een 'tja, dat hoort erbij' en niet 'o wat ben ik een bofkont dat ik in het donker de kou inmag'.

Er is een verschil tussen zeuren en realistisch zijn.
Als het onder de streep negatief is moet je wat veranderen. Niet zeuren.
Als het onder de streep positief is moet je genieten van het positieve. Niet zeuren.
Klagen is fout. Doe er wat aan of hou je klep.

Veel mensen verz(e)uren zichzelf en hun omgeving.
Oplossing; hekvrije relatie.
Dan krijg je wat je beloont <3
Ik ben niet getrouwd en mijn lief kan doen en laten wat ze wil. Ze is meerderjarig dus beslissingsbevoegd.
Geldt ook voor mij.
We weten hoe we over voor ons belangrijke dingen denken dus alle consequenties kennen we ook.
Verder krijgen we wat ewe belonen, want als het niet leuk is.... gaan we bij japie wonen :D

Dus, niet werken? Prima. Wat staat er tegenover? Wat heb je als gelijkwaardige inbreng?

Anoniem

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:27

ik vind dat mensen eens moeten stoppen met het bemoeien met anderen! Als de vrouw thuis zit en ze redden het zo, prima toch? Iets anders is het als de vrouw een uitkering krijgt en zwart werkt ( b.v wajong ) daar kan ik niet tegen, helaas ken ik een aantal van die gevalletjes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:32

Huertecilla schreef:
Dus, niet werken? Prima. Wat staat er tegenover? Wat heb je als gelijkwaardige inbreng?

Ik heb nog wel een hele opsomming gegeven :D Streep bij de kinderloze koppels de kinderen weg en there you go ;)

Vrouw verzorgt huis, tuin, kinderen, dieren, doet de boodschappen, doet de administratie, regelt alles rondom de sociale contacten (kaartje sturen voor verjaardag, onthouden dat Piet en Lia over 3 maanden hun 25-jarige bruiloft vieren), belt de electriciën omdat man al 4 maanden nalaat dat stopcontact bij te plaatsen en zorgt dat man ontbijt heeft, een broodtrommel voor op het werk en 's avonds zo zijn voeten onder tafel kan steken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:44

Urielle schreef:
Vrouw verzorgt huis, tuin, kinderen(neenee, die waren weggestreept!!), dieren, doet de boodschappen, doet de administratie, regelt alles rondom de sociale contacten (kaartje sturen voor verjaardag, onthouden dat Piet en Lia over 3 maanden hun 25-jarige bruiloft vieren), belt de electriciën omdat man al 4 maanden nalaat dat stopcontact bij te plaatsen en zorgt dat man ontbijt heeft, een broodtrommel voor op het werk en 's avonds zo zijn voeten onder tafel kan steken.

Dat is een dagtaak? De helft van het vermogen en inkomen waard? Wat, geen wip?
Wees realistich; in de werkelijke wereld moet manlief op zaterdag mee naar AH etcetera.
Maar goed, ok. Daar kan je zo over denken en als de partners het er over eens zijn dat het gelijkwaardig is dan is dat zo.

De man in Barcelona loste het anders op. Betaalde per uur voor de taken naar zijn wens en klaar. Regelde zijn eigen sociale leven. Geen gezeur, geen ruzie, geen schoonfamilie, geen druk over tóch kinderen, niks helft van zijn vermogen/inkomen weg (en gezeur over de rest) en in het weekeinde HOBBYTIJD!!!!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:06

Ik kon altijd goed leren, maar ben toch er mee opgehouden. Paar jaar geleden zei ik nog altijd dat ik geen man en kinderen wil en graag carriere wil maken. Nu vind ik toch dat er andere dingen zijn in dit leven dan alleen maar carriere maken. Een man mag van mij werken en ik regel alles thuis, zodat die helemaal niets meer hoeft te doen en zich op zijn werk kan concentreren.
En wat vinden jullie ervan als je een vriend/man hebt die heel veel verdient per maand (en makkelijk 5 gezinnen zou kunnen onderhouden)?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:17

Quellian schreef:
maikeltje schreef:
En daar heb ik nou respect voor. Voor mensen die de keuze wel of geen kinderen heel bewust afwegen :j

Nu klink je als een bokker waar ik de naam niet van noem.
Je hebt bepaalde keuzes gemaakt in het leven en daardoor mag je absoluut geen andere keuzes maken. Je hebt een kat, krijgt een kind, kind blijkt allergisch en je krijgt een bak vuil over je heen, want 'de kat was er het eerst!'. Jaja... zo lust ik er ook nog wel een paar :9

Ik heb echt niet ZOMAAR een kind gekregen hoor :D

:o?
Ik volg je niet. Waarom reageer jij hier nou zo heftig op? Want dat is me echt ontgaan :D

Ik mag toch wel zeggen als reactie op iemand anders die aangeeft blij te zijn met haar leven zoals het is en daar niets aan wil omgooien, dat ik respect heb voor haar weloverwogen keuze? Dat heeft toch helemaal niets met jou te maken verder?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:21

Gucci_ schreef:
En wat vinden jullie ervan als je een vriend/man hebt die heel veel verdient per maand (en makkelijk 5 gezinnen zou kunnen onderhouden)?

Dan moet hij een groot huis kopen met veel kamers en suite, een enorme keuken, ditto eetkamer half open daarmee en een enorm living met vide. Soort romeinse villa met een binnepatio en een binnenzwembad.
NIET huwen maar gaan samenwonen met 5 vrouwen met elk 2 kinderen als dat hen gegund is.
Heeft hij een lekker groot gezin, alles prettig geregeld met voldoende ´gas/licht/water´ voor hem. Geen van de vrouwen overbelast en allemaal een luxeleven.
Wat? Wil je eclusiviteit? Ok, dan dus voor 5 vrouwen bijdragen. Doet hij ook :D
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 09-11-10 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:22

Gucci_ schreef:
Ik kon altijd goed leren, maar ben toch er mee opgehouden. Paar jaar geleden zei ik nog altijd dat ik geen man en kinderen wil en graag carriere wil maken. Nu vind ik toch dat er andere dingen zijn in dit leven dan alleen maar carriere maken. Een man mag van mij werken en ik regel alles thuis, zodat die helemaal niets meer hoeft te doen en zich op zijn werk kan concentreren.

Verder geen persoonlijke aanval hoor, maar wat ik een beetje mis in dit topic is de nuance.

Er is toch nog een (gulden?) middenweg tussen een heftige carriere en helemaal niets meer doen kwa werk.
Bestaat er dan niemand meer die graag 'gewoon' een beetje werkt omdat het wel leuk is om te doen (ook voor de centen natuurlijk) maar toch niet de behoefte heeft om direct CEO van het bedrijf te worden.

Het is toch niet percé het één of het ander?

Edit: Over je laatste zin. Geen idee als ik dat erg leuk zou vinden. Volgens mij zijn de banen waarmee je zoveel verdient geen jobs waarbij als vrouw/vriendin echt vrolijk word. Ik zou allesinds geen zin hebben in een man die je alleen 's nachts een paar uur te zien krijgt.
Maar ik kan inkomen dat sommige vrouwen daar graag gebruik zouden van maken. Alleen lopen er niet zoveel van rond vrees ik :+ .
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 09-11-10 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:25

MamboBeach schreef:
Hoe zie jij dat dan? Wat staat daar dan als gelijkwaardige inbreng tegenover HC? Ben wel benieuwd.

sex :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:36

BraveSpots schreef:
Verder geen persoonlijke aanval hoor, maar wat ik een beetje mis in dit topic is de nuance.

Heb je de topicopener gelezen?

Die is niet echt genuanceerd :)*

Wat is volgens joú gelijkwaardige inbreng in een dergelijke relatie?

Nu net komt er een kost-voor-5-thuiszitters-winner. Wat is er dan mis met ook daadwerkelijk 5 de kost geven? Vrije keuze. Niks ongenuanceerds aan.
Kan 5-voudig-win zijn want meer zielen geven meer vreugd en vele handen maken licht werk. Vier dagen per week geen kinderzorg en dergelijke kan je onderling afspreken.
Dat is wederom een kwestie van je zegeningen tellen of niet.
Wat zou ánders een gelijkwaardige inbreng zijn. Zeg het maar!
Voor één de kost betalen, huwelijkse voorwaarden, en wat met de onvermijdelijke onbalans? dat moet maar want armoe houd je ook netjes? Of de balans buiten de deur zoeken?
Het is allemaal vrije keuze. Het is daarbij HEEL belangijk om niet te moauwen over rechten en wat je wil. Kijk naar wat je in te brengen hebt. Of een kostwinner daarvoor kan/wil huwen/of-wat-anders.
Geld is een ruilmiddel. Wát is de ruil?
M/v maakt niet uit.