Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:50

Wie denk jij dat je bent dan?
Als je het zo persoonlijk gaat spelen kunnen andere mensen dat ook.
Jij kunt ook niet weten dat het WEL om een moslim gaat. Maar jij gaat er meteen vanuit. Er wordt gezegt dat het niet zo is, en daar moet je het bij laten. Juist door die speculaties (!!!!) dus geen feiten krijg je deze ontzettende afkeer richting moslims.
Je geeft het verkeerde voorbeeld madam..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:50

janesmith schreef:
Skygirl schreef:

Misschien moet je betrouwbaardere nieuwsbronnen gaan gebruiken. :') Dit is puur sensatie zoeken en er een suggestieve kop boven zetten met dito artikel er onder.

Misschien moet jij je eens op de hoogte stellen voordat je dit soort dingen zegt, daar het bericht in alle Nederlandse kranten staat. Van Trouw tot de Volkskrant, van Het NRC tot De telegraaf.

Het gaat niet om het artikel an sich maar de manier van formuleren en dan met name de kop. Heb die van de Trouw namelijk al wel gezien.

Maargoed het was nogal offtopic, maar misschien was het een goed tip voor die user, want blijkbaar is ze niet in staat de feiten uit zo'n artikel te halen. Dan is het misschien makkelijker om minder suggestieve artikelen te gebruiken. :)
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 22-07-10 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:51

Janesmith, misschien moet je niet praten over zaken waar je geen verstand van hebt en geen ervaring mee hebt(cgb). En niet doen alsof je alwetend bent (verre van namelijk)
Bovendien, jouw obsessieve moslimhaat begint echt enorm te vervelen (bij iedereen) en je lijkt net een plaat die blijft hangen. Toch weer proberen propaganda te voeren? Als je zelfs al complottheorien gaat verzinnen denk ik: 'meid' zoek hulp. Andere mensen kunnen ook op normale toon discussieren, waarom jij niet? Je begint jezelf echt belachelijk te maken, spaar jezelf zou ik zeggen....

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:56

Precies mijn gedachte CtjeLief, sinds ik in dit topic aanwezig ben zie ik het niveau van de posts van janesmith enkel dalen, meer onwaarheden gepresenteerd als feiten, minder betrouwbare bronnen, meer openlijke discriminatie, tegenstrijdigheden met zowel haar eerdere posts als de ideaal die ze verkondigd. Janesmith je zwakt behoorlijk af en blijft hangen in een herhaling van moslimhaat, hiermee bevestig je enkel het stereotype PVV-stemmer en overtuig je niemand behalve je eigen fanclub. Misschien moeten we teruggaan naar een discussie waarbij goed onderbouwde argumenten het verloop bepalen in plaats van deze eindeloze speculaties?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:58

Ben het met bovenstaande posts eens..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:59

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:05

Ik noem het beestje ook duidelijk bij zijn naam (zoals graag wordt gedaan in dit topic) en val jou post niet aan Nicolletje, hij is nogal uitgebreid en ik zal even de tijd nemen om hem goed door te lezen en er een reactie op te geven, je hoort nog van me.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:11

Nicolletje, niemand zegt toch dat ze jouw posts niet onderbouwd vinden? Sterker nog, ik heb al een aantal keer gelezen (niet zozeer in deze topics) dat mensen vinden dat jij als een van de weinige PVV-ers (of nouja, je begrijpt PVV-stemmers) in dit topic wél kan discussiëren :)

En dat Jane enkel in politieke topics over Moslims komt zegt mij genoeg :) Gezond vind ik het niet, nee.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:12

Ik stem geen PVV nee maar een je begrijpt PPV'ers staat best... apart :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:12

Waarom apart? Bedoelde er mee te zeggen dat je meer aan de PVV-kant staat in deze discussie dan aan de "theeknuffel" kant :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:14

Ik heb het ge-edit ;)

Nou ik moet eerlijk zeggen dat dit 'politieke debat' mij wel al een tijdje tot nadenken stemt eigenlijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:14

Nou moet jij ook niet editten _O-

het stond er wat apart vond ik gewoon

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:20

Smidtje schreef:
Wie denk jij dat je bent dan?
Als je het zo persoonlijk gaat spelen kunnen andere mensen dat ook.
Jij kunt ook niet weten dat het WEL om een moslim gaat. Maar jij gaat er meteen vanuit. Er wordt gezegt dat het niet zo is, en daar moet je het bij laten. Juist door die speculaties (!!!!) dus geen feiten krijg je deze ontzettende afkeer richting moslims.
Je geeft het verkeerde voorbeeld madam..

verkeerde voorbeeld aan wie? Ik kan ook zeggen dat jij het verkeerde voorbeeld geeft.
Ik ben een groot tegenstander van de over-the-top multi-culti movement, dus zie ik niet in wat het verkeerde voorbeeld is.
Dit soort misstanden moeten benoemd blijven worden. Het feit dat dit weer zo breed in de pers komt zegt al heel veel over hoe Nederland steeds meer richting de gedachtegang van de PVV kruipt. Of je het leuk vindt of niet, we zijn er en gaan voorlopig niet weg. Wen maar aan de smaak of ga naar oorden waar ze andere smaken hebben. meer opties zijn er niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:23

Lol, ik had een bericht getypt maar zag je edit dus ging de mijne weer editten, schiet lekker op zo :D Zal het niet meer doen :P

En da's toch alleen maar goed, dat je door dit soort topics na gaat denken? Ik lees af en toe ook posts waarvan ik denk "hey, zo had ik het nog niet bekeken!" waardoor mijn mening weer bijgesteld wordt (of juist niet)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:26

CtjeLief schreef:
Janesmith, misschien moet je niet praten over zaken waar je geen verstand van hebt en geen ervaring mee hebt(cgb). En niet doen alsof je alwetend bent (verre van namelijk)
Bovendien, jouw obsessieve moslimhaat begint echt enorm te vervelen (bij iedereen) en je lijkt net een plaat die blijft hangen. Toch weer proberen propaganda te voeren? Als je zelfs al complottheorien gaat verzinnen denk ik: 'meid' zoek hulp. Andere mensen kunnen ook op normale toon discussieren, waarom jij niet? Je begint jezelf echt belachelijk te maken, spaar jezelf zou ik zeggen....

Ik denk juist hetzelfde van jou. Het CGB heeft het wel vaker verkeerd gehad en werden teruggefloten. Dus doe nou niet net of ze in dat gesubsidieerde speeltuintje van linksch de wijsheid in pacht hebben anders zal ik een paar artikelen quoten waarin duidelijk de CGB het onderspit heeft moeten delven.
Jij maakt je juist belachelijk door zo te blijven vechten voor een zaak die al lang en breed beslecht en verloren is door linksch. Maar ik begrijp het wel, des te minder multi-culti, des te minder werk heb jij, met het gevaar dat je helemaal een andere job kunt gaan zoeken. Wilders wil die linksche hobby die de CGB is gaan afschaffen, dus zal jij geen kans onbenut laten om je tegen hem af te geven. Tevergeefs. _O- Als er dus één is die niet neutraal is en zwaar bevooroordeeld, dan ben jij het wel. Dan maak je je pas echt belachelijk! :-)

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:29

Laag... janesmith... echt heel laag.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:30

Iris_safarii schreef:
Precies mijn gedachte CtjeLief, sinds ik in dit topic aanwezig ben zie ik het niveau van de posts van janesmith enkel dalen, meer onwaarheden gepresenteerd als feiten, minder betrouwbare bronnen, meer openlijke discriminatie, tegenstrijdigheden met zowel haar eerdere posts als de ideaal die ze verkondigd. Janesmith je zwakt behoorlijk af en blijft hangen in een herhaling van moslimhaat, hiermee bevestig je enkel het stereotype PVV-stemmer en overtuig je niemand behalve je eigen fanclub. Misschien moeten we teruggaan naar een discussie waarbij goed onderbouwde argumenten het verloop bepalen in plaats van deze eindeloze speculaties?

Dit is een van de grootste complimenten die ik gehad heb de laatste tijd. Want precies deze methode maakt een Partij groot. Die blijven ook steeds hetzelfde deuntje herhalen, en naar blijkt vinden miljoenen mensen dit een geweldig deuntje en zingen het uit volle borst mee.
Nogmaals, bedankt voor het compliment. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht van jou. :+

Smidtje schreef:
Laag... janesmith... echt heel laag.

Maar niet het laagst, want daar hebben jullie linkschmenschen het patent op. _O-

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:33

Mag ik even vragen waarom je het iedere keer Linksch/linkschmenschen noemt?
Waar heb je dat vandaan gehaald?

Ik noem jou slechts een PVV-stemmer (kun je voor jezelf bepalen of dat wel of niet leuk klinkt xD ) Maar het is helemaal niet nodig om er linkschmenschen van te maken.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:55

Dat je het verkondigen van onwaarheden als een feit en alle tegenstrijdigheden en simpele niet onderbouwde speculaties waar je posts vol van zitten op kan vatten als een compliment geeft al wel aan dat jou werkwijze net zoals die van de PVV totaal onethisch is. Daarbij vind ik nogmaals dat het totaal onmenselijk is dat je een organisatie als het CGB afdoet als een linkse hobby.

PS: Je mag ook stoppen met het schrijven van linksche, dit voegt niks toe aan je post en bevestig alleen maar weer je bevooroordeelde haatdragende persoonlijkheid waarvan we al genoeg zien in dit topic(en al je posts trouwens).

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:38

Smidtje schreef:
Mag ik even vragen waarom je het iedere keer Linksch/linkschmenschen noemt?
Waar heb je dat vandaan gehaald?
Ik noem jou slechts een PVV-stemmer (kun je voor jezelf bepalen of dat wel of niet leuk klinkt xD ) Maar het is helemaal niet nodig om er linkschmenschen van te maken.

Omdat het louter de linkschmenschen zijn die zo afgeven op de PVV en haar stemmers. Dat hoor je echt zeer zeldzaam uit rechtse hoek.

Dat PVV stemmer klinkt heel goed, dus houd daar vooral niet mee op. ;)

Iris_Safarii schreef:
Dat je het verkondigen van onwaarheden als een feit en alle tegenstrijdigheden en simpele niet onderbouwde speculaties waar je posts vol van zitten op kan vatten als een compliment geeft al wel aan dat jou werkwijze net zoals die van de PVV totaal onethisch is. Daarbij vind ik nogmaals dat het totaal onmenselijk is dat je een organisatie als het CGB afdoet als een linkse hobby.

PS: Je mag ook stoppen met het schrijven van linksche, dit voegt niks toe aan je post en bevestig alleen maar weer je bevooroordeelde haatdragende persoonlijkheid waarvan we al genoeg zien in dit topic(en al je posts trouwens).

Dat jij dat onmenselijk vindt staat je uiteraard helemaal vrij. Mij staat het vrij om dat niet te vinden. Ik vind weer dat het compleet onethisch is van linksch om de grenzen nog wijder open te willen zetten dan nu al het geval is. Zo werkt een democratie, jij vindt zus, ik vind zo. Uiteindelijk wordt het tijdens de verkiezingen beslecht, en die uitslag mag duidelijk zijn. Linksch heeft ernstig verloren ten opzichte van rechts. Neem je verlies en ga verder.
Hoe ik schrijf, daar ben ik helemaal vrij in. Als linksch nu al aanstoot gaat nemen aan het feit of ik s of sch schrijf, dan is het met de vrijheid die linksch voor ogen heeft nog veel erger gesteld dan ik al dacht.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:41

PvdA heeft slechts 1 zetel minder dan de VVD. De meeste verloren setels zijn van het CDA (geen linkse partij). Deze stemmers hebben zich voornamelijk verspreid over de VVD en PVV. Dus LINKS heeft helemaal niet zo ernstig verloren zoals jij wil geloven.

Nogmaals, waarom schrijf jij links met sch? Het slaat werkelijk nergens op.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:44

Groot verlies van links kun je beter omschrijven als grote winst van rechts, als je de verkiezingsuitslagen minder eenzijdig zou bekijken zou je deze conclusie ook trekken. In de Nederlandse taal is besloten dat we het woord links schrijven zoals we dat op dit moment doen. De totaal overbodige toevoeging van jou kant klinkt in de uitspraak duidelijk denigrerend, als je ontkent dat dit het geval is en ook duidelijk jou bedoeling is bedrieg je alleen jezelf. Je kunt vinden dat dit niet zo is of zeggen dat het niks voorstelt maar het is totaal overbodig en nutteloos in de discussie. Wat is dan wel je reden om het zo te typen?

Buiten dat, je vindt onwaarheden presenteren als een feit geen probleem, hoe laag kun je zinken?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:46

Smidtje schreef:

Dat vroeg ik me net ook even af :P
Maar meschien omdat ze in duitsland woont enzo en je ongemerkt de manier van schrijven ook in je nederlands stopt :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:54

Smidtje schreef:
PvdA heeft slechts 1 zetel minder dan de VVD. De meeste verloren setels zijn van het CDA (geen linkse partij). Deze stemmers hebben zich voornamelijk verspreid over de VVD en PVV. Dus LINKS heeft helemaal niet zo ernstig verloren zoals jij wil geloven.

Links heeft 3 zetels verloren en rechts 24 gewonnen. Het CDA is een middenpartij die niet bij links of rechts ingedeeld worden.

PVDA__3 zetels verlies
SP___10 zetels verlies
D66___7 zetels winst
GL____3 zetels winst
---------------------
totaal_3 zetels verlies

VVD___9 zetels winst
PVV__15 zetels winst
---------------------
Totaal 24 zetels winst

shilady schreef:
Smidtje schreef:

Dat vroeg ik me net ook even af :P
Maar meschien omdat ze in duitsland woont enzo en je ongemerkt de manier van schrijven ook in je nederlands stopt :+

Zo is het helemaal, Shilady. Maar dat ik een beetje duitsch schrijf wordt me gelijk kwalijk genomen terwijl er hele groepen zijn die helemaal geen woord Nederlands schrijven, lezen of spreken, en die worden doodgeknuffeld. Begrijp jij dat nou? _O-
Waar is toch het begrip van linksch dan? :?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:06

Ohh natuurlijk Janesmith..Humor humor humor..

Zolang jij kunt lachen om he eigen grappen is alles goed he