Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:49

CtjeLief schreef:
Haha je plaatst in ieder topic 'de nieuwe peilingen'.. Wordt steeds obsessiever.. ik begrijp dat je het graag wilt hoor.. (al lijkt het net of een plaat blijft hangen) ben je niet stiekem door Wilders ingehuurd om hier propaganda te voeren voor hem? ;) begint er wel op te lijken... :)

En of ik mijn taak goed uitvoer! _O- Ook hier op bokt blijkt uit de meerderheid van de reactie's en alle polls hoe de vlag hangt!
Steevast laten de polls een gunstige uitslag zien voor Wilders en de PVV.
Hoe jammer het ook voor je is, je hoort bij een minderheid. Niet dat je dat erg vindt, want daar schijn je je thuis te voelen in je politieke en maatschappelijke keuzes. _O-

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:53

sarabande schreef:
Het is komkommertijd, oftewel vakantie. Die media zijn ook blij met een dooie mus

Zelf had ik het niet beter kunnen verwoorden.

Britse minister: Geen boerkaverbod 8-) *D :D :+ }>

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:54

janesmith schreef:
En of ik mijn taak goed uitvoer! _O- Ook hier op bokt blijkt uit de meerderheid van de reactie's en alle polls hoe de vlag hangt!
Hoe jammer het ook voor je is, je hoort bij een minderheid. Niet dat je dat erg vindt, want daar schijn je je thuis te voelen in je politieke en maatschappelijke keuzes. _O-

Dat ligt niet aan jou hoor (ik zou zeggen in tegendeel) indertijd scoorde de LPF hier ook het hoogste

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:54

Hoe graag je er ook in wilt geloven, de partij waar ik op heb gstemd is nog altijd groter dan die van jou :) Maar je mag altijd dromen!!

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:56

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Dat ligt niet aan jou hoor (ik zou zeggen in tegendeel) indertijd scoorde de LPF hier ook het hoogste

Nog beter! Dat bewijst dat het geen hype is, zoals sommigen beweren, maar een structurele bewuste keus!

CtjeLief schreef:
Hoe graag je er ook in wilt geloven, de partij waar ik op heb gstemd is nog altijd groter dan die van jou :) Maar je mag altijd dromen!!

geniet er maar flink van, want dat gaat niet lang meer duren. Tot maart volgend jaar, om precies te zijn.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 18-07-10 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:58

Tja hier op bokt kun je vaker dan 1 keer stemmen. De polls hier bewijzen alleen maar dat PVV'ers aan meervoudig persoonlijkheidssyndroom lijden. ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:59

Like I said: dromen mag altijd! :) Pas alleen wel op voor obsessief gedrag, dat is niet gezond..!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:01

janesmith schreef:
[

Nog beter! Dat bewijst dat het geen hype is, zoals sommigen beweren, maar een structurele bewuste keus!.

Het zegt meer over de mensen die hier op bokt zulke polls invullen, de neiging tot populisme ligt hier altijd veel hoger dan het landelijk is. Alleen de meningen vind je niet navenant terug.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:01

Hermelientje schreef:
Tja hier op bokt kun je vaker dan 1 keer stemmen. De polls hier bewijzen alleen maar dat PVV'ers aan meervoudig persoonlijkheidssyndroom lijden. ;)

Wat we ook succesvol toepassen. Dat leren PVV'ers, gebruik maken van de mogelijkheden. Zo boek je winsten, winsten die anderen frustreren en desperaat maken. Leve de dubbele stemmen en meervoudige persoonlijkheden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:02

Peilingen zijn niet meer dan wat de naam zegt, peilingen. Tot aan de volgende verkiezingen heeft de tweede kamer gewoon de verhoudingen, zoals die uit de laatse verkiezing zijn gekomen. De basis van ons staatsbestel is dat partijen aan het eind van een periode middels verkiezingen afgerekend worden op wat ze in die periode gedaan hebben. Deze peilingen geven alleen maar aan dat veel mensen denken dat een paar+ kabinet geen goed beleid zal gaan voeren. Alleen is dat niet zo interessant voor de volgende verkiezingen en de daaropvolgende verhoudingen, die zullen namelijk gaan over het beleid wat dan werkelijk gevoerd is en daar kan je op dit moment nog niks zinnigs over zeggen.

Op dit moment zijn de peilingen volledig non-nieuws, zolang we niet weten wat een coalitie als beleid wil gaan voeren, kan je niks zeggen over hoe wij als kiezers dat waarderen, laat staan hoe we ze daar bij de volgende verkiezingen op af gaan rekenen.

Trouwens op Bokt kan je maar één keer op een poll stemmen. Je kan wel je keuze wijzigen, maar dan verdwijnt je vorige stem.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:02

janesmith schreef:
Leve de dubbele stemmen en meervoudige persoonlijkheden.

Ja daar heb je ervaring mee he :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:03

sarabande schreef:
Ik sta ook ingeschreven als iemand die gepeild kan worden, maar mijn politieke voorkeur staat er ook bij dus iki wordt nooit, echt nooit gevraagd :D

Ik ben wel eens gevraagd, twee keer, rond de verkiezingen :)

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:10

Karl66 schreef:
Peilingen zijn niet meer dan wat de naam zegt, peilingen. Tot aan de volgende verkiezingen heeft de tweede kamer gewoon de verhoudingen, zoals die uit de laatse verkiezing zijn gekomen. De basis van ons staatsbestel is dat partijen aan het eind van een periode middels verkiezingen afgerekend worden op wat ze in die periode gedaan hebben. Deze peilingen geven alleen maar aan dat veel mensen denken dat een paar+ kabinet geen goed beleid zal gaan voeren. Alleen is dat niet zo interessant voor de volgende verkiezingen en de daaropvolgende verhoudingen, die zullen namelijk gaan over het beleid wat dan werkelijk gevoerd is en daar kan je op dit moment nog niks zinnigs over zeggen.

Op dit moment zijn de peilingen volledig non-nieuws, zolang we niet weten wat een coalitie als beleid wil gaan voeren, kan je niks zeggen over hoe wij als kiezers dat waarderen, laat staan hoe we ze daar bij de volgende verkiezingen op af gaan rekenen.

Trouwens op Bokt kan je maar één keer op een poll stemmen. Je kan wel je keuze wijzigen, maar dan verdwijnt je vorige stem.

Karl, geloof jij oprecht dat politieke partijen dit soort peilingen naast zich neerleggen en net doen of ze niet bestaan?
Zelf geloof ik daar niets van, omdat het van heel veel zelfdestructieve zin zou getuigen.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:12

Hermelientje schreef:

De moderator zegt dat je (vrij vertaald) onzin praat! niet voor het eerst, haha

Karl66 schreef:

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:23

janesmith schreef:
CtjeLief schreef:
Haha je plaatst in ieder topic 'de nieuwe peilingen'.. Wordt steeds obsessiever.. ik begrijp dat je het graag wilt hoor.. (al lijkt het net of een plaat blijft hangen) ben je niet stiekem door Wilders ingehuurd om hier propaganda te voeren voor hem? ;) begint er wel op te lijken... :)

je bent toch wel met me eens dat bokt.nl en die onderzoeken via internet geen afspiegeling is van de maatschappij? maar 2 afgebakende doelgroepen? niet iedereen zit op internet een grote doelgroep wordt dus niet vertegenwoordigd

ik sta overigens ook ingeschreven. maar krijg inderdaad zelden vragen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:34

janesmith, zodra een peiling uitgevoerd wordt naar aanleiding van beleid van het kabinet, ja dan heeft het zin. Omdat die peiling iets zegt over hoe de kiezers dat beleid ervaren en of ze dat wel of niet belonen. Maar deze peilingen gaan over wat kiezers verwachten aan beleid van een nog niet bestaande coalitie, die nog regeerakkoord heeft gesloten.

Politici realiseren zich dus heel goed dat ze uiteindelijk niet afgerekend worden op beleid dat nog niet bekend, laat staan uitgevoerd is. Maar dat ze bij de volgende verkiezingen afgerekend worden op het beleid wat wel gevoerd is en dan vooral op de vraag hoe ze dat beleid verkocht hebben. Ze weten dus dat dit nietszeggende peilingen zijn.

janesmithJarig

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:43

Karl, in het geval van deze eventuele regering zal dat niet opgaan.
Zij zullen nog geen beleid hebben om op afgerekend te worden, daar tegen de tijd dat ze in het kabinet zitten en de eerste beslissingen er door zijn, zitten we al in het volgende jaar. Dan zal er dus niets positiefs te melden zijn waar zo'n regering eventueel stemmen door terug zou kunnen winnen. Maar goed, dat is wat ik denk. Dat er tijdens de komende statenverkiezingen in maart 2011 een bloedbad gaat plaatsvinden die al direct van invloed zal zijn op de zittende regering. je moet de tijd eens nemen en de meer dan 1000 reactie's lezen op de site van de VVD. Daar is bijna niet één positieve reactie en heel veel mensen zeggen daar hun lidmaatschap op te zeggen en hun stem aan de PVV te gaan geven als er daadwerkelijk een paars~kabinet komt. Ik geloof niet in wonderen dat die mensen tegen maart allemaal weer hun vertrouwen terug hebben. Die boosheid gaat blijven.
Time will tell.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:03

Op dat moment is het beleid dat de regering wil gaan voeren wel bekend en daar kan je als kiezer een mening over hebben. Op dit moment is er nog niks bekend over hoe dat beleid eruit gaat zien en kan je er dus ook nog geen mening over hebben.

Het grote voordeel voor een nieuwe regering is dat ze alleen maar op hun ideeën afgerekend worden, niet over de vraag hoe en of ze die gerealiseerd hebben. Op het moment dat ze met een aansprekend regeerakkoord komen en op het moment dat ze dat goed kunnen verkopen (en dan vooral dat laatste), dan zullen veel zwevende kiezers net zo gemakkelijk het een kans willen geven.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:13

Afwchten maar. Ik zie dat helemaal anders. Daar zitten partijen tegenover elkaar die zo lijnrecht elkaars tegenovergestelden zijn, dat altijd een van de achterbannen zich bedrogen voelen omdat ze te veel het beleid van de ander moeten uitvoeren.
In het slechtste geval zijn er zelfs meerdere achterbannen die dat gevoel hebben. Maar het blijft speculeren. Persoonlijk denk ik dat de VVD dit niet aan gaat durven en gewoon de schijn ophouden dat ze echt tot het iterste gegaan zijn met deze besprekingen. Dan is Paars+ ook gelijk definitief dood en zal niet meer terugkeren als een eventuele mogelijkheid. De PVDA heeft zich verplicht om in ieder geval gesprekken te voeren over een nationaal kabinet, en dat is volgens mij de echte insteek van Rutte. Daar zou de achterban tevreden mee gesteld worden en in de peilingen de PVV weer terugbrengen naar het niveau van nu. 2 vliegen in één klap. 3 eigenlijk, want ook de VVD wordt op die manier niet leeggevreten door de PVV. Ben alleen bang dat de PVDA ook wel in zal zien dat zij de gebeten hond zullen worden in zo'n coalitie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:16

Je vergeet een ding, de achterbannen zitten niet in de ministerraad
Alles staat en valt met een groep gedegen ministers waar men niet omheen kan.
Ik heb al meerdere namen gehoord en die klinken indrukwekkend.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:18

Hermelientje schreef:
CtjeLief schreef:

Arme Wilders denk ik steeds, met zulke vrienden als Jan(e) heb je geen vijanden meer nodig. ;)

Lachwekkende humor of treurige waarheid, hoe dan ook ik kan om dit soort humor lachen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:23

Hermelientje schreef:

Mij is echter door een moderator geschreven dat meer dan eenmalig stemmen onmogelijk is, stem veranderen was wel mogelijk.
Echter heb ik nu al meerdere stemmen kunnen uitbrengen als test zijnde, wat ik ook eerlijk die moderator geschreven heb. Nog steeds zie ik het beeld dat ik nog een stem kan geven en als ik dat zou doen kan ik gewoon eindeloos door blijven stemmen. Maar zo kinderachtig ben ik niet, dus laat ik maar geloven in het onmogelijke van die moderator.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:25

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Leve de dubbele stemmen en meervoudige persoonlijkheden.

Ja daar heb je ervaring mee he :D

Voor de een normaal en voor de ander gestoord, net als humor.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:39

sarabande schreef:
Je vergeet een ding, de achterbannen zitten niet in de ministerraad
Alles staat en valt met een groep gedegen ministers waar men niet omheen kan.
Ik heb al meerdere namen gehoord en die klinken indrukwekkend.

Allemaal whisfull thinking van die namennoemers, want ze weten er niets van. Er is niets losgelaten door niemand, dus kunnen ze ook geen namen weten. Dat paars+ komt er helemaal niet. Rutte en de kern van de VVD zijn zich rotgeschrokken van de peilingen. Die gaan geen zelfmoord plegen. Tenzij ze zoveel standpunten uit het vuur hebben gekregen dat automatisch de PVDA, D66 en GL achterban weer zeer ontevreden zal zijn. Met dat laatste kan ik wel leven, trouwens. Maar dat is normaal als je rechts stemt dat je links het liefst heel veel schade ziet lijden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:42

Natuurlijk alleen links vals schrijven, nee extreem rechts zijn echt schatjes. De groeperingen zijn echt vredelievend en niet geweldadig in hun doen en laten. Echt een vereniging zoals een theekransje met knuffelen.