Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rock schreef:Wilders wist het soms in praatjes nog wel dusdanig te nuanceren dat hij minder extreem overkwam dan hij is. Verder hebben veel mensen zijn programma wel doorgelezen en zijn idolaat over zijn ideeën mbt het onderwijs. Blijkt ook gebakken lucht!
nicole3939 schreef:Laten we even voorop stellen dat ik niet zoals eerder al aangegeven heb PVV gestemd heb. Kan mij echter wel in zijn verkiezingsprogramma vinden, alleen het deel van de islam gaat mij te ver. Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat zijn hele verkiezingsprogramma als broodje aap gezien wordt.
En dat vind ik niet terecht, ook andere partijen beloven hun kiezers veel, maar komen daar bij de onderhandelingen op terug omdat zij toch graag willen regeren. Dit is wat mij een beetje stoort, het is allemaal zo zwart-wit gezien als het om Wilders gaat.
Lante schreef:@ Nicole: Ok, prima, maar in mijn ogen is het gewoon zo dat die andere punten er alleen maar zijn om het programma op te vullen. Hij heeft in mijn ogen maar één doel en dat is een zondebok aanwijzen. Ik voorzie echt grote problemen met deze man.
Zoals hij die WAO 'speerpunt' al heeft laten vallen... Ik heb er echt géén vertrouwen in.
nicole3939 schreef:Miischien stemmen de mensen op hem omdat ze willen dat er in Nederland echt iets veranderd??? Ook zij weten dat als hij in de regering komt de extreme punten toch er niet doorkomen.
Maar wel dat er dan wat in Nederland gaat veranderen, want links of reschtom veranderen moet het.
Lante schreef:Nicole; Wat wil je dan dat er precies veranderen gaat? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. De ecenomie en de werkloosheid, dat zijn mijn aandachtspunten. Ik ben wel benieuwd naar de jouwe.
Ik hoor Wilders nooit over andere punten dan in mijn ogen slechts zijdelings, de Moslims heeft hij het echter altijd over, dus dan weet ik wel wat zijn speerpunt nr 1 is...
nicole3939 schreef:Lante schreef:Nicole; Wat wil je dan dat er precies veranderen gaat? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. De ecenomie en de werkloosheid, dat zijn mijn aandachtspunten. Ik ben wel benieuwd naar de jouwe.
Ik hoor Wilders nooit over andere punten dan in mijn ogen slechts zijdelings, de Moslims heeft hij het echter altijd over, dus dan weet ik wel wat zijn speerpunt nr 1 is...
Wat ik graag zou willen veranderen is:
* de zorg
* veiligheid
* onderwijs
Maar ik wil niet dat dat alleen maar bekostigt gaat worden door de ondernemers en de rijkeren.
Waarom niet?
De rijkeren werken vaak meer als 80 uur in de week (dan heb ik het niet over de bonussen en de soms hoge salarissen). Die twee groepen moeten er echt uitgehaald worden. Ik vind dat mensen die veel uur in de week werken er een hoop voor moeten opofferen, en vaak een opleiding van een aantal jaren er op heeft zitten en daardoor een studieschuld hebben. Als deze mensen (bv chirurgen etc) eenmaal het geld gaan verdienen en zij dan al in de hoogste belastingschaal zitten, niet nog een keer extra aangepakt moeten worden.
De ondernemers. Deze mensen werken vaak zoveel uur om hun hoofd boven water te houden. Pensioen opbouwen, ziekte betalen, daar moeten zij zich allemaal extra voor verzekeren. Ook deze mensen betalen al veel belasting over hun verdiende geld.
Dus ik vind dat wij het met ons alle moeten dragen, en ja uitzonderingen daargelaten.