wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:51

Vlijmen?? :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:52

@ Rock: Natuurlijk, dat (o.a. Zorg en onderwijs) waren bijzaken om nog wat linkse stemmen te winnen en dat is toch redelijk geslaagd. :+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:53

Ik schaam me omdat mijn medemens dus blijkbaar te kortzichtig is en lekker achter WIlders aanhobbelt, zonder de consequenties te overzien. Ik heb persoonlijk nooit last hier in de stad, maar het is er wel natuurlijk. En dat mag van mij ook wel harder aangepakt worden dan alleen een taakstrafje. Maar dat geldt voor alle criminelen, ook die met blonde haartjes. En terugsturen slaat natuurlijk helemaal nergens op, de meeste jongens van Marrokaanse afkomst zijn gewoon Nederlander, dus die zijn al thuis. En van die Marrokaanse nationaliteit kunnen ze niet afkomen, dus dat slaat ook nergens op.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:53

Ik had wel verwacht dat er veel op hem gestemd zou worden. Zijn bij mij ook al veel discussies over geweest aangezien iedereen het met het punt, terugdringen islam en islamitische scholen wel eens leek te zijn. :=

Ach ja, we moeten nog maar afwachten wie of wat gaat samenwerken en welke punten ze wel of niet daarbij gaan gebruiken, ze zullen het toch eerst met elkaar eens moeten worden en aangezien de pvv toch wel heel andere punten heeft..

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:54

Ik vind het nu wel erg doorslaan.

Jullie doen nu alsof alle PVV stemmers racisten zijn en anders niet het partij programma kennen. Ik denk toch dat veel PVV stemmers echt wel nagedacht hebben voordat ze op de PVV stemden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:55

Nou, Nicole, volgens mij zeggen we dat juist niet... is het vrij genuanceerd allemaal.

Zie bv.
Rock schreef:
Wilders wist het soms in praatjes nog wel dusdanig te nuanceren dat hij minder extreem overkwam dan hij is. Verder hebben veel mensen zijn programma wel doorgelezen en zijn idolaat over zijn ideeën mbt het onderwijs. Blijkt ook gebakken lucht!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:57

Nicole: als je je goedkeuring geeft aan deze partij door erop te stemmen, dan heb je wel op zijn minst een gedoogbeleid voor de discriminerende en vrijheid inperkende maatregelen die ze willen nemen of je hebt inderdaad het partijprogramma niet gelezen en de media niet gevolgd. Sorry, maar iets anders kan ik er niet van maken hoor... Ik zeg NIET dat PVV stemmers allemaal rascisten zijn, echt niet.

NicoleWHS

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:02

Laten we even voorop stellen dat ik niet zoals eerder al aangegeven heb PVV gestemd heb. Kan mij echter wel in zijn verkiezingsprogramma vinden, alleen het deel van de islam gaat mij te ver. Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat zijn hele verkiezingsprogramma als broodje aap gezien wordt.

En dat vind ik niet terecht, ook andere partijen beloven hun kiezers veel, maar komen daar bij de onderhandelingen op terug omdat zij toch graag willen regeren. Dit is wat mij een beetje stoort, het is allemaal zo zwart-wit gezien als het om Wilders gaat.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:05

nicole3939 schreef:
Laten we even voorop stellen dat ik niet zoals eerder al aangegeven heb PVV gestemd heb. Kan mij echter wel in zijn verkiezingsprogramma vinden, alleen het deel van de islam gaat mij te ver. Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat zijn hele verkiezingsprogramma als broodje aap gezien wordt.

En dat vind ik niet terecht, ook andere partijen beloven hun kiezers veel, maar komen daar bij de onderhandelingen op terug omdat zij toch graag willen regeren. Dit is wat mij een beetje stoort, het is allemaal zo zwart-wit gezien als het om Wilders gaat.

We weten allemaal wel dat politici in verkiezingstijd van alles zeggen, en dat daar later niet zoveel meer van terecht komt, ook omdat ze dan een coalitie moeten vormen. Maar blaten dat je de Islam aan wilt gaan pakken, is iets heel anders en in mijn ogen not done. En als je daarop stemt, gedoog je dat. Hoe goed je bijvoorbeeld zijn "breekpunt" over de AOW leeftijd ook vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:05

Zijn verkiezingsprogramma is broodje aap geworden omdat hij dat zelf er naar heeft gemaakt.

Hij begint steeds maar beledigend te praten, over hoofddoeken en kopvoddetax. Wie wil er nu een MP die zo praat???? :D Wat is dat voor een niveau nihil?

Als dat iets is wat hij steeds weer moet aanhalen, dan is de geloofwaardigheid nihil geworden....jammer voor hem.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:06

Je mag 'Breekpunt' wel tussen HEULE grote aanhalingstekens zetten :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:06

@ Nicole: Ok, prima, maar in mijn ogen is het gewoon zo dat die andere punten er alleen maar zijn om het programma op te vullen. Hij heeft in mijn ogen maar één doel en dat is een zondebok aanwijzen. Ik voorzie echt grote problemen met deze man.
Zoals hij die WAO 'speerpunt' al heeft laten vallen... Ik heb er echt géén vertrouwen in.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:08

Miischien stemmen de mensen op hem omdat ze willen dat er in Nederland echt iets veranderd??? Ook zij weten dat als hij in de regering komt de extreme punten toch er niet doorkomen.

Maar wel dat er dan wat in Nederland gaat veranderen, want links of reschtom veranderen moet het.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:09

Lante schreef:
@ Nicole: Ok, prima, maar in mijn ogen is het gewoon zo dat die andere punten er alleen maar zijn om het programma op te vullen. Hij heeft in mijn ogen maar één doel en dat is een zondebok aanwijzen. Ik voorzie echt grote problemen met deze man.
Zoals hij die WAO 'speerpunt' al heeft laten vallen... Ik heb er echt géén vertrouwen in.

Stom he, maar ik heb dus andersom het gevoel ;)

Ik vind hem dus in zijn uitspraken voorzichter worden dan een aantal maanden geleden.
En nee van mij hoeft hij geen MP te worden, maar dat heb ik ook met Cohen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:11

nicole3939 schreef:
Miischien stemmen de mensen op hem omdat ze willen dat er in Nederland echt iets veranderd??? Ook zij weten dat als hij in de regering komt de extreme punten toch er niet doorkomen.

Maar wel dat er dan wat in Nederland gaat veranderen, want links of reschtom veranderen moet het.

Maar je gedoogd het wel. Hij had ook kunnen roepen dat hij de inkomstenbelasting gaat afschaffen, had ie vast meer stemmen gekregen ook! En dat ie dat dan niet waar kan maken weten we natuurlik ook wel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:14

Nicole; Wat wil je dan dat er precies veranderen gaat? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. De ecenomie en de werkloosheid, dat zijn mijn aandachtspunten. Ik ben wel benieuwd naar de jouwe.

Ik hoor Wilders nooit over andere punten dan in mijn ogen slechts zijdelings, de Moslims heeft hij het echter altijd over, dus dan weet ik wel wat zijn speerpunt nr 1 is...

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:15

Wie gedoogd het?

Abiola

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:17

De mensen die gisteren op de PVV gestemd hebben.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:19

Als je PVV stemt (wat jij niet gedaan hebt zei je) gedoog je dus de discriminatie op basis van geloof en het feit dat ons allemaal het recht op vrijheid van geloof ontnomen wordt. Je mag de Koran niet meer lezen, niemand dus,niemand mag er nog voor kiezen een hoofddoek te gaan dragen, niemand mag zich nog bekeren tot de Islam binnen Nederland.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:20

JessAndHope schreef:
Maar ik denk dat dit juist mensen wakker schud en mensen aan het denken zet.

Bij mij veroorzaakt het alleen frustratie en ergernis. En schaamte.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:23

Lante schreef:
Nicole; Wat wil je dan dat er precies veranderen gaat? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. De ecenomie en de werkloosheid, dat zijn mijn aandachtspunten. Ik ben wel benieuwd naar de jouwe.

Ik hoor Wilders nooit over andere punten dan in mijn ogen slechts zijdelings, de Moslims heeft hij het echter altijd over, dus dan weet ik wel wat zijn speerpunt nr 1 is...

Wat ik graag zou willen veranderen is:
* de zorg
* veiligheid
* onderwijs

Maar ik wil niet dat dat alleen maar bekostigt gaat worden door de ondernemers en de rijkeren.
Waarom niet?
De rijkeren werken vaak meer als 80 uur in de week (dan heb ik het niet over de bonussen en de soms hoge salarissen). Die twee groepen moeten er echt uitgehaald worden. Ik vind dat mensen die veel uur in de week werken er een hoop voor moeten opofferen, en vaak een opleiding van een aantal jaren er op heeft zitten en daardoor een studieschuld hebben. Als deze mensen (bv chirurgen etc) eenmaal het geld gaan verdienen en zij dan al in de hoogste belastingschaal zitten, niet nog een keer extra aangepakt moeten worden.

De ondernemers. Deze mensen werken vaak zoveel uur om hun hoofd boven water te houden. Pensioen opbouwen, ziekte betalen, daar moeten zij zich allemaal extra voor verzekeren. Ook deze mensen betalen al veel belasting over hun verdiende geld.

Dus ik vind dat wij het met ons allen moeten dragen, en ja uitzonderingen daargelaten.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 10-06-10 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:24

Bij het overgrote deel van Nedeland gelukkig, want de PVV is gelukkig niet grootste geworden... De meeste Nederlanders hebben op een andere partij gestemd of niet gestemd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:28

Wat Felix vanavond in DWDD zei vind ik eigenlijk ook niet zo gek. Hij wees erop dat Le Pen in Frankrijk en De Winter in België ook altijd heel hoog van de toren schreeuwden dat ze mee wilden regeren en als dat dan niet gebeurde dat op cordon sanitaire gooiden. Maar ze willen helemaal niet mee regeren, want ze weten dat als ze regeren gewoon mee moeten doen met keuzes maken en dan zijn na een tijdje de stemmers snel verdwenen, immers ze beloven altijd dat ze de boel wel even gaan veranderen. En dat kan helemaal niet
Dus al die goedgelovige kiezers die daar op stemmen zien nu na een dag al wat het betekent als Wilders bij de macht betrokken raakt, dan is hij gewoon een van hun en doet niet meer wat hij belooft heeft.
Als hij vervolgens ook als en normale parlementariër gaat praten, dan is de mythe voorbij.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:30

Nicole, iedereen wil graag verbetering zien op die punten. Er zijn uiteraard nuances bij de verschillende partijen. Maar de nuances die de PVV aandraagt zijn toch grotendeel gericht tegen de zg. Islamisering.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:33

nicole3939 schreef:
Lante schreef:

Wat ik graag zou willen veranderen is:
* de zorg
* veiligheid
* onderwijs

Maar ik wil niet dat dat alleen maar bekostigt gaat worden door de ondernemers en de rijkeren.
Waarom niet?
De rijkeren werken vaak meer als 80 uur in de week (dan heb ik het niet over de bonussen en de soms hoge salarissen). Die twee groepen moeten er echt uitgehaald worden. Ik vind dat mensen die veel uur in de week werken er een hoop voor moeten opofferen, en vaak een opleiding van een aantal jaren er op heeft zitten en daardoor een studieschuld hebben. Als deze mensen (bv chirurgen etc) eenmaal het geld gaan verdienen en zij dan al in de hoogste belastingschaal zitten, niet nog een keer extra aangepakt moeten worden.

De ondernemers. Deze mensen werken vaak zoveel uur om hun hoofd boven water te houden. Pensioen opbouwen, ziekte betalen, daar moeten zij zich allemaal extra voor verzekeren. Ook deze mensen betalen al veel belasting over hun verdiende geld.

Dus ik vind dat wij het met ons alle moeten dragen, en ja uitzonderingen daargelaten.

En je vind dat mensen die wegens gezondheidsproblemen niet hebben kunnen studeren of werken, mensen die gewoon niet het verstandelijk vermogen hebben om te kunnen leren en daarom een minimum inkomen verdienen waar ze nèt van rond kunnen komen, dat die mensen dat moeten betalen..?

Ik ben van mening dat wanneer je chirurg bent geworden, je een gave hebt, een gave om te leren. Die studieschuld? Ach kom, die zijn ze zomaar kwijt hoor! :D Je hebt echt geluk als je die mogelijkheid hebt om te kunnen studeren en zo'n baan te kunnen krijgen. Waarom moeten we die ontzien? De één kan met moeite een MBO diploma halen en moet hier heel hard voor werken, terwijl de ander met twee vingers in de neus een studie medicijnen etc afrondt. Ik vind dat het naar draagkracht betaald moet worden; alles.

De PVV gaat daarnaast niks met die punten doen en al helemaal niet over de rug van de arme NEDERLANDERS (even in hoofdletters, want dat het even duidelijk is dat het eventueel wel over de rug van de arme en rijkere alochtonen/voormalig alochtonen mag wat de PVV betreft), dat kan ik je nu meteen wel vertellen. De PVV is daarnaast ook nog eens bijzonder links wat deze punten betreft, dus ik hoop dat je VVD hebt gestemd, want dat past beter bij je post dan de PVV. ;)