Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:41

faye1995 schreef:
Dan lijkt het me een goede zaak dat je eens met mensen gaat praten die in NL in de gevangenis hebben gezeten... (meerder jaren)
Dan heb je recht van spreken.... NL gevangenis is geen ramp, als je eruit komt is het deste erger.

Hoe bedoel je?

Ik heb familie die in de gevangenis werkt. Dus ik hoor wel eens hoe de gevangene het hebben. Vind jij de Nederlandse gevangenis wel een goede bedoeling?

Oke.. de bedoeling is misschien goed, maar ze moeten die lui veel meer aanpakken. Ze zitten opgesloten maar naar mijn weten krijgen ze nog teveel vrijheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:41

Rambobink, jij snapt inderdaad wat ik bedoel en ik vond het wel aardig om hier even de aandacht op te vestigen omdat de realiteit ons nu een gebeurtenis biedt die aansluit bij dergelijke wilders standpunten.
Of Joran schuldig is, zal zijn proces moeten uitwijzen en hoe hij gestraft zal worden, is aan de rechtbank.

Elba
Robbeneiland
Alcatraz

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:42

Karin schreef:
RamboBink schreef:
Eigenlijk zouden we een groot eiland moeten hebben en de mensen die zo nodig een criminele actie uit willen voeren dáárop zetten en nóóit meer eraf laten. Kijken hoeveel ervan overblijven :o

Zoals Australië ooit 'ontstaan' is als strafkolonie van Engeland? ;)

Waarschijnlijk wel ja!..

De verkrachters/moordenaars en andere 'enge' mensen moeten ze gewoon op een hoop gooien en zorgen dat ze niet meer bij de 'bewoonde' wereld kunnen komen. Ik vond het zelf wel een strak plan eigenlijk :P

Anoniem

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:43

Rambobink, is al bedacht :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:44

Nou dat heeft in het verleden ook niet gek veel opgeleverd... Napoleon kwam ook terug van Elba :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:47

Nou ja, je idee is in dit geval onterecht Lovely.. Ik stem PVV en ik vind toch dat Joran een eerlijk proces moet krijgen.. Daarnaast heb ik enigsinds medelijden met hem omdat ze hem nu van alles in zijn schoenen willen schuiven.

En als Peru zou zeggen dat ze hem aan Nederland teruggeven, dan is dat zo, dan is dat wat mij betreft ook best.. Maar dat doen ze niet. Omdat Peru namelijk zelf "zijn gevangenen" houd.. Hij is nu een wereldbekende trofee!

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:49

Rock schreef:
Nou dat heeft in het verleden ook niet gek veel opgeleverd... Napoleon kwam ook terug van Elba :')

oh... mmhh

Flink wat haaien fokken en om het eiland laten zwemmen? En als we dan toch bezig zijn zetten we meteen wat tijgers en beren op het eiland. :)*

neehoor gekheid. Maar goed.. ik vind diegene die zo'n eiland heeft bedacht een érg slimme meneer/mevrouw :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:50

Tallie1979 schreef:
Nou ja, je idee is in dit geval onterecht Lovely.. Ik stem PVV en ik vind toch dat Joran een eerlijk proces moet krijgen.. Daarnaast heb ik enigsinds medelijden met hem omdat ze hem nu van alles in zijn schoenen willen schuiven.

Hoe weet je dat ze hem dingen in de schoenen schuiven? :)
Als het 2 meisjes zijn, waarom dan geen 4.... of meer.... Terecht dat dit uitgezocht wordt, kan ie na Peru meteen door naar Colombia ;)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:51

RamboBink schreef:
faye1995 schreef:
Dan lijkt het me een goede zaak dat je eens met mensen gaat praten die in NL in de gevangenis hebben gezeten... (meerder jaren)
Dan heb je recht van spreken.... NL gevangenis is geen ramp, als je eruit komt is het deste erger.

Hoe bedoel je?

Ik heb familie die in de gevangenis werkt. Dus ik hoor wel eens hoe de gevangene het hebben. Vind jij de Nederlandse gevangenis wel een goede bedoeling?

Oke.. de bedoeling is misschien goed, maar ze moeten die lui veel meer aanpakken. Ze zitten opgesloten maar naar mijn weten krijgen ze nog teveel vrijheid.

Ik heb het, zoals je kan lezen, niet over het gevangenis leven zelf maar over het leven daarna.
Volgens mij maakt het niks uit hoe het leven in de gevangenis is, al poept iedereen er bloemetjes...
De meeste mensen kunnen gewoon niet terug keren in de maatschappij en dat is hun GROOTSTE straf....
En ik dat dat in peru het gevangenis leven verschrikkelijk is, maar naar mijn idee kijkt niet iedereen je daar met de nek aan als je hebt gezeten (oke, ligt ook aan het delict)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:51

IKbenEllen schreef:
Tallie1979 schreef:

Als het 2 meisjes zijn, waarom dan geen 4.... of meer.... Terecht dat dit uitgezocht wordt, kan ie na Peru meteen door naar Colombia ;)

Begrijp me niet verkeerd, als hij schuldig is, is hij schuldig.. Maar nu is het spijkers op laag water zoeken!

Hij was in de buurt, dus hij zal dit of dat ook wel gedaan hebben.. Dat ze het onderzoeken is oke, maar om het nou meteen al de media in te slingeren? :+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:53

Tallie1979 schreef:
Hij was in de buurt, dus hij zal dit of dat ook wel gedaan hebben.. Dat ze het onderzoeken is oke, maar om het nou meteen al de media in te slingeren? :+

Er is kans dat hij dat ook gedaan heeft, ze moeten alles uitsluiten.
En logisch toch dat dit nu in de media komt, moeder Nathalee is ook weer volop in het nieuws....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:56

IKbenEllen schreef:
Tallie1979 schreef:

Er is kans dat hij dat ook gedaan heeft, ze moeten alles uitsluiten.
En logisch toch dat dit nu in de media komt, moeder Nathalee is ook weer volop in het nieuws....

Ben trouwens wel benieuwd hoe ze het oplossen als blijkt dat hij in Thailand en in Columbia meisjes heeft laten verdwijnen..

Peru zal hem er niet voor veroordelen..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:56

faye1995 schreef:
Ik den dat tbs voor de meesten zeker werkt;

Veel TBS-ers hebben persoonlijkheidsstoornissen en/of schizofrenie. En die aandoeningen zijn tot op heden nog steeds niet te genezen. Wel te behandelen, maar niet geweldig goed...

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:57

Lovely schreef:
Rambobink, is al bedacht :D.

Alcatraz nu:
Sinds 1972 is Alcatraz één van de vele nationale parken onder beheer van de National Park Service en sinds 1973 is het eiland opengesteld voor publiek. Op Alcatraz staat ook de oudste nog werkende vuurtoren van de Amerikaanse Westkust.

In 1991 werden de laatste politieke gevangenen vrijgelaten van Robbeneiland en in 1996 werden de laatste criminele gevangenen overgeplaatst en werd de gevangenis gesloten

En als je Elba in google in typt kun je je reisorganisatie kiezen waarbij je in een schitterend hotel leuk op Elba kan verblijven :P ....

Dit schiet dus wel op.. hihi

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:58

Oh ja, Ellen, er is ook een grote kans dat hij het NIET gedaan heeft.. ( vergat het erbij te zetten in mijn vorige post ) Hij is echter door de media al veroordeeld.. Wat inhoud dat hij nooit en te nimmer een eerlijk proces kan krijgen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:58

IKbenEllen schreef:
Tallie1979 schreef:

En ik las vanmorgen in de krant dat ook Thailand nu extra zorgvuldig naar een aantal vermissingen kijkt.... %) . Het wordt steeds gekker

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:00

Dat kon ie zowiezo al niet, ook zonder die Colombiaanse meiden erbij ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:01

IKbenEllen schreef:
Dat kon ie zowiezo al niet, ook zonder die Colombiaanse meiden erbij ;)

Inderdaad..

Kijk, nu hij bekend heeft zeg ik: Opsluiten en sleutel weggooien..

Ik blijf het echter in en in verdrietig vinden voor zijn moeder.. Het arme mens is man en zoon kwijt straks!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:01

Tallie1979 schreef:
Oh ja, Ellen, er is ook een grote kans dat hij het NIET gedaan heeft.. ( vergat het erbij te zetten in mijn vorige post ) Hij is echter door de media al veroordeeld.. Wat inhoud dat hij nooit en te nimmer een eerlijk proces kan krijgen.

Ik denk dat de kans dat hij het niet gedaan heeft niet groot is, dan had hij wel hoog van de toren geblazen en niet zoals nu creatief naar strafvermindering gezocht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:03

sarabande schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik denk dat de kans dat hij het niet gedaan heeft niet groot is, dan had hij wel hoog van de toren geblazen en niet zoals nu creatief naar strafvermindering gezocht.

Ik had het in dit geval over de meisjes in Columbia he ;) Niet over de moord op het Peruaanse meisje :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:08

Tallie1979 schreef:
Ik had het in dit geval over de meisjes in Columbia he ;) Niet over de moord op het Peruaanse meisje :)

Daar ga ik maar helemaal niet over speculeren, laat ze de zaak maar eerst onderzoeken, op sporen en zo.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:09

sarabande schreef:
Tallie1979 schreef:

Daar ga ik maar helemaal niet over speculeren, laat ze de zaak maar eerst onderzoeken, op sporen en zo.

Psies, en dat gaat zo lang duren. Tegen de tijd dat ie vrij komt is dat verjaart.
Zelfs ik begin een beetje medelijden te krijgen.

Zonnetje81

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:12

Joh laten we in alle griebes landen alle vermiste en vermoorde meisjes bij joran in de schoenen schuiven... wat een onzin zeg!! Ik vind dit echt way to far gaan!

In landen als columbia verdwijnen bij de vleet mensen...nu ineens heeft hij dat allemaal gedaan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:13

Zonnetje81 schreef:
In landen als columbia verdwijnen bij de vleet mensen...nu ineens heeft hij dat allemaal gedaan?

Mijn gedachte... Ik zou dat ook niet willen als ouder, die schijnzekerheid.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:15

Zonnetje81 schreef:
Joh laten we in alle griebes landen alle vermiste en vermoorde meisjes bij joran in de schoenen schuiven... wat een onzin zeg!! Ik vind dit echt way to far gaan!

Het is een normale gang van zaken dat wanneer iemand voor een delict gepakt is en er zijn soortgelijke zaken op plaatsen waar hij/zij zich heeft opgehouden en zelf in contact geweest is met mogelijke slachtoffers dat dat onderzocht wordt

Daar is niets in de schoenen schuiven bij, dat is gewoon een onderzoeksmethode.