Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:17

Janine1990 schreef:
Aideen schreef:
Ik snap je punt, maar het boek wordt als roman verkocht...En dat is fictie..Heb geen verstand van recht...Maar ik vraag me af wat zwaarder telt, dat het boek als roman verkocht wordt of een paar opmerkingen...

Ah sorry jongens, ik denk dat ik mijn leraar iets verzuimd heeft te melden. Ik zie op de site van de Bruna dat non-fictie en waargebeurde verhalen ook onder de roman vallen. In mijn ogen erg raar, aangezien een roman fictioneel van aard is...

Aangezien we het in de klas nooit echt besproken hebben, ga ik eens navraag voor jullie doen (voor degene die dat interessant vind).

@Angelita: Is ergens wel kinderachtig...Maar het is ook flauw om te zeggen dat je drogredenen ziet in het topic en deze vervolgens niet wilt melden welke drogredenen je dan allemaal ziet. Bovendien hoef je geen bokkers op de vingers te wijzen...Drogredenen zijn argumenten die je makkelijk onderuit kunt halen en dat zou ik dan gedaan hebben...In mijn ogen is je post ook niet echt waardevol voor het topic (je meldt alleen dat je drogredenen ziet en that's it) en dat doet het niveau opvallend genoeg ook niet ten goede..Maar dat is mijn bescheiden mening ;) Ik voel me overigens niet aangesproken.

@FS: Doe mij maar een broodje verse kaas met honingmosterd alsjeblieft ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:16

merel90 schreef:
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar wel de eerste aantal, en heb het filmpje gezien.

Wat mij opviel, was dat op de eerste pagina's van dit topic vaak geroepen werd dat het niet uitmaakte of het nou waar was of niet, omdat dit boek wel een eye-opener is geweest. Dat denk ik absoluut niet. Juist als blijkt dat het verhaal van Maria Mosterd (deels) verzonnen is, wat eigenlijk al is gebleken uit de uitzendingen, worden loverboy-slachtoffers nog minder geloofd. Slachtoffers zullen nog minder snel met hun verhaal naar buiten durven komen, en de kans is nog groter dat ze niet geloofd worden. Dit lijkt me dus niet positief werken in de strijd tegen loverboys, maar juist negatief.
In het filmpje zegt een onderzoekster dat je de slachtoffers geen plezier doet door ze zomaar te geloven, ik vraag me af hoe ze daarbij komt.. Bij slachtoffers van dit soort zaken zit vaak al een heel groot stuk schaamte, bang om niet geloofd te worden. De wetenschap dat de kans groot is dat er aan je verhaal getwijfeld wordt, maakt het voor slachtoffers niet bepaald makkelijker met hun verhaal naar buiten te komen.

ik zit ook een soort van in hulpverlening, en ik zou 't wel raar vinden als ze alles maar klakkeloos van me aan zouden nemen eerlijk gezegd. En ik ben toch echt heel eerlijk...

Ik vind 't niet heel vanzelfsprekend dat mensen zich zo door een boek laten beinvloeden. Als slachtoffers bang zijn en het niet durfen te vertellen omdat ze bang zijn niet geloofd te worden heeft dat toch met heel iets anders dan dat boek te maken denk ik. :)

Poosje81

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:47

Moderatoropmerking:
Wederom zijn er een heleboel berichten verwijderd. Persoonlijke aanvallen en verhalen over tosties (daar hebben we Voedertijd voor) zijn hier niet op hun plaats. Blijf aub bij het oorspronkelijke onderwerp!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:31

Menino schreef:
ik zit ook een soort van in hulpverlening, en ik zou 't wel raar vinden als ze alles maar klakkeloos van me aan zouden nemen eerlijk gezegd. En ik ben toch echt heel eerlijk...

Ik vind 't niet heel vanzelfsprekend dat mensen zich zo door een boek laten beinvloeden. Als slachtoffers bang zijn en het niet durfen te vertellen omdat ze bang zijn niet geloofd te worden heeft dat toch met heel iets anders dan dat boek te maken denk ik. :)

Ik bedoelde ook niet dat het boek de enige reden is waarom slachtoffers zwijgen.. Maar zoals in het filmpje ook al genoemd wordt, de drempel om met hun verhaal naar buiten te komen en hulp te zoeken is voor vele slachtoffers al heel erg hoog, en een kwestie als deze verhoogt naar mijn mening die drempel alleen nog maar. Het gebeurt ontzettend vaak dat slachtoffers niet geloofd worden, en dat vind ik zelf wel heel erg zorgwekkend eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:50

Aideen schreef:
Ah sorry jongens, ik denk dat ik mijn leraar iets verzuimd heeft te melden. Ik zie op de site van de Bruna dat non-fictie en waargebeurde verhalen ook onder de roman vallen. In mijn ogen erg raar, aangezien een roman fictioneel van aard is...

Niet per se. Een roman is vooral verhalend van aard en een waargebeurd verhaal kan absoluut verhalend zijn.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:10

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:26

Straks om half 9 op Nederland 3 een documentaire over echte loverboys!
Ik ga wel kijken. Best interessant :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:24

Poeh.. wat een zware documentaire zeg! :oo
Er werden verschillende verhalen over loverboys en hun slachtoffers verteld. Een van de meisjes was 3 keer zwanger van haar loverboy. Twee keer kreeg ze een miskraam omdat die jongen haar in haar buik trapte, en de ene keer dat het kindje wel kwam, heeft hij het na 3 maanden vermoord.
Die loverboy zit nu 18 jaar in de cel en krijgt TBS.

Pff, en de rest was al net zo erg :\ Erg knap dat een van de misbruikte meisjes zelf haar verhaal durfde te doen!

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:28

ahhh nee heb ikj weer gemist zeg!! is het ergens terug te kijken? hoe heette de documantaire?

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:30

hmm heb t al gevonden doc3 profiel van een loverboy nu hopen dat ik het nog terug kan kijken

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:30

Staat morgen wel op uitzendinggemist.nl :j

Citaat:
3Doc: Profiel van een Loverboy

Profiel van een Loverboy toont 5 waargebeurde verhalen van slachtoffers van een loverboy. Wat heeft hij met deze meiden gedaan en waarom? En hoe kwamen zij uit zijn greep? De documentaire volgt ook de rechtzaak tegen een van de loverboys en laat zien hoe de politie en hulpverlening omgaan met deze vorm van mensenhandel. Aangrijpende verhalen van een harde werkelijkheid.

Dat was hem :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-05-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:31

Heb het ook gezien, echt afschuwelijk verhaal... Kreeg helemaal de rillingen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:34

Zelfs de agenten werd het even teveel, en die zijn toch wel wat gewend..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:44

Ik hem hem ook gezien, schokkend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:46

Het is nogal een contrast met die zoetsappige streekroman van Maria Mosterd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:40

Lovely schreef:
Het is nogal een contrast met die zoetsappige streekroman van Maria Mosterd.

Zeker weten!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:54

In de story stond ook een stukje, hebben jullie dat ook gelezen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:00

ik kan die 3doc niet vinden bij uitzending gemist?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:02

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:48

ziekelijke documentaire....

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:39

Het valt me op dat bij veel meisjes toch het eerste iniatief vanuit de meisjes zelf komt...
Meisje die vaak op de wallen loopt, vriend die vaak zegt dat ze daar geld kan verdienen, meisje die zelf aangeeft daar te werken...
Meisje die een vriend heeft met een ex die voor hem heeft gewerkt, bang is dat hij teruggaat naar haar en daarom voor hem wilt werken...
Meisje die een moeder met psychische problemen heeft, in geldnood zitten, broertje van vriend die wilt 'helpen', vriendje die daar boos om wordt, meisje die het wel wilt...
Vreselijk. Ik weet dat die meisjes een druk voelden om het te doen, maar toch kan ik het echt niet begrijpen. En ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat die loverboys het zo speelden, dat het meisje zelf het iniatief neemt.
Maar wat een vreselijke verhalen zeg... Vooral dat meisje met 2 miskramen door de loverboy, en dan nog een kindje van 3 maanden vermoord...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:49

Sylke, echte loverboys (dus niet de manou namaak) zijn zo gewiekst daarin, daarmee ontkomen ze aan het verwijt dat ze de meisjes dwingen. Ze doen het natuurlijk wel, maar door het zo te spelen hoeft dat dus niet bij de eerste stap.
Vergeet niet dat slachtoffers van loverboys vaak meisjes zijn die heel onzeker en vaak ook niet zo slim en bijdehand zijn. Loverboys zitten niet te wachten op meiden die hun woordje klaar hebben of ergens een eigen mening over voeren. Meiden als Maria Mosterd zijn geen doelwit voor loverboys.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:37

Lovely schreef:
Sylke, echte loverboys (dus niet de manou namaak) zijn zo gewiekst daarin, daarmee ontkomen ze aan het verwijt dat ze de meisjes dwingen. Ze doen het natuurlijk wel, maar door het zo te spelen hoeft dat dus niet bij de eerste stap.
Vergeet niet dat slachtoffers van loverboys vaak meisjes zijn die heel onzeker en vaak ook niet zo slim en bijdehand zijn. Loverboys zitten niet te wachten op meiden die hun woordje klaar hebben of ergens een eigen mening over voeren. Meiden als Maria Mosterd zijn geen doelwit voor loverboys.

Meiden die makkelijk te beïnvloeden zijn. Dus onzekere meiden en meiden met een lager IQ zijn een makkelijk doelwit. Wat dacht je van meiden met een hechtingsstoornis?

IK weet het niet. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Maria zal het een en ander meegemaakt hebben, Manou was ook geen lieverdje. Beiden komen oprecht over op mij, hoewel ik de neiging heb de kant van Manou te kiezen. Waarom? Door de velen feiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:17

Als je het mij vraagt was Maria gewoon een antillianenhourtje en niks anders. MIsschien is het op een gegeven moment niet gelopen zoals zij wilde en wilde ze wraak nemen?

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:21

Lovely schreef:
Als je het mij vraagt was Maria gewoon een antillianenhourtje en niks anders. MIsschien is het op een gegeven moment niet gelopen zoals zij wilde en wilde ze wraak nemen?

Dat zou mij niks verbazen... Heb meer van dat soort meisjes gezien, die de gekste dingen deden om aandacht van die Antillianen te krijgen... Ze wilden graag 'leuk' gevonden worden en de enige manier die zij konden bedenken was door hun lichaam weg te geven aan iedereen. Probleem is alleen, dat dat soort meisjes niet zien dat die jongens totaal geen respect voor ze hebben, omdat ze zich zo goedkoop gedragen... Daarom komen ze vaak bedrogen uit.