[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:48

Citeer:Ik denk dat PVV stemmers emotionele stemmers zijn.

Nou ik dus totaal niet,want ik heb geen emotie's.
Die zijn geblokkeerd bij mij.
Ik stem PVV voor de goede dingen die erbij zitten,die ik al eerder in dit topic noemde.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:57

@ Gohya

welke goede dingen bedoel je hier dan precies?

Want alle goede dingen die ik bij de standpunten van de PVV op de site zie staan, zie ik ook bij diverse (bijna alle) andere partijen, alleen dan bij de PVV zonder enige onderbouwing hoe ze dat gaan doen, in tegenstelling tot de andere partijen die daar duidelijk een plan voor hebben.

gohya

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:10

Die goede punten staan een stuk terug al in dit topic,ik weet het topic is erg groot om alles terug te lezen,dus hier nog een keer de goede punten.
Meer politie op straat.
Dierenbeulen zwaarder straffen,verbod op het houden van dieren bij mishandeling ervan,voor het leven.
Belasting verlagen.
De AOW vanaf gewoon 65jaar.
Dierenpolitie [net als de SPCA in Amerika] in nederland.
Stop op het bouwen van moskee's [staan er genoeg vind ik].
Terroristen het land uit zetten.
Zwaardere straffen voor álle criminelen.Weg met die taakstraffen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:23

Goyha, samengevat wil hij veel meer geld uitgeven en tegelijk minder geld daarvoor van ons vragen. Dit met een financiële onderbouwing, waarvan je op je vingers na kan tellen dat die niet klopt. Een simpel voorbeeld, als je een miljoen op de bureaucratie gaat besparen door ambtenaren te ontslaan, dan levert je dat geen miljoen euro op, aangezien de de eerste 700.000 euro verdwijnt in de vorm van uitkeringen aan die ex-ambtenaren, je daarna nog pak hem beet een ton kwijt bent aan de kosten van de uitkeringsinstantie die die uitkeringen moet verzorgen, je daarna nog een keer een ton kwijt bent aan ambtenaren die hun ontslag aanvechten. Dus uiteindelijk hou je maar een ton over.

Maar het grappige is dat die ambtenaren ook nog wel eens wat deden toen ze voor de overheid werkten. 90% van dat werk verdwijnt niet, dus dat moet overgenomen worden. Het gevolg is een hogere werkdruk voor de overblijvende ambtenaren, met de daarbij behorende kosten en die laatste ton zijn we ook kwijt. Dan kom je erachter dat we opeens bepaalde expertise missen en dus gaan we dat extern inhuren en in de plaats van een miljoen te verdienen kost het uiteindelijk een half miljoen.

Simpele oplossingen blijken in de praktijk voor hele complexe problemen te zorgen. Ik denk dat een doorrekening door de rekenkamer van Wilders zijn programma voor nogal ontluisterende conclusies zal zorgen. Namelijk dat zijn ideeen vooral heel veel geld gaan kosten.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:29

Deze discussie doet me denken aan alle mensen die op Obama stemden om zijn belastingverlaging terwijl Amerika al 3 keer tot zijn nek in de schulden zit :D

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:43

Maar gohya, al die dingen, behalve dat van de Moskeebouw staan ook bij andere partijen. Dan alleen PVV stemmen om dat je bang bent dat er meer Moskeeën zullen komen?

En de rest van de schade die hij toe brengt maar voor lief nemen?.

Mij niet gezien, maar goed, ik heb nog nooit last van een Moskee gehad (ja wel vlak bij in de buurt gewoond, keurige lui overigens, niemand daar had er last van), jouw ervaring is misschien anders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:51

gohya schreef:
De AOW vanaf gewoon 65jaar.

Voor mij maakt dat niets uit, ik krijg het gewoon als ik 65 wordt, maar wanneer die regel van 67 ingaat is hij waarschijnlijk al achterhaald omdat er zoveel ouderen zijn dat de jongeren de lasten niet meer kunnen dragen, dus die wil je extra pakken.
Verder is het een vrij lastige materie waarvoor in praktijk maar weinig mensen in aanmerking komen en dat zijn de mensen die nu ook best nog even door willen.
A is er geen werk voor ouderen
B valt zwaar werd (was da) er niet onder

Door zo op dat punt te gaan staan maakt de PVV samenwerking met de enige partij die de deur op een kier zet al van te voren onmogelijk. Nu is het CDA meestal wel bereid tot consessies als Balk maar weer MP wordt, alleen zie ik de PVV niet zo inschikkelijk zijn.
Het worden nog spannende tijden :D

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:28

Citaat:
Omdat ik rationeel niet anders kan verklaren waarom je op Wilders zou stemmen.
Dan ben je gewoon ofwel heel dom, of denk je gewoon niet na.
Echt seriously... ik snap dat mensen helemaal klaar waren met het afgelopen kabinet,
maar dan zijn er nog wel meer opties dan gelijk op zo'n nare partij te stemmen...
Echt walgelijk.

Heb je het verkiezingsprogramma van de PVV weleens gelezen? Daar staan hele goede zaken bij! En dan roepen we :maar wie gaat dat betalen?? Maar dat vraag ik me bij de andere partijen ook af.
Ik stem geen PVV daar ik Wilders een onsympathieke man vind. Maar als je daar geen last van hebt, en het programma goed hebt gelezen, dan begrijp ik dat er mensen zijn die erop stemmen.
Een jaar of 40 geleden werden CPstemmers ook met de vinger nagewezen (erger nog, als bekend was dat je CPaanhanger was, kreeg je niet eens een visum voor de VS!) gaan we nu weer die kant op? Kom op zeg, volgens mij heeft een ieder in dit land vrije meningsuiting.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:33

frangelica schreef:
het is niet alleen dat...lees eerdere reacties.
meer beveiliging hier dan de soldaten naar buitenland te sturen hier wat veiliger op straat maken het is gewoon te veel om op te noemen.
maar goed denk wat je wil mijn mening en als je daar anders over denkt tja.....dat is jou mening.

Psies....en dat denkt de PVV stemmer ook.......en wordt dan als dom afgeschilderd!! Wat zegt dat over jou... :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:37

Ik stem niet alleen dat er geen moskeën bij gebouwd worden,de andere punten zijn veel belangrijker,vooral die voor dieren.
Het geld wil hij weg halen bij de subsidie's die er nu gegeven worden.Hij vind dat er subsidie gegeven word aan dingen die geen belangrijk deel zijn voor de economie en voor de mensen.
Dus waar niet dringend subsidie voor nodig is in het belang van een grote groep mensen.Veel instellingen krijgen handen vol geld,er word niet eens gecontroleerd of het wel goed besteed word en of het besteed word waar het voor bedoeld is.
De stop van het bouwen van moskee's levert ook weerveel geld op,die dingen kosten ook veel geld.
Minder geld naar het buitenland,levert ook meer geld voor de kas op.En zo heb je al 3 punten wat heel veel geld levert.
Ook een heel belangrijk punt v.d. PVV is de verzorging van de bejaarden/ouderen.Ik vind het diep triest hoe ze die mensen behandelen!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:43

Och, als het om dierenwelzijn gaat, denk ik dat je je stem net zo goed op de Partij voor de Dieren kunt uitbrengen, gohya! "Hij vindt" dat er subsidies worden gegeven aan dingen die niet belangrijk zijn. Het gevaar is alleen dat ik er niet aan moet denken dat Wilders zou gaan beslissen wat wel of niet belangrijk is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:46

Teddy321 schreef:
Heb je het verkiezingsprogramma van de PVV weleens gelezen? Daar staan hele goede zaken bij! En dan roepen we :maar wie gaat dat betalen?? Maar dat vraag ik me bij de andere partijen ook af.

Die laten hun programma doorberekenen door de rekenkamer, dat vind Wilders niet nodig.

gohya: heel veel van de ideeën van Geert, o.a. het stoppen van ontwikkelings samenwerking, zouden Nederland internationaal in een totaal geïsoleerde positie plaatsen, en dan zou het met de rijkdom in Nederland snel gedaan zijn

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:08

insun schreef:
Heino schreef:
Ik vraag me af hoe lang Moslims het nog over zich heen laten komen dat ze zo ontzettend zwart gemaakt worden, al die vooroordelen die er heersen (alle vrouwen worden zogenaamd onderdrukt) en dat ze zo gediscrimineerd worden.

En als je dit eens vanuit een ander perspectief bekijkt?
Vanuit het perspectief van de Nederlander die vindt dat de normen en waarden van het land waarin hij geboren en getogen is en van het land dat hij waarschijnlijk lief heeft gedisrecpecteerd worden?

Dit was een reactie op iemand die zich afvroeg waar het heen zal gaan met Nederland als de PVV daadwerkelijk aan de macht komt. Als mijn groep zo ontzettend benadeeld zou worden, ik door mensen in de trein vies aangekeken zou worden alleen omdat ik een bepaald kleurtje heb (en evt. een hoofddoek draag) en mijn normen en waarden belachelijk gemaakt zou worden weet ik niet of ik rustig zou kunnen blijven denken "och, gelukkig gedraag ik me zelf netjes en voed ik mijn kinderen netjes op". Ik zou er verschrikkelijk boos om worden dat iemand een heel land tegen mijn groep op aan het stoken is. Ik zou diegene hoogstwaarschijnlijk de mond willen snoeren. Dus het verbaast mij niets wanneer Wilders binnekort vermoord wordt en dat zou ik dan nog begrijpelijk vinden ook.

Let wel, ik ben een heel vredelievend persoon en absoluut niet wraakzuchtig. Maar op het moment dat iemand mij in mijn bestaan aantast gaan toch emoties en niet verstand op een gegeven moment de overhand voeren denk ik.

En ander perspectief? De Moslims die zich netjes gedragen bedreigen de Nederlandse normen en waarden (voor zover die überhaupt bestaan) helemaal niet. En toch wordt die schijn wél gewekt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:51

Een bouwstop op moskeeën levert geen geld op, die worden namelijk niet door de overheid betaald.

Organisaties die subsidies krijgen stoken dat geld niet in een kachel op of zo. Die geven dat geld weer uit en dan voornamelijk in de nederlandse economie. Uiteindelijk worden daar dus vooral nederlandse lonen mee betaald. Het stoppen van subsidies zorgt dus weer voor werkeloosheid, de bijbehorende uitkeringen etc. etc. Simpele oplossingen leveren nou eenmaal vaak complexere problemen op dan je in eerste instantie verwacht.

Een simpel voorbeeld, we stoppen met alle subsidies op kunst. Een deel van dat geld zijn we weer kwijt aan uitkeringen voor werkeloze musici, acteurs, suppoosten etc. Maar stel dat er in de praktijk nog geld overblijft en dat het genoeg is om Wilders zijn plannen uit te voeren. Dan komen er toch nog steeds complexere problemen om de hoek kijken. Multinationals kijken bij hun vestigingsbeleid o.a. ook naar cultuur. Topbestuurders van dit soort bedrijven willen namelijk graag een leuk klimaat, inclusief de nodige cultuur waar ze wonen. Het bij-effect is dus dat het economische vestigingsklimaat voor grote bedrijven verslechtert en dat het op langere termijn veel meer geld en arbeidsplaatsen kost dan het oplevert.

Simpele oneliners als "we gaan het betalen door de subsidies te stoppen" zijn gewoon veel te simpel. Zelfs als hij veel specifieker gaat worden door te zeggen welke subsidies hij wil stoppen en hoe hij dat weer gaat uitgeven, dan is het nog steeds veel te kort door de bocht. De economie laat zich niet in dat soort simpele oneliners stoppen, omdat elke ingreep bedoelde en onbedoelde bij-effecten heeft. Daarom laten partijen hun programma's ook doorrekenen. Maar om Wilders zijn voorstellen door te kunnen rekenen, moet hij eerst veel specifieker worden met de voorstellen in zijn programma. Maar op dit moment kan je zonder al te veel problemen zijn economische voorstellen vol met gaten schieten. Het is namelijk gebaseerd op het idee dat we minder hoeven te gaan betalen en dat we daar meer voor krijgen. Het gros van de besparingen die hij voorstelt is hij bij voorbaat al weer kwijt, omdat hij daarmee geld uit de nederlande economie haalt en het grootste deel van die besparingen weer nodig is om dat te compenseren in de vorm van uitkeringen e.d.

Dan blijft er nog een klein deel van het geld over dat naar het buitenland gaat en dat dus geen direct invloed op de nederlandse economie heeft (onbedoelde bij-effecten daargelaten) Maar die bedragen zijn zo klein in verhouding met het geld dat in Nederland uitgegeven wordt, dat is echt een druppel op de gloeiende plaat en daar gaat hij zijn voorstellen nooit mee betalen.

Zijn economische voorstellen rammelen aan alle kanten en hebben maar één doel. Leuk klinkende beloftes doen, zonder geïnteresseerd te zijn in de praktische uitvoering daarvan. En van een politieke partij verwacht ik op z'n minst dat ze ook over de praktische uitvoering (waar wij in de praktijk van alle dag mee te maken krijgen) nagedacht hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:27

Dus we mogen hopen dat de andere partijen daar keihard op in gaan voor de verkiezingen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:44

Ik heb vanmiddag de site's van een aantal partijen bekeken, maar vrijwel geen enkele heeft er al iets op staan voor de aankomende verkiezingen. Heb alleen bij de SP iets gezien.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:15

[/quote]
En als je dit eens vanuit een ander perspectief bekijkt?
Vanuit het perspectief van de Nederlander die vindt dat de normen en waarden van het land waarin hij geboren en getogen is en van het land dat hij waarschijnlijk lief heeft gedisrecpecteerd worden? [/quote]
Dit was een reactie op iemand die zich afvroeg waar het heen zal gaan met Nederland als de PVV daadwerkelijk aan de macht komt. Als mijn groep zo ontzettend benadeeld zou worden, ik door mensen in de trein vies aangekeken zou worden alleen omdat ik een bepaald kleurtje heb (en evt. een hoofddoek draag) en mijn normen en waarden belachelijk gemaakt zou worden weet ik niet of ik rustig zou kunnen blijven denken "och, gelukkig gedraag ik me zelf netjes en voed ik mijn kinderen netjes op". Ik zou er verschrikkelijk boos om worden dat iemand een heel land tegen mijn groep op aan het stoken is. Ik zou diegene hoogstwaarschijnlijk de mond willen snoeren. Dus het verbaast mij niets wanneer Wilders binnekort vermoord wordt en dat zou ik dan nog begrijpelijk vinden ook.

Let wel, ik ben een heel vredelievend persoon en absoluut niet wraakzuchtig. Maar op het moment dat iemand mij in mijn bestaan aantast gaan toch emoties en niet verstand op een gegeven moment de overhand voeren denk ik.

En ander perspectief? De Moslims die zich netjes gedragen bedreigen de Nederlandse normen en waarden (voor zover die überhaupt bestaan) helemaal niet. En toch wordt die schijn wél gewekt.[/quote]

Begrijpelijk vinden dat iemand vermoord wordt uit politiek oogpunt??!!! Nee sorry dat gaat mij te ver.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:58

Teddy321 schreef:
frangelica schreef:
het is niet alleen dat...lees eerdere reacties.
meer beveiliging hier dan de soldaten naar buitenland te sturen hier wat veiliger op straat maken het is gewoon te veel om op te noemen.
maar goed denk wat je wil mijn mening en als je daar anders over denkt tja.....dat is jou mening.

Psies....en dat denkt de PVV stemmer ook.......en wordt dan als dom afgeschilderd!! Wat zegt dat over jou... :D

Over wie?

Ik heb niemand dom genoemd. :n

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:00

Uit het oogpunt van dat de dader altijd maar weer gekleinerd wordt; altijd aangevallen wordt; altijd verteld wordt dat hij, omdat hij een kleurtje heeft, zich slecht gedraagd; altijd met de nek wordt aangekeken; om die reden kan het iemand te veel worden.
Het is eigenlijk een soort pesten in de volwassen wereld op landelijk niveau. En als kinderen al regelmatig het niet aankunnen om door een klas gepest te worden en dan wel henzelf, dan wel henzelf en anderen om zeep helpen om het te stoppen, dan ligt de stap naar volwassenen echt niet ver.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:00

Wat ik niet begrijp is dat iedereen zich zo laat opfokken door Wilders.Zien jullie dan niet dat hij óók de boel opfokt?en bijna iedereen trapt erin.
Je weet toch zelf wel dat al die moslim plannen er nooit doorheen komen?Waarom maakt iedereen zich dan zo druk?
Er word zelf gezegd:die plannen van hem komen er toch niet doorheen.Nou dan zijn we er toch,geen probleem meer toch?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:02

Zoiets zou ik dus nóóit van mijn partij vinden/zeggen. :oo

Jij ziet het dus zo dat Wilders de boel alleen maar opfokt en dat ''wij'' er met zn allen intrappen?
Gevaarlijke politiek. :\

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:03

gohya schreef:
Wat ik niet begrijp is dat iedereen zich zo laat opfokken door Wilders.Zien jullie dan niet dat hij óók de boel opfokt?en bijna iedereen trapt erin.
Je weet toch zelf wel dat al die moslim plannen er nooit doorheen komen?Waarom maakt iedereen zich dan zo druk?
Er word zelf gezegd:die plannen van hem komen er toch niet doorheen.Nou dan zijn we er toch,geen probleem meer toch?

Ondertussen zegt hij vreselijke dingen over een bevolkingsgroep. Daar worden mensen kwaad over en bang omdat er zoveel mensen blijken te zijn die dat prachtig vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:08

Je zal maar tot die bevolkingsgroep horen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:13

Toekie schreef:
Zoiets zou ik dus nóóit van mijn partij vinden/zeggen. :oo

Jij ziet het dus zo dat Wilders de boel alleen maar opfokt en dat ''wij'' er met zn allen intrappen?
Gevaarlijke politiek. :\

Waarom zou je zoiets nooit over je partij zeggen?iemand die eerlijk is zegt dat wél.
Ik ben geen schijnheilige die alleen maar ja en amen zegt.
Als je eerlijk bent zeg je ook de mindere dingen van je partij.

"Sarabande" er zijn nou eenmaal mensen die erg veel houden van leedvermaak.
Nou ik niet,het gaat mij erom dat ik veel punten van de PVV goed vind.
Dat er iemand is die probeert om de oudjes te helpen,die probeert om het dierenleed te verzachten.
Al dat moslim gedoe vind ik bijzaak en daar word straks allemaal niet meer over gesproken,let maar op.
Het komt er NOOIT door,en op een gegeven moment houd je ermee op als je niet kan winnen.Water bij de wijn doen,dat zie ik Wilders echt wel doen hoor.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:19

Maar Goyha, wat vind jij dan van de financiële onderbouwing van zijn plannen, of het gebrek daaraan? En wat vind je er dan van dat hij van de hoofddoekjes in openbare en gesubsidieerde banen verbieden een breekpunt vindt voor de onderhandelingen, zodat hij zeker weet dat hij niet in de regering komt en zijn eigen plannen (of een deel ervan) dus niet uit hoeft te gaan voeren?