13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:51

grootouders kunnen ook de voogdij krijgen maar dan wel als eerst de eigen ouders uit de ouderlijke macht worden ontzegd en daar een gegronde reden voor is, dit kan echt niet zomaar.

oke, ik snap dat je maximaal 3 weken op reis bent en dan een tijd aan wal, maar wat is een tijd? je kan op een boot wel lezen, maar stel je hebt een week lang storm? iets wat op open zee naar mijn mening toch wel vrij regelmatig voorkomt. ook al ben je heel zelfstandig in het leren, je bent constant uit je ritme e.d. en aan wal, wat doe je dan? gaat ze dan wel dagen zitten leren zodat ze weer is "opgeladen" voor ze weer op reis gaat.

in een eerder voorbeeld werd een gymnast genoemd, ik ben er inderdaad mee eens dat dat ook niet normaal is, maar zo'n kind komt nog zo goed als dagelijks in een rustige omgeving thuis om zich dan te kunnen concentreren op het leren. iets wat op een boot, en aan wal (want je komt niet thuis) toch een heel andere situatie is.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:53

Heino schreef:
Vader wilde haar laten gaan, werkte zelf heel veel mee aan de plannen zoals ik het begrepen heb en dáárom is ze onder toezicht van Jeugdzorg gesteld. Ik vind dat je als fatsoenlijke ouder dit soort plannen toe moet juichen, maar er ook samen voor zorgen dat er alternatieven zijn waarmee ze haar dromen (deels) waar kan maken.

Volledig mee eens. Er zijn ouders (zoals hier haar vader) die te enthousiast mee gaan in de droom van hun dochter (of misschien wel een eigen droom?). Maar is dat niet ergens menselijk? Het kan goed zijn dat als je er als ouder op gewezen wordt dat dit misschien iets te veel van het goede is, dat je wakker geschud wordt. Verdient zo'n vader dan niet nog een kans? Moet er dan direct ingegrepen worden door mensen die het meisje in principe niet kennen? Nogmaals, misschien is die vader er al eerder op gewezen, maar dat heb ik niet mee gekregen.
Als schiet me net te binnen dat d'r vader wel achter het idee bleef staan. Dus in wezen heeft hij die kans wel gehad. Hmmm...

Het dik gedrukte stukje, dat bedoelde ik met positieve stimulatie.

RoodZonnetje

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:57

Ik heb geen idee of vader al eerder kansen gehad (en verspeeld) heeft. Maar dat vader een dubieuze rol in het geheel heeft staat wel vast denk (zoals die ongeïnteresseerde houding tov haar verdwijning)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:59

Inderdaad... daarom heb ik zo'n gevoel dat de verdwijning niet een echt verdwijning was.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:00

Ik ga geen 65 pagina's doorlezen :o Het enige wat ik vind is dat de ouders en het kind gewoon heel erg vreemd zijn..

Hoe kan een 14 jarige nou in hemelsnaam alleen naar St. Maarten reizen?

Wat een raar volk.. Raar meisje.. Komt over alsof die hele familie als een stel overjarige pubers loopt te drammen omdat ze de wereld niet over mag zeilen. Wat een geneuzel zeg :')

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:01

sweetheart schreef:
[Dit is niet helemaal waar. Ik heb alleen maar op kleine bootjes gezeten en dan met 6 man nog moeite hebben om hem in bedwang te houden. Als de wind echt vol in je zeilen terecht komt kan het heel zwaar zijn om koers te houden. De kracht die je nodig hebt is in mindere mate afhankelijk van de grootte van je boot, maar veel meer afhankelijk van de kracht van de wind.

in combinatie met de m2 zeil die je voert

Citaat:
Punt blijft dat ze deze reis als 13/14 jarige zonder overleg met jeugdzorg (waar ze onder toezicht staat) en haar ouders heeft gepland

wie zegt zonder medeweten ouder(s) ?
de vriend van haar moeder heeft haar als vermist opgegeven
niet de vader .. vermoed dat die er meer van weet

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:09

Tallie1979 schreef:
Ik ga geen 65 pagina's doorlezen :o Het enige wat ik vind is dat de ouders en het kind gewoon heel erg vreemd zijn..

Hoe kan een 14 jarige nou in hemelsnaam alleen naar St. Maarten reizen?

Wat een raar volk.. Raar meisje.. Komt over alsof die hele familie als een stel overjarige pubers loopt te drammen omdat ze de wereld niet over mag zeilen. Wat een geneuzel zeg :')

ik denk dat de familie graag had gezien dat dochterlief in het guiness book of records was gekomen....doet mij in ene denken van dat stukje van jiskefet van die vader die tegen zijn kleine zoontje tekeer gaat omdat ij niet goed gevoetbalt heeft....
tja...dat soort ouders...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:23

geerke
lijkt me akls dat zo zou zjin dat laura dan juist blij zou zjin met de bemoeienissen van de jeugdzorg

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:24

Ik betwijfel of dat meisje precies door heeft in zo'n geval waar haar familie mee bezig is. Meisje krijgt immers alleen maar lof en positieve aandacht dus waarom zou ze er zelf moeilijk over gaan doen?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:33

Kan iemand mij uitleggen hoe het in godsnaam mogelijk is 3500 euri's op te nemen als je 14 bent?:?

Verder heb ik helemaal geen hoge pet op van jeugdzorg, stel engerds.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:48

nickyu schreef:
geerke
lijkt me akls dat zo zou zjin dat laura dan juist blij zou zjin met de bemoeienissen van de jeugdzorg

is iemand van 14 uberhaupt blij met bemoeienissen?....van wie dan ook?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:53

geerke schreef:
ik denk dat de familie graag had gezien dat dochterlief in het guiness book of records was gekomen....doet mij in ene denken van dat stukje van jiskefet van die vader die tegen zijn kleine zoontje tekeer gaat omdat ij niet goed gevoetbalt heeft....
tja...dat soort ouders...

En daar vind ik een nog grotere kronkel.. Welk weldenkend, normaal denkend mens laat zijn eigen 14 jarige kind nou haar eigen leven op het spel zetten om in zo'n boek vermeld te worden?

Dan spoor je in mijn ogen niet hoor!! :n Het kind moet een pak op haar broek hebben, maar de ouders net zo goed, wat een geschifte lui zeg!! :oo

Dat jong hoort op school, niet op zee! :(

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:10

Teddy321 schreef:
Kan iemand mij uitleggen hoe het in godsnaam mogelijk is 3500 euri's op te nemen als je 14 bent?:?

Verder heb ik helemaal geen hoge pet op van jeugdzorg, stel engerds.

pinnen.

Elke dag 1000 euries of het limit verhogen.
Zolang ze niet rood staat gaat er nergens een bel rinkelen.
En wat rood staan betreft, nog nooit van me leven rood gestaan.
En op 14 jarige leeftijd ha'k een veelvoud van dat bedrag op me rekening staan.
Zelf verdiend.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:54

Er komt nu zelfs een spoedberaad bij de rechter over madam. Dit meisje kost de staat al veel geld door haar gedrag.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:58

ga geen 65 pagina's lezen.

maar denk dat ze gewoon simpel weg haar droom toch wou gaan waar maken.

eerste instantie had ik zo iets van laat haar toch gaan.
ze kwam best wat ouder over.
maar nu denk ik nee inderdaat onverandwoord.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:59

Vanmiddag komt er een uitspraak van de rechter in Utrecht of Laura uit huis geplaatst gaat worden of niet!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:27

daar zullen laura en aanhang vast geen rekening mee hebben gehouden, dat deze escapade een staartje zou krijgen,
dom kind met nog dommere vader

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:24

hanny_jelke schreef:

Haar droom of die van haar vader???

Ik vind het goed van bureau jeugdzorg hier een stokje voor steekt. Ben zelf met het gezin al vaak in Griekenland gaan zeezeilen en we zijn best regelmatig havens tegengekomen(Pireus Athene bv) waar ik mijn 14 jarige dochter niet zou willen laten overnachten in haar eentje...

Ze zal waarschijnlijk een veel betere zeezeiler zijn dan dat ik ben...maar er kan tijdens een zeilreis toch echt vanalles mis gaan. Dingen waar je soms een moeilijke beslissing over moet maken. Die boot hoef je je geen zorgen om te maken. Een zeewaardig zeiljacht vergaat niet heel makkelijk...
Nee het zijn de andere zaken waar je mentaal toch sterk in je schoenen voor moet staan.

Als ze van dit alles al zo'n enorme druk voelt dat ze meent te moeten weglopen dan lijk ze me zeker nog niet in staat tot een dergelijke reis.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:32

Citaat:
"Weten de instanties wel waar zij mee bezig zijn. Is dit allemaal nog voor het welzijn van Laura?'', vraagt woordvoerster Mariska Woertman van het zogenoemde zeilmeisje zich af.

http://www.nu.nl/binnenland/2149595/het ... laura.html

Wat had er dan moeten gebeuren? Had Jeugdzorg ook dit kind helemaal in de kou moeten laten staan dan??

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:35

Heino schreef:
Citaat:
"Weten de instanties wel waar zij mee bezig zijn. Is dit allemaal nog voor het welzijn van Laura?'', vraagt woordvoerster Mariska Woertman van het zogenoemde zeilmeisje zich af.

http://www.nu.nl/binnenland/2149595/het ... laura.html

Wat had er dan moeten gebeuren? Had Jeugdzorg ook dit kind helemaal in de kou moeten laten staan dan??

Nee, maar denk dat Laura en haar familie dit heel anders ervaart.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:37

Dat begrijp ik wel, maar ik vind dit een beetje overkomen alsof ze het absoluut onzin vinden dat Jeugdzorg zich er überhaupt mee bemoeit :?

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:42

Nou ik ben ook blij dat Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming zich ermee bemoeien!!!!
Waar gaat het anders heen??

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:46

Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van Jeugdzorg en de Kinder bescherming.
Er zijn in het verleden zoveel dingen fout gegaan. Kinderen die hadden moeten worden beschermd na vele ongelukken, wonden en blauwe plekken ( neem dat kindje in Alphen) of kinderen die onder de kinderbescherming kwamen terwijl er niets aan de hand was in het gezin......foutje...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:49

Tja, het blijft mensenwerk en werk met mensen

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:51

NatasjavE schreef:
hanny_jelke schreef:

Haar droom of die van haar vader???

Ik vind het goed van bureau jeugdzorg hier een stokje voor steekt. Ben zelf met het gezin al vaak in Griekenland gaan zeezeilen en we zijn best regelmatig havens tegengekomen(Pireus Athene bv) waar ik mijn 14 jarige dochter niet zou willen laten overnachten in haar eentje...

Ze zal waarschijnlijk een veel betere zeezeiler zijn dan dat ik ben...maar er kan tijdens een zeilreis toch echt vanalles mis gaan. Dingen waar je soms een moeilijke beslissing over moet maken. Die boot hoef je je geen zorgen om te maken. Een zeewaardig zeiljacht vergaat niet heel makkelijk...
Nee het zijn de andere zaken waar je mentaal toch sterk in je schoenen voor moet staan.

Als ze van dit alles al zo'n enorme druk voelt dat ze meent te moeten weglopen dan lijk ze me zeker nog niet in staat tot een dergelijke reis.

ik nooit iets over haar vader gehoord.