Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Vader wilde haar laten gaan, werkte zelf heel veel mee aan de plannen zoals ik het begrepen heb en dáárom is ze onder toezicht van Jeugdzorg gesteld. Ik vind dat je als fatsoenlijke ouder dit soort plannen toe moet juichen, maar er ook samen voor zorgen dat er alternatieven zijn waarmee ze haar dromen (deels) waar kan maken.
sweetheart schreef:[Dit is niet helemaal waar. Ik heb alleen maar op kleine bootjes gezeten en dan met 6 man nog moeite hebben om hem in bedwang te houden. Als de wind echt vol in je zeilen terecht komt kan het heel zwaar zijn om koers te houden. De kracht die je nodig hebt is in mindere mate afhankelijk van de grootte van je boot, maar veel meer afhankelijk van de kracht van de wind.
Citaat:Punt blijft dat ze deze reis als 13/14 jarige zonder overleg met jeugdzorg (waar ze onder toezicht staat) en haar ouders heeft gepland
Tallie1979 schreef:Ik ga geen 65 pagina's doorlezenHet enige wat ik vind is dat de ouders en het kind gewoon heel erg vreemd zijn..
Hoe kan een 14 jarige nou in hemelsnaam alleen naar St. Maarten reizen?
Wat een raar volk.. Raar meisje.. Komt over alsof die hele familie als een stel overjarige pubers loopt te drammen omdat ze de wereld niet over mag zeilen. Wat een geneuzel zeg
geerke schreef:ik denk dat de familie graag had gezien dat dochterlief in het guiness book of records was gekomen....doet mij in ene denken van dat stukje van jiskefet van die vader die tegen zijn kleine zoontje tekeer gaat omdat ij niet goed gevoetbalt heeft....
tja...dat soort ouders...
Teddy321 schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe het in godsnaam mogelijk is 3500 euri's op te nemen als je 14 bent?:?
Verder heb ik helemaal geen hoge pet op van jeugdzorg, stel engerds.
hanny_jelke schreef:maar denk dat ze gewoon simpel weg haar droom toch wou gaan waar maken.
Citaat:"Weten de instanties wel waar zij mee bezig zijn. Is dit allemaal nog voor het welzijn van Laura?'', vraagt woordvoerster Mariska Woertman van het zogenoemde zeilmeisje zich af.
Heino schreef:Citaat:"Weten de instanties wel waar zij mee bezig zijn. Is dit allemaal nog voor het welzijn van Laura?'', vraagt woordvoerster Mariska Woertman van het zogenoemde zeilmeisje zich af.
http://www.nu.nl/binnenland/2149595/het ... laura.html
Wat had er dan moeten gebeuren? Had Jeugdzorg ook dit kind helemaal in de kou moeten laten staan dan??
NatasjavE schreef:hanny_jelke schreef:maar denk dat ze gewoon simpel weg haar droom toch wou gaan waar maken.
Haar droom of die van haar vader???
Ik vind het goed van bureau jeugdzorg hier een stokje voor steekt. Ben zelf met het gezin al vaak in Griekenland gaan zeezeilen en we zijn best regelmatig havens tegengekomen(Pireus Athene bv) waar ik mijn 14 jarige dochter niet zou willen laten overnachten in haar eentje...
Ze zal waarschijnlijk een veel betere zeezeiler zijn dan dat ik ben...maar er kan tijdens een zeilreis toch echt vanalles mis gaan. Dingen waar je soms een moeilijke beslissing over moet maken. Die boot hoef je je geen zorgen om te maken. Een zeewaardig zeiljacht vergaat niet heel makkelijk...
Nee het zijn de andere zaken waar je mentaal toch sterk in je schoenen voor moet staan.
Als ze van dit alles al zo'n enorme druk voelt dat ze meent te moeten weglopen dan lijk ze me zeker nog niet in staat tot een dergelijke reis.