Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Ik wel genoeg veel jonge meisjes, thuis hoofddoek aan naar school of winkelen af
De zus van mijn buur wou het niet, en wou eigenlijk ook make up dragen zij is verbannen uit de familie als prutsmuts, ook al is het een hoog geschoolde slimme vrouw. En deze dingen heb ik al veel gezien
Het is gewoon een andere cultuur, net als men buurvrouw heel onschuldig geloofd dat er geen pedofilie is in deze cultuur, maar ze is wel uitgehuwelijkt als veertienjarige aan een 36 jarige man.
Cavaliere schreef:dees_daan schreef:ik vind dat ze niet gesloten hoeven worden voor de allochtonen die: hun best doen om de Nederlandse taal te leren, zich willen aanpassen aan de Nederlandse cultuur,en willen werken voor hun geld.
mij viel 2 jaar geleden in Turkije op, dat je daar nauwelijks vrouwen met hoofddoeken en burka's ziet, wij hebben er hooguit 2 gezien, terwijl wij niet alleen in de toeristen stad zijn geweest, maar ook in het arme gedeelte, terwijl ze hier heel veel met hoofddoeken lopen..
hier ben ik het volledig mee eens,
verder zag ik laatst een turks meisje tegen haar turkse broer : je word al een echte hollandse zak
dan denk ik meid rot lekker op..
en als mensen het slecht hebben in hun eigen land en zich willen aanpassen, en gaan werken en noem maar op, dan maakt het mij niet uit als ze een hoofddoek dragen, maar zo is er een meisje uit mijn klas die iedere vakantie naar turkije op vakantie gaat, naar haar geboorte stad.. zal het daar dan zo slecht zijn? als je er nog wel op vakantie kunt?
Cavaliere schreef:ik heb de film net gekeken, had al wel stukken op het nieuws gezien,
maar vind dat wilders het goed heeft gedaan, het zijn bestaande beelden en krantenstukken, maar laat wel zien hoe sommige mensen denken, en waar sommige mensen toe instaat zijn,
dat de nl vlag overal verbrand werd etc, en dat er zoveel bedreigingen zijn geweest vind ik al genoeg zeggen over veel mensen.
feliciaa schreef:Tsjaah het zal overal wel anders zijn. De moeder van mijn vriend draagt ook een hoofddoek maar dit doet ze omdat ze dat zelf wil, de zus en zusje van mijn vriend dragen allebei geen hoofddoek en hebben hier ook geen behoefte aan.. Ik ken eigenlijk geen enkele moslim vrouw die gedwongen word een hoofddoek te dragen..
x_Marr schreef:Wat is de algemene gang van zaken dan?
Het is toch altijd allemaal verschillend?
jameyskatje schreef:feliciaa schreef:Tsjaah het zal overal wel anders zijn. De moeder van mijn vriend draagt ook een hoofddoek maar dit doet ze omdat ze dat zelf wil, de zus en zusje van mijn vriend dragen allebei geen hoofddoek en hebben hier ook geen behoefte aan.. Ik ken eigenlijk geen enkele moslim vrouw die gedwongen word een hoofddoek te dragen..
ik ook niet hoordat is ook tegen de regels in.
natuurlijk zal het wel eens voorkomen. maar dit is niet de algemene gang van zaken.
Justdoit schreef:x_Marr schreef:Wat is de algemene gang van zaken dan?
Het is toch altijd allemaal verschillend?
JUIST, en daar sla je de spijker op zijn kop. Er is geen algemene gang van zaken, iedere cultuur hangt zijn gebruiken aan het geloof. Net als je dat bij het christendom ziet. Katholieken, protestanten, jehova getuigen, hoeveel stromingen zijn er wel niet? Zo is dat ook in de Islam. In Somalie doen ze aan vrouwenbesnijdenis. In de meeste andere islamitische landen is dit haram en verboden. En daarom kun je dus niet iedereen over een kam scheren, zoals je dat ook niet met christenen of met welk geloof dan ook kan doen. En dat is ook wat er zoo ontzettend slecht is aan die film van Wilders. De beelden die je ziet, extremistische en fundamentalistische groeperingen is slechts een klein percentage van de Moslims, en dit extremistische percentage heb je ook onder Christenen en in welk geloof, in welke cultuur dan ook.
Deze beelden vertegenwoordigen toch niet de Moslims (voornamelijk surinamers, Indonesiers, Marokkanen, Turken) waar wij in Nederland mee te maken hebben?
Maar ja dom Nederland, dat zich schrik aan laat jagen denkt dat het beeld dat Wilders schept DE ISLAM is.
Verdeel en heers, precies zoals Hitler ook aan de macht is gekomen
jameyskatje schreef:hahhahahahahahah zooooo damn grappig..
nee dames. schoonheid heeft geen waarde als dit binnen handbereik van iedereen is, als ieder vies oud mannetje er maar naar kan kijken. vrouwen zijn geen gratis snoepgoed, ze zijn prachtig.
nee ik vind mezelf mooi genoeg. maar ik bepaal zelf wie dit ziet.. nagekeken worden op straat, bah, ik ben blij dat ik hier van af ben.ik noem dit niet zielig, ik noem dit eigenwaarde (en al mijn zusters ook, wij praten vaak over onze hoofddoek en hoe blij we er mee zijn.)
Citaat:Fitna: ambassadeur in Iran geeft uitleg
30/03/2008 16:26
De Nederlandse ambassadeur heeft zondag een gesprek gehad met het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken over de film Fitna. Volgens de Iraanse radio werd hij op het matje geroepen, volgens Den Haag heeft de ambassadeur het gesprek zelf aangevraagd. Intussen heeft de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen in een Arabische krant aangedrongen op dialoog.
Iran had de film, die intussen van de website liveleak.com is gehaald maar nog op andere plaatsen op het internet te zien is, vrijdag al veroordeeld wegens "afschuwelijk" en "godslasterlijk".
In de loop van zondag gaf de Nederlandse ambassadeur meer uitleg aan de Iraanse overheid. Hij herhaalde dat de Nederlandse regering de film betreurt. Iraanse regeringsfunctionarissen hadden de afgelopen maanden herhaaldelijk gewaarschuwd Fitna niet uit te brengen.
Afgelopen vrijdag was de Nederlandse ambassadeur in Islamabad al op het matje geroepen bij het Pakistaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Er werd toen ook op kleine schaal tegen de film betoogd. Ook zondag werd er gedemonstreerd. In de stad Karachi staken studenten een pop die Wilders moest voorstellen in brand.
In Maleisië, waar bijna tweederde van de bevolking islamitisch is, riep voormalig premier Mohamed Mahathir moslims wereldwijd op Nederland te boycotten.
Oproep Verhagen in Arabische krant
De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen schreef naar aanleiding van de film zondag een opiniestuk in de Arabische krant Asharq al-Awsat.
In zijn artikel dringt Verhagen aan op dialoog in plaats van provocatie om verschillen tussen culturen te overbruggen. In die dialoog hoeft kritiek niet geschuwd te worden. "Maar dat mag geen aanleiding zijn tot agressie en bedreigingen. Ook niet als die kritiek kwetsend is".
Voorts legt Verhagen uit dat godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting universele mensenrechten zijn die in de Nederlandse grondwet zijn gewaarborgd. "Ik zou de vrijheid van meningsuiting echter niet willen opvatten als een vrijbrief om medeburgers ongelimiteerd te beledigen".
Verhagen herhaalt dat de Nederlandse regering nadrukkelijk afstand neemt van Wilders' internetfilm. 'Ook het overgrote deel van de moslims verwerpt extremisme en geweld, waarvan overigens ook moslims het slachtoffer zijn,' aldus Verhagen.
Verhagen eindigt met een oproep aan de moslims om de dialoog aan te gaan: 'Laten wij het hoofd koel houden en de betrekkingen warm.'
Cer schreef:Als ze een film op internet kunnen volgen, vind ik het geen excuus dat 'ze achter lopen'... dan heb je genoeg informatie tot je beschikking om mee te komen met andere landen (of dat al dan niet goed is laat ik even in het midden)