Schimmelig schreef:Conclusie: (sommige) rokers zijn egoïsten, omdat zij enkel rekening houden met zichzelf?
Je gaat door voor de vakantiereis met een rokersvrij hotel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Conclusie: (sommige) rokers zijn egoïsten, omdat zij enkel rekening houden met zichzelf?
Miryamk schreef:Maar de rokers leven langer en houden daarmee de economie langer draaiende
Britty schreef:Dat vind ik dus een bespottelijke stelling. Je kan het ook zo zien: door cafe's rookvrij te maken, neemt de drukte in de horeca af. Dat is gezien in Ierland, maar ook in Noorwegen. Exacte percentages weet ik niet meer, maar een aanzienlijk deel van de cafe's kon hun deuren sluiten. Veel mensen waren hun baan kwijt, cafe eigenaren kwamen in de schulden en/of raakten hun bedrijf kwijt. Het is niet ondenkbaar dat dit in nederland dan ook gebeurt. Als ik achter de bar sta, of ervoor, maakt eigenlijk niet uit, zie ik dat 90% van de mensen om mij heen rookt. Das niet overdreven, als er 10 man aan de bar zit zijn er echt zeker 9 die roken. Daarnaast zijn er nog zogenaamde "gezelligheidsrokers" die bij hun biertje graag een sigaretje opsteken.
Kortom: als rokers dan moordenaars zijn, zijn niet rokers vanaf januari 2008 veroorzakers van een enorme stroom werkloosheid.
Waarschijnlijk roept 3/4 nu: lekker ver gezocht. Maar das dan dezelfde "struisvogelpolitiek" he?
En over die wiegedood: hoeveel baby's kom jij tegen in het cafe???
Britty schreef:Kortom: als rokers dan moordenaars zijn, zijn niet rokers vanaf januari 2008 veroorzakers van een enorme stroom werkloosheid.
Waarschijnlijk roept 3/4 nu: lekker ver gezocht. Maar das dan dezelfde "struisvogelpolitiek" he?
tamorka schreef:Wisten jullie dat onder hoog opgeleiden veel minder gerookt wordt en onder laag opgeleiden juist weer veel meer?
Wat mogen we hieruit concluderen?
lorelei schreef:dat slimme mensen niet roken
Schimmelig schreef:tamorka schreef:Wisten jullie dat onder hoog opgeleiden veel minder gerookt wordt en onder laag opgeleiden juist weer veel meer?
Wat mogen we hieruit concluderen?
Dat er redelijk wat simpele mensen in Nederland wonen?
*Vraag Chiqa naar de percentages, die ben ik niet wijs
katiavl schreef:Maar voor mij is het duidelijk, aan een discussie met gekap ben ik niks, kom met eerlijk antwoord of wetenschappelijke gegronde mening en dan kunnen we verder praten. Dit bezorgt me alleen slechte karma
lorelei schreef:dat slimme mensen niet roken
Chiqa schreef:Britty schreef:Kortom: als rokers dan moordenaars zijn, zijn niet rokers vanaf januari 2008 veroorzakers van een enorme stroom werkloosheid.
Nee dat is geen struisvogel politiek; er staan 40.000 banen op de toch als het rookverbod komt.
KHN is niet voor niets laaiend op Klink; horeca ziet het gros van zijn jarenlange stamgasten verdwijnen...
Maar ze hebben hun zin hoor, hoe kan je je in godensnaam nog lekker op je gemak voelen
in zo'n gelegenheid? heb je dan je zin?
Nou veel plezier dr mee.
tamorka schreef:Dus 80% rookt??????
Britty schreef:Laat ik nou van de Universiteit af komen en daar met een hoop rokers in de klas gezeten hebben....
Schimmelig schreef:tamorka schreef:Dus 80% rookt??????
Miryamk is geloof ik aan de borrelDacht zelf dat het 20 % was? Chiqa help me out