Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 18:58

Aanval Harskamp Gld, 3 dieren gedood
Citaat:
Harskamp Gelderland
02-09-2025

Aanval op dieren.

Op meerdere plekken in Harskamp, 1 schaap gedood, 1 jonge alpaca gedood en een klein reetje.

Sterkte voor de eigenaren.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/19SpZZ ... tid=wwXIfr

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:03

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:11

dierenfan schreef:
Ik vond een stuk op facebook over 2 alpaca's die volgens mij afgelopen nacht gedood zijn achter net nieuw geplaatst wolfwerend hekwerk. Een deskundige gaf daarin aan dat ze erg verbaasd waren dat dit gebeurd is ofzo. Ik moest echter wat anders doen en daarna kon ik het niet meer terug vinden. Ik vind het hier ook niet. Iemand toevallig een idee in welke groep dit staat? Ik wil het graag volledig lezen

Deze denk ik

https://www.facebook.com/share/p/19jdMgJ8Am/

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:50

Inderdaad, echt melden mensen!

Als er echt een kind van Bram ergens loopt, en ook mensen en honden benadert, is dat echt enorm belangrijk nieuws. Zeker als dat met DNA bewezen kan worden. Want dan kan bewezen worden dat wolven hun kinderen probleemgedrag aanleren, en dat kan, denk ik, het hele debat een andere kant op doen kantelen....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:51

Over schapen die gepakt worden waar je bij staat: dat is een schaapherder op de Veluwe ook overkomen. Al een paar jaar geleden. In de buurt van Elspeet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:13

Knuffeldier schreef:
Inderdaad, echt melden mensen!

Als er echt een kind van Bram ergens loopt, en ook mensen en honden benadert, is dat echt enorm belangrijk nieuws. Zeker als dat met DNA bewezen kan worden. Want dan kan bewezen worden dat wolven hun kinderen probleemgedrag aanleren, en dat kan, denk ik, het hele debat een andere kant op doen kantelen....

Die melding die ik noemde heeft ook gewoon in de app groep en in het topic gestaan. Is gebeurd bij Veenendaal/Overberg. Vlakbij een Landal park en een camping en niet ver van de bebouwde kom.

Wbt de aanval in Leusden, dat weet ik niet of dat gemeld is. Ik spreek deze collega ook normaal nooit dus ik kan het niet 123 navragen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:17

Citaat:
Overberg Veenendaal
19-08-2025
11.20 uur

Ik liep met mijn zoon van 5, dochter van 3 en mijn hond. Mijn zoon liep een halve meter achter mij en ik wilde even kijken wat hij deed. Waarop ik op zo’n 3 - 5 meter afstand van ons een wolf achter ons aan zag lopen. Toen ik keek stond hij stil. Hij leek erg geïnteresseerd in ons omdat als wij gingen lopen hij dat ook weer deed.

Ik had geen idee wat ik moest doen. Dus veel paniek en angst heb ik mijn zoon bij zijn schouder gepakt, mijn dochter opgetild en ben ik met een ferme pas gaan lopen. Mijn dochter moest heel hard huilen want die merkte aan mij dat er iets niet klopte. Na een aantal seconden keek ik achter ons en zag ik hem het bos in gaan.

Dit is gebeurd thv de slaperdijk

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

D

Dit is de melding uit Overberg.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:21

Femke_Tweety schreef:
dierenfan schreef:
Ik vond een stuk op facebook over 2 alpaca's die volgens mij afgelopen nacht gedood zijn achter net nieuw geplaatst wolfwerend hekwerk. Een deskundige gaf daarin aan dat ze erg verbaasd waren dat dit gebeurd is ofzo. Ik moest echter wat anders doen en daarna kon ik het niet meer terug vinden. Ik vind het hier ook niet. Iemand toevallig een idee in welke groep dit staat? Ik wil het graag volledig lezen

Deze denk ik

https://www.facebook.com/share/p/19jdMgJ8Am/

Ja bedankt! Deze is het volledig idd. De commentaren maar weer niet lezen merk ik al op

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:42

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 21:47

Jake_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:47

Vandaag las ik ergens het volgende:
"Het ‘mijd de bossen’ matrixbord op de Traaij bij het tunneltje* is dit weekend door vandalen onklaar gemaakt. Slijptol erop en accu’s eruit. Hij wordt nu verwijderd."

*Tussen Austerlitz en Driebergen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:58

Tis toch wel sneu als mensen al pissig worden op een bord langs de weg :')

Jake_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:11

Femke_Tweety schreef:
Tis toch wel sneu als mensen al pissig worden op een bord langs de weg :')

Ja, alsof je daarna weer veilig het bos in kunt. Bram loopt er (naar mijn weten) nog steeds.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:24

Aan mijn kant van het 'Bram-bos' (Zeist) worden pertinent bordjes weggehaald met 'wolvenleefgebied, hond aan de lijn' door boze hondeneigenaren. Alsof Bram er ineens niet meer loopt als je die steeds sloopt en weghaalt...

Jake_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:27

Knuffeldier schreef:
Aan mijn kant van het 'Bram-bos' (Zeist) worden pertinent bordjes weggehaald met 'wolvenleefgebied, hond aan de lijn' door boze hondeneigenaren. Alsof Bram er ineens niet meer loopt als je die steeds sloopt en weghaalt...

Herkenbaar, wij hebben de bordjes in Austerlitz nog wel, maar er is appgroep voor als er boa's of boswachters worden gesignaleerd. Alsof je hond dan geen kans heeft om aangevallen te worden door Bram.
Laten we het erop houden dat ik een andere mening heb over honden los laten lopen, in niet losloopgebieden.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:34

Knuffeldier schreef:

Voor een hondeneigenaar is dat toch niet echt slim. Ik zou me flink schuldig voelen als ik dat had gedaan en een andere naïeve onder een steen levende hondeneigenaar loopt het bos in en die hond is vervolgens de sjaak... :=

Ik snap helemaal dat beperkingen niet leuk zijn (en voor bewoners daar amper te doen), maar waarschuwingsborden vernielen of weghalen snap ik echt niet. Van beide kanten niet want het lijkt me dat "pro" de wolf rust wil geven dus zijn borden goed, en "anti" zou mensen moeten willen waarschuwen zodat er geen slachtoffers vallen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 22:54

Aanval Stroe gld, 4 schapen gedood
Citaat:
Stroe Gelderland
02-09-2025

Aanval op schapen.

4 schapen gedood,
'Echt vermoord want de stukken liggen door het hele land'

Lees hier het verhaal van dit afschuwelijk drama van de eigenaar:

'En deze keer waren onze beestjes aan de beurt Samen met ons dochtertje van 3 jaar gingen we, zoals elke dag, de schaapjes voeren. Maar dit keer geen vrolijk geblaat… al onze 4 schaapjes lagen dood in de wei. Verscheurd en letterlijk vermoord door wolven.

Ons meisje in tranen: “Mama…komen de schaapjes nog terug? Gaat de wolf mij nu ook bijten?” Hoe leg je een kind van 3 uit dat hun vriendjes er nooit meer zullen zijn?

Dit doet niet alleen pijn in ons hart, het roept ook grote zorgen op. Als de wolf zo makkelijk bij onze dieren komt, hoe veilig zijn onze kinderen die hier spelen? Hoeveel dieren moeten er nog afgeslacht worden voordat er echt ingegrepen wordt???

Onze dieren verdienen bescherming. Onze kinderen verdienen veiligheid. Dit moet stoppen. ❌ #STOPDEWOLF #GEENWOLF'

----------------------------------------

Sterkte voor de eigenaar.

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1CvH7a ... tid=wwXIfr

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:56

Bielsje schreef:
Knuffeldier schreef:

Voor een hondeneigenaar is dat toch niet echt slim. Ik zou me flink schuldig voelen als ik dat had gedaan en een andere naïeve onder een steen levende hondeneigenaar loopt het bos in en die hond is vervolgens de sjaak... :=

Ik snap helemaal dat beperkingen niet leuk zijn (en voor bewoners daar amper te doen), maar waarschuwingsborden vernielen of weghalen snap ik echt niet. Van beide kanten niet want het lijkt me dat "pro" de wolf rust wil geven dus zijn borden goed, en "anti" zou mensen moeten willen waarschuwen zodat er geen slachtoffers vallen.

Er is ook een groep die niet pro of anti is, maar die vooral niet beperkt wil worden in mogelijkheden.

Die zijn kwaad op alle maatregelen die hen op welke manier dan ook beperken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 22:59

Citaat:
Bas heeft een week een wolfwerend raster voor zijn alpaca's: 'Nu zijn ze gedood door een wolf'
Het is de nachtmerrie van iedere boer: voor duizenden euro’s een hypermodern hek plaatsen, maar dan tóch je vee kwijtraken aan een hongerige wolf. Bas van Miltenburg uit Stroe kan erover meepraten. Zijn alpaca’s vielen ten prooi aan het roofdier. En dat is niet voor het eerst in omgeving Barneveld.

Bas van den Brink - van Eijk 02-09-25, 20:00
Laatste update: 20:34
[ Afbeelding ]

Bron AD.nl
https://www.ad.nl/binnenland/bas-heeft- ... ~ab26cbc8/

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 23:12

Aanval Wernhout NB, paard gewond
Citaat:
Wernhout Noord Brabant
02-09-2025

Aanval op paarden.

Eigenaren hoorden hem, zo het nu lijkt 1 paard gewond dierenarts is onderweg.

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/16a6P1 ... tid=wwXIfr

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:17

tienus63 schreef:
Aanval Wernhout NB, paard gewond
Citaat:
Wernhout Noord Brabant
02-09-2025

Aanval op paarden.

Eigenaren hoorden hem, zo het nu lijkt 1 paard gewond dierenarts is onderweg.

#geenwolf
Geenwolf.com

[ Afbeelding ]
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/16a6P1 ... tid=wwXIfr

Wilde hem net ook melden.
Dank je wel.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:33

Lijkt geen kleine pony toch?

Moeilijk te zien op deze foto, maar ik schat D-pony of hoger?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:35

Qua locatie meest waarschijnlijk die (nog) solitaire teef die van de hechtel-eksel roedel afkomt en al een poos in die regio zit.

Heeft volgens mij ook eerder grotere prooien gepakt, maar moet ik nakijken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:49

In die regio zit inderdaad gw3449f

In Nederland geregistreerd nog niet eerder grootvee, maar de belgische slachtoffers staan niet in de Nederlandse lijst.

Die zit precies in dat gebied, en heeft in dezelfde plaats 2x eerder dieren gepakt.

Komt inderdaad uit Hechtel-Eksel, dat is de roedel die momenteel zo veel paarden pakt in die regio.

Ik kan uiteraard niet met zekerheid zeggen dat de aanval in Wernhout nu gw3449f is, maar ik durf er redelijk wat op in te zetten zou het een weddenschap zijn.

Zie afbeeldingen voor bronnen (allemaal van de website van bij12)

Afbeelding

Afbeelding

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:14

Ja is dochter van GW1479f (Noella) die alle ellende in Oudsbergen en omgeving veroorzaakt met andere familieleden en haar nieuwe partner.