Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:41

Ik vraag me af of er veel films in het buitenland gemaakt worden (ja genoeg) die de kaskrakers in de weg zouden zitten..
ik weet niet wat de meest verdienende filmmaatschappijen zijn maar ik denk wel Amerikaanse? (Disney, paramount, dingen zoals Marvel, en alles van Sheridan ?) Dus wat ie nu weer zit te janken..?

Edit: alleen voor 2025 staat er momenteel een niet Amerikaanse film op 1, 2024 was vnl Amerika (dat is wel een aanname omdat ik niet weet of studio’s gesplitst zijn ofzo)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:01

Misschien zijn Bollywoodfilms populair in de VS?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:03

Het filmen zelf gebeurt vaak in het buitenland. Omdat dat een stuk makkelijker / goedkoper is dan Amerikaanse steden afzetten enzo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:04

Aaah ja dat zou ook de reden kunnen zijn. Wel lame daar moeilijk om te gaan doen :').

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:57

pmarena schreef:
Het filmen zelf gebeurt vaak in het buitenland. Omdat dat een stuk makkelijker / goedkoper is dan Amerikaanse steden afzetten enzo.

Ahhh ja dat kan heel goed natuurlijk :j

Dat ga ik eens Googlen :D

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:02

Hollywood kampt al geruime tijd met een terugval in binnenlandse productie doordat steeds meer films en series vanwege gunstigere belastingvoordelen in het buitenland worden opgenomen, las ik ergens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:15

In de top 6 van 2024 staan 4 animatiefilms die (volgens mij) in Amerika gemaakt zijn. Nr 2 (deadpool and wolverine) is idd in Engeland gefilmd en Wicked is gedeeltelijk in Engeland en gedeeltelijk in de USA gefilmd. Dune is ergens anders gefilmd, dat snap ik wel, net als godzilla & kong. En dan weer een rijtje animaties..
Dus of het echt heel erg is?

Misschien dat animatie-artists ook in het buitenland gehuurd worden en/of daar werken, dat zou misschien ook nog kunnen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:25

Wat mij ontgaat is waarom dat een probleem is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:29

Waarschijnlijk gewoon hetzelfde als de andere zaken? Dat "team Trump" wil dat Amerikanen / USA bedrijven en burgers hun geld uitgeven op eigen bodem en de dollars niet naar het buitenland verdwijnen?

Behalve uiteraard alle zooi van Trump / MAGA petjes en shirts enzo die ze zelf wel gewoon uit China willen halen :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 08:59

Cer schreef:
In de top 6 van 2024 staan 4 animatiefilms die (volgens mij) in Amerika gemaakt zijn. Nr 2 (deadpool and wolverine) is idd in Engeland gefilmd en Wicked is gedeeltelijk in Engeland en gedeeltelijk in de USA gefilmd. Dune is ergens anders gefilmd, dat snap ik wel, net als godzilla & kong. En dan weer een rijtje animaties..
Dus of het echt heel erg is?

Misschien dat animatie-artists ook in het buitenland gehuurd worden en/of daar werken, dat zou misschien ook nog kunnen?

Alle films die geheel of gedeeltelijk in het buitenland zijn opgenomen krijgen dus een 100 % belasting, dat houdt in dat de tickets duurder worden, voor Amerikanen zeker maar misschien ook voor ons.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 09:22

Dat, of de hele productie verschuift naar het buitenland. :D
dan is maar de vraag of het zo'n goed idee is.

Als producties duurder worden (en er minder geld naar de grote bazen gaat, want dat willen die mensen) zouden die kunnen besluiten om Amerika dan maar te laten schieten (no pun intended).

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:07

Nouja, we hebben genoeg fantastische films in sowieso Europa, dus dan kunnen we dat ern boost geven.

In mijn opinie zijn in ieder geval Europese films vaak beter dan Amerikaanse films. Het gaat vaak meer om het verhaal, en minder om de actie wat ik erg waardeer.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:12

https://x.com/Acyn/status/1919806456448352297?s=19

Leuke theorie: enkele uren voordat Trump aankondigde dat hij films wil belasten en alcatraz wil heropenen, was de film Escape from Alcatraz op tv in Florida, waar trump op dat moment was. Komt hij zo op zijn bizarre ideeën?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:33

Amerikaanse gevangenissen zijn gewoon horror. Daar kan Alcatraz dan ook nog wel bij.
De VS is al langer een heel dubbelzinnig land.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:59

Dat klopt, de gevangenissen daar waren onder andere presidenten ook niet allemaal even fris. Een gedeelte is ook commercieel, dus het is ook maar net waar je zit.
https://www.sentencingproject.org/repor ... ed-states/

Plus het versschil in security level, en het verschil tussen state en federal gevangenissen.
Net als met alles, het is niet te vergelijken.

Alcatraz is gesloten omdat het niet meer rendabel was.

Overigens, Amerika heeft ook niet de slechtste gevangenissen ter wereld, dus als 'we' ons druk maken over inmates, dan zijn er andere landen die ook aandacht behoeven, zeg maar.
https://internationalsecurityjournal.co ... the-world/
(maar goed, dat is een whataboutisme)

https://reprieve.org/uk/2024/05/04/mens ... st-prison/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:25

Wanneer een stel uitgerangeerde acteurs je gaan adviseren over Hollywood dan neem je niet de beste besluiten.

Wel grappig, kennissen zijn op vakantie in Florida, trip stond al heel lang geboekt. Even nagedacht of ze wel moesten gaan maar nu ze er zijn, pretparken, bijna geen mensen, Kennedy space, leeg, stranden , bijna geen mensen te zien. Ongelooflijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:41

BigOne schreef:
Wel grappig, kennissen zijn op vakantie in Florida, trip stond al heel lang geboekt. Even nagedacht of ze wel moesten gaan maar nu ze er zijn, pretparken, bijna geen mensen, Kennedy space, leeg, stranden , bijna geen mensen te zien. Ongelooflijk.

Hebben de locals een verklaring of is dit echt uitzonderlijk? Want het is nu natuurlijk geen vakantieseizoen in EU of US voor zover ik weet

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:56

BigOne schreef:

Sorry, maar dit is echt ongelooflijke stemmingmakerij. Ik woon vlakbij het strand en ben vrij recent naar het Kennedy Space geweest. De stranden en Kennedy Space zijn gewoon druk bezocht. Florida heeft over 1300 km aan strand, dus het is iets makkelijker om een rustig plekje te vinden t.o.v. Nederland. Ook Orlando airport is onwijs druk. Of denk je dat 300 miljoen Amerikanen nooit eropuit gaan? En hoor nog steeds meer dan genoeg buitenlanders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:43

Nou, dat kun je onder stemmingmakerij zetten maar ik heb hun verslagen en foto’s gezien, dat duidt toch echt op iets anders. Ik ga geen foto’s plaatsen en misschien is er wel een goede verklaring maar de boel oogt leeg! Strand was bij st augustine en gewoon totaal leeg maar misschien is dat niet toeristisch , ook plaatsje zelf was zeer rustig.
Epcot center, heel rustig, alleen Disney Hollywood studio’s redelijk wat mensen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:55

maar dan kan je toch niet zo'n statement maken? Als je het eigenlijk helemaal niet zeker weet :?

Misschien waren de fotos uit de juiste hoek genomen? Misschien is het daar altijd minder druk, misschien is het geen vakantieperiode voor de amerikanen, of juist wel (ik heb wel eens in een half leeg (overdreven) NY gelopen omdat de NewYorkers zelf grotendeels op vakantie waren, heerlijk :') )

Misschien is het wel waar hoor, maar zo'n via via bericht is toch altijd wat anders dan officiele berichtgeving denk ik

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:09

Ze geven toch alleen maar hun eigen ervaring, niemand zegt dat het komt door dit of dat dus stemmingmakerij is het niet. Lijkt me heerlijk trouwens, een heel strand voor mij alleen <3

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:11

Ik woon toevallig 20 min. van St. Augustine af, en dat is een van de meest toeristische plekken die er zijn in deze regio. Ik ben daar nog nooit geweest dat het NIET druk is.. Ik kan je hierdoor echt niet meer serieus nemen, sorry.
Ik durf wel wat foto's te plaatsen, dus bij deze 2 recente random foto's uit St. Augustine. Misschien hebben we een andere definitie van "totaal leeg"...

En ik probeer echt geen discussie aan te gaan hier, maar dit is gewoon misinformatie. Waar in dit topic de Trump kant constant van wordt beticht (en terecht), maar dit gaat twee kanten op uiteraard. Ik wil andere mensen in dit topic enkel waarschuwen, wees kritisch wat je leest, want dit lijkt betrouwbare informatie, maar is het dus echt niet...

Afbeelding

Afbeelding

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:22

Ik heb er niets over gehoord van familieleden in de VS. Wel is al bekend dat wordt verwacht dat het tourisme een gevoelige knauw krijgt en dat met name Canadezen zullen wegblijven. Dacht dat er op dit moment sprake is van terugval van zo'n 20%.(uit m'n hoofd hoor).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:34

Wat wordt er prikkelbaar gereageerd op BigOne. Ze zegt toch niet dat er geen toeristen zijn, alleen dat kennissen die er nu zijn, weinig tot geen mensen tegenkomen. Niet meer, niet minder. Dan kan je volstaan met dat je er in de buurt woont en dat jij geen verschil merkt en dan is het daarmee toch klaar?

Ik kan me wel voorstellen dat het toerisme nog in gaat storten. Mensen die nu gaan, hebben dat meestal al even geleden geboekt. Als je dan twijfels hebt nu, kost het je veel geld in er vanaf te zien. Maar mensen die nu nog moeten boeken, zullen wellicht wel voor iets anders kiezen. Zeker met JD Vance die gister zegt dat mensen die na het WK voetbal volgend jaar te lang blijven met Kristi Noem te maken zulke krijgen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:44

Op de fotos van plukenkrul vind ik het trouwens ook niet druk :o maar goed dat is ook alleen maar een moment opname