Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:35

AppleSter schreef:
martichr schreef:

https://www.nijkerk.eu/kandidatenlijst- ... ember-2023

Geen idee, FvD heeft heel woke, het geslacht er niet bij staan.. :+

Zullen we Gideon, maar gewoon als vrouw rekenen?

De beste bijdrage van de dag is er alweer! _O- :+
Als alle kleuters zo weer naar de kleuterschool gaan, dan kunnen we misschien wat volwassener verder gaan zo?

Ik heb net 20 pagina's gekleuter van je mogen bekijken.. beetje humor moet kunnen .. :D

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:36

Olle schreef:
Elisa2 schreef:
Wat zouden ze denken te bereiken met nieuwe verkiezingen?

Ik vind dat zo'n zwaktebod..dit is wat het volk gekozen heeft. Maak het maar werkend.

Ik zou heel teleurgesteld zijn als we opnieuw naar de stembussen moeten.
Blijkbaar werkt democratie dan toch niet.

Democratie "mag" niet werken, denken (willen) is in theorie net iets anders dan in de praktijk, dan hangt er al snel een label aan en dat is economisch/sociaal/maatschappelijk niet wenselijk.

De gulden middenweg vinden, dat is pas democratie, (heel ouderwets denken, weet ik)
Laatst bijgewerkt door mce op 30-11-23 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:37

imaudy schreef:
martichr schreef:

Dan is dat ook democratie en zullen ze onderling met iets beters moeten komen. Er is geen verplichting om met de grootste partij in zee te gaan. Ik zou liever zien dat de PVV wel gaat regeren, al was het maar uit nieuwsgierigheid naar hun financiële kwaliteiten, maar de grootste staat nu eenmaal niet gelijk aan de meerderheid.

Het is maar net welke financiële kwaliteiten je bedoeld. Zie die boevenlijst.

Wat Tango1979 ook al een paar keer aangaf, we weten op dat vlak zeer weinig van de PVV, misschien is het beter als ze het maar eens moeten laten zien dan.

rien10

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:43

Precies. Aan de bak die lui. Doe het maar, maak Nederland maar "weer" fantastisch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:46

Wilders zegt dat alle Nederlanders met Nederlands paspoort mogen blijven, mogen?
Maar dan heeft voetbalminnend Nederland een probleem , de helft van de spelers op het hoogste niveau is buitenlands.
Dus eruit ? Zou Derksen en kornuiten dat wel door hebben?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:50

Omzigt heeft toch niet bij voorbaat de PVV uitgesloten? en de VVD ook niet. Heb het idee alleen dat ze nu teleurgesteld zijn omdat ze wel in een kabinet wilden met de PVV, alleen dan niet als de PVV de grootste partij is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:51

Wilders loopt natuurlijk al even mee. Hij zal daardoor best wat kennis hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:52

Laat Geert het maar doen. Kijken hoe hij het allemaal voor elkaar gaat krijgen

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:52

nps schreef:
Over de coalitie - GL/PvdA en NSC hebben denk ik al meer overeenkomsten dan PVV en NSC. Zoals een gezamenlijk respect voor onze democratie, internationale afspraken en de grondwet. Dat maakt dat er al meer bodem is voor samenwerking. Integere brief weer van Pieter Omtzigt, maar alweer - wat wil hij dan wél? Hij blijft zo ontzettend gruwelijk vaag.
Volgens mij formuleert Pieter namens de fractie van NSC best concreet wat een volgende stap kan zijn:

Het valt daarom te overwegen om als volgende stap in het formatieproces twee informateurs aan te stellen die bij alle fracties inventariseren wat de centrale opgaven in de komende jaren zijn. Deze nadere verkenning moet een helder beeld opleveren van prioriteiten, beleidsvoorkeuren en mogelijke meerderheden per thema. Ook moet duidelijk worden welke oplossingen er binnen de Grondwet en internationale verdragen mogelijk zijn. De rol van informateur zou vervuld moeten worden door kandidaten met een goed begrip voor het maatschappelijk onbehagen en gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen. Desgewenst kunnen wij kandidaten voordragen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:53

Elisa2 schreef:
Omzigt heeft toch niet bij voorbaat de PVV uitgesloten? en de VVD ook niet. Heb het idee alleen dat ze nu teleurgesteld zijn omdat ze wel in een kabinet wilden met de PVV, alleen dan niet als de PVV de grootste partij is.

Wat ik hier gelezen heb zei Omtzigt al voor de verkiezingen dat hij niet zat te wachten op een samenwerking met PVV.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:55

Ja, Omtzigt heeft de pvv wel uitgesloten voor de verkiezingen. Heel anders dan vvd, die wel, niet. wel, niet met de pvv zouden willen samenwerken (hing af van de peilingen hoe de vlag er die dag bij hing :roll: ).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:56

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:58

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:59

Interessante link Pien!
Zie dat ik er met mijn stemmenberekening wel echt flink naast zat haha. Scheelde 400k stemmen _O-
Dus bij deze de correctie op mezelf :D

AppleSter schreef:
Dank voor het graven Imandra. Ik heb de links zojuist even bekeken, maar het gaat vooral OVER de man in plaats van vanuit de man zelf. Zoals meestal in de gewone media. En als ik linkjes aanklik in het bericht van WNL krijg ik bij de eerste “bad gateway” en bij de 2e dit:

[ [url=m/x3V9Na.png]Afbeelding[/url] ]

Maakt niet uit, het is “ouwe meuk”, net als de brief van Nicky Pouw Verweij. Aardige vrouw trouwens (heb haar op Twitter wel eens gesproken in Coronatijd) maar dit is nou niet het beste dat ze (met Joost) gedaan heeft… Kijk waar Ja’21 nu staat. En Nicky is nu alweer naar haar 3e politieke partij overgestapt. Ik denk dat ze nu niet eens meer een kamerzetel heeft.

Ik denk dat als je kritiek hebt op Baudet (en voorheen was Wilders ook “de gebeten hond”) je het beste naar de man zelf kan luisteren dan de “mainstream media” te volgen. Of de 12 standpunten van de partij ge lezen.

De video doet het niet nee, maar die naar de brief bij mij wel. Maar hier is een andere link naar de brief:
https://www.ad.nl/politiek/fvd-senator- ... ~ab1b628d/

En naar de video, die toch wel degelijk vanuit de man zelf is.

https://youtu.be/JccQeqhWSLA?si=sTznG3xinhqW2yAm

Die andere link is zijn opiniestuk. Ook een behoorlijk bijzondere mening als je het mij vraagt.

Maar die brief gaat ook over de opmerkingen die de man zelf gemaakt heeft, dus nu door minimaal 3 mensen al bevestigd. Dat ze niet meer bij de FvD zit, is dat ondanks de bevestiging van anderen voor jou een reden om niet te geloven?

Vind “het is oude meuk” persoonlijk ook geen reden om het opzij te schuiven? Laat toch een bepaald gedachtegoed zien.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:01

Heb je die foto bij het artikel gezien Lies? Lichaamstaal is ook een taal zeg ik altijd.

@Imandra, ooooh kan ik weer met mijn man in discussie..... (grapje)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:02

rien10 schreef:
Heb je die foto bij het artikel gezien Lies? Lichaamstaal is ook een taal zeg ik altijd.

Ik kan het slecht ‘lezen’ in deze. Is het verachting of iets anders?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:03

PO straalt volgens mij uit : Jongens daar gaaaaaaan we weer. pff zucht.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:03

Hoe democratisch is het als partijen van tevoren andere partijen uitsluiten van deelname aan een eventueel kabinet?
Het gaat toch uiteindelijk toch niet om de personen zelf, maar om de verkiezingsuitslagen, om wat Nederland (in algemene zin) heeft gekozen?

Mijns inziens hebben ze een inspanningsverplichting naar de kiezers toe om er wat van te maken. Of op z’n minst het gesprek aan te gaan zonder statements als die van Dilan vooraf.

@matrichr :D je hebt gelijk hoor, humor is belangrijk!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:05

IMANDRA schreef:
Interessante link Pien!
Zie dat ik er met mijn stemmenberekening wel echt flink naast zat haha. Scheelde 400k stemmen _O-
Dus bij deze de correctie op mezelf :D

AppleSter schreef:
Dank voor het graven Imandra. Ik heb de links zojuist even bekeken, maar het gaat vooral OVER de man in plaats van vanuit de man zelf. Zoals meestal in de gewone media. En als ik linkjes aanklik in het bericht van WNL krijg ik bij de eerste “bad gateway” en bij de 2e dit:

[ [url=m/x3V9Na.png]Afbeelding[/url] ]

Maakt niet uit, het is “ouwe meuk”, net als de brief van Nicky Pouw Verweij. Aardige vrouw trouwens (heb haar op Twitter wel eens gesproken in Coronatijd) maar dit is nou niet het beste dat ze (met Joost) gedaan heeft… Kijk waar Ja’21 nu staat. En Nicky is nu alweer naar haar 3e politieke partij overgestapt. Ik denk dat ze nu niet eens meer een kamerzetel heeft.

Ik denk dat als je kritiek hebt op Baudet (en voorheen was Wilders ook “de gebeten hond”) je het beste naar de man zelf kan luisteren dan de “mainstream media” te volgen. Of de 12 standpunten van de partij ge lezen.

De video doet het niet nee, maar die naar de brief bij mij wel. Maar hier is een andere link naar de brief:
https://www.ad.nl/politiek/fvd-senator- ... ~ab1b628d/

En naar de video, die toch wel degelijk vanuit de man zelf is.

https://youtu.be/JccQeqhWSLA?si=sTznG3xinhqW2yAm

Die andere link is zijn opiniestuk. Ook een behoorlijk bijzondere mening als je het mij vraagt.

Maar die brief gaat ook over de opmerkingen die de man zelf gemaakt heeft, dus nu door minimaal 3 mensen al bevestigd. Dat ze niet meer bij de FvD zit, is dat ondanks de bevestiging van anderen voor jou een reden om niet te geloven?

Vind “het is oude meuk” persoonlijk ook geen reden om het opzij te schuiven? Laat toch een bepaald gedachtegoed zien.

Ik heb al verzoeken genoeg gehad -en ook heel veel zelf voorgesteld- om on topic te gaan (en blijven). Ik zou nu weer van alles aan kunnen halen om alles te weerleggen, een studie ervan maken en iedereen er mee lastig te vallen, maar misschien is het fijner voor alle partijen en meelezers (die hier echt wel moe van worden) om onze verschillen van beide kanten te accepteren en gewoon on topic te gaan.
Kan dat?
Laatst bijgewerkt door AppleSter op 30-11-23 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:06

Ik vind dat niet ondemocratisch. Juist niet. Dan weet je direct waar je aan toe bent en dan weet je hoe iemand er in staat.

rien10 schreef:
PO straalt volgens mij uit : Jongens daar gaaaaaaan we weer. pff zucht.

Haha ja dat zou je er idd wel uit kunnen halen :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:06

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:07

lies schreef:
rien10 schreef:

Ik kan het slecht ‘lezen’ in deze. Is het verachting of iets anders?

Het kan alles zijn hoor. Momentopname zeg ik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:08

Maar je kan toch niet de grondwet NIET respecteren? Je kan toch geen wetsvoorstel indienen wat in strijd is met de grondwet?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:08

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:10

De regering kan wel de grondwet wijzigen..